Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Har du brutt loven?
Ja 52 37,68%
Nei, aldri! Ikke en minste ting! 4 2,90%
Ja, men bare småtterier. 73 52,90%
Ja, mye vold og store tyverier! 9 6,52%
Stemmegivere: 138. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  40 7800
Har du levd ditt liv uten å ha begått en eneste forbrytelse? Ikke en liten en engang?

Del gjerne noen forbrytelse-storys!
Sist endret av rcW; 17. februar 2005 kl. 05:11.
Vell, hva er "bare småtteri" og hva er "store tyverier"?
rcW
rcW's Avatar
Trådstarter
Ja, det var det da! Jeg skulle gjerne ha redigert poll'en litt... men HVORDAN?!
Så vidt jeg kan huske tror jeg aldri jeg har gjort en forbrytelse, eneste er vel at jeg har knust lamper,men det er vel ikke en forbrytelse
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
"Ja, men bare småtterier."

Dvs. aldri stjålet/nasket noe fra butikk e.l., men jeg bryter stadig trafikkreglene ved å kjøre for fort eller ved å kjøre forbi kjerringer som ligger i venstre felt med mobiltelefon i hånda som ikke følger med på høyre side, noe som ofte kan gi meg større straffer enn det pedofile får.
Destroyy: Hvis dette var ute, på et offentlig sted er det en forbrytelse.
det er også en forbrytelse å gå på epleslang...
Point And Laugh
Antim0n's Avatar
Har nasket noen par ganger, men bare sånne små hariboruller osv.
Jeg har en skikkelig knallhistorie:

Jeg var på klassetur, og dette var i åttende eller rundt der, hvor de fleste jeg kjenner plutselig finner ut at det er kult å "bøffe" i butikk. Så vi traska rundt på kjøpesenteret på Aker Brygge, for det var en halv time til hva det nå var vi skulle på åpna. Så finner jeg plutselig ut at jeg har lyst på en Donald Pocket, og siden de stod ganske langt ute og ikke så synlig, virket det som en god idé å bare ta den i hånda og gå.

Ca. ti sekunder etter på kom det en mann bort til meg, tok meg i armen og dro meg opp på kontoret hans (Securitas kontor). Jeg sa jeg skulle sette tilbake bladet, men han sa nei. Så måtte jeg skrive på masse papirer at jeg hadde (skrekk og gru) STJÅLET varer for grensesprengende 36,-.så måtte jeg sitte inne i et mørkt rom med to politibetjenter og hele klassen og alle lærerene utenfor og to betjenter inne hos meg og svare på masse dumme spørsmål, samtidig som de drev å snakka masse kodespråk i walkie-talkies-ene sine. Så snakka de om at jeg måtte til barnevernet og de skulle ringe foreldra mine og at de måtte komme og hente meg.

Heldigvis greide rektor på skolen å overtale dem til å la meg bli med klassen så skulle han ta kontakt med foreldre. Så når jeg kom til skolen måtte jeg sitte på kontoret til inspektøren å bli snakket ned til som en hund som har tisset på gulvet i en time. Så måtte jeg ringe og fortelle hele historien til mor, som ikke ble noe annet en overrasket over alt oppstyret for skitne 36 kroner.


Bare jeg som syntes dette er idiotisk? Hvorfor sitter FIRE politibetjenter og bruker hele dagen sin på en stakars 15-åring som tilfeldigvis bæsja på leggen? Har politiet så lite å gjøre? Helt siden da har jeg totalt mistet respekten for alt som heter vektere og betjenter.
Gjort en del dritt oppgjennom tidene, men det passer seg ikke helt her. Så jeg stemte "Ja".
snart er vel nesten alle kriminelle.

tenker på loven som forbyr nedlastning og deling av filer over nett..
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Vel.. Faller ikke det å laste ned musikk og filmer under en forbrytelse? Da er det jo ikke mange som ikke kan si at de har begått et lovbrudd.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av q_Werty
Jeg har en skikkelig knallhistorie:
Bare jeg som syntes dette er idiotisk? Hvorfor sitter FIRE politibetjenter og bruker hele dagen sin på en stakars 15-åring som tilfeldigvis bæsja på leggen? Har politiet så lite å gjøre? Helt siden da har jeg totalt mistet respekten for alt som heter vektere og betjenter.
Vis hele sitatet...
Majoriteten av politiets arbeid er preventivt.

