Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 5847
Anonym bruker
"Fiendtlig Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har seg sånn at jeg var psykt dårlig en gang og suicidal, men jeg får ikke noe hjelp ved å konktakte helsevesenet selv (dette har jeg erfart masser av ganger desverre) så jeg fant ut at det var en lur ide å få politiet til å kjøre meg på legevakten istedenfor. Derfor skrev jeg på nettet noe alla "jeg har lyst til å drepe noen imorgen" "alt er planlagt blablabla" for de som lurte så ble jeg kjørt på legevakten av politiet, men jeg har nå også desverre blitt anmeldt for disse "truslene som er egnet til å fremkalle alvorlig frykt" som de kaller det. Jeg visste ikke at det var ulovlig å skrive at man hadde lyst til å drepe noen.. Hva om jeg faktisk hadde svært mye lyst til å drepe noen og så skriver man om det på nett for å få hjelp før man dreper noen, da tørr man jo ikke gjøre det da fordi man bare risikerer anmeldelse...
Anonym bruker
"Fiendtlig Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Glemte å nevne hva jeg lurte på, men denne tråden kommer sikkert til å bli slettet snart allikevel. Jeg syns bare det er dumt at man skal bli anmeldt for noe man ikke selv skjønner at er ulovlig og eneste grunnen til at jeg skrev det ar for å få hjelp fordi jeg holdte på å klikke men ikke får hjelp når jeg ber om det selv. Jeg er muligens litt psykisk utviklingshemmet.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er dessverre ingen unnskyldning, uansett hva intensjonen din var så truet du med å utføre det som kort og godt går under Terrorisme. På en side synes jeg oppriktig synd på de som ikke får hjelpen de trenger, spesielt med tanke på all fokuset på mental helse den siste tiden.Men, det er ingen unnskyldning at du truet med å ta andres liv, at du ikke klarer å se alvorligheten i dette er bekymrende.

Du skjønner vel hvorfor politiet må ta slike trusler alvorlig, bruke ressurser på det? Det du gjør er å kaste bort deres tid og ressurser på tull, uansett hva din intensjon er.
Sist endret av Dodecha; 7. mars 2021 kl. 19:08.
Uavhenging om du gjør det for at du ser på dette som en måte å få hjelp på ... Folk som leste det du skrev vet ikke det. De har grunn til å tro at du planlegger en voldelig handling. De har grunn til å være redd.

(Edit: Jeg skriver veldig sakte, ser det ut som.
Sist endret av Arex_x; 7. mars 2021 kl. 19:09.
Anonym bruker
"Fiendtlig Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Uavhenging om du gjør det for at du ser på dette som en måte å få hjelp på ... Folk som leste det du skrev vet ikke det. De har grunn til å tro at du planlegger en voldelig handling. De har grunn til å være redd.

(Edit: Jeg skriver veldig sakte, ser det ut som.
Vis hele sitatet...
Ja men dette skjønte ikke jeg før etterpå når politiet sa til meg at jeg var anmeldt for trusler "som var egnet til å fremkalle alvorlig frykt" først da når han sa det så skjønte jeg at andre kan ha blitt redde. Men på den annen side så må vel de fleste ha forstått at det ikke er noen som seriøst har planlagt å drepe noen som skriver om det på nett? Jeg vil vel tro at de fleste skjønte at dette var et rop om hjelp og at den som skrev det faktisk ønsket at politiet skulle komme?
Det må være kjipt å føle at du må nærmest trygle om hjelp før du får det? Jeg skjønner på en måte reaksjonen din, den kommer vel av frustrasjon - men at politiet anmelder deg for noe som potensielt kan sette andre mennesker i fare er vel i seg selv ikke så rart. Som sagt, skjønner reaksjonen din. Tenker likevel at det er noe en må kunne stå for, har du forklart situasjonen din ovenfor dem? Du har vel ikke navngitt noen, eller?

