Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  247 20119
Var en som sa at Sony skulle sende ut produkter til "tilfeldige" addresser som folk er registrert på i psn, det var noen millioner produkter eller noe, men bare noe jeg har hørt!
Sitat av Effage Vis innlegg
Var en som sa at Sony skulle sende ut produkter til "tilfeldige" addresser som folk er registrert på i psn, det var noen millioner produkter eller noe, men bare noe jeg har hørt!
Vis hele sitatet...
Dette tviler jeg egentlig litt på .. Kjipt om en som sjeldent bruker PSN får en pakke, mens de som er online 24/7 ikke får noe. Tror egentlig ikke de gjør noe mer en PSN plus.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Da er det bare å hamstre gratis mini's når PSN er up and running!
Har fått sånn mail i dag om noe kompensasjon av noe slag, men det er jo INGEN detaljer.

Oi, http://www.ps3hax.net/2011/05/psn-an...an-inside-job/

Det kan se ut til at PSN ikke var hacket, men at en eller flere av de 200 som fikk sparken har tatt med seg eller spredd informasjon.

Det kan se ut til at PSN ikke komprimiterte alle konti da de ble hacket, men at de store databasene forlot selskapet da 200 ansatte fikk sparken i februar. Spesifikke spørringer har dog vært mulig for hackere å foreta, da alt har stått pip åpent.
Player
Notoneofthem's Avatar
Trådstarter
ser dårlig ut at psn kommer opp denne uka også.....
ps3 network oppe i morra
Sitat av Vegard004 Vis innlegg
ps3 network oppe i morra
Vis hele sitatet...
Jeg elsker kilder!
Player
Notoneofthem's Avatar
Trådstarter
Sitat av Vegard004 Vis innlegg
ps3 network oppe i morra
Vis hele sitatet...
så hvor har du dette fra? står ikke noe oom det på psn twitter eller blogg
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
så hvor har du dette fra? står ikke noe oom det på psn twitter eller blogg
Vis hele sitatet...
I løpet av uken har dem sagt, men kansje det tar lengre tid!, dem kunne jo hvert mere presise..., nok dårlig kundebehandling fra dem snart as
Sitat av Vegard004 Vis innlegg
ps3 network oppe i morra
Vis hele sitatet...
Men så fint da!
Jeg har fått den beskjeden i godt over en uke nå.
Player
Notoneofthem's Avatar
Trådstarter
tar lengre tid en dem trodde, så trenger ikke forvente psn oppe med det første hørte jeg
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
tar lengre tid en dem trodde, så trenger ikke forvente psn oppe med det første hørte jeg
Vis hele sitatet...
Godt observert. De trodde nemlig det bare skulle ta 1 til 2 dager.
Player
Notoneofthem's Avatar
Trådstarter
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Godt observert. De trodde nemlig det bare skulle ta 1 til 2 dager.
Vis hele sitatet...
Ja, men så sa dem at det skulle komme tilbake i løpet av denne uken...., det jeg sier at det tar nok enda lengre tid, etter hva jeg hørte, skal se om jeg finner kilden..
Jeg savner PSN! Jeg vil laste ned noe til Little Big Planet 2
noen som har hørt noe mere? om når det er tilbake ?..
> implying
sqrt's Avatar
Siste nytt er at de holder på med interne tester av det nye systemet. Ellers ingen ETA på når de er tilbake, men Sony haler neppe ut tiden mer enn nødvendig. Du kan for øvrig følge med på Playstation Blog, eller følge PlaystationEU på Twitter. De poster offisielle oppdateringer der.
Sitat av sqrt Vis innlegg
Siste nytt er at de holder på med interne tester av det nye systemet. Ellers ingen ETA på når de er tilbake, men Sony haler neppe ut tiden mer enn nødvendig. Du kan for øvrig følge med på Playstation Blog, eller følge PlaystationEU på Twitter. De poster offisielle oppdateringer der.
Vis hele sitatet...
Følger med på alle sidene dem har, tenkte på om det var noen som hadde lest noen rykter.. ja dem haler ut tiden litt for mye, hvertfall når dem ikke sier noen ting, er egentlig veldig dårlig, så blir å se på xbox spill etter jobben..
Siden det ser ut som det tar tid, til søndag sier dem vel at det tar en uke til..
> implying
sqrt's Avatar
Vil du følge ryktene på internett er PSN oppe igjen "i morgen", som jeg tror statusen har vært siden PSN gikk ned.

Hvordan Sony har lagt ut informasjon angående alvorlighetsgraden av sikkerhetsbruddet er diskutabel, men jeg vil tippe at hovedgrunnen til at de ikke oppdaterer veldig ofte, er at de rett og slett ikke har veldig mye nytt å komme med. Det er ikke noe poeng at de reitererer "Vi jobber hardt for å få PSN tilbake så fort som mulig" så lenge de ikke har noe annet å si.

