Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1848
Politiet tok razzia hjemme hos meg og gjorde herverk for flere tusen. Da legger jeg vekt på ødelagtte dører, karmer, speilrefleks-kameraet til samboern og de klippet også opp støvsugern min som kostet meg 1400,-

Husverten har sett på skadene og ber meg anmelde, men siden jeg skal anmelde politiet ber jeg om å skrive en best mulig anmeldelse.

De stramma også håndjerna på meg såpass stramt at jeg fikk betennelse og kuttakader under håndleddet. De la også samboern min i bakken og tok henne på puppene, og dette var to mannlige betjenter.

Skriver jeg en god anmeldelse som skal gå til spesialenheten så har jeg god sjangs for å vinne saken, og alle her inne sier vel det samma som meg ;fuck snuten.
Sist endret av ezyy; 6. august 2015 kl. 19:57.
Ja folk sier nok fuck snuten, men de lurer nok også på hvorfor det var razzia og hvorfor du ble lagt i jern. Hvorfor knuste snuten døra? Fordi du ikke slapp de inn, eller fordi de ikke engang banket på? Ble dere lagt i bakken fordi dere forsøkte å stelle i stand faenskap som å stikke eller lage kvalm?

Det er vanskelig å bidra her, fordi vi bare har din versjon. Og det er jo ikke sikkert snuten oppfattet situasjonen på samme måte som du gjorde. Var du feks rusa når snuten kom?

At snuten knuser døra får meg til å tro at de hadde solide forventninger til å finne det de lette etter hos deg, enten den når var knark eller deg. Om du ikke åpnet for de så regner jeg med evt. kostnader til dør og karmer er ditt ansvar.

Om snuten derimot ikke hadde grunn til razzia, eller brukte unødig mye makt så får du forsøke å formidle akkurat det. Tror også det er viktig at du holder deg til facts og ikke forsøker å sminke anmeldelsen eller overdrive.

Lykke til og fortell oss hvordan utfallet ble.
Ta bilder. Gå til lege og undersøk skadene (husk å ta vare på kvitteringen fra legetimen). At de tok henne på puppene, vel det blir 2 politibetjeners ord mot en (antagelig) "rusbruker".

Jeg er ikke for "fuck snuten" btw. Er imot maktmisbruk så klart, men er også lei av de som ikke har respekt for autoriteten.
Sist endret av Xernox; 6. august 2015 kl. 20:25.
At du tror alle inne på bruket har en "fuck snuten" uansett hva holdning, gjør at jeg tenker du er rimelig barnsnlig og at innlegget ditt sannsynligvis bærer en lignende ensidig version av forholdene some utspant seg.

Ønsker deg uansett lykke til, du trenger det.
Trådstarter
Sitat av Picard Vis innlegg
At du tror alle inne på bruket har en "fuck snuten" uansett hva holdning, gjør at jeg tenker du er rimelig barnsnlig og at innlegget ditt sannsynligvis bærer en lignende ensidig version av forholdene some utspant seg.

Ønsker deg uansett lykke til, du trenger det.
Vis hele sitatet...

Jeg trenger det? Ser hvem som er barnslig her. Nå mente jeg fuck snuten i den forbindelse med hvordan jeg opplevde situasjonen. Hva enn du mener driter jeg lodrett i. Synd KP rangen din ikke steg, likehunter

Sitat av Xernox Vis innlegg

Jeg er ikke for "fuck snuten" btw. Er imot maktmisbruk så klart, men er også lei av de som ikke har respekt for autoriteten.
Vis hele sitatet...
Helt enig i hva du sier, du forsto metg!

Sitat av frtoretang Vis innlegg
Ja folk sier nok fuck snuten, men de lurer nok også på hvorfor det var razzia og hvorfor du ble lagt i jern. Hvorfor knuste snuten døra? Fordi du ikke slapp de inn, eller fordi de ikke engang banket på? Ble dere lagt i bakken fordi dere forsøkte å stelle i stand faenskap som å stikke eller lage kvalm?

Det er vanskelig å bidra her, fordi vi bare har din versjon. Og det er jo ikke sikkert snuten oppfattet situasjonen på samme måte som du gjorde. Var du feks rusa når snuten kom?

At snuten knuser døra får meg til å tro at de hadde solide forventninger til å finne det de lette etter hos deg, enten den når var knark eller deg. Om du ikke åpnet for de så regner jeg med evt. kostnader til dør og karmer er ditt ansvar.

Om snuten derimot ikke hadde grunn til razzia, eller brukte unødig mye makt så får du forsøke å formidle akkurat det. Tror også det er viktig at du holder deg til facts og ikke forsøker å sminke anmeldelsen eller overdrive.

Lykke til og fortell oss hvordan utfallet ble.
Vis hele sitatet...


