Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 855
1. Har det noe og si om man har b12 mangel?
2. Har det noe og si om man er på antibiotika?
3. Burde man ta flere enn 1 første gang? altså max 2?
4. Burde man spise/ ikke spise før man tar xtc? Bedre effekt hvis man ikke spiser?
5. Røyke pot/hasj etter "trippen" hjelper på noen måter? med tankte på "ned"-tur og slikt..

Takk for alle svar..
Sjekk Erowid....

1. Har ikke peiling.
2. Ville tro det..
3. Spørs på styrken på tablettene, din størrelse og diverse andre faktorer. Ta det rolig første gang, start med en halv kanskje og ta mer etter en stund når du ser hva slags effekt du får?
4. Vet ikke
5. Null peiling..

NB: Husk å drikke nok vann.. Men ikke drikk for mye vann.. Vann blir farlig godt i en slik tilstand..
b12 mangel kan faktisk gjøre folk psykisk ustabile, så er nok ikke den beste kombinasjonen.
1. Så vidt jeg vet er det ikke noe som tilsier at det skulle være farligere å ta MDMA om mna har mangel på vitamin B12. Jeg tipper det ville blitt nevnt her http://www.erowid.org/chemicals/mdma/mdma_health.shtml om så var tilfellet. Det er imidlertid umulig å si om det finnes andre stoffer i en bestemt pille, som muligens kan vær ugunstig for personer med B12-mangel, uten å teste pillens innhold.

2. Så vidt jeg vet; nei. Jeg regner med at det også ville stått listet på siden jeg linket til over.

3. Etter min mening; nei. Jeg mener at man ALLTID burde starte med små doser for å se hvordan man reagerer på ett gitt stoff. Dette er enda viktigere hvis man faktisk ikke er helt sikker på hva man faktisk tar. Jeg ville IKKE tatt mer en 1 pille første gang, sannsynligvis begynt med en halv. Skal man være på den sikre siden kan man ta en sub-threshold dose først, for å se om det oppstår komplikasjoner av noen art, deretter forsiktig øke dosen til f. eks. 1/4-1/2 pille. Slik ville jeg gått frem.

4. Hvis mna tar et stoff på tom mage er den generelle regelen at effekten vil intreffe fortere. Jeg vil annta at det er slik med MDMA også. Jeg ville nok ikke tatt det på helt tom mage, da man ofte er oppe hele natten og ikke føler trant til å spise under rusen. Dermed øker risikoen for å bli utmattet, du føler deg dårligere enn nødvendig dagen derpå og risikoen for vannforgiftning øker, pga. at man har lave saltverdier i kroppen i utgangspunktet. Å spise en fire retters middag en halvtime før man inntar stoffet er imidlertid sikkert ikke smart

5. Mange liker kombinasjonen av cannabis og MDMA, men mange mener at cannabis under selve rusen, overskygger effekten av MDMA. Å røyke på nedturen... Tja.. Hvis man er cannabisbruker til daglig er sikkert ikke dette en dum ide, men personlig bruker jeg kun cannabis en gsng i blant og ville nok synes det var bedre å erfare nedturen som den er. Det er tross alt en vesentlig del av stoffets effekt.

Ellers:
Husk å drikke vann, spesielt hvis du danser eller er i annen fysisk aktivitet.
Ikke drikk absurde mengder, da dette kan føre til vannforgiftning. Få i deg litt salt.
Ha tyggegummi tilgjengelig, i tilfellet "jaw clenching" oppstår. Dette er ikke uvanlig.
Ta gjerne litt antioksydanter og magnesium i forkant. Dette hindrer/hemmer eventuelle skader
skader fra frie radikaler og skal minske muskelkramper.

Enjoy.