Si meg, har du noen gang i etterkant vurdert å stjele en donaldpocket?
nso: Ja, har buffa flere ganger etter det, har bare vært mer forsiktig. Bare småting som donald pockets og slikt.
Litt tagging eller hva du n enn vil kalle det, ulovlig plakatoppklistring, ulovlig bannerdropping, kjørt uforsvarlig fort, kjørt uten lappen, stjelt noe småtteri, gått på epleslang utallige ganger. Thats it tror jeg
Kjørt alt for fort, kjørt uten lappen,dop,tagging, innbrud. Tror det var det
Kjørt for fort, kjørt ulovlig, (uten lappen, har den ikke heller), graff, no små dop, sloss kamper, tyverier.

Edit: Jeg har blitt tatt for slossing, men ikke noen av de andre
Sist endret av ibanez; 17. februar 2005 kl. 11:17.
Han som ikke spiser kebab
KaldBlod's Avatar
Det nso sa.

Hadde du ikke blitt tatt hadde du sikkert holdt på enda.
uregistrert motorisert kjøretøy på vei....

Hadde en "Go-Kart" før, det var en stål ramme med noen harde asfalt hjul (fra ett eller annet industri-verktøy) Og så hadde vi fått tak i en kraftig 5Hk Jordfreser motor, som vi satte på og kobla til med drivreimer, systemet var sånn at når en strama reima med en pedal, så tok den....

Fikk fart opp mot 50km/t (målte opp 100 meter og tok tida), så det var nok litt farlig...(men vi kjørte helst på en ferjekai, som ikke var i bruk da vi holdt på)

Det ulovlige var jo at vi kjørte på veien med greia....og vi hadde jo ikke bremser, så det gikk hard utover skoene...

Edit: ble aldri tatt, eller gitt advarsel eller noe
Sist endret av One_ar; 17. februar 2005 kl. 11:56.
Budsjettsvindling, innbrudd, hærverk, graff, kif, nasking og en gang ble jeg tatt for å kjøre moped uten lappen, for liten til å ha lappen, uten skilter, trimmet, stjålet og en bakpå; begge uten hjelm. Noe slossing og shit også..

Politiets arbeid fungerer ikke preventivt sett, really.
Sist endret av rdxz; 17. februar 2005 kl. 11:56.
mye smått, fyrverkeri, tatt 3 ganger for.
rappa bilen til mamma.
+ masse annet
Nasking, hasj, gått over veien på "rød mann", syklet uten hjelm. Lista er lang. Det eneste alvorlige er vel de to første, som forresten ikke har gjentatt seg.
Kaldblod:
nso: Ja, har buffa flere ganger etter det, har bare vært mer forsiktig. Bare småting som donald pockets og slikt.
Vis hele sitatet...

