Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1701
Halla folkens!

Fikk veldig lyst å prøve Ubuntu på telefonen min !
Noen som vet om jeg kan ha android og Ubuntu samtidig, og velge hvilket OS jeg ønsker å starte opp i ved oppstart av telefon? Eller lignende?

Noen som har ærfaring med Ubuntu på telefon?

Takker for svar!
Ubuntu Touch er fåreløpig kun tilgjengelig i en dårlig testversjon for entusiaster og programmerere, og mangler de mest basiske funksjoner. Denne testversjonen er kun tilgjengelig for Nexus-serien, men det jobbes med diverse porter på xda-developers.com hvor de bla. til nå har fått det til å kjøre på en S2.

Litt mer basic info:
https://wiki.ubuntu.com/Touch/Install
Sist endret av Lanjelin; 14. mars 2013 kl. 00:17.
såg no at den eg linka til var ubuntu for android, og ikkje ubuntu phone.
HVA er forskjell pa as ha Ubuntu of android PSA tlf? HVA er fordelene med Ubuntu. HVA er best??
Sitat av 999999999 Vis innlegg
HVA er forskjell pa as ha Ubuntu of android PSA tlf? HVA er fordelene med Ubuntu. HVA er best??
Vis hele sitatet...
Android er nokk "best", med tanke på at ubuntu er totalt fresh på markedet, men det er alltid gøy å teste noko nytt! Hadde virkelig likt å sitt debian porta til iphonen min
HVA er forskjell pa as ha Ubuntu of android PSA tlf? HVA er fordelene med Ubuntu. HVA er best?? Kan man ogsaa ha dual boot som PSA PC Elle??? Lol
Sitat av 999999999 Vis innlegg
HVA er forskjell pa as ha Ubuntu of android PSA tlf? HVA er fordelene med Ubuntu. HVA er best?? Kan man ogsaa ha dual boot som PSA PC Elle??? Lol
Vis hele sitatet...
kan du skrive litt sikkelig? sliten med å forstår kva du meiner?

det er ingen fordeler til ubuntu, uten om at det ser annderledes ut. både android og ubuntu er bygd på linux, som gjer til at begge har så og sei dei same mulighetene, og kan i teorien kjøre dei same appsa.
haha sorry jeg skreiv på telefon i sta med ganske treig internet, å det ble helt feil når jeg egentlig skulle redigere posten men så skjedde det noe anet isted... har bare hatt tlf i noen dager er litt noob haha
haha, ja vi har alle vert der :P
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
kan du skrive litt sikkelig? sliten med å forstår kva du meiner?

det er ingen fordeler til ubuntu, uten om at det ser annderledes ut. både android og ubuntu er bygd på linux, som gjer til at begge har så og sei dei same mulighetene, og kan i teorien kjøre dei same appsa.
Vis hele sitatet...
Android kjører apps etc i dalvik VM, om du tar en kikk på wikien til Ubuntu Touch skriver de så fint "no dalvik at all", selv om de bruker drivere, kernel og display manager fra Cyanogenmod 10.1 for øyeblikket.

Dette betyr enkelt og greit at Android apps ikke fungerer på Ubuntu Touch og vice-versa.
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Android kjører apps etc i dalvik VM, om du tar en kikk på wikien til Ubuntu Touch skriver de så fint "no dalvik at all", selv om de bruker drivere, kernel og display manager fra Cyanogenmod 10.1 for øyeblikket.

Dette betyr enkelt og greit at Android apps ikke fungerer på Ubuntu Touch og vice-versa.
Vis hele sitatet...
nei, sa ikkje direkte at det var støtta rett ut av boksen, men i teorien skal det vell vere ein smal sak å få til?
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
nei, sa ikkje direkte at det var støtta rett ut av boksen, men i teorien skal det vell vere ein smal sak å få til?
Vis hele sitatet...
Om du klarer å legge til de tingene som strippes vekk i Ubuntu, ved f.eks en emulator, bør det fungerer. Ubuntu apps på Android derimot, spørs det om blir mulig.
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Om du klarer å legge til de tingene som strippes vekk i Ubuntu, ved f.eks en emulator, bør det fungerer. Ubuntu apps på Android derimot, spørs det om blir mulig.
Vis hele sitatet...
hmm, det må då vere mulig å legge inn dalvik vm i ubuntu?
Det er mogleg å installere Android Development Environment eller korleis det heiter, og alle CLI-appar verkar på Android etter root.