Satt på glattcella jeg når dette skjedde, att de ville finne knark var de fult klar over, men det finnes da grenser på hvordsn man trer inn i ett hjem.
Sist endret av ezyy; 6. august 2015 kl. 21:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anmeld det, men hold deg saklig og ikke ta opp det med stramme håndjern og tafsing på puppene.
Sitat av ezyy
Satt på glattcella jeg når dette skjedde, att de ville finne knark var de fult klar over, men det finnes da grenser på hvordsn man trer inn i ett hjem.
Vis hele sitatet...
Så da vet du egentlig ikke sikkert hva som skjedde? Du har kun fått fortalt hendelsesforløpet av andre? Det gjør saken ennå verre for hva skal du anmelde? Tafsing på pupper? Det er veldig enkelt å forklare for snuten. At snuten sprengte døra? Du vet jo ikke engang helt sikkert hvordan det foregikk. Kanskje dama fikk panikk, lot som ingenting mens snuten banket på og håpet de ville dra når hun ikke svarte. Om snuten hadde deg i glattcelle, så viste de kanskje at du var ruset. Eller de tok deg med litt mengde. Og da handler saken om faren for bevisforspillelse. Om snuten var sikker på at det var folk i boligen men ingen lukket opp så kan snuten ha sprengt døra for å unngå flushing i dass feks.

Nei sannelig om jeg veit ts. Det er nok ikke en enkel løsning på dette. Om du har noe som helst håp om å få noe på snuten for dette så tror jeg du skal ta kontakt med en advokat som lettere kan stille de riktige spørsmålene og lettere kan rådgi deg i forhold liknende saker, presedens etc.
Sist endret av frtoretang; 7. august 2015 kl. 02:20.
Advokathjelp er absolutt å foretrekke, for dine ord som rus-bruker(misbruker?) har en tendens til å falle litt på døve ører, da politiet er vandt til å høre alskens unnskyldninger og bortforklaringer. Situasjonen med at damen din ble tafset på puppene høres litt suspekt ut, siden hun var alene og sannsynligvis livredd, lett å slenge sånne statements ut i fruststrasjon/sinne, og siden de er 2 politimenn mot en antageligvis rus-brukende jente, så tror jeg ikke påstandene hennes kommer til å ha stort å si da hun kan finne på på lyge bare for å gjøre jobben deres surere.

Noe jeg vil regne med blir avvist ganske fort i en rettsal. Ikke for å være en douche her, men du har egentlig ikke så veldig mye annet å stå for annet enn de fysiske bevisene for skadeomfanget i leiligheten. Utover det, så burde det være i sin rett at politiet burde betale tilbake det som er ødelagt, et jævla speilrefleks f.eks, det er noe de BURDE erstatte, samme med døren, OM damen din forteller sannheten. kan jo være hun freaket ut og nektet å åpne døren, så da har politiet i sin rett til å gjøre det som må til, så lenge de har ransakelsordre og grunnlag til å tro at dere hadde større mengder i leiligheten. og at det ikke var noen mer vennlige måter å få tilgang til leiligheten.

Kjip situasjon dere har havnet i.

Hvis mot all formodning kjæresten din faktisk snakker sant, så ville jeg fått hun til å gå til psykolog, fortelle hva som sjedde så ærlig som overhodet mulig, da psykiatere ofte er flinke til å skille løgner og sannhet, spesielt om personen allerede fremstår som en "shady misbruker". Men fremstår hun som ærlig og oppriktig, så kan det være hjelp å få fra den fronten også. Hiv gjerne på litt grining osv. Maktmisbruk er IKKE ok.

Men, advokat er veien å gå uansett. Lykke til, håper det ordner seg for dere begge to, for hvis storyen deres faktisk er sann, så burde dette virkelig blåses opp i media, narkomane eller ikke. Ingen jente burde bli utsatt for seksuelle overgrep, da SPESIELT ikke av de som "liksom" er der for å beskytte oss.



Litt rotete innlegg, men ja, kontakt advokat og psykolog, fremstå så ærlig som overhodet mulig, så kanskje dere slipper unna uten altfor store konsekvenser.


Men av nysgjerrighet, var det snakk om store mengder i huset? For da er politiet i sin rett til å bryte ned dører når ingen åpner, hvis de har gyldig grunn til å tro at dere f.eks selger.

Hvis det bare er snakk om små mengder så vil ikke jeg påstå at å trashe leiligheten til en person bare for å finne 2-3 gram med hasj og speed, så er grunnlaget til razzia ganske svakt, da det som oftest er prioritert mot folk som er mistenkt for dealing.


Igjen, beklager for et litt rotete innlegg, klokken er halv 6 og jeg har knapt sovet på 3-4 døgn.

Håper du holder tråden oppdatert, hadde vært spennende å høre hvordan det går videre.

Og et siste tips, aldri bli overdrevet sint og vanskelig, det gjør saken din bare enda verre, hold dere rolig og saklig, kom med fakta, så skal vi nok se at det kanskje kan ordne seg.

Lykke til


Juliaan
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Men av nysgjerrighet, var det snakk om store mengder i huset? For da er politiet i sin rett til å bryte ned dører når ingen åpner, hvis de har gyldig grunn til å tro at dere f.eks selger.

Hvis det bare er snakk om små mengder så vil ikke jeg påstå at å trashe leiligheten til en person bare for å finne 2-3 gram med hasj og speed, så er grunnlaget til razzia ganske svakt, da det som oftest er prioritert mot folk som er mistenkt for dealing.
Vis hele sitatet...
Problemet til politiet blir ofte at de på forhånd ikke kan vite hvor mye de evt vil finne. Det er derfor ikke hva som FAKTISK blir funnet som avgjør hvorvidt det var nødvendig å slå inn døren.

Dersom det imidlertid på forhånd var gode indikasjoner på at det ville blitt funnet stoff i leiligheten, vil nok politiet ha sitt på det tørre uavhengig av om det ble funnet stoff eller ikke. Mange av politiets ransakinger er resultatløse, men ikke urettmessige av den grunn.