Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2548
Kjøpte en XFX XXX enhet, men misfornøyd med kvalitetsfølelsen og lydnivået i forhold til min gamle Corsair VX 550W.

Corsair AX 750W eller 850W
be quiet! P10 750W eller 850W

Noen andre kandidater jeg burde se på?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Kjøp 760i fra Corsair.
Når kommer den da Chillzone?

Uansett tror jeg ikke du vil bli misfornøyd med noen av de du nevnte, Knudsen. Noen her på bruket har nevnt at AX850W kan være litt plaget av coilwhine, men det vet jeg personlig ikke noe om. Uansett holder AX750 til de fleste oppsett.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Jeg ville vurdert Cooler Master Silent Pro. Komplett.no
720W, Modulær og bygd for å være stille.
Sist endret av Zendium; 10. november 2012 kl. 17:18.
Det jeg har lest er at den ikke er særlig stille. Kjenner også en som har en som lider av coilwhine.
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Knudsen Vis innlegg
Kjøpte en XFX XXX enhet, men misfornøyd med kvalitetsfølelsen og lydnivået i forhold til min gamle Corsair VX 550W.

Corsair AX 750W eller 850W
be quiet! P10 750W eller 850W

Noen andre kandidater jeg burde se på?
Vis hele sitatet...
Har selv Corsair CX600 og må si at jeg er storfornøyd med både kvalitetsfølelse og lydnivået. Enda når H100 står på minimun (og da er den veldig stille) hører jeg ikke PSU'en.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Zendium Vis innlegg
Har selv Corsair CX600 og må si at jeg er storfornøyd med både kvalitetsfølelse og lydnivået. Enda når H100 står på minimun (og da er den veldig stille) hører jeg ikke PSU'en.
Vis hele sitatet...
h100, stille? det er 2 ord som ikke hører hjemme i samme setnig!
da h100 ikke på noen måte er stille!
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
h100, stille? det er 2 ord som ikke hører hjemme i samme setnig!
da h100 ikke på noen måte er stille!
Vis hele sitatet...
Stiller du den ned til hakk en er den ikke så ille.
har kjørt corsair 4 evha !=) kjempe merke;-) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=758531 <-- godt kjøp
Seasonic Platinum 1KW, som står i signaturen til Chillzone. Hører du den får skal du få en femtiøring.
Får vel kjøpe meg noen 480 kort og Seasonicen for en 50 øring
Ble fort en be quiet! P10 850W. Burde kjøre det meste jeg kaster på den av dual GPU konfigurasjoner i åra fremover.
Har en Corsair AX 750 sjøl, har en ASUS GTX 670 og Intel i7 3770k og det fungerer som smurt. Støyer ikke så mye heller

Sitat av Frufsa Vis innlegg
h100, stille? det er 2 ord som ikke hører hjemme i samme setnig!
da h100 ikke på noen måte er stille!
Vis hele sitatet...
Det er fordi alle viftene står på fult, da bråker det sinsykt. Men jeg har vifteregulator og skrur jeg ned viftene helt ned bråker det nesten ikke. Du trenger da ikke viftene på 100% heller
har selv en Be quiet! dark power pro 850w å kan anbefale denne på det varmeste. veldig stillegående og mye kvalitetsfølelse. litt dyr bare..
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Når kommer den da Chillzone?

Uansett tror jeg ikke du vil bli misfornøyd med noen av de du nevnte, Knudsen. Noen her på bruket har nevnt at AX850W kan være litt plaget av coilwhine, men det vet jeg personlig ikke noe om. Uansett holder AX750 til de fleste oppsett.
Vis hele sitatet...
Ganske så sikker på at den er ute
Men som elytsmoorhs sier, Platinum serien fra Seasonic er absurd stille. Vifta på min starter litt innimelom med SLI. Støvfilteret har blitt renset en gang på 6 mnd...
Nå er det bare å vente på lønninga.

Liker builden din, Chillzone.
Lagde denne for litt siden for å vise folk hva jeg har. http://www.komplett.no/k/shoplist.as...B-A50AAD003C4B
Bytt ut HDD'ene med Samsung Spinpoint, og viftestyringa med Lamptron Touch, og ting stemmer ganske bra.
Pøser nok på med et 670 kort til når prisen faller litt.
Sist endret av Knudsen; 13. november 2012 kl. 00:34.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Knudsen Vis innlegg
Nå er det bare å vente på lønninga.

