Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4095
En venn og en veninne av meg delte en 2er grønt joint i dag før en konsert.
Han ene har prøvd brunt en gang og hun andre var til idag helt nykter.
Det som er , var at etter hele jointet er helt røyket ferdig hadde de ikke kjent noe som helst? Noen logisk forklaring på dette?

100% sikker på at det var ekte vare btw.
De fleste kjenner ikke at de røyker de første gangene, eller hvertfall noen som har det sånn.
Kan jo være det da.
hvis ingen av dem har noen som helst erfaring med grønt er det fult mulig de ble lurt, veldig lett å selge grønne blader til uvitende nybegynere har selv kjent folk som har fått solg bark..
Enten så var det en bløff, eller så klarte ikke kroppen å oppfatte THC rusen, på lik linje med mange andre som prøver for første gang.
Sist endret av Sky; 8. september 2007 kl. 01:04.
det kan jo være mannepot de fikk og da
Er du uerfaren med å røyke ting generelt kan det bli som meg de første gangene: Jeg trakk ikke ordentlig inn. Voila, 1.5 gram sløst.

Trekk først inn bittelitt luft, deretter tar du et drag til du kjenner det "brenner" i halsen, så trekker du inn luft. Deretter kan du holde alt i et par sekunder før du slipper det (ikke for å øke effekten, bare som en forhåndsregel så du ikke sløser).

Om det er ekte pot stinker det som faen, igjennom strips poser og utenfor skrinet du har det i, for eksempel.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hvis dere røyker 2g pot uten å mårke noe som helst så ville jeg tatt kontakt med selger. Dere burde ikke trenge mer enn 0,1-0,2g hver!
Dere ble Lurt tenker jeg.
Jeg har vært borti at folk som ikke har røykt før kan røyke en god del uten å merke noe, men aldri så mye som 1g per pers.

Men det jeg heller tror er en plausibel forklaring er at dere har blitt lurt til en viss grad... Det er mange måter å lure uerfarene på, dere kjenner ikke lukt, konsistens, utseende osv osv. Poten dere fikk kan gjerne ha vært bladmateriale fra en annen plante med litt pot spedd i for luktens del. Ellers så finns det jo også muligheter for at dere har fått pot i fra en hann plante, den er det nesten ikke THC innhold i. Men det har jeg aldri vært borti å bli servert før.

Var det buds dere fikk eller var det blader?

http://www.theredeyeexpress.co.uk/ga...xShivaBuds.jpg <---- Noe sånn som dette ser buds ut

http://farm1.static.flickr.com/72/21...1dd31c43c6.jpg <------------ blader, ser riktignok anderledes ut når de er tørket, men grunnformen er det samme
Blader er jo svært lave på thc innhold.. også skal man ikke glemme at kroppen har en "anti thc" funksjon som brytes ned etterhvert som du røyker..derfor de flester ikke merker noe av rusen de første gangene.
Rein svindel! Hvis dere røyka 2g uten at det fenga, røyka dere bøff. Jeg som er meget innrøyka (nesten hver dag de siste 2-3 årene), trenger ikke mer enn 0.5 0.6 om gangen. Og da sitter den somregel veldig bra, avhengig av kvaliteten dasåklart.