Håper det ordner seg for deg, det her høres ut som en veldig kjip situasjon i utgangspunktet, så at det skulle eskalere sånn er jo veldig leit. Får jeg spørre om det var lenge siden du var i behandling?
Anonym bruker
"Fiendtlig Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Det må være kjipt å føle at du må nærmest trygle om hjelp før du får det? Jeg skjønner på en måte reaksjonen din, den kommer vel av frustrasjon - men at politiet anmelder deg for noe som potensielt kan sette andre mennesker i fare er vel i seg selv ikke så rart. Som sagt, skjønner reaksjonen din. Tenker likevel at det er noe en må kunne stå for, har du forklart situasjonen din ovenfor dem? Du har vel ikke navngitt noen, eller?

Håper det ordner seg for deg, det her høres ut som en veldig kjip situasjon i utgangspunktet, så at det skulle eskalere sånn er jo veldig leit. Får jeg spørre om det var lenge siden du var i behandling?
Vis hele sitatet...
Ja jeg har vært å tryglet om hjelp på legevakten mange ganger uten å få noe hjelp.

Jeg navnga ingen personer.

Nei selv om jeg ble ufør pga psyken som 18åring så har jeg aldri gått til psykolog. Dps nekter å hjelpe og mener jeg bare skal ha kommunal hjelp, men kommunal hjelp blir jeg ikke bedre av og det er ingen behandling. Jeg har lyst til å bli frisk nok til å jobbe og sånn men det går ikke uten behandling.
At politiet må bruke litt ressurser på dette ser ikke jeg som et stort problem. Det er ingen liv som stod i fare, utenom ditt eget. Og jeg håper du får hjelpen du trenger, du behøver ikke føle på en skam i tillegg til det du allerede sliter med.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja jeg har vært å tryglet om hjelp på legevakten mange ganger uten å få noe hjelp.

Jeg navnga ingen personer.

Nei selv om jeg ble ufør pga psyken som 18åring så har jeg aldri gått til psykolog. Dps nekter å hjelpe og mener jeg bare skal ha kommunal hjelp, men kommunal hjelp blir jeg ikke bedre av og det er ingen behandling. Jeg har lyst til å bli frisk nok til å jobbe og sånn men det går ikke uten behandling.
Vis hele sitatet...
Det er formodentlig ingen som ikke unner deg behandlingen du trenger, men jeg ville bli overrasket om noen seriøst mener at du ikke skal straffes fordi du «ikke visste» at det var straffbart å fremsette alvorlige trusler.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja jeg har vært å tryglet om hjelp på legevakten mange ganger uten å få noe hjelp.

Jeg navnga ingen personer.

Nei selv om jeg ble ufør pga psyken som 18åring så har jeg aldri gått til psykolog. Dps nekter å hjelpe og mener jeg bare skal ha kommunal hjelp, men kommunal hjelp blir jeg ikke bedre av og det er ingen behandling. Jeg har lyst til å bli frisk nok til å jobbe og sånn men det går ikke uten behandling.
Vis hele sitatet...
Oi, så kjipt! En skulle tro at de hadde noe av tilbud for deg? Litt off-topic, men har de ikke tilbydt deg en privat aktør heller? Godt å høre at du setter deg mål, så den her situasjonen er veldig kjedelig. En dag går jo det her over, og jeg håper det blåser over fort. Vet ikke helt hvordan de går frem med saker som det her, fikk du beskjed med en gang at du ville bli anmeldt eller?
Anonym bruker
"Fiendtlig Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Cikey Vis innlegg
Det er formodentlig ingen som ikke unner deg behandlingen du trenger, men jeg ville bli overrasket om noen seriøst mener at du ikke skal straffes fordi du «ikke visste» at det var straffbart å fremsette alvorlige trusler.
Vis hele sitatet...
Egentlig så skjønner jeg fortsatt ikke hva som er galt i å skrive at man har LYST til å drepe noen. Man må da få ha lyst til hva man vil? Men ja jeg skal ikke skrive det igjen.
Anonym bruker
"Fiendtlig Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Oi, så kjipt! En skulle tro at de hadde noe av tilbud for deg? Litt off-topic, men har de ikke tilbydt deg en privat aktør heller? Godt å høre at du setter deg mål, så den her situasjonen er veldig kjedelig. En dag går jo det her over, og jeg håper det blåser over fort. Vet ikke helt hvordan de går frem med saker som det her, fikk du beskjed med en gang at du ville bli anmeldt eller?
Vis hele sitatet...
Er ikke så mye private dessverre. Men får holde meg til innleggelser innimellom. Nei fikk ikke noe beskjed av de da de hentet meg. Fikk bare en tlf noen uker etter at jeg var anmeldt.
Sitat av Cikey Vis innlegg
«ikke visste»
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke slik i våres juridiske system, men fra et fornuftig perspektiv så skal ikke en person som begår en handling uvitende om at det er en forbrytelse, bli straffet for det.
Anonym bruker
"Fiendtlig Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Etos Vis innlegg
Nå er det ikke slik i våres juridiske system, men fra et fornuftig perspektiv så skal ikke en person som begår en handling uvitende om at det er en forbrytelse, bli straffet for det.
Vis hele sitatet...
Jeg er 100% ærlig om at jeg ikke forsto at det var ulovlig. Og jeg skjønte heller ikke at folk kunne bli redde av det. Så det var ikke min intensjon å "skape alvorlig frykt" Det var også kun synlig i ca 15sek før det ble slettet da. Jeg tenkte også at folk flest som leste det skjønte at dette var et "rop om hjelp"

