Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 9013
Skal ha det litt kult på hyttetur i helga med en 7 kompiser, og har i den anledning bestemt oss for å prøve lystgass.

Var på Clas Ohlson for å se om de solgte det der, ettersom jeg har lest at de selger n2o-patroner der. Men det eneste de hadde var CO2-patroner.

Er det noen som vet om en plass man HELT sikkert får kjøpt det? Har hørt de selger patronene på Jernia, stemmer dette?

Enda et spørsmål: Er det noen gode tips for inhalering av gassen osv, får å få en maksimal effekt?

PS: Ønsker kun et ordentlig svar, mod`s må gjerne slette denne tråden etter jeg har fått noen fornuftige svar
De selger det på Clas.... Men de selges som drivgass for kremdispenser.. ikke som N2o!
Åja, så disse er de rette patronene?
http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=155513478

Så de på varelista, men tenkte ikke at det var de rette.
Tror det er de ja!
ok. takker for raskt svar kp til deg!
få gassen inn i en ballong eller noe, så får du vel den beste effekten, men har en kompis som har prøvd dette og han sa de var et helvette å få opp. Pass så den ikke sprenger fjeset av deg
Sist endret av random36598; 18. november 2010 kl. 22:04.
Uten en cracker vil dere få det vanskelig med å få ut gassen og dere vil mest sannsynelig miste noen patroner under veis. Men for all del, lar seg gjøre. Kjøp store ballonger, putt en patronene inn i ballonger og slå hull på patronen med hammer og spiker. Ballongen vil få hull i seg så dere må være kjappe til å innhalere, ballongen blir også fryst noen steder og den vil nok sprekke noen av gangene.

Dere må være to stykker; en som holder patronen fast med et håndkle og holder for ballongåpningen, og en som slår hull. Den som holder patronen og ballongen på plass er den som bør innhalere. Husk å hold patronen i ballongen på plass med et håndkle eller lignende da det blir iskaldt så man kan få skader på fingre.

Ta å blås gassen inn og ut av ballongen sånn tre ganger, mer er bare unødvendig. Ikke noe vitts å holde det lenge i seg, men "boff" det, sånn som man ser gatebarn boffer lim i pose.

Men synes hele greia virker som en masse jobb for lite morro, da dere ikke har cracker. Hadde jeg vært deg og hvis du har planer om å ta det mer i fremtiden så gå til anskaffelse av et par crackere.
Uten en cracker vil dere få det vanskelig med å få ut gassen og dere vil mest sannsynelig miste noen patroner under veis. Men for all del, lar seg gjøre. Kjøp store ballonger, putt en patronene inn i ballonger og slå hull på patronen med hammer og spiker. Ballongen vil få hull i seg så dere må være kjappe til å innhalere, ballongen blir også fryst noen steder og den vil nok sprekke noen av gangene.

Dere må være to stykker; en som holder patronen fast med et håndkle og holder for ballongåpningen, og en som slår hull. Den som holder patronen og ballongen på plass er den som bør innhalere. Husk å hold patronen i ballongen på plass med et håndkle eller lignende da det blir iskaldt så man kan få skader på fingre.

Ta å blås gassen inn og ut av ballongen sånn tre ganger, mer er bare unødvendig. Ikke noe vitts å holde det lenge i seg, men "boff" det, sånn som man ser gatebarn boffer lim i pose.
Vis hele sitatet...
Eller kjøp en kremdispenser for et par hundrelapper når du først er i gang.
OK, mye god info der, vet du om man får kjøpt en såkalt cracker på jerna eller clas ohlson osv?
og en ting til, er rusen veldig intens eller er det kun en svak rus, som man blir litt lattermild på? : )
Ja, en dispenser er veldig greit!

Crackere får du på ebay. Rusen fra en patron er ganske mild, man blir litt behagelig svimmel og litt gele i beina. Blir litt mer happy. Hvis du innhalerer fra tre/fire patroner etterhverandre så blir man blenda av fraktaler og hører metalliske lyder. Rusen er over etter 2 min.

På ebay søker du etter n2o cracker
Sist endret av Wisternoff; 18. november 2010 kl. 22:22.
Sitat av Wisternoff Vis innlegg
Ja, en dispenser er veldig greit!