Nettopp det han gjorde, han fortsatte=P


Har selv bare gjort ting som fyrverkeri, vandalisme og diverse stjeling (dette var lenge siden).
Sist endret av Polmen; 17. februar 2005 kl. 12:11.
har vell blitt tatt av purken 7 ganger ellns..
samme fyr vær jævla gang
bortsett fra den ene ganga, den første.. Meg og en kamerat satt oppå et fjell som var over motorvegen og kasta pinner på biler
hehe..
Sitat av rdxz
Politiets arbeid fungerer ikke preventivt sett, really.
Vis hele sitatet...
Iallefall ikke sålenge en har max straff for mord lik minimumstraffen for biltyveri i USA. Pedofile slipper ut etter halve straffen sålenge de ikke har voldtatt noen unger inne i fengselet, og asylsøkere som har fått avslag gjør gledelig en forbrytelse for å få bli i Norge da det norske fengselet er en så mye finere plass enn de noen gang har vært/vil være i.
Skal det være preventivt må det være skummelt å bli tatt. Fengselstraffen bør helst være kjipere enn forbrytelsen tilsier, slik at de kriminelle vurderer at det ikke er verdt det. Dessuten bør det jo være stor sjangs for å bli tatt også da, noe som ikke er tilfellet her i naive Kardemommeland.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Jeg tar loven med ei klype salt
very impotent freak
Delusional's Avatar
For meg er det vel egentlig deling av filer, og hasj, ting som skjer på fylla (drikking og pissing på offentlig område, osv.) Men har aldri kommet i kontakt med politiet for noe ulovlig.

Eneste gangen jeg har kommet i kontakt med politiet, var en gang jeg og en kompis var ute og tok bilder, jeg måtte ta av meg hansken fort for å ta et bilde, jeg fant ikke igjen hansken, så stoppet politiet, og hjalp meg og kompisen min med å leite etter hansken i et kvarter eller noe slikt...
jeg stjal penger av mamma ei gang.... Fikk utrolig dårlig samvittihet.
Tja. Det blir jo litt forskjellig med innbrudd, tyveri, nasking, forsikringssvindel, grafitti, hærverk,dokumentforfalskning pluss alt som kan skje i fylla. For å være helt ærlig så gav jeg meg etter den gangen jeg holdt på å bli tatt for å ha dumpet en bil på 200 meters dyp. Noen angav oss og avhør og hellvete. Du tror du er jævlig kul helt til du sitter på politistasjonen og to betjenter prøver å få deg til å fortelle noe. Jeg har aldri følt meg så ussel og liten i hele mitt liv. Nå anser jeg meg som voksen og ferdig med det, men vi hadde det sinnsykt gøy mens vi holdt på. Det var liksom aldri noe poeng å tjene penger på det vi gjorde. Vi gjorde det for kicket!
Nasking, gå over gata på rød mann, drikking og pissing på offentlig plass, piratvirksomhet på nettet, fyrverkeri, bomber, sto på ei bru over e18 en gang og slapp vannballonger på bilene under:P
sykling uten hjelm, kjørt scooter (original) for fort, kjørt scooter uten hjelm, kjørt scooter uten skilt, kjørt scooter uten lappen, tent bål utenfor den perioden hvor det er lov å tenne bål og masse annet rart jeg ikke kommer på i farten
Av di tinga jeg har blitt tatt for så er det ikke så mye egentlig, men har gjort masse gøy uten å bli tatt Naska masse kinder-sjokolade på Videoverden mens mor sto og leide videoer/distraherte videodama (i en alder av 5-6 synes jeg at jeg var ganske pro da ) Stjal også et eller annet dyrehorn fra 1814 eller noe fra Oldermora mi på Eidsvoll. Ble busta av mor pga. det da, men rakk aldri å si unnskyld før dama døde ..
Blitt tatt noen ganger for å sitte 3 på en moped uten hjelm og noe slikt..

Men min mainhistorie er følgende;

