Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2396
Hei. Jeg har røyket veldig mye hasj det siste året, prøvd litt forskjellige rusmidler osv. I går kveld tok jeg ecstasy for aller første gang. Tok 3/4 av pilla på rundt 1 time. Fikk veldig fin form, men det skjedde noe rart med meg. Jeg kunne ikke helt forstå selv hva som var galt. Jeg fikk en slags "uvirkelighetsfølelse" og forsto ingenting. Jeg var hos en kompis der det var 8 andre folk. Jeg var veldig redd, for jeg klarte ikke å styre min egen kropp. Jeg prøvde å få hjelp, men ingen skjønte hva som var galt med meg. Jeg drev og sa til dem "det er noe rart med meg, jeg skjønner ingenting og klarer ikke å tenke". Jeg var veldig lei meg og holdte på å klikke, og ville bare dø. Etter 6 timer ish, kom jeg tilbake til meg selv. Senere fant jeg ut at jeg havnet i en såkalt "psykose". Spørsmålet mitt er om dette noengang kommer til å skje igjen? Har jeg schizofreni??

Skal også legge til at det var 2 andre som tok samme pille som meg, og han ene kom i helt lik psykose som meg.
Sist endret av Knarker_Kasper; 9. februar 2019 kl. 23:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du vet jo ikke hva du tok...
Tok ecstasy med 5-meo-dmt i.
Hvordan vet du at den inneholdt DMT?
Er jo ikke bekreftet, men jeg fikk høre det fra noen som hadde tatt samme tidligere
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har du prøvd psychedelica før?
Er du helt sikker på at det var en psykose BÅDE du og kompisen din havnet i? Da er det ganske sannsynlig at du fortsatt hadde vært veldig dårlig. Høres mer ut som om du ble sittende fast i en panikktilstand noe som ikke er så sjeldent kan skje når man tar en ecstasy-pille man ikke vet hva inneholder. Du har nok ikke pådratt deg schizofreni ihvertfall.

Skal også sies at det ikke er lurt å ta nesten en hel ecstasy-pille på under en time i utgangspunktet.
Høres heller ut som at du fikk panikk/noia over en følelse du ikke var forberedt på. En ting er å ta en pille du ikke vet hva inneholder, en annen ting er å ikke vite dosering. Derfor tester man alltid med testkit.

Hvis det viser seg at pilla inneholdt 5-meo-dmt, så kan du jo lese litt om det her f.eks (https://freak.no/forum/showthread.php?t=192000) Alltid viktig å vite hva man hiver i kroppen, spesielt hvis du ikke er forberedt på virkningene!
Sist endret av junkrat; 10. februar 2019 kl. 01:51.
Tusen takk for svar! Jeg er ganske sikker på at det var en liten psykose meg og min venn havnet i. Har lest meg opp på det, og hadde nesten alle symptomene. Skal også nevnes at min far kom i psykose når han røyket hasj.

Nei, har ikke prøvd noe phsychedelica før. Jeg likte det «near death experience» opplevelsen man får ved 5-meo-dmt. Men jeg kunne fortsatt så vidt snakke, og hadde nesten ingen forståelse om hva vennene mine sa osv. Klarte ikke å tenke, og det føltes som om jeg ikke var i min kropp, og at jeg bare var en «skjerm».
Sitat av Knarker_Kasper Vis innlegg
Tusen takk for svar! Jeg er ganske sikker på at det var en liten psykose meg og min venn havnet i. Har lest meg opp på det, og hadde nesten alle symptomene. Skal også nevnes at min far kom i psykose når han røyket hasj.

