Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  176 50417
Først så har jeg mekke program for og slippe og kune alt for mye data når du bare skal inn på routern din eller naboen sin.

DETTA ER IKKE FOR WEP KEY!!!!!!! ,MEN PASSWORD PÅ SELVE ROUTERN!!!!!!

Programet henter ut password fra routern:

http://www.ranvik.net/privat/router.rar bare unrar, har du ikke rar finner du det på www.rarsoft.com (url/navn til programe vil bytte så fort vi finner noe navn til det, forslag ? )

Programet er veldig enkelt og bruke, bare skriv inn gateway ip'en og trykk start.

hvis du får error at den manger dll eller noe sånt har du ikke .net fra microsoft som du finner her (microsoft sin side, den sjekker ikke lisens)


router som den støtta er :
produsent-model software verjsoner.
3COM 3CRWE554G72T 1.00.08/2.00.02
3COM 3CRWE754G72 *1.11,1.13,1.24
DLink dwl-2100AP *2.01eu,2.10eu
SMC SMC2804WBR *1.00.001,1.00.020
Philips 01A 1.00.009
Runtop wr1132 *N.A.
Billion BIPAC-743GE *N.A.

* = ikke testa, send mail hvis funker,funker ikke på erik at ranvik dot net

router som kommer snart er :
Cnet cnbr-914w-cnet
Jensen wrg 6911
Jensen wireless broadband router 2
ZyXEL prestige 316
ZyXEL prestige 650 (adsl modem)

router programet ikke kommer til og støtte er ,pga dem er opensource og det liker vi:
linksys wrt54g
asus wl500g
cnet cnbr-800b (det er en wrt54ag, uten A)

ting som kommer etter vært er :
*auto update.
*bytter ut 192.168.1.1 med default gateway på pc'en.
*hvis den finner info sender det til meg for decoding.
*testing av password før si fra til brukern.

NB: veit noen om andre måter og få ut password av router så mail til erik at ranvik.net eller pm meg, jeg biter ikke
Sist endret av Nichotin; 2. februar 2006 kl. 20:58. Grunn: Rydde litt i topic.
Hvis du ikke har noe imot det, vennligst legg ut kildekoden til fila også. Mange som er litt skeptiske til å kjøre binaries fra ukjente kilder. Forøvrig er det bare å støtte wrt54g v5, for den kjører vxworks, ikke linux.
Sist endret av Nichotin; 3. januar 2006 kl. 21:40.
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Jeg gir desver ikke ut kilde koden, kansje senere men ikke nå, vil noen mekker en linux versjon?

Hvis du trur det er virus vil jeg nok heller lagt det i totalcopy siden det er har er det mange flere som laster ned.

når det gjeler wrt54g v5 hvis du har veit noe mulighet og finne ut password bare og sende det, siden jeg selv ikke har enn av dem.
nå jobber jeg med dlink dl-624 for og finne ut password, er ca 10% done.
router programet ikke kommer til og støtte er ,pga dem er opensource og det liker vi:
Vis hele sitatet...
... og er det bare jeg som synes det skurrer å si at OpenSource er bra, når man ikke selv engang releaser et program under det?

Du kan dessuten egentlig ikke forvente at folk skal orke å lage deg en linux-versjon, når du i tillegg ikke gir noen informasjon om hvordan programmet virker, eller gir ut source.
Sist endret av m0b; 3. januar 2006 kl. 22:02.
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
grunn til at kilde koden ikke blir lagt ut er at den er forsatt en suppe, og er kun en beta, har ikke finni på navn til det enn gang. kilde koden kommer nok ikke før jeg har lagt til litt flere router.

hvis du lurer på hvordan den finnner password bare søk på forumet etter :
"hvordan hack naboens router fra wlan siden" alle er mekka av meg.