Men jeg er under utredning fordi noen tror jeg er psykisk utviklingshemming og så har jeg autisme fra før av. Ikke at det er en unnskylding, men det må være derfor.
Anonym bruker
"Elektronisk Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men jeg er under utredning fordi noen tror jeg er psykisk utviklingshemming og så har jeg autisme fra før av. Ikke at det er en unnskylding, men det må være derfor.
Vis hele sitatet...
Sannsynligvis..
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du skjønner at å planlegge drap og ha tenkt til å drepe noen er ulovlig så slutt å spill dum!!! Selvom du ikke mente det så var det dette du skrev og ga uttrykk for at du kom til å gjøre og det fremkaller selvfølgelig frykt og straffeforfølgelse.

Når folk er desperate etter hjelp ringer de akuttlegevakta og ikke later som de har planlagt drap og poster dette på internett.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er ikke så mye private dessverre. Men får holde meg til innleggelser innimellom. Nei fikk ikke noe beskjed av de da de hentet meg. Fikk bare en tlf noen uker etter at jeg var anmeldt.
Vis hele sitatet...
Det her er en vanskelig situasjon, tror det kan bli en utfordring å ''sno seg ut av denne''. Det kan jo være at de henlegger saken etterhvert, at det her fungerer litt mer som en advarsel. Men det er vanskelig for meg å si, oppdater oss gjerne.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor var det du skrev det hen egentlig og hvordan fikk politiet vite det om det bare lå ute i 15 sekunder?
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er tilnærmet umulig at en voksen person over 18 år ikke vet at trusler er ulovlig. Du er med andre ord ikke troverdig.

Og ikke minst, hvis du virkelig trodde slikt var lovlig; Hvorfor forventet du at det skulle føre til oppmøte fra Politiet?

Hadde du trodd trusler var lovlig så hadde du også trodd at Politiet ikke hadde sett grunn til å blande seg inn..

Hykler.
Sitat av Etos Vis innlegg
Nå er det ikke slik i våres juridiske system, men fra et fornuftig perspektiv så skal ikke en person som begår en handling uvitende om at det er en forbrytelse, bli straffet for det.
Vis hele sitatet...
Blir jo et håløst konsept å ikke kunne dømme folk fordi de ikke vet at noe er ulovlig.
Sitat av dggr Vis innlegg
Blir jo et håløst konsept å ikke kunne dømme folk fordi de ikke vet at noe er ulovlig.
Vis hele sitatet...
Den som skal straffes har ikke bare valgt handlingen men også lovbruddet.

Når den som er underlagt lov kjenner til og forstår lovens ordlyd, hva loven påbyr, forbyr eller tillater, og dermed kjenner til hvilke typer situasjon loven gjelder og skal håndheves for, skal dette være tilstrekkelig for kunnskap om lovens rettslige konsekvenser i henhold til upartisk og rettskraftig dom.

Personen i dette tilfellet kjenner ikke til dette og kan dermed ikke dømmes på basis av handlingen, men heller må dømmes av konsekvensen.

Og jeg vil si at konsekvensen av hans handlinger ikke er tilstedeværende. Ytringen var selvfølgelig ikke akseptabel, men det var ingen som led av den.

