Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  698 165020
Sitat av BaconWeed Vis innlegg
Dersom jeg har fått et brev med JWH-073 og CP47,479 stanset i tollen "Reseptpliktig leggemiddel", hvordan går jeg da fram for å snakke med tollen og få de til å gi meg brevet mest effektivt mulig?
Vis hele sitatet...
Du får det ikke om det er oppdaget. Worst case så må du inn til avhør.
Mener å ha lest her før at man bare kan ta kontakt med de og insistere på at det ikke faller under regler om reseptpliktig legemiddel så får man det. Det jeg lurer på er hvordan man gjør det formelt og mest effektivt.
Jeg har lest både her på FF og andre forum at personer som mottar pakker med innhold som ligger i gråsonen til å være ulovlig (f.eks diverse legal highs, reseptpliktige legemidler, etc.) havner på en slags overvåkingsliste hos postvesenet/tollvesenet, og at nye pakker til dem har større sjanse til å bli kontrollert fremover.

Er dette bare en myte, eller er det faktisk slik? Til dere som mener at det faktisk er slik, kan dere underbygge/dokumentere det på noe vis. Jeg vil blant annet være interessert i å vite:
- Hvor mange "gråsonepakker" må man få stoppet for å havne på en slik liste?
- Hvordan fungerer en slik overvåking i praksis? Dvs. hvem sorterer ut slike pakker og hvordan?
- Hvor lenge blir man stående på listen?

Innspill mottas med takk!
Sitat av PetterX Vis innlegg
Jeg har lest både her på FF og andre forum at personer som mottar pakker med innhold som ligger i gråsonen til å være ulovlig (f.eks diverse legal highs, reseptpliktige legemidler, etc.) havner på en slags overvåkingsliste hos postvesenet/tollvesenet, og at nye pakker til dem har større sjanse til å bli kontrollert fremover.

Er dette bare en myte, eller er det faktisk slik? Til dere som mener at det faktisk er slik, kan dere underbygge/dokumentere det på noe vis. Jeg vil blant annet være interessert i å vite:
- Hvor mange "gråsonepakker" må man få stoppet for å havne på en slik liste?
- Hvordan fungerer en slik overvåking i praksis? Dvs. hvem sorterer ut slike pakker og hvordan?
- Hvor lenge blir man stående på listen?

Innspill mottas med takk!
Vis hele sitatet...
Dette høres litt absurd, tenk deg alle pakkene og brev som kommer igjennom terminalene hver dag?
Så klart å kontrolere pakkene for ulovelige substanser er ingen problem, men å sette en person på en gråliste for å så kontrolere alle pakkene/brevene h*n får blir veldig vennskelig ettersom pakken h*nnes ligger gjemt bland tusner av andre pakker.
Er det risky å ta med seg grønt på toget fra Oslo-Trondheim nå i disse juletider? Visste ikke helt hvor jeg kunne spørre, så ikke helt behovet for å starte en ny tråd. Takker for svar
Stopper tollerne røykeutsyr? Tenker på rullepapir, tomme blunts og annet utsyr for å lage joints.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av PurpleMozell Vis innlegg
Stopper tollerne røykeutsyr? Tenker på rullepapir, tomme blunts og annet utsyr for å lage joints.
Vis hele sitatet...
Nei, så strengt er det ikke.
Trivia: Ofte får man rullepapir o.l. som en bonus på første bestilling av div headshops på nett.
Sitat av becker87 Vis innlegg
Er det risky å ta med seg grønt på toget fra Oslo-Trondheim nå i disse juletider? Visste ikke helt hvor jeg kunne spørre, så ikke helt behovet for å starte en ny tråd. Takker for svar
Vis hele sitatet...
Gå av 1 eller 2 stopp før Trondheim sentralbanestasjon så er du rimelig trygg. Har selv opplevd sivilpolitiet stått på sentralbanestasjonen da jeg kom med buss fra Oslo en gang tidligere.
Har opplevd at noen vendors insisterer på å sende brev uregistrert standard mail, noe som blir billigerer for kunden men lenger tid, og den går da ikke gjennom tollen? Går brevet altså gjennom forskjellige instanser, der rekomandert, registrert brev går gjennom toll og standard ikke gjør det?

