Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 8445
<?=getUserTitle()?>
Heisann freaks!
Jeg kjøpte meg ett spendon kort igår, 12. juli. med en verdi på 1000kr
Og for en time siden så skulle jeg handle noe på nett, først var det hos Sony Entertainment Network

Og der stod det at de ikke kunne verifisere kortets informasjon og slikt tull.
Så prøvde jeg med å handle hos PC Game Supply

Men der ble det ikke godtatt, med samme tekst som i stad.
Så prøvde jeg meg på en "donasjon" til meg selv med ett lite paypal script jeg har, "donasjonen" var på $1, og det ble velykket. Så nå vet jeg at det funker.

Så da prøvde jeg igjen hos PC Game Supply men nå via paypal løsningen deres.
Men da fikk jeg denne feilmeldingen:
Sitat av PayPal
"The card you entered cannot be used for this payment. Please enter a different credit or debit card number."
Vis hele sitatet...
Er det noen som vet hvorfor dette skjer?
Trudde SpendOn skulle funke på alle butikker på nett.
Hvilket navn skriver du?
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Hvilket navn skriver du?
Vis hele sitatet...
SPENDON GAVEKORT
Det som står på kortet, og det som står på spendon sine sider…
Skriv "SpendOn gavekort" på kortholders navn, da skal det løse seg.

Sitat av TheJokerHD Vis innlegg
SPENDON GAVEKORT
Det som står på kortet, og det som står på spendon sine sider…
Vis hele sitatet...
Edit: Kanskje siden du handler hos ikke godtar betaling i andres navn enn ditt eget?

Prøv også å skriv inn ditt eget navn, i kortholders navn.
Sist endret av FarmerJoe; 13. juli 2012 kl. 02:02.
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
Skriv "SpendOn gavekort" på kortholders navn, da skal det løse seg.
Vis hele sitatet...
Skal prøve det.
Men er så rart at det funket med mitt paypal donasjons script
Der brukte jeg mitt navn…

Men nå har jeg mail kontakt med noen på spendon og de skulle undersøke det.
Så flott at de har 24/7 support <3
Men om det ikke løser seg med info fra dem, så skal jeg prøve det du sa.
"SpendOn gavekort" på kortholders navn

Sitat av FarmerJoe Vis innlegg
Edit: Kanskje siden du handler hos ikke godtar betaling i andres navn enn ditt eget?

Prøv også å skriv inn ditt eget navn, i kortholders navn.
Vis hele sitatet...
Edit: Det var det jeg gjorde når jeg brukte PC Game Supply sin PayPal betalings måte
Sist endret av Vikingor; 13. juli 2012 kl. 02:04.
Er faktisk ikke sikker her... Hva om du prøver å bruke Entropay? Altså, skaff et virtuelt VISA, fyll på det kortet med spendon om det fungerer. Bruk så det virtuelle visakortet.
&lt;?=getUserTitle()?&gt;
Trådstarter
Fikk svar fra support, at alt gikk som det skulle hos dem, og kortet funket.
Men kan faktisk hende at jeg huket av noe på den siden at navnet til kortholderen skulle være det samme som mitt registrerte navn. Men nå skal jeg prøve en gang til bare for å teste med SpenOn Gavekort som navn
Håper det funker <3

Edit: Det vil ta minimum 5 dager før pengene er tilbake på kortet, altså pengene fra det mislykkede forsøket