Skal du da straffe personen for en ting som ikke hadde konsekvenser, og som han ikke var klar over at var feil?
Sitat av Etos Vis innlegg
Personen i dette tilfellet kjenner ikke til dette og kan dermed ikke dømmes på basis av handlingen, men heller må dømmes av konsekvensen.
Vis hele sitatet...
Det er ikke slik strafferett fungerer. Straffeloven § 26 slår fast at rettsuvitenhet ikke er straffrihetsgrunn hvis uvitsomheten er uaktsom – kort fortalt hvis gjerningspersonen "burde ha skjønt" at en handling var straffbar. I praksis er det en høy terskel å komme over, og i dette tilfellet skal det mye til for at en person som ellers er strafferettslig tilregnelig ikke skulle ha mental kapasitet til å skjønne at trusler er ulovlig.
Sist endret av Snillorg; 8. mars 2021 kl. 10:01.
Sitat av Myhre Vis innlegg
Det er ikke slik strafferett fungerer. Straffeloven § 26 slår fast at rettsuvitenhet ikke er straffrihetsgrunn hvis uvitsomheten er uaktsom – kort fortalt hvis gjerningspersonen "burde ha skjønt" at en handling var straffbar. I praksis er det en høy terskel å komme over, og i dette tilfellet skal det mye til for at en person som ellers er strafferettslig tilregnelig ikke skulle ha mental kapasitet til å skjønne at trusler er ulovlig.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett! Om du ser det jeg skrev først, så er ikke dette synspunktet juridisk gjeldende.

Poenget mitt er at u.t behøver ikke å ha dårlig samvittighet for handlingen sin. Han har tydelig gjort handlingen ut av desperasjon, og han behøver ikke å bli lynsjet for det, når han i tillegg har underliggende problemer.

Samtidig vil jeg foreslå at psykiske lidelser gjør personer uaktsomme, så det burde være medlidenhet inne i bildet. Noe jeg føler mangler av de som har kommentert her.
Sist endret av Etos; 8. mars 2021 kl. 10:32.
Du resonnerte deg frem til at meldingen din ville få deg hentet av politiet, men ikke at du gjorde noe ulovlig?
Men hvorfor trodde du politiet skulle hente deg da? Politiet er jo ikke en gratis transportservice for deg.

Vanligvis ville jeg tenkt at du burde være fritatt for straff fordi du var utilregnelig, men det er jo ikke tilfelle her. Dette var tvert i mot veldig beregnende av deg.
Høres ut som du burde ha hjelp ja.. Men for å få det valgte du en merkelig og dum vei. Hadde du tenkt deg om en ekstra gang også tror jeg du hadde skjønt selv også at å true noen med å drepe, ikke er en god løsning for politiet. Da er du brått kriminell og ikke pasient i politiets øyne.

Hva med å bestille taxi eller ta buss neste gang?

Hvis jeg skal hjem fra byen etter en litt fuktig natt kan jeg ikke bare slenge drapstrusler rundt meg og forvente gratis skyss av politiet..? Da blir det nok glattcelle uansett hvor god mening jeg truet i.

Du må heller legge deg flat her tror jeg istede for å skylde på alt rundt deg. Du kommer nok mye lengre med sannheten her. Legg deg flat og beklag, og si du skjønner nå at det var en meget dårlig gjennomtenkt handling som kom av desperasjon og affekt i et svakt øyeblikk.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Etos Vis innlegg
Nå er det ikke slik i våres juridiske system, men fra et fornuftig perspektiv så skal ikke en person som begår en handling uvitende om at det er en forbrytelse, bli straffet for det.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvem du mener har dette (U)fornuftige perspektivet? Er det deg? Politiet? Domstolene? Hvem mener du?

Politiet, domstolen og alle norske som bor i Norge og reisende som oppholder seg i Norge må nemlig forholde seg til norsk lov.

Det hjelper ikke å påstå at man ikke visste at det ikke var lov å planlegge drap og fremsette trusler om dette, fiktivt eller ei.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Drapstruet en fyr og saken ble henlagt. I ditt tilfelle ville jeg bare sagt at du var på vei til å bli psykotisk og sitter med mye selvhat om deg selv. Kanskje si at du var full på tidspunktet at du var følelsesladd og søkte oppmerksomhet fra en av dine nære, i og med du skrev det på facebook.

