Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1365
Lyst til å prøve ut noe antidepressiva, men har ikke time før 18. og begynner bli litt utålmodig så kan jeg få sånn lege på nettet til å skrive ut hvis jeg betaler? Eller hvordan funker det
eller så kan du ringe legekontoret i morgen også si det haster og at du trenger hjelp NU så får du time på dagen som regel
Sitat av Iran666 Vis innlegg
eller så kan du ringe legekontoret i morgen også si det haster og at du trenger hjelp NU så får du time på dagen som regel
Vis hele sitatet...
Ja jo.. men jeg er mer utålmodig enn at det haster får fikse meg noe god bønne i mellomtiden tror jeg.
Bare send mld til fastlegen om at du ønsker å fornye via helsenorge også får du det aktivert på dagen før apotek stenger. Apotek i kjøpesentre er åpen lengre bare sånn du vet det og.
Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
Bare send mld til fastlegen om at du ønsker å fornye via helsenorge også får du det aktivert på dagen før apotek stenger. Apotek i kjøpesentre er åpen lengre bare sånn du vet det og.
Vis hele sitatet...
Er ikke fornyelse siden har aldri hatt det på resept før, får vel bare møte opp. Hyggelig det
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Er ikke fornyelse siden har aldri hatt det på resept før, får vel bare møte opp. Hyggelig det
Vis hele sitatet...
Gå inn på helsenorge, send melding til fastlegen og spør om du kan få en resept på antidepressiva. Dette er noe leger lett skriver ut, så er ikke sikkert det er nødvendig med en legetime først. Eller ring og spør.
Sist endret av einsteindragon; 3 uker siden kl. 12:38.
Antidepressiva krever oppfølging så tviler dette er noe du får ut av det blå
AD er ikke akuttmedisin, ikke noe du kan forvente umiddelbar effekt av. Så noen dager fra eller til burde ikke være avgjørende. Det kan være alt fra uker til flere måneder. Det er vel heller ikke anbefalt å kombinere med rus men for all del ta deg en blås.
Som noen av de andre sier her, så er det en medisin som gjerne tar flere uker eller mer før du merker effekt av. Det kan også ha noen kjipe bivirkninger om du er uheldig, som f.eks økt fare for selvmord, så det er lurt å gjøre dette i dialog med fastlegen din. Jeg fikk hvertfall grådig kjeft når jeg sluttet brått på mine og kastet de i søppelet etter tre uker, siden jeg følte meg mer deprimert og for første gang ordentlig suicidal.
Sist endret av Petruz; 3 uker siden kl. 15:55.
Sitat av Dough Vis innlegg
AD er ikke akuttmedisin, ikke noe du kan forvente umiddelbar effekt av. Så noen dager fra eller til burde ikke være avgjørende. Det kan være alt fra uker til flere måneder. Det er vel heller ikke anbefalt å kombinere med rus men for all del ta deg en blås.
Vis hele sitatet...
Går greit å ta sammen med rus bortsett fra rusmidler som øker frigivelsen av Serotonin. Som MDMA og XTC.
Tar gjerne ca. 2 uker fra du begynner til du får effekt.
Sist endret av einsteindragon; 3 uker siden kl. 16:19.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Går greit å ta sammen med rus bortsett fra rusmidler som øker frigivelsen av Serotonin. Som MDMA og XTC.
Vis hele sitatet...
Går greit, som i at du tar ikke fysisk skade av det.
Men å fortsette å ruse seg mens du går på antidepressiva er kontraproduktivt, da kunne man like greit droppet antidepressiva.

Som flere har nevnt her er antidepressiva noe man har en liten utredning for, det er ikke noe man får utskrevet på timen. Det kan hende man må prøve litt forskjellige typer, og det er ikke noe som har umiddelbar effekt, det tar tid å "kjøres inn" på det.
Sist endret av Dodecha; 3 uker siden kl. 16:25.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Går greit, som i at du tar ikke fysisk skade av det.
Men å fortsette å ruse seg mens du går på antidepressiva er kontraproduktivt, da kunne man like greit droppet antidepressiva.
Vis hele sitatet...
Ja, var fysisk skade jeg siktet til.
Rus kan selvfølgelig være kontraproduktivt på den måten at visst man samtidig bruker rusmidler så merker man kanskje ikke effekten av antidepressivaen. Men litt Cannabis går greit, så lenge man ikke har vane for å ta det hver dag.

