Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3659
Anonym bruker
"Blind Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hei.
jeg har lyst prøve MDMA for første gang, men så går jeg på cipralex.
hvordan vil dette gå da?
er det slik at jeg omtrent vil kaste penger i vasken pga lite effekt?
har tenkt å prøve det med en annen god venninne som jeg bor med, hjemme i leiligheten vår. hun har prøvd det en del ganger, og mener det kan være risikabelt når man går på antidepressiva. andre sier at der verste som kan skje er at jeg blir deprimert en ukes tid.
noen andre her som har prøvd?
evt prøvd andre rusmidler på antidepressiva?
Cipralex virker på samme reseptorer som MDMA, og øker risikoen for komplikasjoner dramatisk. De alle fleste tilfellene av ellers friske individer som dør eller får alvorlige skader skjer fordi de tar antidepressiver i tillegg til MDMA. Det er en dårlig kombo du virkelig bør unngå.

Problemet oppstår fordi nervesystemet ditt får for høy konsentrasjon av serotonin. Dette kalles serotonergt syndrom, eller serotoninsyndrom. Du risikerer alvorlige komplikasjoner. Hvis du likevel har tenkt å ta MDMA anbefaler jeg sterkt at du tar ÉN lav dose, har oppegående personer sammen med deg som kan ringe ambulanse om noe går galt, drikker nok vann og sørger for å kjøle deg ned hvis du blir varm. Igjen, det er en svært dårlig idé.
Opiater, stimulanter, dissosiativer og alkohol funker greit på Cipralex. Psykedeliske stoffer og mdma skal være vanskeligere, men jeg har hørt at det bare funker dårligere. Ikke ta det som sannhet, ikke risiker hodet ditt før du får bedre svar. Kjipt å bli sittende og tvinne tommeltotter i kun en speed rus når veninna di flyter på en rosa sky
Holder med Nether - det kan føre til alvorlige konsekvenser å bruke MDMA når man står på SSRI.

Cipralex er en drittmedisin etter min mening, som kun gjør deg emosjonelt flat, likegyldig og impotent. Virker som dette er 'førstevalget' for leger som skriver ut antidepressiva. Trådstarter, jeg kan anbefale deg å lese om Wellbutrin istedenfor Cipralex og ta dette opp med legen som har gitt deg Cipralex. Funket mye bedre og var forholdsvis grei å slutte med etter 5-6 mnd som i mitt tilfelle.

Har du mulighet å stoppe Cipralex i 2-3 uker før du tar MDMA?
Anonym bruker
"Blind Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så det er altså IKKE lurt? Noen kilder på dette?

Setter meg selvfølgelig godt inn i alt jeg skal ta. Har jo respekt for rusmidlene.
I beste fall er det sløs av mdma, i værste fall kan du kødde mye med serotonin produksjonen din. Men jeg har inntrykk av at SSRI'er har såpass jerntak på serotoninen din at den vil overstyre beskjeden mdmaen gir om å åpne alle luker og la oss tømme lagrene.
For å være på den sikre siden, trapp sakte ned og vent en god stund før du turer. Hvis mdmaen er viktigere enn cipralexen.
Du fikk meg til å lure på det samme faktisk. Lenge siden jeg har hatt en god tur, men sitter fast på cipralex og for meg er det ganske kjipt å kutte ned. Slutt ihvertfall ikke cold turkey med cipralexen, da kan du risikere "brain-zaps". Det unner jeg ingen å oppleve.
fra google:
One of the most unbearable withdrawal symptoms reported are brain zaps (also sometimes called brain shivers, brain shocks, head shocks, and electrical shocks). ... Some sufferers describe them as "a sudden jolt or buzz in the brain." Others report that they feel like "short bursts of white light mixed with dizziness."
Vis hele sitatet...
Det finnes noen gamle tråder om dette temaet og svarene ligner mye på denne tråden. Noen velger å ta 2-3 ganger så mye mdma for å oppnå effekt, men det kan umulig være sunt. Finner også mange svar ved å google. Her er et "definitivt" svar på spørsmålet. Sorry, men du burde planlegge dette i flere måneder.
Sist endret av Bothrops; 2. august 2019 kl. 04:48.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Man skal IKKE ta mdma eller exstacy når man går på antidepressiva. Man skal ha slutta for minst 6-8 uker siden. Gjorde det noen ganger når jeg var ung og dum, i bestefall ente det med at jeg måtte ta dobbelt så høy dose som erfarne og knapt merka en shit før jeg plutselig tura over og spøy og besvimte på gulvet og på dass og i værstefall endte en av tre ganger på sykehus og et helvete i hodet i mange uker etterpå. Hodet ditt er det mest dyrebare du har, antidepressivaen er en nødvendig balsam for å ta vare på og hjelpe hodet ditt nå, så ikke fuck det opp med et partydop for festing er bare gøy de timene mens hodet ditt skal du holde ut med resten av livet.
No no no! Du vil sanssynligvis merke noe, men ikke noe positivt. Jeg går på Cipralex som vel er etterkommeren til Cipramil. Fikk en knips av en kompis som skulle være kun 4-aco-DMT. Så etter noen øl gaflet jeg den i meg. Når resten av inventaret begynte å rulle gikk jeg å spydde ut innvollene. Vel, det kjentes iallefall sånn ut. Farlig nær seretoninsyndrom antar jeg. En edru deltaker kjørte meg hjem. Topp stemning! LSD blir også blokkert delvis eller fullstendig av SSRI, med mindre man tar absurde doser, og selv da minner det ikke om LSD. Bare litt fargerikt og mye angst. Jeg har lest rapporter om at enkelte med suksess har inntatt både syre og molly på SSRI, men mulig de bare hadde brukt medikamentet noen dager. Mulig det ikke var MDMA eller LSD. For mange usikkerheter til å konkludere med noe mao.