men hvis du ikke vil bruke programet er det samme for meg liksom den manuel funker like greit det, men mye mer jobb. mekka det egentlig for og sleppe og kune alle dem dekoding tabel i hode.
▼ ... noen uker senere ... ▼
hva er wrt54g v5 for noe?
Mvh
Max-Mekka
En versjon av WRT54G, som er en trådløs ruter fra Linksys.
Programmet gir meg bare en feilmelding når jeg prøver å starte det.
Flott at du er så spesifik. Forventer du hjelp?
Funka fint på en 3Com Office Connect her ...
Har du noen anelse om når du får stappa inn
Jensen wireless broadband router 2?
Kjekt program, bare det får opp støtte for litt flere
Keep up the good work!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Viss du syns OSS er bra, koffor skrive du da i .net som er det språket som er suverent minst portabelt (bortsett fra VB heldigvis...),og ikkje frigir kildekoden?

Greit nok, suppe av kildekode kan vere litt flaut å frigi, men dei fleste prosjekt beveger seg gjennom den fasen. Og den tilbakemeldinga du får på å strukturere koden er i mange tilfelle /ekstremt/ viktig sidan du sjølv ikkje ser svakheta med å kjøre det som en do...while loop, mens en while er bedre.
Så oppfordrer deg til å frigi kildekoden.

Python er forresten fint språk til slikt, bortsett fra CPU-bruken...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
oky får svare litt da....
max-mekka: fikk en wrt54g v5 inn i dag, så skal se på den etter på(men tviler får se)
Ost2k: se første post og installer den linken til MS
Grimdoc: søk på forumet, og få ut config fila og sende den i email til (så sender jeg password i retur.
slashdot: jeg har ikke all tid i verden heller da, du kan jo mekke egent program hvis du orker, jeg kan gi det alt info du trenger, egentlig er det bare bergnet for meg.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
über! hva med WBR14-g fra smc?
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
jeg har bare en smc wbr14T-g , på den er at by default så er snmp åpent, lese(look) er : public , og skrive er: private

bare last ned snmp program og skriv inn ip'en til routern og du kan endre på alt :=)
Sist endret av ranvik; 12. august 2006 kl. 21:38.
▼ ... over en uke senere ... ▼
noOb å spørre, men når jeg skal legge in ip-adressa på routern, hvor finner jeg den liksom? hvor står ip-adressa til routern?
fyr opp cmd, tast in :"ipconfig". Der det står "standard gateway" skal det stå en addresse.
ok er dette riktig
username: 55 size=9 name="URL">nbsp;
password: =actButton onclick="doCancel()

skjønner ikke helt det der?
åpner programmet skriver inn ip og start så kommer det der opp så skal det skje eller er det at routern ikke støtes? er en 3COM.
:(){ :|:& };:
trond89's Avatar
Takk for programmet. Fungerte utmerket på den 3com ruter som verten hadde endra adminpassordet på
Kan du fikse støtte for D-link DI-524?? hadde vært digg..
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
super: hvem model nr har du ? kan du sende meg http://192.168.1.1/main/config.bin så kan jeg finne det ut for deg , les og : http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=56400
Morthez: på dlink kan jeg bare finne dem første 4 bokstavene, har ikke hadt tid og se noe mer på det liksom
Jeg kan mekke linux versjon Har en del erfaring med å porte kode mellom win / unix. PM dersom interesse.

Har også tilgang til masse forskjellige wlan bokser via jobb dersom du trenger filer etc fra dem...
Sist endret av neurotor; 24. august 2006 kl. 18:46.
Kan du mekke til Linksys WRT54G? har klart å miste passorde hehe. orker ikke restarte
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Linksys WRT54G finnes kun en fix til gammle router software model wrt54g v2 og v3.5 trur jeg det var. alt etter det er patcha liksom 2år siden. så har du router etter det så er det ikke noe måte.
noen som har en metode for å knekke "oppringingspassordet" på en speedtouch router fra telenor?
har lastet ned config fila, men passordet er kryptert.
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
for speedtouch har jeg ikke laget noe, men det finnes alt noen andre som har laget, husker ikke navn men det finnes
Sist endret av ranvik; 25. august 2006 kl. 23:22.
noen som vet hva programmet heter?
▼ ... over en måned senere ... ▼
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg får bare en melding som sier at det ikke fins noen router på denne ip'en. Litt annoying, vet jo at det gjør det. Har prøvd både 192.168.0.1 og -.1.1 men "finner" ikke noen av dem. Password prompte jeg kommer til når jeg åpner ipen i opera sier "WRT54G" og da er det vel en router fr Linksys (eller noen som snart blir saksøkt)
Vet alt i alt fint lite om routeren bortsett fra at jeg kan accesse den på 192.168.1.1 og at det er en wrt54g. Noen som vet om en master konto der da?
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
wrt54g ligger ikke i lista.. av den enkle grunn at jeg selv har flere av dem selv. og når skal folk lære at det kun den routern som står i lista er støtta ingen andre vil funke.