Første gangen min fenga forresten helt sinnsykt bra.
Sist endret av CosmoKramer; 8. september 2007 kl. 10:55.
Sitat av arisnaub
Blader er jo svært lave på thc innhold.. også skal man ikke glemme at kroppen har en "anti thc" funksjon som brytes ned etterhvert som du røyker..derfor de flester ikke merker noe av rusen de første gangene.
Vis hele sitatet...
Nei. Det er feil.
Jeg merka lite når jeg var på surfetrip og vi var vel 6-7 stk som delte 15g, pass the blunt opplegg. Merka ikke de første 3-4 jointsa noe som helst.
Hvia jeg hadde røykt og lagt meg å chillet i sofaen hadde eg følt meg mer ute på thc'en enn hvis eg røykte og gikk ut og hoppet og stresset. For å si det sånn.
Tror dere har fått dårlige varer! Sånt kan skje de fleste.
Kan jo også hende at dere merket svært lite pga det var første gangen, har hørt at sånt skjer.
Personlig ble jeg "overfjern" første gangen jeg røyka. Jeg følte ikke kroppen min og fikk totalt noia. Så ut som en tomat i trynet. Tror dere fikk dårlige varer desverre. kjipt!
En god kamerat av meg røyket cannabis daglig i et halvt år før han merket noe som helst. Han hadde også svært høy toleranse for speed i begynnelsen (trengte mye mer enn alle andre). I dag har han normal toleranse for begge deler, og har alltid hatt det for hallusinogener inkl. e. Om toleransen for de forskjellige stoffene er relatert aner jeg ikke, men det er en interessant observasjon.
vi var 6 stk for 3 år siden. Alle ble drit skakke, men vi svømte i brunt. Har det noe medjbot stort inntaket er første gangen, eller det at kroppen ikke merker thc at all, sånn at vi hadde "flaks" ?
Sitat av xtapolapocetl
En god kamerat av meg røyket cannabis daglig i et halvt år før han merket noe som helst.
Vis hele sitatet...
Hvorfor fortsatte han og røyke hvis han ikke fikk funk?
Fordi han var fast bestemt på å få funk, og nektet å gi seg. Han hadde lest i det vide og brede om cannabis før han tok skrittet, og når han til slutt tok det sto han ved avgjørelsen sin. Det betalte seg til slutt.
Det var blader de røyka. Dealern hadde visstnok sagt at de skulle få kjøpe 2-3 gram til nå på mandag. Om dere ikke får funk da så får dere alle pengene tilbake igjen.
Det sa han der og da. Så er litt merkelig om han solgte dem ikke-thc blader.
Sitat av __Magnus__
Det var blader de røyka. Dealern hadde visstnok sagt at de skulle få kjøpe 2-3 gram til nå på mandag. Om dere ikke får funk da så får dere alle pengene tilbake igjen.
Det sa han der og da. Så er litt merkelig om han solgte dem ikke-thc blader.
Vis hele sitatet...
Det er ikke blader man røyker!
Man røyker selve "blomsen"


Edit:
Joa, sant det xtapolapocetl. Men når man kjøper pot så får man ikke masse tørka blader.
Sist endret av rbt; 10. september 2007 kl. 02:49.
Men de små bladene nær blomstene (buds på folkemunne) er har ofte mange trikomer de også. Disse skal klippes vekk fra budsa før poten selges. Disse bladene, ofte kalt clippings, kan røykes eller f.eks. brukes til å lage olje eller hasj. Det er mye lettere å utvinne krystallene fra blader enn buds, da alle trikomene ligger utenpå og ikke inni som i buds.
prøv å fyr det opp i ei pipe/bong neste gang. kan love dere at dere bruker mykje mindre grønt og dere vil merke ein rus etter noen trekk. dere kan og prøve å ta noen øl før dere røyker. øl forsterker rusen voldsomt.
Tusen takk for info folkens. Var nok en scam, siden mannen dealern hadde fått cannabisen fra tilfeldigvis "ble stoppa på flyplassen" for noen dager siden.
Kan grønt røykes i vanlig maispipe?
Sitat av __Magnus__
Tusen takk for info folkens. Var nok en scam, siden mannen dealern hadde fått cannabisen fra tilfeldigvis "ble stoppa på flyplassen" for noen dager siden.
Kan grønt røykes i vanlig maispipe?
Vis hele sitatet...
Det går helt fint. Har røyket grønt rent og med tobakk i maispipe utallige ganger. Røyk ivei.
God pot skal smaker og lukter godt!
Smaker det vondt og stramt skyldes det at næringslagrene i planten ikke er tømt før høsting. Dette er også avhengig av andre faktorer, f.ek. hvordan planten har hatt det under vekst og blomstring - livet fra frø til bud i pipa di.
Hann-planten har ca 3% THC i seg. Enkelte elementer kan ha mer. Grei om den blir videreforedlet til hasjis.
Unge planter har høyest THC-innhold(Tetrahydrocannabinol) - "up-high".
Modne planter har utviklet CBN(Cannabidiol) - "ned i sofa`n".
Hvordan "ting" funker er jo individuelt; Noen liker mora, andre dattra.
dersom det lukta gress - grønt var det blader, gode buds lukter som parfyme og blir normalt for mektig å røyke uten tobakk eller blader innblanda. any how 2 g med skunk nothern light eller andre godbiter svinger for alle samma f hvor mye antistoffer de har. gjetter de har røkt blader. er bare brukbart som nød røyk eller utg.p for olje produksjon. trenger 100 g eller mer for fornuftig prod.