De vil vel også unngå å opplyse at PSN vil være oppe igjen før de vet konkret når de nye systemene står ferdig - det er lite hensiktsmessig(Både for Sony og brukerne) at de gjetter seg frem til ETA-er de ikke kan overholde. De har uansett ingen grunn til å holde PSN nede lenger enn nødvendig, da hele denne fadesen er fryktelig dårlig PR jo lenger den pågår.
Sony kunne enkelt ha kodet en midlertidig firmware update som kunne muliggjøre et PSN via P2P.
Sitat av Biddibong Vis innlegg
Sony kunne enkelt ha kodet en midlertidig firmware update som kunne muliggjøre et PSN via P2P.
Vis hele sitatet...
Og du tror det hadde blitt bra eller ..?
Sitat av Awarize Vis innlegg
Og du tror det hadde blitt bra eller ..?
Vis hele sitatet...
Ja...
Med et P2P PSN kunne spillerne hostet spillet fra sin egen playstation
uten dedikerte servere.
Det ville heller ikke være noen fare for at det ville blitt hacket
fordi hackerne måtte da ha angrepet alle spillerne i et spill før tilkoblingen mellom spillerne blir brutt.
På en skala fra 1 til 10 tror jeg Sony ville vært -13 interessert i at folk skulle få slike idéer?

XLINK KAI er jo litt i den retning, med egen server.
Sist endret av fxxked; 6. mai 2011 kl. 21:22.
Jeg derimot - elsker Sony. PS3-en min stoppet opp for 3-4 uker siden. Maskinen min var 4,5 år gammel. I dag hentet jeg ny maskin vederlagsfritt på Elkjøp. I tillegg fikk jeg 5 nye år reklamasjonsrett
Sitat av Biddibong Vis innlegg
Ja...
Med et P2P PSN kunne spillerne hostet spillet fra sin egen playstation
uten dedikerte servere.
Det ville heller ikke være noen fare for at det ville blitt hacket
fordi hackerne måtte da ha angrepet alle spillerne i et spill før tilkoblingen mellom spillerne blir brutt.
Vis hele sitatet...
Men et p2p nettverk ville jo passet ganske dårlig når det er Norge/Korea clan match da .. Kudos til Hosten om alle har bra tilkobling!
P2P PSN ville bare vært bra som en midlertidig løsning til de får fikset PSN serverne,
ettersom det sikkert hadde legget som bare pokker.
er nettet oppe igjen?
Skulle ønske, skulle nesten tro det var noe galt..
When we held the press conference in Japan last week, based on what we knew, we expected to have the services online within a week. We were unaware of the extent of the attack on Sony Online Entertainment servers, and we are taking this opportunity to conduct further testing of the incredibly complex system. We know many of you are wanting to play games online, chat with your friends and enjoy all of the services PlayStation Network and Qriocity services have to offer, and trust me when I say we’re doing everything we can to make it happen. We will update you with more information as soon as we have it. We apologize for the delay and inconvenience of this network outage.
-----------

De var visst ikke klar over omfanget angrepet hadde når dem uttalte at psn skulle komme online denne veka.
De driver og tester sikkerheten, og det ser ikke ut til at psn kommer denne veka heller.

Håper virkelig at sikkerheten blir bra når dem har jobbet så mye med det, slik at dette ikke skjer i fremtiden.
Player
Notoneofthem's Avatar
Trådstarter
tar nok hele mai..., så fuck ps3 og here i come xbox
De tror ikke det kommer opp før i juni"
Sitat av DarthVidar Vis innlegg
De tror ikke det kommer opp før i juni"
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt 20. juni
Kilde når jeg finner den igjen.
Shady Banana
Quix's Avatar
I følge ITAvisen så er det ikke oppe før slutten av Mai/begynnelsen av Juni.
http://www.itavisen.no/869091/psn-stengt-ut-mai , blir xbox spilling her også... , sony taper nok mange kunder nå
Player
Notoneofthem's Avatar
Trådstarter
i morgen slår dem kansje online spillinga på!, hvis allt går etter planlagt..
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
i morgen slår dem kansje online spillinga på!, hvis allt går etter planlagt..
Vis hele sitatet...
Kan du vise til noen kilder? Jeg kan eksempelvis komme med utsagnet om at de aldri kommer til å slå på PSN.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
i morgen slår dem kansje online spillinga på!, hvis allt går etter planlagt..
Vis hele sitatet...
Og hvor har du det fra?
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
i morgen slår dem kansje online spillinga på!, hvis allt går etter planlagt..
Vis hele sitatet...
Da er det jo rart at Sony selv uttaler at "I know you all want to know exactly when the services will be restored. At this time, I can’t give you an exact date, as it will likely be at least a few more days. We’re terribly sorry for the inconvenience and appreciate your patience as we work through this process." :/
Player
Notoneofthem's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hightime Vis innlegg
Da er det jo rart at Sony selv uttaler at "I know you all want to know exactly when the services will be restored. At this time, I can’t give you an exact date, as it will likely be at least a few more days. We’re terribly sorry for the inconvenience and appreciate your patience as we work through this process." :/
Vis hele sitatet...
det sa dem får noen dager siden...kommer ny oppdatering snart..
Teller Penger
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
det sa dem får noen dager siden...kommer ny oppdatering snart..
Vis hele sitatet...
Så hvor har du dette fra??
Akkurat nå er det egentlig heeelt greit at PSN er nede .. Får vite om jeg kommer opp til eksamen imorgen!
Linker denne igjen: http://blog.eu.playstation.com/
Alle kunngjøringer fra SONY blir lagt ut her, og det er dem man burde forholde seg til.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
JADDA!! Playstation Network up and running!
WOOOHOOOO!!!!
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
eller ikke...
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Jepp nå er det oppe å går igjen !
Vis hele sitatet...
Steffen liker
Det funker ikke til meg...
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Det var bare en oppdatering... dessverre...
FML........
Faen heller! Jeg la all dritten jeg hadde i sofaen over i senga og gjorde meg klar til litt gaming. Men neida. Huuuffff Sony...