Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4204
Skal sette en 25l dunk med hvitvin nå som jul nærmer seg,foreldrene mine satte en dunk bringebærvin av merket Saga som europris selger (4l kanne med grunnlaget i,så følger det med 3-4 poser,smak,klarning og noe mere) Denne var faktisk ganske god men magen tåler garvesyre dårlig så må bli hvitvin på meg.
Noen som vet om flere slike hurtigsatser av andre merker som er bra og ikke tar lang tid? Hva er deres erfaring med dette? Må isåfall ha en som er syrlig, og litt søt,men ikke for mye.
Den med ferskensmak som Europris har er slettes ikkje gale, den bør du teste ut.
Skal ta en tur å se hva utvalg de har kom over denne siden,lurer litt på å kjøpe denne: http://vinsenteret.no/storefront.php?pid=1276 Noen som har testa ut satser herfra?
Sist endret av Skade-skutt; 4. november 2011 kl. 23:32.
Pakka de selger på Europris fungerer bra. Hold deg til oppskriften så skal det gå glimrende. Et tips er å ikke brygge vinen på soverommet, ettersom at ploppingen gjør deg gal hvis du skal sove. Nå skal sant sies at jeg har ikke stor erfaring med vinsmaking, men vinen fungerer glimrende på fylla.
Burde vel funke å ha kullfilter når man brygger vin, slik man kan når man brygger øl? Da slipper man "ploppingen" og all lukt blir fjernet.
Sitat av Skade-skutt Vis innlegg
Skal ta en tur å se hva utvalg de har kom over denne siden,lurer litt på å kjøpe denne: http://vinsenteret.no/storefront.php?pid=1276 Noen som har testa ut satser herfra?
Vis hele sitatet...
Vil fraråde deg alt som har med 7dagers viner å gjøre. Hvis du er utetter promille med neseklype, greit. Men vil ha en bedre smak på vinen bør du gå for de som tar lengre tid. Minimum 3 uker.

Har prøvd flere forskjellige og kan si at ferskenen er nydelig iskald.
Kanskje ikke den første jeg satt, den ble noe søt, var noe utålmodig første gangen.

Fersken er vel egentlig mere en sommer vin, men det bør jo ikke ha noe å si.
Sitat av sofus_tha_beast Vis innlegg
Pakka de selger på Europris fungerer bra. Hold deg til oppskriften så skal det gå glimrende. Et tips er å ikke brygge vinen på soverommet, ettersom at ploppingen gjør deg gal hvis du skal sove. Nå skal sant sies at jeg har ikke stor erfaring med vinsmaking, men vinen fungerer glimrende på fylla.
Vis hele sitatet...
Skal teste den fersken vinen først tenker jeg,har smakt både rød å hvit derfra nå de siste dagene som jeg syntes var helt greit. Setter satsen i kjellern her.
Ferskenvinen fra Europris er absolutt å anbefale til fylla!
Vinen kan man blande med cola/farris/brus så blir den konge!
Fyll å fyll,blir vel mere kos dette nå og da.

Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Vinen kan man blande med cola/farris/brus så blir den konge!
Vis hele sitatet...
Ja,eller ha litt i tomatsuppa til middag,enten det eller rocke opp melkeglasset litt til frokosten!
Jeg synes at boksvinene på europris ikke er så verst. har lagd noen av dem selv. husker ikke navn. men lagde en av rødvinene en gang.. synes det var litt lite smak i dem. så nesterunde kjøpte jeg like greit en av de store posene med fryst skogsbær de har der sammen med rødvins opplegget.. smalt oppi halve posen med skogsbær etter å ha knust dem i blender. det ble godt. mye smak.
Vurderer å brygga ein dunk med kiwivin, noen som har erfaring med det?

Eg smakte det for ein del år sidan, og syns det var dritgodt!
kiwivin er absolutt å anbefale, lager 50l i mnd. selger som bare det, og ekstra godt blir det om man blander med sprite feks.