Fikk forresten brev fra poloitiet. Der stod det at forholdet er henlagt da det ikke var noe straffbart. Jeg visste ikke engang at jeg var politi anmeldt..
Noen som vet hvor ofte det blir utført kontroller på tog innlands? Kontroller som innebærer narkohunder. er det stor risk og ta med seg på toget fra f.eks Oslo til en annen storby? (bergen, trondheim, kristiansand etc etc)
Sitat av Wickeddark Vis innlegg
Snakket nettopp me en bekjent i posten ang dette. Der sier han at det skal installeres en scanner hos posten der ALL post, både brev og pakker blir scannet for penger, organiske materialer og andre ulovligheter. Stemmer dette? Isåfall en føknings tragedie noen som vet sikkert?
Vis hele sitatet...
Noen som vet om dette stemmer?

Og hvordan er reglene på å sende penger i posten? hva skjer med konvolutten/pakken om de oppdager penger der?
Funker det feks å bruke aluminiumsfolie i tykke lag for å gjøre det vanskeligere å oppdage penger?

feks inni et dvd cower som er perforert med alu folie
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er melatonin lovlig å innføre via post? Noen som har en side å anbefale isåfall?
Kom over en nyhet som kan være relevant for denne tråden. Det gjelder såkalt syntetisk hasj. De syntetiske cannabinoidene har cannabislignende egenskaper og kan være mer potente enn cannabis. Legemiddelverket har etter høringen i dag besluttet å føre opp stoffene (AM-2201, JWH-018, JWH-073, JWH-081, JWH-122, JWH-203, JWH-210, JWH-250) på Narkotikalisten. At disse stoffene står på narkotikalisten betyr at toll og politi får et utvidet og strengere regelverk for å stoppe disse stoffene, samt strengere straffer for dem som innfører dem.
Forskriftsendringen trer i kraft umiddelbart. Så vet vi det..
Modafinil er på dopingslisten, men det er også et legemiddel. Hva slags reaksjoner kan man vente seg hvis det innføres innenfor EU/EØS?
Sitat av tøydokke Vis innlegg
Kom over en nyhet som kan være relevant for denne tråden. Det gjelder såkalt syntetisk hasj. De syntetiske cannabinoidene har cannabislignende egenskaper og kan være mer potente enn cannabis. Legemiddelverket har etter høringen i dag besluttet å føre opp stoffene (AM-2201, JWH-018, JWH-073, JWH-081, JWH-122, JWH-203, JWH-210, JWH-250) på Narkotikalisten. At disse stoffene står på narkotikalisten betyr at toll og politi får et utvidet og strengere regelverk for å stoppe disse stoffene, samt strengere straffer for dem som innfører dem.
Forskriftsendringen trer i kraft umiddelbart. Så vet vi det..
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showthread.php?t=204469
Bruker OSLO LETTER CENTER lang tid før de får fingern ut? Har en pakke som kom inn for et par dager siden.
Sitat av Mojoe66 Vis innlegg
Bruker OSLO LETTER CENTER lang tid før de får fingern ut? Har en pakke som kom inn for et par dager siden.
Vis hele sitatet...
Venta nettopp på en pakke som ble liggende der i 5 dager (var vel noen helligdager inni bildet), så min erfaring er ja, det kan det absolutt gjøre. Var heller ikke blitt åpnet, så virka som den kun ble liggende på lageret hos tollvesenet i 5 dager før dem leverte den videre til posten.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Skal bestille en hel haug med Salvia divinorum, er høy forespørsel av venner og bekjente som har kjøpt cannabis av meg, som er villig til og betale dobbelt ( /slash/de kan ikke bestille selv ) kjøper fra en engelsk side, kjøper for en del, blir jeg tatt taper jeg, går det bra tjener jeg en del, er oddsen for at det skal komme stor? har ingen grunn til at politi skal mistenke meg for og kjøpe fra internett, noen som vet oddsen for og motta pakker pr. dags dato? Er ikke mulig og kjøpe 50 ganger for under 200kr hehe.
Sist endret av Wiiimp; 9. februar 2012 kl. 22:20.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ringte tollen nå og fikk oppklart angående lovligheten på elektroniske sigaretter, og de er forbudt å innføre.