Alt spørs jo etter hvor du bor når det gjelder henleggelse. Bor du i oslo så kan du slappe av allerede nå.
I følge den beskrivelsen du gir her, så ville jeg bare gått for å være ærlig. Da får du i allefall det som ansees som 'riktig' behandling. Hva er poenget med å lyve? Tror du ikke det er en større sannsynlighet for at du får hjelp, når du forklarer saken din? Som noen nevner her, det er ikke en dårlig idé at du får den hjelpen du trenger.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet ikke hvem du mener har dette (U)fornuftige perspektivet? Er det deg? Politiet? Domstolene? Hvem mener du?

Politiet, domstolen og alle norske som bor i Norge og reisende som oppholder seg i Norge må nemlig forholde seg til norsk lov.

Det hjelper ikke å påstå at man ikke visste at det ikke var lov å planlegge drap og fremsette trusler om dette, fiktivt eller ei.
Vis hele sitatet...
For meg er det fornuftig. Selvfølgelig som jeg har skrevet tidligere flere ganger så er ikke dette gjeldende i juridisk lov. Men Ts behøver ikke ha dårlig samvittighet over dette når han allerede er suicidal! Han må selvfølgelig stå for handlingene sine og ta konsekvensen, men perspektiv teller når det gjelder hans egen helse.

Har du noen gang begått en handling uten at du hadde onde intensjoner?
Sist endret av Etos; 8. mars 2021 kl. 19:54.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har seg sånn at jeg var psykt dårlig en gang og suicidal, men jeg får ikke noe hjelp ved å konktakte helsevesenet selv (dette har jeg erfart masser av ganger desverre) så jeg fant ut at det var en lur ide å få politiet til å kjøre meg på legevakten istedenfor. Derfor skrev jeg på nettet noe alla "jeg har lyst til å drepe noen imorgen" "alt er planlagt blablabla" for de som lurte så ble jeg kjørt på legevakten av politiet, men jeg har nå også desverre blitt anmeldt for disse "truslene som er egnet til å fremkalle alvorlig frykt" som de kaller det. Jeg visste ikke at det var ulovlig å skrive at man hadde lyst til å drepe noen.. Hva om jeg faktisk hadde svært mye lyst til å drepe noen og så skriver man om det på nett for å få hjelp før man dreper noen, da tørr man jo ikke gjøre det da fordi man bare risikerer anmeldelse...
Vis hele sitatet...
Det blir litt samme som at du skulle sendt en melding til en random person og skrevet ''Fyfaen jeg fikk lyst til å bryte meg inn i huset ditt mens du sover å drepe deg'' Du skjønner at det er grunn til bekymring? Du skjønner at den personen da hadde ringt politiet fordi hen var livredd? Så hvilken forskjell utgjør det du skrev da? du truet bokstavelig talt om å drepe fremmede personer, jeg hadde vært livredd.
Anonym bruker
"Fiendtlig Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Det blir litt samme som at du skulle sendt en melding til en random person og skrevet ''Fyfaen jeg fikk lyst til å bryte meg inn i huset ditt mens du sover å drepe deg'' Du skjønner at det er grunn til bekymring? Du skjønner at den personen da hadde ringt politiet fordi hen var livredd? Så hvilken forskjell utgjør det du skrev da? du truet bokstavelig talt om å drepe fremmede personer, jeg hadde vært livredd.
Vis hele sitatet...
Oida nei det hørtes ikke så bra ut. Men det er noe helt annet å true konkrete personer og det å bare si at man har lyst til å drepe generelt, mener jeg. Dessuten vil jeg tro de fleste skjønner at det var et rop om hjelp og ikke at jeg faktisk hadde plan om å drepe noen.
Det er akkurat som om man skriver på nettet "nå sitter jeg på xxxbroa og skal til å hoppe" alle skjønner da at denne personen egentlig ikke vil ta selvmord, men er ute etter at politiet skal komme.
Nå lurer kanskje noen på hvorfor jeg valgte å skrive atjeg skulle drepe noen andre og ikke meg selv, og grunnen til det er at helsevesenet her jeg bor bryr seg ikke om at jeg tar selvmord.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Oida nei det hørtes ikke så bra ut. Men det er noe helt annet å true konkrete personer og det å bare si at man har lyst til å drepe generelt, mener jeg. Dessuten vil jeg tro de fleste skjønner at det var et rop om hjelp og ikke at jeg faktisk hadde plan om å drepe noen.
Vis hele sitatet...
Jeg ser at du er i en vanskelig situasjon, men du må virkelig slutte å legitimere handlingene dine ut i fra "jeg tror de fleste skjønner". Selv om du selv forstår at dette er et rop om hjelp, så vil ikke andre leve med en konkret trussel hengende over seg om at i morgen kan de bli drept i et planlagt angrep.