I mitt tilfelle så har jeg brukt mye benzodiazepiner mens jeg har brukt antidepressiva. Når jeg fikk effekten av antidepressivaen, som var venlafaxine i mitt tilfelle så begynte jeg automatisk å kutte ned på rusbruken når effekten av antidepressivaen kom. Det gjorde det også enklere å takle de ubehagelige bivirkningene, som mye svetting.

Tenker at det er ganske inviduelt hvorvidt samtidig rusbruk vil være negativt eller positivt. Men jeg vil ikke gå så langt som å si at samtidig rusbruk gjør at man like godt kunne droppet antidepressivaen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Vi tillater at folk deler sine erfaringer med legemidler men du kan ikke på noen måte ha grunnlaget for å påstå at å bruke illegale rusmidler, være det seg cannabis eller noe annet, er greit sammen med antidepressiva: Det er den fine tynne linjen i freakforums regler: dele erfaring, helt greit. Komme med generelle påstander om legemidler er ikke greit.

F.eks "Jeg hadde ingen effekt av SNRI tabletter" er greit men "Ingen har noen effekt av SNRI tabletter" er ikke ok.
Burde jeg nevne hasjbruken min? Det er ny lege, men regner det står i journalen uansett siden har nevnt det før. Planen er jo slippe røyke så mye når jeg går på de greiene der, har ikke planer om å ruse meg på siden.

Skal jeg si sånn «jeg bruker hasj daglig som selvmedisinering for min ptsd diagnose, men vil prøve ut lexapro isteden så jeg slipper å røyke hele tiden samt ha et mer normalt liv» typ thang?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Burde jeg nevne hasjbruken min? Det er ny lege, men regner det står i journalen uansett siden har nevnt det før. Planen er jo slippe røyke så mye når jeg går på de greiene der, har ikke planer om å ruse meg på siden.

Skal jeg si sånn «jeg bruker hasj daglig som selvmedisinering for min ptsd diagnose, men vil prøve ut lexapro isteden så jeg slipper å røyke hele tiden samt ha et mer normalt liv» typ thang?
Vis hele sitatet...
Dette er jo potensielt et minefelt, stoler du på legen din? Jeg gjorde det og fikk ikke noen konsekvenser for å nevne hasjbruken min da resten av livet ser ut til å være på stell. Men i værste fall får du kjøreforbud og må gå på pisseprøver.

Dette er desverre en konsekvens av forbudet og du må nesten vurdere selv om du vil ta risikoen
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Vi tillater at folk deler sine erfaringer med legemidler men du kan ikke på noen måte ha grunnlaget for å påstå at å bruke illegale rusmidler, være det seg cannabis eller noe annet, er greit sammen med antidepressiva: Det er den fine tynne linjen i freakforums regler: dele erfaring, helt greit. Komme med generelle påstander om legemidler er ikke greit.

F.eks "Jeg hadde ingen effekt av SNRI tabletter" er greit men "Ingen har noen effekt av SNRI tabletter" er ikke ok.
Vis hele sitatet...
Det er vel ingen interaksjoner mellom cannabis og antidepressiva som gjør dette til en farlig eller uklok påstand?

Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Burde jeg nevne hasjbruken min? Det er ny lege, men regner det står i journalen uansett siden har nevnt det før. Planen er jo slippe røyke så mye når jeg går på de greiene der, har ikke planer om å ruse meg på siden.

Skal jeg si sånn «jeg bruker hasj daglig som selvmedisinering for min ptsd diagnose, men vil prøve ut lexapro isteden så jeg slipper å røyke hele tiden samt ha et mer normalt liv» typ thang?
Vis hele sitatet...
Jeg ville ikke vært ærlig om dette. Alt som handler om ulovlig rusbruk er som oftest ikke smart å si til legen. Det havner i journalen din, så da vil også fremtidige fastleger se dette. Den verste konsekvensen er vel at du kan få problemer med å få ulike medisiner i B og A-gruppen. Som sovemedisiner, angstmedisiner og smertestillende visst du havner i en ulykke eller får smertefulle sykdommer som nyrestein eller i verste fall kreft. Kan også være at visst du må trekke en tann en gang så får du ikke f.eks. Paralgin Forte av legen din visst tannlegen din ikke gir deg dette.
Jeg angrer kraftig på at jeg var og er ærlig om dette.
Sist endret av einsteindragon; 3 uker siden kl. 16:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Dette er jo potensielt et minefelt, stoler du på legen din? Jeg gjorde det og fikk ikke noen konsekvenser for å nevne hasjbruken min da resten av livet ser ut til å være på stell. Men i værste fall får du kjøreforbud og må gå på pisseprøver.