Og en annen ting jeg lurte på, som jeg også fikk svar på - er at Tollen kan ikke beslaglegge sendinger uten å gi deg som kunde informasjon om det.


For jeg har enkelte ganger lurt på dette, siden noen pakker har brukt så sinnsykt lang tid på å komme hit, eller så har jeg aldri fått pakken i det hele tatt. Og da har den mest sannsynlig vært innom tollen ettersom det var Kratom sendingene inneholdt. (nå skal det sies at sendingene inneholdt ikke sporing... så derfor hadde jeg ingen aning om hvor pakkene eventuelt befant seg fra ting og annen.)




Men hvis jeg får mine e-cig stoppet i tollen, og de ber meg om resept eller noe, da skal jeg faen meg be fastlegen min om at jeg bruker det som røykeavvenning eller noe. Jeg glemte å spørre om det mens jeg snakket i telefonen, for jeg mener at man kan innføre elektroniske sigaretter hvis man har medisinsk dukumentasjon, sant??

Vennligst korriger meg hvis jeg tar feil...
Sist endret av Kaput; 2. mars 2012 kl. 12:17.
Noen som vet hva det er hundene lukter i cannabis? Vil det funke å få THC som har blitt syntesisert uten bruk av cannabis planter over grensen?
har ett spørsmål, når man bestille fra de forskjellige nett levrandørene kan det da være fordel om man lager en mail med ett annet navn, å sender til en kamerat sin adresse? eller er dette bare dumt, da du faktisk gjør ett forsøk på å skjule din identitet?
det kan være en fordel ved at det ikke er du som må i et eventuelt politiavhør
Noe LSD jeg bestilte ble tatt i tollen på gardemoen, hvordan kan tollvesenet ha klart å finne det? Den var fra Nederland så kanskje det bare var mistenkelig av en eller annen grunn? Tror dere forresten politiet vil overvåke post til meg framover pga. av dette?
Sørlending
Modafinil vil du IKKE ha stoppet i tollen. Dette er klassifisert som et såkalt A-preparat i Norge, og er dermed et narkotikum. Jeg vet akkurat hva du tenker på, men hold deg unna disse.
Sitat av Swam Vis innlegg
Noe LSD jeg bestilte ble tatt i tollen på gardemoen, hvordan kan tollvesenet ha klart å finne det? Den var fra Nederland så kanskje det bare var mistenkelig av en eller annen grunn? Tror dere forresten politiet vil overvåke post til meg framover pga. av dette?
Vis hele sitatet...
Kanskje det bare har gått gjennom en røntgen-maskin hvor de har sett inholdet lignet blottere? Har btw blitt tatt i tollen med JWH-073 og jeg har fått gjennom både hasj og legal highs etter det
Sist endret av BaconWeed; 11. mars 2012 kl. 18:25.
Hei