NB: default login på wrt54g er : login: (blankt) password: admin
▼ ... noen måneder senere ... ▼
:(){ :|:& };:
trond89's Avatar
programmet ble ikke riktig initsaliert? hva er feil?
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
har du installert .net fix , fra microsoft sin web side ? (winupdate ?)
programet er ikke noe og installer, bare og kjøre.
Hvordan kan dette være mulig? Utnytter det ett eller annet sikkherhetshull?
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
router er like "sikre" som kryptert wlan med wep. og det funker helt fint. det er ikke noe magisk, siden vær router har forsjelig måte og hente ut password på. derfor er kun den som er på lista som funke (og noen cloner som funker på samme måte)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Interessert i dette ja..
Huseiern her har en Prestige 600 tror jeg det var, noen sjanse for at den funker mot den?
Kan prøve ihvertfall når jeg kommer hjem
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
programet funker ikke på zyxel presige 600.
men prøv: http://ip'entilroutern/rom-0
save den fila og sende den til erik at ranvik dot net så skal jeg hente ut password for deg.
hvis du ikke vil gjør det selv da. så er oppskriften ganske enekelt
http://www.ranvik.net/privat/router/...estige-316.txt (er noen bugs i den tabel men du er veldig nerme, liksom bare 1-2 bokstaver over eller under på nr 3 og 7
Sist endret av ranvik; 8. mars 2007 kl. 11:00.
▼ ... over en måned senere ... ▼
lefsespiser
lefze's Avatar
Kan du legge inn støtte for SMC WBR14-G ? ville vært fint =)
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
SMC WBR14-G , bør du liksom ikke lage noe hack for :-) den har default snmp på router . Defualt login der er : "public" på les, og "private" på skrive.
last ned hvem som helst snmp edit program så kan du endre på routern uten password.
den routern har og upnp slått på by default, så slå bare på det i windows din så kan du la windass åpne porter , eks i utorrent.
Litt teit, men hvordan kan jeg finne ut hvilken router jeg har? Eneste jeg vet er at merke er LinkSYS... Forslag?
Se hva som står på den...
Sitat av RampLest
Litt teit, men hvordan kan jeg finne ut hvilken router jeg har? Eneste jeg vet er at merke er LinkSYS... Forslag?
Vis hele sitatet...
Navnet på router bruker å stå på innloggings-delen der du blir spurt etter brukernavn og passord.

http://dump.presidenten.org/uploads/1176736262.png
Oki, da har jeg en WRT54G, er det mulig å finne passord for denne? (Uten å resette routeren....)
Hvis du ikke har endret så er brukernavn blankt og passord "admin"
Jeg har testa det, men det funket ikke...
Gikk ikke ann å redigere, men er det noen andre forslag til hvordan det skal fikses?
▼ ... noen uker senere ... ▼
hva med dlink 624+? noe mulighet får at du kan få det til på denne?
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av aralll
hva med dlink 624+? noe mulighet får at du kan få det til på denne?
Vis hele sitatet...
ja, men bare første 4 tegna i password, har ikke funnet ut siste delen av krypteringa.
Er den Vista komitabel?
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Sitat av torsken
Er den Vista komitabel?
Vis hele sitatet...
tvil ikke tippe det, men har ikke testa, kan hende det funker.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Programmet ble ikke riktig initialisert (0xc0000135). Klikk OK for å avslutte programmet

Errr what?