Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2040
Finnes det noe verktøy som kan finne koder for bilalarmer? Er ikke helt sikker på hvordan d fungerer men må da gå an å lage eller kjøpt en liten elektronisk ting som sender ut en masse tall kompinasjoner slik at du får koblet ut alarmen?
rotete men håper noen forstår hva jeg spør etter.
Sist endret av fEsk; 26. oktober 2004 kl. 07:20.
Det ville ta sinnsykt lang tid. Det er forskjellige kode systemer på forskjellige alarmer. har defa alarm i min bil. og der er det 11 tall kombinasjoner eller noe.. og du kan jo regne ut hvor mange forskjellige koder det er der... 11ganger11ganger11..... elleve ganger... men i teorien er det fult mulig. Men kan bli en kald vinternatt for deg hvis du skal vente på 285311670611 forskjellige koder.... lykke til..
Hadde vert gøyt å stått i et parkeringshus å håpe på det beste :P
fEsk's Avatar
Trådstarter
ok, det blir kanskje litt lenge å vente. noen andre ideer? uten å måtte slå i stykker panseret og stesj for å klippe av ledningen til hornet.
tenker ikke på å stjele biler eller noe her bare lurer liksom.
du lurer på hvordan du skal bryte deg inn i din egen bil?
I gone in 60 seconds har de en slik dings som fanger opp koden. Vil ikke dette ha vært like effectivt. Men du må stå i senderavstand når de trykker på knappen da.
▼ ... noen uker senere ... ▼
gone in 60 seconds er en film men dinna nøkkelen som passer i alle låser eksisterer faktisk, men ikkje så liten som i filmen...
Det heter for LÅSPISTOL... Se spyshop.no.
Det er jo såklart mulig å finne koden på en alarm, for det ligger jo lagret en plass inni alarmen, men trur nok ikkje det er utviklet noe instrumental løsning...
fEsk's Avatar
Trådstarter
Men hjelper lite med en nøkkel jeg kan åpne bilen med når alarmen går for fulle fem. Med mindre jeg får kutta ledninger i hytt og pine.

-normal
▼ ... over en uke senere ... ▼
På noen biler er det en måte å få kortsluttet alarmen. Hvis jeg ikke husker helt feil, så er jo alarmen koblet til baklysene. Hvis man da åpner, la oss si, venstre baklykt, så burde det være mulig å finne ledningen til alarmen der, for så å kortslutte den...
mulig å "shocke" karoseriet i håp om at alarmen ryker pga overbelastning? de er vel kobla til jord/chassiet de også?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Eneste problemet er at du da kommer til grille all annen elektronikk i bilen også. Og hva skal du med en ny bil uten elektronikken i orden?

Og en bilalarm er nok aldri koblet inn på baklyktene på en slike måte at man kan koble ut alarmen med å kortslutte lyktene, hvorfor faen skulle den det? Den har derimot ene utgangen mot kontaktoren som slår inn lysene for å blinke med disse når alarmen går. Men der har man galvanisk skille så det hjelper ikke uansett hvor mye du kortslutter, alarmen og hornet vil fortsatt være intakt.

Det er rett og slett veldig lite du kan gjøre med en bilalarm uten å ha noen måte for å slå den av på. Bilprodusenter er ikke så dumme at de lar ledninger og kritiske komponenter for alarmen ligge lett tilgjengelig. Det letteste for å stjele en bil er vel som oftes bare å bruke en kranbil og slepe den vekk derifra.

Det beste forslaget i denne diskusjonen må vel være som hyllekjeks sier, utstyr som har mulighet for å ta opp koden når eieren låser den opp. Men slikt utstyr må du nok helt sikkert lage selv som betyr at du må lære deg en god del elektronikk og vite mye om hvordan alarmen til bilen fungerer, hvilke frekvenser som blir brukt og slike ting.
i gone in 60 seconds fanger de opp koden som blir brukt og sender denne ut igjen. elektronikken som ligger i dette er ikke så veldig avansert at det gjør noe. har jeg fått de komponentene som trengs, og litt tid så skulle jeg da klart å mekka en slik en. dette vil kun fungere på noen eldre typer alarmer, men på nye alarmer blir det laget en ny kode for hver gang.

Frekvensen som blir brukt er som oftest ikke så vanskelig å finne, den ligger som oftest en plass mellom 433.000MHz og 434.000MHz, ganske så ofte 433.920MHz. og husker jeg riktig er det FSK modulert (Frequency Shift Keying)
Faren min har en software-pakke til PDA-en jeg mener skal inneholde software for å snappe opp en slik kode når eieren bruker fjernkontrollen til bilen.
det må da isåfall være for IR signaler det da, og det er det ikke mange som bruker lenger. kjempe dårlig