PST skriver i HVORDAN AVVERGES TERRORANGREP? at 45% av alle avvergede angrep i Vesten mellom 2012 og 2019 ble avverget som følge av aktivitet på internett. Videre skriver de:
"Et eksempel på dette er at mange beskriver et ønske eller planer om å gjennomføre terrorhandlinger, gjerne på åpne sosiale medier som Facebook og lignende."

Ut i fra denne informasjonen så forstår du kanskje bedre hvorfor du sprer alvorlig frykt, og at politiet bruker enorme ressurser på meldinger som dette.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Etos Vis innlegg
For meg er det fornuftig. Selvfølgelig som jeg har skrevet tidligere flere ganger så er ikke dette gjeldende i juridisk lov. Men Ts behøver ikke ha dårlig samvittighet over dette når han allerede er suicidal! Han må selvfølgelig stå for handlingene sine og ta konsekvensen, men perspektiv teller når det gjelder hans egen helse.

Har du noen gang begått en handling uten at du hadde onde intensjoner?
Vis hele sitatet...
Nei jeg har ikke begått onde handlinger som skaper skade og frykt uten at jeg hadde de intensjonene. Det er ikke innafor i noe samfunn uavhengig av sinnstilstand å drapstrue og påstå man har konkrete planer om drap.
Si du skal ta selvmord neste gang da, betydelig mindre farlig reint juridisk. Forstår godt du ble anmeldt, men skyld på sinnstilstand, det bør gå greit, så får du sansynligvis påtaleunnlatelse.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av tommen82 Vis innlegg
Si du skal ta selvmord neste gang da, betydelig mindre farlig reint juridisk. Forstår godt du ble anmeldt, men skyld på sinnstilstand, det bør gå greit, så får du sansynligvis påtaleunnlatelse.
Vis hele sitatet...
En helt grei advokat vil klare å knø fram en frifinnelse i en potensiell rettsak. Psykiatri og litt depressive historier funker ofte helt greit i rettsaker. I alle fall hvis TS har materiale som beviser at dette var et rop om hjelp. Beste utfallet er vel, om en skal forstå TS rett, at retten gir tvungen psykisk helsehjelp eller får fortgang i ræva på byråkratiet.

Det å rent si at man vil begå selvmord vil ikke nødvendigvis få deg hjelp. Her selv en god venn som ringte politiet mens han sto på foten av en bro. Sa han kom til å begå selvmord hvis han ikke fikk hjelp. De fortalte at han "får ta å ringe en taxi til [regionalt psykiatrisk sykehus]". Kompisen min ringte en annen venn som brøt mange lover i et kappløp mot tiden og fikk han til hjelp.

Det skal sies at mitt politidepartement er totalt ubrukelig. Så jeg har troen på at resten av Norge ikke er like inkompetent og korrupt.

Har selv lagt lignende planer om jeg ikke får hjelp. Uten å skade andre selvsagt, rettssaker er for mye hodebry og stress. Håper du får hjelp TS.
Pft, terrorisme meg i ræven. Dette er sånt som skrives på nett av troll over hele verden, ingen tar sånt piss seriøst, og dette her nekter du bare på frem til det blir henlagt. Politiet gir en god faen. De sier noe annet, media skriver om noen få enkeltsaker som politiet agerer på, og det ser ut som noe annet. Men i realiteten er det papirer og henleggelser som venter, fordi lets face it, ingen kom til skade, ingen var i fare for å komme til skade og det er nok av nutjobs til å legge beslag åå hele politistyrken om de skulle straffeforfølges. Blitt anmeldt for trusler selv. Bare svada. Sludder og vås!