Sitat av
putinerdritt123
Prøvde Trondhjems BRUN LAPSKAUS igår. Kan ikke se for meg spise det til daglig for å si det mildt. Det er også arbeid å stå ved kjela og røre den guggen. Jeg ønsker ikke no slikt arbeid. Det beste jeg har funnet hittill er grandis på tilbud.
Liker pølser og pommes ideen til Kaizen. Den brukeren skjønner hva jeg ønsker.
Hvis fem minutter med røring i en kjele er for mye jobb kunne det vært gjort klarere. Hvor går grensen? Seriøst spørsmål.
Jeg skjønner motstanden mot bokslapskaus. Likevel: man kan ha ekstremt lettvint, billig og rålekker mat, men sjelden alle 3 samtidig.
Dette er det jeg spiser i kategorien "minst mulig innsats for noe som likner et måltid". Alt burde være tålelig billig:
- Brød/knekkebrød/kjeks og pålegg. Jeg har ferdigskåret brød i fryseren, slenges i brødrister. Billig og lettvint å oppgradere med halvstekte/frosne baguetter eller rundstykker. Kall meg basic bitch, men smør og gulost er godt. Ha litt smør i romtemperatur, gjerne et kjølig rom.
- Egg. Stekepanne er det letteste IMO. Kokt egg, eggerøre eller omelett er såvidt mer tidkrevende. Uansett er et par egg helt brukbart som et lite måltid, og som "pålegg".
- Spaghetti og fuck it - kok og hell av, rør inn en klatt smør, dryss hvitløkspulver og chiliflak.
Nesten "gratis" oppgradering: varme chiliflak i olivenolje/smør over svak varme med noe smadret hvitløk mens pastaen koker, så slenge pastaen i panna for å blande.
Er det viljen, tiden, midlene, eller en kombinasjon det står på? Noe annet som stopper deg fra å lage mat? Det kan gjøre det lettere å gi deg gode tips.