Jeg og noen andre var på vei hjem fra en fest, alle godt fulle.
Vi skulle ned en laaang og svingete bakke, med hus overalt midt i byen. Helt på toppen så slår jeg hull på en hagelampe (Husker ikke hvorfor, tror det var en som mente jeg ikke kunne kom til å greie det eller noe), og knuste glasset og pæra og glasset i den. Silblødde etterpå såklart.
Når vi så kommer oss noen meter videre finner vi ut at det visstnok er søppeldag dagen etterpå, slik at alle søppeldunkene sto ute i veien. "Dette går aldri bra, men faen det blir gøy" husker jeg at jeg tenkte, da jeg så han ene av oss dytta en overende. Ettersom vi kom lenger og lenger ned hvelta vi og kasta rundt oss med dunkene. Jeg husker jeg slo noen av dem ned, slik at det kom blod overalt på dem og greier (og det gjorde jo ikke akkuratt at hånda mi stoppet å blø heller). Han ene skata ned ganske langt på den ene dunken. I ettertid husker jeg det var noen som stakk hodet ut av døra og kjefta og slikt, men da tok vi bare dunken hans og kasta i busken til naboen.
Tilslutt har vi kommet oss ned bakken da og går mot sentrum. Men når vi allerede er i slikt et jævleskap-humør tar det ikke slutt. Jeg husker jeg så en cola-automat og tenkte at den kunne jeg nok greie å sparke hull på. Etter to forsøk var jeg nær ved å bare gå videre, men tenkte jeg kunne prøve en gang til. Akkuratt idet jeg er i lufta, ser jeg bare noen sterke lys på veggen og skjønner med en gang hva det er. Men en gang jeg lander springer jeg som bare faen. Tror de andre og sprang men husker ikke helt. Jeg runder hjørnet og klatrer opp et 2-3 meter høyt gjerde, og faller såklart og lander på hånd og knær på andre sida, men kom meg opp og sprang videre, mot et lite hjørne jeg visste jeg kunne komme meg ut på veien igjen uten å klatre over noe gjerde. Den visste tydeligvis han ene politimannen også om og jeg så billyset kjøre mot det hjørnet. Husker ikke helt hva jeg tenkte, men tror det var noe sånn at det var bedre å gi seg nå enn å bli tatt senere, og kunne jo ikke svømme over hele Gandsfjorden heller (dette var ved et kai-område og der ved hjørnet var da altså også sjøen). Så av en eller anne grunn hev jeg henda i været, gikk mot politibilen og ropte "JEG GIR OPP! JEG GIR OPP! I SURRENDER!". Politimannen kjefta voldsomt på meg og sa jeg var jævlig dum og hev håndjern på meg. Han var også veldig intr. i å vite hvem jeg hadde slåss med og hvor pga. hånda mi blødde jo enda som bare det. Etter id og greier spurte han om det var jeg/vi som hadde vært i bakken med bossdunkene. Jeg husker svakt at jeg mente det var en annen gjeng, som vi så gikk den andre veien, men jeg tviler på at jeg forklarte dette på noe videre troverdig måte. Så det endte med at jeg måtte gå hele jævla bakken og plukke opp alle dunkene og sette dem på plass. Rett før toppen tenkte jeg at dette gidder jeg ikke mer og faka et astmaanfall, så de lot det gå og kjørte meg hjem. Husker jeg prøvde å dra noen spøker for å lette på stemninga i bilen, men har mine tvil om at disse falt i smak, da jeg tenkte jeg skulle prøve meg på noen politi-og-smultring-spøker.

Denne situasjonen er da altså lite gøy for en 16 åring - 3-4 om natta på en hverdag, mor tror jeg ligger i kjelleren og sover pga. jeg stakk ut etter jeg sa god natt til henne, jeg er full som faen og for å toppe det hele, så er den andre betjenten mannen til ei kollega av moren min, og han andre betjenten har et barn i barnehagen moren min jobber.

