Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1967
Hadde politiet på døra tidligere i kveld. Jeg var ikke hjemme ,men de hadde visst stått å hamra på døra mi en halvtimes tid å ropt "POLITIET!, Lukk opp!" ! ( Jeg var ikke hjemme, fikk høre det av naboen) Når jeg kom hjem så sto sikrings-skapet i oppgangen åpent og hovedbryteren var av. Jeg ringte dem asap, og fikk beskjed om at de hadde mistanke om at jeg hadde kjørt bil uten gyldig førerkort. Møtte de å de tok et kjapt avhør. Null bevis, bare et tips de hadde fått.

Nå er all maten i fryseren min halv-tint. Nabo kjerringa så de lirka opp sikringskapet og tok strømmen.
Di får anmelde dem da og se hva det ender med.
Nei, det har de ikke. Ikke i en slik situasjon ihvertfall.
De kan sikkert gjøre det dersom situasjonen tilsier det. For eksempel at de ikke får kontakt med de på innsiden av leiligheten på grunn av ekstrem høyt musikkvolum.
Men på pur faen som det virker som her. I og med at de ikke skrudde på igjen. Nope.

I første omgang kan du levere klage til det aktuelle politikammeret samtidig som du ber om erstatting for ødelagt mat.
Få "nabokjerringa" til å stille som vitne på at det var politiet som tok strømmen, dersom det blir nødvendig.

Så får du vurdere om du i tillegg ønsker å anmelde.
Var ho som slapp de inn i gangen. Og ho sto ved siden av dem mens de gjorde det. Sikkert for å prøve å lure ut noen som de trodde var hjemme. Nå er jeg litt amper ass. Hadde masse elgkjøtt og noen biffer der. Hekkan! De hadde visst ikke nøkkel engang, rett og slett dirka det opp. (simpel lås)

Typ den man har på baderom og dass.
Sist endret av A-tillah; 2. november 2018 kl. 22:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Ganske vanlig at de tar strømmen før de tar døra. Men akkurat i ditt tilfelle hørtes ut som det har vært noen vel ivrige blåjakker på jobb..
Har du innboforsikring?

https://www.sparebank1.no/nb/bank/pr...-fryseren.html

ville hvertfall prøvd det!
Uvaksinert 👍
Må være en dårlig fryser. Burde holdt ting fryst i nesten ett døgn vel?
Sitat av Carmex Vis innlegg
Ganske vanlig at de tar strømmen før de tar døra. Men akkurat i ditt tilfelle hørtes ut som det har vært noen vel ivrige blåjakker på jobb..
Vis hele sitatet...
Det var det som var merkelig. Mistanke om å kjøre bil uten gyldig førerkort. Såvidt jeg vet må man være mistenkt for en straffbar handling som gir mer en 3mnd ubetinget før de kødder med døra eller strømmen din.
De kan gjøre det hvis det er nødvendig og skaper fare at strømmen er på, for eksempel ved ekstreme mengder rot som gjør det brannfarlig. Men i denne situasjon hørtes det veldig spesielt ut!
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Tramp Vis innlegg
De kan gjøre det hvis det er nødvendig og skaper fare at strømmen er på, for eksempel ved ekstreme mengder rot som gjør det brannfarlig. Men i denne situasjon hørtes det veldig spesielt ut!
Vis hele sitatet...
De gjør det for å overraske deg.