Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 5451
Hei,

Har vært i Filippinene en stund og bosatt meg her.

Er det noen som har reist rundt i dette landet som ønsker å dele noen tips?

Mine preferanser nå som jeg har bestemt meg å flytte fra hovedstaden er som følger. Hvite strender, relativt trygt, nær asiatisk natur typ regnskog, ok fasiliteter (barer og butikker) . Ingen turister da det gjør noe med prisnivået har jeg sett på mine ferieturer her og mitt budsjett er bra iforhold til lokale forhold men dårlig iforhold til ett norsk budsjett.
Beklager for liten nytteverdi på tilbakemelding, men. Tenker du ikke over at IS har fotfeste der? en ting jeg aldri skal komme ut for er å bli tatt til fange av den lite hyggelige gjengen der. Frister forresten ikke bli spist av krokodiller heller. IS og krokodiller er stress
Det er veldig ustabilt sør på Filippinene. Holder man seg unna de områdene så unngår man mest sannsynlig is og lignende grupper.

Jeg bor nå rett utenfor ett område med mange muslimer i hovedstaden.

Har merket de siste dagene at de tar meg for en amerikaner med muntlige angrep hvis jeg beveger meg der nå. Har ikke vært noen problemer tidligere.

Opplever Manila som en by som har vært og er i stor endring med den nye presidenten. Lite gate kriminalitet, veldig mye politi. Får bot for å røyke på gata t.o.m. Store deler av Manila kan nå oppleves til sammenligning med Singapore i forhold til renhold, regler osv.
Sitat av Mrsprettball Vis innlegg
Beklager for liten nytteverdi på tilbakemelding, men. Tenker du ikke over at IS har fotfeste der? en ting jeg aldri skal komme ut for er å bli tatt til fange av den lite hyggelige gjengen der. Frister forresten ikke bli spist av krokodiller heller. IS og krokodiller er stress
Vis hele sitatet...
IS er stort sett i Mindanao, holder man seg unna det området er det rimelig safe.
Og som nordmann og turist driver man ikke å leker rundt i områdene krokodillene er heller(selv om jeg har paddleboardet rundt i mangrovene flere ganger selv), veldig lite krokodiller på stranda i El Nido liksom