Sitat av Legevakten Vis innlegg
Er faktisk ikke sikker her... Hva om du prøver å bruke Entropay? Altså, skaff et virtuelt VISA, fyll på det kortet med spendon om det fungerer. Bruk så det virtuelle visakortet.
Vis hele sitatet...
Siden det ikke funket med SpendOn gavekort så har jeg skaffet meg EntroPay konto. Og der gikk det smuud å legge inn $60 på det virtuelle kortet.
Men nå skjer det det samme med paypal som det som skjedde med SpendOn kortet.
Får opp meldingen:
Sitat av PayPal
The card you entered cannot be used for this payment. Please enter a different credit or debit card number.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke det her jeg…
Bruker ENTROPAY USER som kortholders navn…
Sist endret av Vikingor; 13. juli 2012 kl. 02:16. Grunn: Ny info
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Bruk PayPal... funker fett så lenge nettsia tar PayPal da
&lt;?=getUserTitle()?&gt;
Trådstarter
Sitat av Melcor Vis innlegg
Bruk PayPal... funker fett så lenge nettsia tar PayPal da
Vis hele sitatet...
Nå har jeg bundet EntroPay kortet til paypal, men nå venter jeg på å få det godkjent…
Tar jo år og dager det… Må jo ha en 4 sifret kode som kommer opp i loggen til kortet
Sist endret av Vikingor; 13. juli 2012 kl. 03:12.
Nei, det er bare for å verifisere og det er så vidt jeg vet ikke nødvendig.
Ettersom du allerede har fylt på Entropay kontoen og nå skal bruke PayPal, kan du fylle på PayPal kontoen med Entropay kortet, slik at du har alle pengene ett sted
Sitat av TheJokerHD Vis innlegg
Nå har jeg bundet EntroPay kortet til paypal, men nå venter jeg på å få det godkjent…
Tar jo år og dager det… Må jo ha en 4 sifret kode som kommer opp i loggen til kortet
Vis hele sitatet...
huh?
Har brukt spendon gavekort på paypal mange ganger uten problemer, både på steam og andre nettservice ala webhost osv.
Du legg inn kortet ditt, også bruk den men den trekk 15kr siden du ikke har verifisert kortet ditt, men du får tilbake de 15kr på eventuelt paypal kontoen etter noen dager når du har mottatt verifisering koden i posten.
Det er ikke alle sider som tar SpendOn kort. F.eks. League of Legends greia tar det ikke. Steam tar det.
&lt;?=getUserTitle()?&gt;
Trådstarter
Jeg fikk fikset det, på en eller annen måte.
Er ikke sikker på hvordan, måtte fjerne alle kort på paypal kontoen min, gå til kassa, legge til ett nytt kort. Og da funket EntroPay kortet.
Nå kan jeg endelig kjøpe meg BF3 Premium <3

Jeg kunne jo også gått i en butikk, men da har ikke PSN PrePaid card (Norsk variant) funket, siden PSN kontoen min er i USA.
Sitat av TheJokerHD Vis innlegg
Jeg fikk fikset det, på en eller annen måte.
Er ikke sikker på hvordan, måtte fjerne alle kort på paypal kontoen min, gå til kassa, legge til ett nytt kort. Og da funket EntroPay kortet.
Nå kan jeg endelig kjøpe meg BF3 Premium <3

Jeg kunne jo også gått i en butikk, men da har ikke PSN PrePaid card (Norsk variant) funket, siden PSN kontoen min er i USA.
Vis hele sitatet...
lol, det koster 299 på Platekompaniet. Sparte noen hundre kroner på å kjøpe det i butikk.
&lt;?=getUserTitle()?&gt;
Trådstarter
Sitat av Claryn Vis innlegg
lol, det koster 299 på Platekompaniet. Sparte noen hundre kroner på å kjøpe det i butikk.
Vis hele sitatet...
Problemet er at min PSN konto og origin konto har opprinnelse i USA.
Jeg har prøvd dette flere ganger, og har endt opp med å måtte kjøpe ting som kun funker i USA for å kunne redeeme til PSN.
Sitat av TheJokerHD Vis innlegg
Problemet er at min PSN konto og origin konto har opprinnelse i USA.
Jeg har prøvd dette flere ganger, og har endt opp med å måtte kjøpe ting som kun funker i USA for å kunne redeeme til PSN.
Vis hele sitatet...
Ah! Går vel an å kontakte EA for å få det endret?
&lt;?=getUserTitle()?&gt;
Trådstarter
Sitat av Claryn Vis innlegg
Ah! Går vel an å kontakte EA for å få det endret?
Vis hele sitatet...
Joda, det går sikkert
Men jeg har bare ikke orket, siden det funker for meg
Det var veldig mye pain in the ass de første ukene med en amerikansk konto og jeg ville kjøpe norsk prepaid kort for å bruke på PSN store. Kortet var jo ikke gyldig, men jeg kontaktet Sony og de ga meg en helt ny kode, som skulle funke.