Liker builden din, Chillzone.
Lagde denne for litt siden for å vise folk hva jeg har. http://www.komplett.no/k/shoplist.as...B-A50AAD003C4B
Bytt ut HDD'ene med Samsung Spinpoint, og viftestyringa med Lamptron Touch, og ting stemmer ganske bra.
Pøser nok på med et 670 kort til når prisen faller litt.
Vis hele sitatet...
Takk, din er nice den og! 100% mainstream gaming rigg som spiser det du finner av grafisk nytelse. (akkurat som min...)
Hvilken PSU ender du opp med?
Bestilte en be quiet! P10 850W fra deal.no.
Tar nok litt tid før jeg får den, mtp. på at jeg ikke får overført pengene før lønninga er i hus. (Noe den skulle vært.)
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Knudsen Vis innlegg
Bestilte en be quiet! P10 850W fra deal.no.
Tar nok litt tid før jeg får den, mtp. på at jeg ikke får overført pengene før lønninga er i hus. (Noe den skulle vært.)
Vis hele sitatet...
Vel, den får skryt i denne anmeldelsen ! Vurdere en slik i neste bulid. (1600P maskin. 7970 CFX x2 kanskje x3, i7 3820 etc)

Om du ikke ender opp med den, så har Seasonic en nydelig 860W Platinum

Når skulle lønningen vært inne? Du må forresten gi en tilbakemelding på PSUen!
Sist endret av CHillZoNE; 13. november 2012 kl. 01:08.
Blir vel utbetalt den 10. hver måned, ikke fått noe enda, men det kan fint skyldes banken. Får se i morgen.

Tilbakemelding kommer garantert.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Vel, det skulle vært inne på fredag, siden du har lønning på lørdag såvidt meg bekjent.

Ufint, får satse på at det er banken sin skyld.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Skal si dere at det er nok den deiligste innpakkinga jeg har sett, i tillegg var selve enheten rimelig sexy. Massiv kvalitetsfølelse, og et utrolig utvalg i medfølgende modulære kabler. Og fyfaen for en deilig og ny lukt! Dette blir ikke mitt siste be quiet! produkt.

Veit ikke om jeg får satt den inn før seinere i neste uke, da jeg ikke er så sikker på at dama er interessert i å se på at jeg setter den inn, i tillegg til at jeg får min Wii U enten i dag eller i morra.
Jeg har en PC som jeg bygde selv til omtrent 20 000kr, men det eneste som er "galt" med den er at jeg har en 650W PSU, noe som kanskje burde være litt større. Spesielt siden den leverer strøm til 2 GPUer osv. Noen tips? Bryr meg ikke om lyd. Har lydtett kabinett osv.
Hvor mye vil du bruke? 750W eller 850W holder nok.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av KinderLinda Vis innlegg
Jeg har en PC som jeg bygde selv til omtrent 20 000kr, men det eneste som er "galt" med den er at jeg har en 650W PSU, noe som kanskje burde være litt større. Spesielt siden den leverer strøm til 2 GPUer osv. Noen tips? Bryr meg ikke om lyd. Har lydtett kabinett osv.
Vis hele sitatet...
Ax860i, enermax platimax 1000w eller seasonic platinum 860. Alle tre er helt drøye psu'er.

650w er forresten plenty til de fleste sli og cfx oppset med 2 skjermkort, selv med mine 2x 680 hadde jeg klart meg med en 550w psu
Sitat av Frufsa Vis innlegg
h100, stille? det er 2 ord som ikke hører hjemme i samme setnig!
da h100 ikke på noen måte er stille!
Vis hele sitatet...
Ubrukelige tips og merkelig dårlig norsk på deg Frufsa.

H100 blir temmelig stille ved nedjustering.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av watchman Vis innlegg
Ubrukelige tips og merkelig dårlig norsk på deg Frufsa.

H100 blir temmelig stille ved nedjustering.
Vis hele sitatet...
Definisjonen stille, er ikke lik fra person til person.
I mine ører er ikke h100 stille, selv om man tuner viftene ned, da den har en bråkete pumpe.

Og hva er galt med norsken min?
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Ax860i, enermax platimax 1000w eller seasonic platinum 860. Alle tre er helt drøye psu'er.

650w er forresten plenty til de fleste sli og cfx oppset med 2 skjermkort, selv med mine 2x 680 hadde jeg klart meg med en 550w psu
Vis hele sitatet...
Okei, takk for helpen
Jeg selv har Corsair AX1200i.

Jeg kan på det sterkeste anbefale AX serien til Corsair.

AX750, AX760 og AX760i er kvalitetsprodukter.