Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1048
hadde feature-intervju med jørgen langhelle for noen uker siden.

her er et av bildene jeg tok av han.
intervjuet spant rundt rollen som torpedo han hadde hatt i en eller annen serie på nrk.
ville derfor få en veldig dramatisk lyssetting og en litt "mystisk" feeling over Jørgen.

http://erikholsvik.com/images/jorgen.jpg
Veldig fint bilde, men synes det ville være vanskelig å bruke til noe annet enn stort portrett. Rett å slett fordi det er så mørkt. Litt utydelig etter min mening, ble bildet brukt i en reportasje, mulig å se resultatet?
Vet ikke om jeg ville kalt bildet dramatisk, men kanskje heller dystert og mer trist med tanke på hans eget ansiktsuttrykk.

Men, poenget ellers er jo at det er et meget stilfullt bilde, rent og pent gjennomført, passer vell kanskje godt til et feature-intervju, evt. eget portrett her som thedeeq her sier, men et veldig godt og fint bilde hvis man bruker det til dets rette element : )
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Det var ganske bra bilde synest jeg, litt kaldt, men ellers velldig bra.
Som sagt så er det jo ett ypperlig protrett bilde..
Jeg syntes dette var fint tenkt, og fint uttrykk - men hadde posituren hans vært akkurat slik, med blikket mot kamera, og motsatt lysbilde - det hadde gått rett til sengs med meg

Nå blir det altfor mørkt, og du får ikke kontakt med han. Det fungerer bedre som et illustrasjonsbilde/sensurbilde over en eller annen person som er manisk deppa. Men flott forsøk, og som de andre sier, det er en viss eleganse over det.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Det gir meg litt "Sin City-feel", veldig svart/hvit.

Syns du burde fått inn litt mer gråtoner. Jeg liker ikke helt den svarte streken som går igjennom øyet hans. Dessuten kunne jeg ønske litt mer luft i synsrettningen hans (til høyre), det blir litt for tett som det er nå. Eventuelt om du croper bildet litt på venstresiden som jeg tror vil gi den effekten. (Kutt ved øret hans tror jeg ville blitt bra.) Øynene hans blir veldig svarte, prøv og få dem litt lysere om du kan.

Helt greit bilde med potensiale
Enig i det som har blitt sagt tidligere, da spesielt med den sorte stripen over venstre side og øye.

I tillegg til dette synes jeg kanskje at også håret ble litt for mørkt. Hvertfall oppå hodet hans. Men bortsett fra det så synes jeg ideen bak bildet var bra. Nå vet jeg heller ikke hvor lang tid du hadde til å rigge til og teste lyset før han kom, så å felle en absolutt dom over bildet blir for meg litt meningsløst. Så da avslutter jeg bare med å si: Godt jobba!
takk for kommentarer.
dette bildet ble ikke brukt i selve reportasjen. var mer ment til min personlige portfolio. har noen andre med standard lyssetting som ble brukt.

jeg jobbet som fotograf og hadde derfor med meg en journalist som tok seg av snakkingen mens jeg knipsa bilder. vi satt på en kafe så jeg satt opp blitsene mine mens de snakka.
Du gjorde bildet meget bra og tankefullt ved og få fram denne "mystiske" feelingen over Jørgen!
Jeg likte bildet meget godt.
Hvilket kamera er det brukt her?
nikon d200
nikon 50mm
en nikon sb-600 og en sb-800 eksternt
pocket wizards
Epleplukker
Veldig bra, føler at den kan passe inn i serien han spiller i (Torpedo) og kjenner nesten litt igjen den personen han spiller i serien.

Det jeg ville endra på er håret, det glinser for mye..
kreativ nerd
devotio's Avatar
Kunne det være en mulighet å se orginalen?