Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1058
Er det noen her som kan gi meg en liten innføring i hvordan man skal rippe xbox spill?
Hva man trenger av software/hardware, og i det hele tatt forklare prosessen.

Har en del spill her hjemme som jeg hadde tenkt til å rippe, for så å legge den opp på in2k sin xbox-ftp
Først av alt må du ha en modda box.
Legg inn evox dashboard, og gå inn på boxen via en ftp klient på pc`en din.
Legg så spillet du skal rippe i cd rom spilleren i boxen.
Via ftp klienten åpner du d: ( cd spilleren i boxen), og kopierer filene over til et dir på HD på pc`en din.
Når du er ferdig med å overføre spillet til HD kan du flytte mappen fra HD på PC til HD på boxen.

Den orginale HD i boxen (mellom 8-10 GB) er noe liten så du får max plass til 3-4 spill på den.
Jeg har bytta HD til en 120 GB.

Du kan også lage en xiso fil, så du kan få brent det ut på cd/dvd. Bruk da programmet xiso.

Mer info/programmer (xiso) finner du på www.xbox-scene.com

Lykke til.
Medlem
raze's Avatar
Trådstarter
Fettmar. Så jeg må først modde box'en? Det er ikke mulighet å rippe fra dvd'en på PC'en eller noe slikt?
Det vet jeg ærlig talt ikke, jeg tror ikke dvd spilleren klarer å lese xbox cd`er helt uten videre.
Sjekk på www.xbox-scene.com (tutorials).

Det er der jeg har lært alt.
Medlem
raze's Avatar
Trådstarter
Ja, jeg sjekket der. Fant en tutorial som så litt interessant ut. Selv om det var veldig enkel fremgangsmåte, fikk jeg det ikke til.
Jeg tror nok programmet ikke klarer å lese originale xbox-dvd'er..