Jada men dette her med 'Er barna skånet enn så lenge, så anbefaler jeg å få han på behandling asap, still ultimatum' osv. Hun har jo stilt ultimatum flere ganger før og det er ikke hennes jobb å få han på behandling når han ikke vil høre. Det er hennes jobb å ta vare på seg selv og sørge for å være en god mor for ungene, noen ganger må man bare innse at å være Hjelperen og healeren er det mest selvutslettende man kan gjøre. Partnere er ikke lege, psykolog, ruskonsulent, rehabmanager, lifecoach og helsepleier. I bunn og grunn er vi enig og jeg ser du også skriver at hun må ta vare på seg selv. En partner kan støtte og oppmuntre men det kan man gjøre fra sidelinja og ikke være den foran som drar hele lasset med å fikse alt for den andre.
Det er det som er med avhengighet, den det gjelder må ta grepene selv om det skal være noen nytte og trenger man hjelp til det praktiske med å booke plass på rehab osv så har man lege til det.
Det er det som er med avhengighet, den det gjelder må ta grepene selv om det skal være noen nytte og trenger man hjelp til det praktiske med å booke plass på rehab osv så har man lege til det.
Vis hele sitatet...
Mulig du har erfaringer jeg ikke har, men jeg er ikke helt enig i resonnementet ditt. Selv om reaksjonen din baserer seg åpenbart på følelser, så trenger du ikke bruk meg som et eksempel på noe jeg ikke har sagt, spesielt når du er til dels er enig med meg. Barna først, så henne, så forholdet.
Ærlig talt! Det er mer enn 4 pils om dagen. Lær dere å lese dere som antyder dette! Og grunnen til att jeg spør på dette forum er fordi det er mennesker med kunnskap og erfaringer her inne. Jeg har fått mange gode og flotte svar som jeg setter stor pris på.
Vis hele sitatet...
Sist endret av skrpappa; 25. april 2023 kl. 01:55.
Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.