Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5535
Min forrige tur på 2g sopp opplevde jeg det jeg følte som nesten for stor grad av kontroll. Turen ble dermed av det milde slaget. interessant, men ikke så veldig mye mer.

3.5g var annerledes, i stor grad pga. hvordan kroppen reagerte, det føltes ut som jeg hadde slikket et skittent anus og blitt alvorlig matforgiftet. Jeg lå klistret til til sofaen, og det føltes som om tyngdekraften presset meg ned i sofaen med voldsom kraft, jeg ble med andre ord meget tung i kroppen.

"Personligheten" til soppen var den samme som på 2g. Jeg opplever dens personlighet som primal, naturaktig, sjamanistisk, barsk, drømmende, ikke spesielt hyggelig (slik som cannabis er) men mer faretruende, potensielt "voldelig". Erfaringsrommet den åpner opp føles meget primalt, nesten dyrisk.

Jeg hadde på et punkt følelsen av at kroppen var tilstede i ulike deler av rommet, kroppen føltes ikke med andre ord slik den normalt føles, som en forbundet enhet, dens deler var overalt i rommet. Jeg hadde også følelsen av at alt som skjedde var meg. Når naboen startet opp bilen, ble jeg motorlyden, og naboen som kjørte bilen på sett og vis.

Etter en stund hadde jeg det jeg vil beskrive som kanskje en forsmak på ego død, jeg så for meg kroppen ble spist opp av makk, samtidig som kroppen føltes ut som den var alkoholforgiftet. Så nå forsto jeg hvorfor mange sier at "sopp dreper deg ikke, men den får deg til å tro at den gjør det".

Jeg tror det må minst dobbel dose til for å virkelig oppleve en slik død på sopp. Dette er sikkert lettere på DMT, da den kommer plutselig, mens soppen kommer snikende, og en har tid til å justere seg.


Jeg har fortsatt ikke hatt noen skikkelige visuals, dette kan være pga. dosen, det kan også være pga. arten. Det eneste jeg opplevde denne gangen var at flatene i rommet bølget, med antydning til mønster. Fargene var ikke noe spesielt denne gangen, de var mer interessante på 2g. Faktisk opplevde jeg fargene som mer utvasket denne gangen. Hele erfaringen var alt for drømmende, og den ytre verden var ikke lengre så viktig. Så jeg ble liggende med lukkede øyne mesteparten av trippen. Og her var det antydning til "visualitet", dvs. det indre rommet tok form som et landskap, på et tidspunkt var jeg i en slags skogslandskap med frosker overalt. Disse visuelle greiene var langt fra tydelige, de var der mer som assosiasjoner, men der var definitivt tilstede, dvs. hvis jeg hadde kunnet male så kunne jeg representert de i form av et bilde. Jeg antar at med en større dose, eller med en mer visuell art, så vil det visuelle landskapets tre fram tydeligere.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva type sopp var det du tok? :-)
Professor
Trådstarter
Cubensis. Den jeg har vil jeg tro er relativt normal i styrke til cubensis og være.


Skal prøve te neste gang, da noen sier dette medfører mindre bodyload. Det ser ut til at for meg, den drømmetilstanden jeg kommer i på sopp medfører også en veldig tretthet, noe som jeg ikke spesielt liker.
Sist endret av Hans Høyhet; 8. desember 2019 kl. 01:34.
Anonym bruker
"Analog Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Classic cubenesis.
Det som kan hjelpe for og få litt mer visuals, er hvis du knuser soppen i ett shotteglass, så heller litt sitronsaft oppi også lar man det trekke en halvtime-time, så en ganske sur shot.

Opplever at det blir mye mer farger på sopp med sitronsaft, blir nesten litt dmt opplegg av det

Skal lage meg en 3.5g shot nå, så gå opp på fjellet bak huset her, sette meg ned på toppen, sitte der å brenne bål og se utover byen og høre på blackmill på repeat. Da har jeg noe fornuftig og gjøre frem til leggetid
Sist endret av gotta_love_dmt; 8. desember 2019 kl. 22:01.
Hvis du får tak i syrian rue eller annen MAOI, så anbefaler jeg å teste det ut sammen med sopp, opplevelsen blir merkbart annerledes - mye klarere, personlig og med preg av DMT. Ikke rart folk kaller det psilohuasca.
kan prøve å koke en te av curcumin og svart pepper en time før du tar psilocybinen, på eget ansvar
Jeg kjenner meg igjen i dette. For meg virker dosering på cubensis slik: 1g: Nesten ikke merkbar effekt. Jeg kjenner jeg har tatt noe, men kunne snakket meg forbi en veisperring uten problemer. 2g: Partydose. Tydelig effekt, antydning til visuals, men jeg kan ta en tur på byen og danse hvis jeg vil, og stadig snakke meg gjennom de fleste ordinære veisperringer. 3g; Jeg tripper, er euforisk og halusinerer. Er jeg alene på en slik dose kan jeg zone langt inn i meg selv, jeg blir vist mye nytt men har stadig kontroll selv. Jeg burde ikke legge opp til å forsere veisperringer på slike doser. 4g; Hvis jeg ikke bruker mye fokus er det vanskelig å tenke sine egne tanker. Man står på kanten av et stup og skjønner at veien videre består av å gå totalt i oppløsning. Jeg hadde ikke engang hatt noen god ide om hva en veisperring er for noe engang. Har foreløpig ikke erfaring med høyere doser og egodød. Og visuals får jeg ikke hver gang, noen ganger blir de erstattet med en slags dagdrømstilstand der jeg istedet for å halusinere sitter inni mitt eget hode og drømmer opp scenarier.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Les forresten om sjamanisme, å bli fortært og gitt en ny kropp kan du få illustrerende kontekst til fra fks Michael Garner. Å se sitt legeme forgå har også forbindelse til egodød, samsara og andre etniske/religiøse fenomen.