Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1900
Hvilke konsekvenser får det hvis man f.eks skulle bli tatt med en femmer med grønt. Tenker ikke nå på bøter og straff, mer på hvilke yrker man ikke lenger kan jobbe i osv.
Vet selvfølgelig at man ikke kan bli politi eller yrkesmilitær, men er det noen andre yrkesveier dette har konsekvenser for?
Kan man bli lærer, jobbe i helsesektoren?
Kan man miste jobben sin?

Man kan ikke lenger reise til USA, er det noen andre land som er like strenge?


Prøvde søkefunksjonen, men fant ikke noe som var helt relevant (gikk mer på straff, bøter og lignende)
Gjelder samme reglene i New Zealand som i f.eks Australia ang visumet?
Du vil kunne reise til f. eks. USA, men du må søke visum og komme til intervju på forhånd. Enkelte andre land, som Singapore og Australia, er også ganske strenge, men som nordmann, uten andre ting på rullebladet, vil jeg tro du kan klare det om du virkelig går inn for det.

Narkotikadom på rullebladet vil muligens ha konsekvenser for følgende yrker:
Politi, militære yrker, jusrist/advokat, pilot, brannmann, lege, vekter/ordensvakt og sikkert et par til jeg ikke kommer på.

Lærer og en rekke jobber innenfor helsesektoren er ikke noe problem.
Trådstarter
Ser at det kreves vandelsattest for å bli lærer, men står det kun noe på denne om det er relevant for jobben da eller, pedofili/voldtekts-dom eller lignende?
Sitat av Kleni Vis innlegg
Ser at det kreves vandelsattest for å bli lærer, men står det kun noe på denne om det er relevant for jobben da eller, pedofili/voldtekts-dom eller lignende?
Vis hele sitatet...
Ja, så vidt meg bekjent har ikke (små) narkotikadommer noe å si i forhold til læreryrket. Jeg vet med sikkerhet at det ikke har det for stillinger i barnehage.