Bestilte for en stund siden litt salvia. I dag fikk jeg brev fra posten om at en sending inneholdt et reseptpliktig legemiddel og at jeg måtte legge ved resept. Hva gjør jeg nå? Kan jeg forfalske denne?
Ville heller satset på å bestille en ny pakke, og håpe at den går igjennom istedenfor å drive med forfalskning av resepter o.l. Kjipe ting å bli tatt for
Tror ikke man får resepter til salvia så det vil ikke være særlig lurt
Salvia divinorum står oppført på urtelisten som reseptpliktig legemiddel, så det skal i teorien være mulig å få utskrevet resept på det. Om det skjer i praksis er heller tvilsomt.
Har et lite spørsmål... Hvis jeg har sporing på en pakke som er sendt fra Oslo hvor det står "Sendingen er innlevert til terminal og videresendt" på posten sine sider. Har jeg noe grunn til bekymring eller? Har gått rimelig lang tid uten at det har skjedd noe. Den må innom fauske og det tar som regel 1 dag fra den er sendt fra Oslo. Har nå gått rundt 4 dager uten noe forandring.
Er det før eller etter toll? Hvis det er etter og det ikke er brevpost tipper jeg det bare bare er en forsinkelse, spesielt om det er sendt som privatpakke
Den er sendt innenlands så er ikke noe toll + det er smartpakke. Er fortsatt ikke ankommet Fauske! Står bare at den er videresendt fra Oslo, skeptisk!
Kanskje de har scannet pakken av en eller annen grunn. Er det hasj/weed i pakken? Om det er det og ingenting er gjort for å skjule lukten kan det hende noen bare har luktet det Er uansett ikke tollen som har funnet det hvis det er sendt innenlands
Sist endret av BaconWeed; 20. mars 2012 kl. 17:50.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som har info om Selegiline/eldepryl? Fant det ikke på narkolista, men på wada og blålista, på blå sto det ja på §2 og ble henvist til narkolista. Status og det blit stoppa i tollen evt? Takk for svar
▼ ... over en måned senere ... ▼
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Noen som har erfaring med fortolling av post fra everyonedoesit? Jeg har en pakke som ble stoppet, sikkert pga kratom 20x. Dette vil da bli sendt tilbake til everyonedoesit, vil jeg da få refundert noe fra dem, eller omså muligheten til å få fjernet kun det produktet fra pakken?

Noen erfaringer?
Sitat av Zyke Vis innlegg
Noen som har erfaring med fortolling av post fra everyonedoesit? Jeg har en pakke som ble stoppet, sikkert pga kratom 20x. Dette vil da bli sendt tilbake til everyonedoesit, vil jeg da få refundert noe fra dem, eller omså muligheten til å få fjernet kun det produktet fra pakken?

Noen erfaringer?
Vis hele sitatet...
Hadde samme problemet da jeg bestilte salvia. Spurte toll folka om de kunne ta ut salviaen og sende meg resten av pakkens innhold, dette var vist i mot deres regler og kunne ikke gjøres.
Jeg sendte deretter en mail til edi og spurte om de kunne sende pakken til meg på nytt når de fikk den i retur, dette skulle de gjøre, har dog ikke mottatt den enda etter 1 måneds tid.
Hei bestilte noen cannabis frø på nettet, og disse ble sent ut i slutten av mars, online shappa som er i amsterdam sier de ikke har noen sporing hvor den er, og jeg har ikke fått noe som helst informasjon fra tollvesenet. er redd for at onkel skal komme på dra når som helst.

var dum nok til sende penger med bankoverfring og til mitt adresse med eget navn . Håper på at pakken er borte vekk ellers ligger jeg tynt ann
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bruker en leverandør som en sinnsyk god til å gjemme stasjet. kun syntetisk dog, men absolutt verdt det. Aldri blitt stoppet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er det sånn at ALLE pakker fra Amsterdam blir åpnet og sjekket?

Eller er de bare ekstra nøye med røntgen og/eller hunder?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Pancamo Vis innlegg
Lurer litt på om noen har erfaring med trøffler og toll, og kan jeg komme i noe særlig trøbbel pga trøffler om de blir stoppet?
Erfaringer med weed bestilt fra deep web er også av interesse.