Nei, har ikke prøvd noe phsychedelica før. Jeg likte det «near death experience» opplevelsen man får ved 5-meo-dmt. Men jeg kunne fortsatt så vidt snakke, og hadde nesten ingen forståelse om hva vennene mine sa osv. Klarte ikke å tenke, og det føltes som om jeg ikke var i min kropp, og at jeg bare var en «skjerm».
Vis hele sitatet...
Du må være veldig forsiktig med rusmidler hvis du har genetisk predisposisjon for psykose.
Jeg synes likevel ikke det høres så sannsylig ut at både du og en kamerat endte i en psykose. Du må huske på at mange effekter av en for høy dose psykadelika/rusmidler generelt (spesielt når man ikke er godt nok forberedt på dette) kan minne om psykose.
Utifra min forståelse er det vanlig at en rusutløst psykose vanligvis fortsetter å gi symptomer i en del dager opptil en uke eller mer, så det er noe påfallende at du er helt grei igjen allerede dagen etter inntak.
Det er nok mer sannsynlig at du entret en panikktilstand da det du beskriver er typisk å oppleve i bad trip eller ekstreme panikkanfall.
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
5-meo-dmt er et ekstremt sterkt stoff da, og om det var near death experience du opplevde så er det ganske så vanlig. Vet ikke om jeg ville kalle det psykose bare fordi dere freaket ut på psykadelia. Du skriver at faren din kom i psykose av hasj, det er jo vanlig at slike ting går i familien men om du er helt tilbake til deg selv etter trippen tviler jeg på at det var psykose ass.
Ja, føler meg jo helt fin nå, hvis man ser bort ifra den snikende depresjonsfølelsen jeg har sitti med i hele dag.. får satse på at det ikke var en psykose, og heller en overdosering på et psykadelisk stoff. Kommer sannsynligvis til å prøve dette igjen, med tanke på hvor digg det var å hallusinere!
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kraftige nedturer er også helt vanlig på xtc Stoffet "drainer" dopaminet ditt så du blir å føle deg bedre imorgen/eventuellt om et par dager!
Om du vill hallusinere så er det andre stoffer som er mer egnet til dette, xtc tar man vanligvis heller for godfølelsen det gir! Lønner seg nokk å lese seg opp på det man skal ta, mtp doser osv. Nå vet jeg ikke hvilke piller dere tokk men er mange som er rimlig sterke om dagen, og da kan nesten en hel iløpet av en time være en rimlig høy dose.
Litt av pointet med psykedeliske stoffer er jo å gi deg en uforståelig opplevelse i noen timer. Kan bli både helt grusomt og kjempe bra. 5 meo dmt er ikke det precursor til psilocin eller no sånt?
Virker som folk kaller alt for psykose her for tiden.
Om du har tatt 5-meo-dmt så skal du være litt forsiktig.

Det sies å være et av de meste kraftigste psykedeliske stoffene du kan ta. Det blir ofte brukt i sammenheng med konseptet om "ego-death" og spirtituell awakening. Gjennom en breakthrough vil du nok få ganske så virkelighetsknusende opplevelser som en kanskje ikke er klar for. Om du ikke har tura mye på psykedelika før, så ville jeg anbefalte å få tak i noen mildere stoffer før 5-meo-dmt om du opplevde denne såkalte psykosen som en ekkel opplevelse.


5-Meo-DMT er ikke noe å tulle med. Sterke doser er noe som fort kan ta en skarp sving og burde aldri bli gjort om man ikke er klar for å gå gjennom en slik opplevelse, vær forsiktig.
Sist endret av Sopphuet; 10. februar 2019 kl. 20:40.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gir 5-meo-DMT overhodet noen effekt oralt da? Må det ikke - i likhet med N,N-DMT - inntas sammen med en MAO-hemmer (MAOI) for å gi effekt ved oralt inntak?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gir 5-meo-DMT overhodet noen effekt oralt da? Må det ikke - i likhet med N,N-DMT - inntas sammen med en MAO-hemmer (MAOI) for å gi effekt ved oralt inntak?
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet så er 5-meo ulikt det av NN i at du kan faktisk ta det oralt uten å trenge MAOI. 1 2

Det er ganske mange splitta meninger på dette emnet da, Shulgin sa det ikke gikk an, men flere anekdoter som tilsier at det går.

Tenker uansett at 5-meo-dmt er da ikke noe man burde få fått opp i det man tror er emma.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Korrekt, 5-meo-dmt er aktivt oralt i motsetning til n,n-DMT som trenger en MAO-hemmer for å kunne ha noe virkning.

5-meo-dmt er ikke en forgjenger av psilocin, du har blandet litt her med at kjemisk formelnavn kan ligne mye: Alle psykedeliske stoffer er enten et Tryptamin eller et Fenetylamin (foruten Salvia divinorum, som inneholder Salvinorin som ikke er en del av de gruppene).
Psilocin (4-HO-DMT) er da et tryptamin, slik som LSD, DMT og endel andre ting er.

Er ganske enig i at det er merkelig å putte dette stoffet i piller som hovedsaklig skal inneholde MDMA, rusen er noe helt annerledes og kan gi veldig sterke inntrykk.