Sopp og tryptaminer er din venn. GHB og Ketamin likeså. 2CB fungerer også dårlig på meg, men usikker på om det skyldes medisinen. Det er litt på og av. Eller det var litt på og av. Kjedelig stoff å ta uten en booster spør du meg.
Så og si alle stoffer som fungerer på 5-HT reseptorene (serotonin) virker dårligere når man går på SSRIs/SNRIs o.l. Grunnen er medisinenes høye affinitet for 5-HT reseptorene som ikke lar andre serotonergte stoffer "komme til" og gjøre jobben sin. Resultatet blir en svak eller fraværende virkning.
mye misnformasjon i starten av tråden her, ssri og mdma er safe sammen, men ssri reduserer serotonin virkningen av mdma.
bivirkninger av mdma vil dog ikke bli redusert, så å ta en stor dose for å kompansere at du er på ssri er ikke safe.

her er en veldig lett guide til kombinasjoner av rus/medikamenter fra sikker kilde. også husk å legge litt lesing bak evt komboer annet enn å se på denna lista også, da denna lista ikke forklarer hva som skjer med de forskjellige komboene.
https://wiki.tripsit.me/images/3/3a/Combo_2.png
Anonym bruker
"Urolig Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har ihvertfall prøvd det med mens jeg har gått på cipralex. Jeg merket verken virkning eller bivirkning. Altså ingenting
Anonym bruker
"Blind Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så det er altså IKKE farlig, men man risikerer å ikke få noe virkning? Er det verdt å prøve?

liquidduck: det kan jo ha vært rene tilfeldigheter at du kastet opp, og ikke nødvendigvis cipralex. flere av vennene mine har blitt kvalm og spydd av mdma, uten å ta noe form for antidep.
Ikke farlig? Hvor mange ganger må du høre det? Virker som du venter på å få en positiv bekreftelse så du kan gjøre noe du allerede har bestemt deg for. Lykke til, helt usarkastisk. Håper du ikke fucker opp, men det er ditt hode. Du fikk mange advarsler.
Sist endret av Bothrops; 3. august 2019 kl. 02:00.
Anonym bruker
"Blind Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Ikke farlig? Hvor mange ganger må du høre det? Virker som du venter på å få en positiv bekreftelse så du kan gjøre noe du allerede har bestemt deg for. Lykke til, helt usarkastisk. Håper du ikke fucker opp, men det er ditt hode. Du fikk mange advarsler.
Vis hele sitatet...
Nei, men om de leser kommentarene over så ser du at folk har sagt forskjellige ting. Noen skrev at de ikke fikk virkning eller bivirkning, tolker det som at det altså ikke var farlig. Virker som det bare ikke gir noe effekt, men heller ikke koe skade.
Unnskyld meg da, det må jo være lov å stille spørsmål når jeg får så forskjellige svar? Spesielt når jeg gjerne vil ha et klart et, men det er kanskje ikke rette forum å spørre på.
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har spydd av MDMA og E selv men det er mest fordi det tar hardt på magen. 2-3 timer etter inntak hulker jeg litt, kaster opp en gang og er like fin.
Serotonergt syndrom er ikke til å spøke med.
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
mye misnformasjon i starten av tråden her, ssri og mdma er safe sammen, men ssri reduserer serotonin virkningen av mdma.
bivirkninger av mdma vil dog ikke bli redusert, så å ta en stor dose for å kompansere at du er på ssri er ikke safe.

her er en veldig lett guide til kombinasjoner av rus/medikamenter fra sikker kilde. også husk å legge litt lesing bak evt komboer annet enn å se på denna lista også, da denna lista ikke forklarer hva som skjer med de forskjellige komboene.
https://wiki.tripsit.me/images/3/3a/Combo_2.png
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke og du må være forsiktig med å spre misinformasjon på dette viset.