Crackere får du på ebay. Rusen fra en patron er ganske mild, man blir litt behagelig svimmel og litt gele i beina. Blir litt mer happy. Hvis du innhalerer fra tre/fire patroner etterhverandre så blir man blenda av fraktaler og hører metalliske lyder. Rusen er over etter 2 min.

På ebay søker du etter n2o cracker
Vis hele sitatet...
ok, will do
Har alltid lurt på, hva kommer de metalliske lydene av? Jeg merka det også da jeg prøvde det! :/
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
De selger 10 patroner for litt under hundrelapper på jernia, tror 1-2 patroner gir rus, beste måten er og spandere på seg en kremdispenser.. ballong+skarp gjenstand kan jeg bekrefte ikke fungerer. ballongen knakk og genseren min dampet av kulde når jeg endelig fikk hull på patronen..
Du får også kjøpt kremdispenser på jernia
For all del, om dere skal gjøre det; ta dere råd til å kjøpe en sånn automatisk åpner ting, som de skal brukes på.

Putte en spiker, med masse dopapir tapet rundt festet i patronen, INNE i ballogen - for så å slå med hammer FUNGERER; men er absolutt ikke å foretrekke.
Sist endret av Volch0k; 19. november 2010 kl. 01:51.
På Jernia ved Oslo bussterminal, i kjøpesenteret litt utenfor, får man kjøpt begge deler. Man får også kjøpt det på Jernia i Drammen ved bragernes, men der er jeg usikker på om de sellger dispenserne fortsatt.
Ok, da var patronene kjøpt. kjøpte to pakker (20 stk), og en pakke med ti ballonger. Må bare ha noen til å verifisere om dette er rette typen:

http://www.google.no/imgres?imgurl=h...0&tx=40&ty=102

kosta 109 kr for en på Jernia. En ting til, kjøpte ikke dispenser, selv om det hadde vært lurt.
Er det en grei metode å gjøre det på å bare stappe hele patronen inni ballongen og så hamre løs på patronen og holde for tuten på balongen mens ballongen fyller seg opp, så innhalere via ballonghalsen?
Det er rett type patroner Det er en dårlig metode den med ballongen, men det er den eneste metoden jeg vet om hvis man ikke har dispenser eller cracker.

Du har forstått ballongmetoden hvertfall så det er bare å prøve.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg tror ikke du har lyst å hamre løs på en gassbeholder, nei. Det kan være farlig, noe du sikkert skjønner om du tenker deg om

Har du sjekket ut denne tråden? http://freak.no/forum/showthread.php?t=144448
Sist endret av Mullah; 19. november 2010 kl. 15:52.
Sitat av Euforia Vis innlegg
Ok, da var patronene kjøpt. kjøpte to pakker (20 stk), og en pakke med ti ballonger. Må bare ha noen til å verifisere om dette er rette typen:

http://www.google.no/imgres?imgurl=h...0&tx=40&ty=102

kosta 109 kr for en på Jernia. En ting til, kjøpte ikke dispenser, selv om det hadde vært lurt.
Er det en grei metode å gjøre det på å bare stappe hele patronen inni ballongen og så hamre løs på patronen og holde for tuten på balongen mens ballongen fyller seg opp, så innhalere via ballonghalsen?
Vis hele sitatet...


Jepp er det, men for all del annbefaler deg å kjøpe hvertfall 100 ballonger, vi ødla fucka opp flere ballonger, og tro meg, lager du litt større høl enn passe så sier hele driten bare puff , flere ganger så fikk jeg og en kompis hele driten opp i trynet og ble fjerne med engang :P, men egentlig effekten varer sånn max 30 sekunder
Sitat av Mullah Vis innlegg
Jeg tror ikke du har lyst å hamre løs på en gassbeholder, nei. Det kan være farlig, noe du sikkert skjønner om du tenker deg om

Har du sjekket ut denne tråden? http://freak.no/forum/showthread.php?t=144448
Vis hele sitatet...
ok, har du forslag til en annen litt bedre måte å gjøre det på med ballongen på?
Ta på deg vernebriller