Samme med EA egentlig, når jeg hadde problemer med å få redeemet den Limited Edition koden, den funket ikke. Så jeg mailet dem og uten at de sjekket at jeg snakket sant, fikk jeg en ny kode + en ekstra pga. alt trøblet som jeg hadde.
Og den koden solgte jeg
Huff, ble litt off-topic, men jaja
Om jeg kjøper meg et spend0n på 1000 spenn. kan jeg da legge inn kortet på paypal så jeg får bestil fra ebay?
Sitat av w3lbeck Vis innlegg
Om jeg kjøper meg et spend0n på 1000 spenn. kan jeg da legge inn kortet på paypal så jeg får bestil fra ebay?
Vis hele sitatet...
Da er det vel lettere å bare overføre 1000 spenn fra kontoen din til PayPal? Tror det skal fungerer med kortet direkte på PayPal, da.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Da er det vel lettere å bare overføre 1000 spenn fra kontoen din til PayPal? Tror det skal fungerer med kortet direkte på PayPal, da.
Vis hele sitatet...
er under 18.. så jeg har ikke kort nummer osv.. også tror jeg det er sånn at man må ha et kort på paypal for og bruke pengene på paypal.
&lt;?=getUserTitle()?&gt;
Trådstarter
Sitat av w3lbeck Vis innlegg
er under 18.. så jeg har ikke kort nummer osv.. også tror jeg det er sånn at man må ha et kort på paypal for og bruke pengene på paypal.
Vis hele sitatet...
Man må ikke ha kort for å bruke det på PayPal, men kontoen din får en verdi sperre, altså en sperre på hvor mye du kan handle for.
Men du kan bare kjøpe et SpendON kort på verdi til 1000kr + 39kr i gebyr for kortet.
Og så gå inn på paypal og legge det til, så sender du en tekstmelding til 2258 med meldingen:
SPENDON <mellomrom> og de 8 siste siffrene av ditt kortnummer
Så får du opp de siste transaksjonene, og der skal det stå noe fra paypal, ett 4 sifret tall, som du må legge inn i paypal for å verifisere kontoen.
Denne meldingen koster 5kr
Sitat av w3lbeck Vis innlegg
er under 18.. så jeg har ikke kort nummer osv.. også tror jeg det er sånn at man må ha et kort på paypal for og bruke pengene på paypal.
Vis hele sitatet...
Det må være registrert ett kreditkort på PayPal for å kunne betale noe.
Jeg er under 18 og overfører penger til PayPal.
&lt;?=getUserTitle()?&gt;
Trådstarter
Sitat av Claryn Vis innlegg
Det må være registrert ett kreditkort på PayPal for å kunne betale noe.
Jeg er under 18 og overfører penger til PayPal.
Vis hele sitatet...
For å betale "store" summer, ca over $40.
Sist endret av Vikingor; 13. juli 2012 kl. 14:23.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
skal bruke spendon kort til å betale flybilett fra norwegian.no
jeg må vite om spendon er et visa debit eller visa credit? for det koster 40 kr extra å kjøpe bilett fra norweigan om det er visa credit. gidder ikke fylle på mye mer enn jeg trenger for spendon kortet

er det ingen som vet??

fdsfewafdsafdsa
Sist endret av morsom vampyr; 2. april 2013 kl. 16:42.