Lurer litt på om noen har erfaring med trøffler og toll, og kan jeg komme i noe særlig trøbbel pga trøffler om de blir stoppet?
Erfaringer med weed bestilt fra deep web er også av interesse.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du kommer like mye i trøbbel av trøffler som vanlig sopp.
De inneholder det samme virkestoffet.
Tror hjelper desverre ikke sa mye...
Takker uansett.
▼ ... noen uker senere ... ▼
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Er det sånn at ALLE pakker fra Amsterdam blir åpnet og sjekket?

Eller er de bare ekstra nøye med røntgen og/eller hunder?
Vis hele sitatet...
De sjekker selvsagt ikke alle pakker fra Nederland/Amsterdam. De er definitivt mer "observante" når det kommer til pakker fra Nederland.

Sitat av Pancamo Vis innlegg
Lurer litt på om noen har erfaring med trøffler og toll, og kan jeg komme i noe særlig trøbbel pga trøffler om de blir stoppet?
Erfaringer med weed bestilt fra deep web er også av interesse.

Lurer litt på om noen har erfaring med trøffler og toll, og kan jeg komme i noe særlig trøbbel pga trøffler om de blir stoppet?
Erfaringer med weed bestilt fra deep web er også av interesse.
Vis hele sitatet...
Jeg har fått massevis av psilocybe-trøffler fra Nederland uten problemer. Ble stoppet en gang og anmeldt av tollvesenet, men fikk saken henlagt uten stress
Sist endret av lex123; 24. juli 2012 kl. 00:25.
▼ ... over en uke senere ... ▼
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Jeg bestile noen helt lovlige ting, samt Amanita Muscaria fra en engelsk side. Jeg fikk i dag brev om ufortollet sending, grunnet fluesoppen.

Men Amanita Muscaria (Rød Fluesopp) er da ikke ulovlig i Norge? Jeg har søkt i tråden og sett at noen andre har kommet i samme situasjon, og har ringt posten osv. Er det noen som har "vunnet" over posten, og fått pakken tilsendt?

Om de absolutt ikke kan sende den, kan jeg be dem ta ut soppen fra pakken, og sende resten?
Returdatoen er jo 16. og da kommer sommerferien til å være over før jeg eventuelt får sendt den igjen fra kjøperen, uten soppen.

(beklager dobbelpost)
Sist endret av lex123; 3. august 2012 kl. 15:19.
Narkotikalisten:
http://www.lovdata.no/for/sf/ho/to-1...-0008-001.html

Ingen treff for "amanita" eller "muscaria". De to treffene på sopp for psilocybin- og psilocinsopper, og spiss fleinsopp spesifikt. Jeg tror de har gjort en feil, rød fluesopp er ikke på listen.

Samtidig er det slik at når du bestiller medisiner fra EU-land, mener jeg du har lov til å bestille for inntil 3 måneders bruk, såfremt du kan vise frem resept på det. Krever de respept for soppen, eller har de bare returnert den? Tror ikke de har grunnlag for å returnere den umiddelbart altså, høres ut som en liten frekkis de har tatt seg der..
Vet dere hva dette betyr?

Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret

Sendingen er antatt tollpliktig og er sendt til tollbehandling

Har bestilt en liten pakke fra utlandet. Verdi under 200kr.
Sitat av kingofthenorth Vis innlegg
Vet dere hva dette betyr?

Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret

Sendingen er antatt tollpliktig og er sendt til tollbehandling

Har bestilt en liten pakke fra utlandet. Verdi under 200kr.
Vis hele sitatet...
De har tatt pakken din, spørs hva du bestilte om du får den eller ikke.
regner med at denne sendingen er åpnet, har opplevd noe lignende
Sitat av Crazy_Bitch Vis innlegg
De har tatt pakken din, spørs hva du bestilte om du får den eller ikke.
Vis hele sitatet...
Da får jeg den nok ikke. Uflaks
Det er litt for mange som spør om litt for ulovlige ting i denne tråden. Stenges inntil videre.