Dette er desverre en konsekvens av forbudet og du må nesten vurdere selv om du vil ta risikoen
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri møtt hun før så aner ikke hvordan hun ser på rus, men blir dumt å holde det tilbake også siden hasj er en stor del av hverdagen min. Og jeg har ikke lappen heller, pisse prøver er nedverdigende hvert fall for oss som så vidt har drugs i kroppen. Får vel bare ta det som det kommer bare håper hun ikke nekter meg medisin.
Sist endret av HallaKompis; 3 uker siden kl. 16:40.
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
Jeg har aldri møtt hun før så aner ikke hvordan hun ser på rus, men blir dumt å holde det tilbake også siden hasj er en stor del av hverdagen min. Og jeg har ikke lappen heller, pisse prøver er nedverdigende hvert fall for oss som så vidt har drugs i kroppen. Får vel bare ta det som det kommer bare håper hun ikke nekter meg medisin.
Vis hele sitatet...
Et lite tips er å søke hun opp på legelisten.no og se på tilbakemeldingene hun har der. Er du heldig så er det kanskje nevnt der hvordan hun behandler pasienter som bruker rus.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Et lite tips er å søke hun opp på legelisten.no og se på tilbakemeldingene hun har der. Er du heldig så er det kanskje nevnt der hvordan hun behandler pasienter som bruker rus.
Vis hele sitatet...
Det har jeg gjort så bildet av hun osv så veldig snill ut egentlig, 4-5 stjerner på anmeldelser. Sto ikke noe om rus da.
Sist endret av HallaKompis; 3 uker siden kl. 16:47.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Går greit å ta sammen med rus bortsett fra rusmidler som øker frigivelsen av Serotonin. Som MDMA og XTC.
Tar gjerne ca. 2 uker fra du begynner til du får effekt.
Vis hele sitatet...
Kommer helt an på hvilken type og klassifisering. Bruker du si aurorix(moklobemid) så skal du faen meg være sinnsykt forsiktig mtp s-syndrom. Andre AD vil heller dempe effekten av MDA
Sitat av Candiru Vis innlegg
Kommer helt an på hvilken type og klassifisering. Bruker du si aurorix(moklobemid) så skal du faen meg være sinnsykt forsiktig mtp s-syndrom. Andre AD vil heller dempe effekten av MDA
Vis hele sitatet...
Ja, derfor jeg nevnte at man må unngå spesielt MDMA og XTC.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Ja, derfor jeg nevnte at man må unngå spesielt MDMA og XTC.
Vis hele sitatet...
I’m never doing MDMA again.

Føler det er en av grunnene at reseptorene mine er lave også not to blame.. jeg skjønte den videoen hvor de steker egg og sier "this is your brain on drugs” etter jeg tok Molly.
Sist endret av HallaKompis; 3 uker siden kl. 02:27.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
I’m never doing MDMA again.

Føler det er en av grunnene at reseptorene mine er lave også not to blame.. jeg skjønte den videoen hvor de steker egg og sier "this is your brain on drugs” etter jeg tok Molly.
Vis hele sitatet...
Dosering er nøkkelen. Hold deg til 100-150mg avhengig av kroppsvekt, aldri så mye som 200mg og bare redoser en gang, 50-80mg.

MDMA er utrolig trygt, og nettopp derfor har folk overdosert på det og så går det bra noen ganger til det plutselig smeller og man må ta konsekvensene.

Selvfølgelig er jo MDMA noe man også holder seg unna når man bruker antidepressiva
Sist endret av Dodecha; 3 uker siden kl. 11:21.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Dosering er nøkkelen. Hold deg til 100-150mg avhengig av kroppsvekt, aldri så mye som 200mg og bare redoser en gang, 50-80mg.

MDMA er utrolig trygt, og nettopp derfor har folk overdosert på det og så går det bra noen ganger til det plutselig smeller og man må ta konsekvensene.

Selvfølgelig er jo MDMA noe man også holder seg unna når man bruker antidepressiva
Vis hele sitatet...
Ja det er riktig. En vanlig dosering ligger for meg og mine et sted fra 1-2mg/kg og det er absolutt max. MDMA er en substans som er litt "less is more" typ