Husker jeg våknet morgenen etter uten å huske en ting og forsto ikke hvorfor alle kablene til pcen min var borte og jeg kunne ikke forstå hvorfor mor var så sint når jeg ringte henne
Det hele resulterte i kraftig advarsel av politiet og at jeg fikk min første husarrest i hele mitt liv, på svimlende 5 dager. Det ble til 6 da jeg ble sur pga. jeg ikke fikk ha pc-kablene og sa til mor at det eneste jeg lærte av dette var at neste gang skulle jeg løpe raskere
Menmen, så fikk jeg hvertfall lest Gudfaren-boka iløpet v den tiden. Av kriminell straff skal bedre kriminell fostres
Sist endret av Goda; 17. februar 2005 kl. 15:04.
"Ja"
Hacka skolens web-side da jeg var 14(Under lavalderen )... Planen var 100%(!) vanntett...
Vi brukte en klassekamerat sitt brukernavn og skolens PC'er, og kunne endre nyhetene på alle fr0nter-hjemmesidene så vi merka hele teksten på diverse nyheter og linka til xxx.com ... Var visst noen sjetteklassinger som hadde "kommet borti"(kåte småjævler!). Noe som var så trist og leit. Det er jo ekkelt å se på jentetisser >_<... Ihvertfall. Han kompisen ble busta, og kom bort til kameraten min og sa hva som hadde skjedd og stemmen hans var ganske vemodig så vi bestemte oss for åsi ifra... :
Konfliktråd - bruke deler av sommerferien til å bære PC'er og å sette inn nettverkskort...
Ellers så har jeg lasta ned musikk... fildeling... Aldri naska(ihvertfall ikke bevisst)...
Kjørt moped som 14-åring.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg har brutt loven. Det er ikke så spennende. Det finnes jo så mye som er ulovlig. Jeg ser ikke på megselv som en tøffing pga dette.
Har jeg gjort ting jeg synes er.. dumt og forkastelig? Ja. Det er vel også helst slike ting man burde sette i fokus fremfor om man har gjort noe når man var litt yngre enn man hadde lov til, er det ikke?

Forøvrig har jeg bare vært i kontakt med politiet en eneste gang og papirene mine er forsatt helt i orden. Dette var i sammenheng med å ha lekt med skolens datamaskiner. Rektor gjor en big deal ut av det, noe jeg forstår. Vi var jo tross alt ikke så hyggelige med datteren hennes, som også mistet mye av arbeidet sitt samme dagen som vi fann ut av et par feil i systemet deres.
Dette angrer jeg også på. Delvis fordi at det var galt og delvis fordi at hun når har vokst og blitt en attraktiv ung dame med flotte hofter og det hele.

Men ok. Nå var jeg teit. Jeg skal ta meg sammen. Seriøs nå...
...AHAHAHAAHHAHAHAA. Duxos historie eier ALT
Tja, graffiti og litt småtyveri i mine barndomsår. Ellers er jeg plettfri.
jeg har tatt tyggis (da jeg var 4-5år) tar litt smågodt fra rimi av og til (snart 14).
delt/er av filer på nettet.
gått på rød mann

editer posten om jeg kommer på mer
Sist endret av maceren; 17. februar 2005 kl. 15:45.
Duxo: FY faen så bra historie, satt og småhumra her for meg selv
jeg har tatt en cider på coop prix en gang, små nasking, låner stadig penger av folk uten vett, pisset og drukket på offentlige steder, kjørt moped som 13 åring, også bil(men med far vedsiden av meg..)
har også lånt noe støff fra skolen, men det var saker og ting de har mer enn nokk av og ikke vært mer enn en uteligger klarer å harke opp.. ellers er det gåing på rød mann, deling av filer osv,

det er jo klin umulig å ikke bryte en eneste lov i livet? :P jeg har iallefall tungt for å tro at en normal person ville være komplett plettfri hele livet, om han så ikke er en soss som klarer å nøye seg med at mora og faren gir ham/hun alt da...
Å gå på rød mann er LOV! Det er lov så lenge ein ikkje hindrer andre trafikantar. (Hugsar ikkje heilt ordrett kva det står i lovteksten.)

Men jo, har gjort mange forbrytelsar og driv framleis på. Spesielt i trafikken. 80-sone...kva er det?
Jeg ble tatt i tollen med en del for mye tobakk til vannpipa jeg kjøpte når jeg var i egypt....fikk en bot på 300 spenn.....ellers lite
Kan ikke si at jeg aldri har brutt lover.
har aldri blidt tatt for noe da. poeng for det ivertfall?
Litt teit spm. vist du kjører i 55 i 50 sonen har du jo egentlig brutt loven.
vikeplikt, skilter osv. loven som i trafikkloven også regner jeg med?