SSRI og MDMA går enkelt og greit svært dårlig sammen fordi de virker på samme reseptorer. De konkurrer om bindingssetet til samme reseptor som har ansvaret for å transportere serotonin tilbake fra den synaptiske kløften og inn i nerveterminalen. Generelt har de fleste SSRI høyere affinitet til reseptoren enn MDMA, som betyr at i de fleste tilfeller vil kombinasjonen kun minske ruseffekten. I praksis ser man at mange øker dosene sine til langt over anbefalte nivåer for å kompensere for manglende effekt, og de toksiske effektene blir derfor markant.

I tillegg er det en balansegang mellom mengden SSRI og MDMA. Hvis man har lav konsentrasjon av escitalopram i blodbanen (som følge av underdosering, redusert komplians eller økt metabolisme) kan selv rekreasjonelle doser MDMA øke nivåene av serotonin betraktelig over lang tid (ettersom escitalopram har lang halveringstid) som øker risikoen betydelig for toksisitet. Dette skjer fordi det rett og slett er for mange molekyler MDMA ifht. escitalopram, og dermed vil mengden molekyler kompensere for escitaloprams sterkere affinitet.

Kort sagt er SSRI og MDMA som regel ikke veldig farlig hvis man har god kontroll over doseringsregimet og tar riktige forhåndsregler, men det vil ikke gi ruseffekt og er derfor meningsløst. Hvis man skal oppnå ruseffekt av MDMA samtidig som man går på SSRI må man opp i toksiske doser. Med andre ord er det i beste fall meningsløst, og i verste fall svært farlig.
Sist endret av Nether; 3. august 2019 kl. 02:45.
Anonym bruker
"Blind Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Nether Vis innlegg
Dette stemmer ikke og du må være forsiktig med å spre misinformasjon på dette viset.

SSRI og MDMA går enkelt og greit svært dårlig sammen fordi de virker på samme reseptorer. De konkurrer om bindingssetet til samme reseptor som har ansvaret for å transportere serotonin tilbake fra den synaptiske kløften og inn i nerveterminalen. Generelt har de fleste SSRI høyere affinitet til reseptoren enn MDMA, som betyr at i de fleste tilfeller vil kombinasjonen kun minske ruseffekten. I praksis ser man at mange øker dosene sine til langt over anbefalte nivåer for å kompensere for manglende effekt, og de toksiske effektene blir derfor markant.

I tillegg er det en balansegang mellom mengden SSRI og MDMA. Hvis man har lav konsentrasjon av escitalopram i blodbanen (som følge av underdosering, redusert komplians eller økt metabolisme) kan selv rekreasjonelle doser MDMA øke nivåene av serotonin betraktelig over lang tid (ettersom escitalopram har lang halveringstid) som øker risikoen betydelig for toksisitet. Dette skjer fordi det rett og slett er for mange molekyler MDMA ifht. escitalopram, og dermed vil mengden molekyler kompensere for escitaloprams sterkere affinitet.

Kort sagt er SSRI og MDMA som regel ikke veldig farlig hvis man har god kontroll over doseringsregimet og tar riktige forhåndsregler, men det vil ikke gi ruseffekt og er derfor meningsløst. Hvis man skal oppnå ruseffekt av MDMA samtidig som man går på SSRI må man opp i toksiske doser. Med andre ord er det i beste fall meningsløst, og i verste fall svært farlig.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for ordentlig svar. Kan du likevel henvise til noen sikre kilder? Er så mange ulike meninger rundt akkurat dette, og egentlig av den grunn så tror jeg at jeg bare holder meg unna MDMA inntil videre. Virker som fellesnevneren er at det ikke gir bra effekt.
Når du først skal ta mdma vil du ikke at det skal ha noe demper på formen. Råder deg til å vente til du evt går av cipralexen
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tusen takk for ordentlig svar. Kan du likevel henvise til noen sikre kilder? Er så mange ulike meninger rundt akkurat dette, og egentlig av den grunn så tror jeg at jeg bare holder meg unna MDMA inntil videre. Virker som fellesnevneren er at det ikke gir bra effekt.
Vis hele sitatet...
EmmaSofie har kanskje mer info.Finnes på facebook.
Av etiske årsaker er det lite forskning å finne på kombinasjoner mellom legemidler og rusmidler. Det foreligger likevel noen få case studier og mekanistiske forklaringsmodeller. Informasjonen jeg presenterer over har bakgrunn i generelle fysiologiske og farmakologiske prinsipper.

Mekanismer, teori ogi et par case studier:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24006318
https://www.sciencedirect.com/scienc...110?via%3Dihub

Serotoninsyndrom:
https://en.wikipedia.org/wiki/Serotonin_syndrome

Jeg har lest ganske mange artikler om emnet i løpet av kvelden nå, og det er delvis uenighet i forskermiljøet om risikoene. Det foreligger for lite data til å konkludere per nå, men det er rapportert om flere tilfeller der kombinasjonen har trigget serotoninsyndrom (se første kilde). Brukt riktig (NB! riktig som i ved målinger av blodkonsentrasjoner og nøye tilpasning) ser det ut til at SSRI potensielt kan redusere langtidseffekten av serotonerg nevrotoksisitet smflg av MDMA, men det er ikke relevant for deg. Det er heller ikke utført kliniske studier på mennesker. Det absolutt beste er å unngå samtidig bruk av MDMA og SSRI, og hvis du absolutt må, ikke overstig anbefalte doseringer på >120mg.
Sist endret av Nether; 3. august 2019 kl. 03:31.
Sitat av Nether Vis innlegg
Av etiske årsaker er det lite forskning å finne på kombinasjoner mellom legemidler og rusmidler. Det foreligger likevel noen få case studier og mekanistiske forklaringsmodeller. Informasjonen jeg presenterer over har bakgrunn i generelle fysiologiske og farmakologiske prinsipper.

Mekanismer, teori ogi et par case studier:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24006318
https://www.sciencedirect.com/scienc...110?via%3Dihub

Serotoninsyndrom:
https://en.wikipedia.org/wiki/Serotonin_syndrome

Jeg har lest ganske mange artikler om emnet i løpet av kvelden nå, og det er delvis uenighet i forskermiljøet om risikoene. Det foreligger for lite data til å konkludere per nå, men det er rapportert om flere tilfeller der kombinasjonen har trigget serotoninsyndrom (se første kilde). Brukt riktig (NB! riktig som i ved målinger av blodkonsentrasjoner og nøye tilpasning) ser det ut til at SSRI potensielt kan redusere langtidseffekten av serotonerg nevrotoksisitet smflg av MDMA, men det er ikke relevant for deg. Det er heller ikke utført kliniske studier på mennesker. Det absolutt beste er å unngå samtidig bruk av MDMA og SSRI, og hvis du absolutt må, ikke overstig anbefalte doseringer på >120mg.
Vis hele sitatet...
Kvalitetsinnlegg, tusen takk for meget bra info.
Anonym bruker
"Blind Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Nether Vis innlegg
Av etiske årsaker er det lite forskning å finne på kombinasjoner mellom legemidler og rusmidler. Det foreligger likevel noen få case studier og mekanistiske forklaringsmodeller. Informasjonen jeg presenterer over har bakgrunn i generelle fysiologiske og farmakologiske prinsipper.

Mekanismer, teori ogi et par case studier:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24006318
https://www.sciencedirect.com/scienc...110?via%3Dihub

Serotoninsyndrom:
https://en.wikipedia.org/wiki/Serotonin_syndrome

Jeg har lest ganske mange artikler om emnet i løpet av kvelden nå, og det er delvis uenighet i forskermiljøet om risikoene. Det foreligger for lite data til å konkludere per nå, men det er rapportert om flere tilfeller der kombinasjonen har trigget serotoninsyndrom (se første kilde). Brukt riktig (NB! riktig som i ved målinger av blodkonsentrasjoner og nøye tilpasning) ser det ut til at SSRI potensielt kan redusere langtidseffekten av serotonerg nevrotoksisitet smflg av MDMA, men det er ikke relevant for deg. Det er heller ikke utført kliniske studier på mennesker. Det absolutt beste er å unngå samtidig bruk av MDMA og SSRI, og hvis du absolutt må, ikke overstig anbefalte doseringer på >120mg.
Vis hele sitatet...
Wow, veldig god informasjon, burde jo flagges på noen måte. Har fått svaret jeg var ute etter nå Kommer til å vente med MDMA.
Tar litt av hvert, anser det meste som søppel nå etter mdma, det er en opplevelse som er både er verdt å vente og å gjøre forbredelser så man får en best mulug tur, selv sopp / lsd i mine øyne har noen løse regler, men hvorav mdma har et sett med regler man ikke bør avvike fra. Jeg vil tro det er naivt å tro at det er fullstendig harmløst