Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  203 102210
Sitat av Snuskongen Vis innlegg
Holmlia!
Jeg skjønner ikke hvor Hovseter kommer fra? det finnes ikke roligere strøk med så mange vest kant unger.
Holmlia må jeg si er helt klart det mest ''ghetto'' stedet.
Vis hele sitatet...
Vel jeg vil nå si at Hovseter er det mest "ghetto" området/stedet på vestkant i Oslo.
At det finnes noen shabby steder her og der i Norges land stemmer helt sikkert. Men jeg tror nok at det nærmeste som kan ligne ghetto finnes i Oslo, og nei, ikke på hovseter (haha?). Et sted er ikke ghetto fordi det bor utenledninger der, som mange her bruker som argument.. Jeg tror f.eks. at man finner ganske mange fler alvorlig episoder i Oslo, som kan knyttes til ghetto-områder. Kom over noen saker i meida fra helgen 1 februar-3 februar og det er mange av områdene som har blitt omtalt her som går igjen.

Kom over disse, og alle er hentet fra helgen 1feb.-3.feb:
http://www.osloby.no/nyheter/Mann-tr...S-6781699.html - truet med kniv
http://dittoslo.no/indre-by/nyheter-...oyen-1.7749803 - Skutt på tøyen
http://www.nettavisen.no/nyheter/article3563473.ece - Skutt på Rødtvedt (Groruddalen)
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...gen/1.10897331 - Truet med kniv
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10119798 - Knivstukket på Holmlia
Politiet på tweeter:
"Operasjonssentralen ‏@oslopolitiops
5 personer er pågrepet etter slagsmål på Grønland ved Tøyengata 1. "
"Operasjonssentralen ‏@oslopolitiops
VI er i Maridalsveien med flere patruljer og ambulanse, etter melding om slagsmål med kniv. Det viste seg å ha vært slåssing, men uten kniv."

Forresten, skjønner ikke hvor snakket om at Bøler er ghetto kommer fra?
Mener å huske at jeg leste en reportasje i Magasinet som følger med Dagbladet for ett år eller to siden. Reportasjen handlet om en drabantby i Oslo-omerådet, hvor tilstanden ikke var helt god. Er det noen andre som husker denne reportasjen, og evt. husker hvilket omeråde det var?
Skien's svar på ghettoen. Gulset er skien's "lilleafrika", og dette er en god beskrivelse. De har laget en egen sang også, den er noe for seg selv :P "jump jump når du kommer til gullZ!"

http://www.youtube.com/watch?v=qTpF87VNBPM
Min personlig erfaring, enkelte boligstrøk i Galgeberg,Vålerenga og Gamlebyen - Oslo. Må nok også nevne Tøyen og Hausmannsområdet spesielt. Ellers har vi "Østkanten" av Heggedal - Asker kommune.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
og Gamlebyen - Oslo..
Vis hele sitatet...
det var det jeg visste...gamlebyen var ghetto

Sitat av EspOsl Vis innlegg

Forresten, skjønner ikke hvor snakket om at Bøler er ghetto kommer fra?
Vis hele sitatet...
looks scary

tveita gjengen osv

Sitat av EoT Vis innlegg
Jo, jeg er enig det. Akkurat som svarte i USA ikke er utlendinger i USA.
Vis hele sitatet...
spiller ingen rolle...de er fremdeles svarte
Grim rett utenfor kristiansand er det enkelte gater som minner om Ghettoer, slitnebygg, store pakistanske og indiske familier som bor i generasjonboliger, MYE søppel og noen av nabolagene er rett og slett ekle, men det er et rikmannsstrøk og midt klasse strøk der uten tvil, men et par gater hvor boliger...er veldig billige... mye rart som bor der.
Sitat av alanapoli Vis innlegg
det var det jeg visste...gamlebyen var ghetto



looks scary

tveita gjengen osv



spiller ingen rolle...de er fremdeles svarte
Vis hele sitatet...
Bøler vil jeg ikke si er ghetto, ville heller sagt Bogerud, som ligger ved siden av.

Og gutta i Tveitagjengen var vel for det meste fra Oppsal?
Sitat av Onibawan Vis innlegg
Grim rett utenfor kristiansand er det enkelte gater som minner om Ghettoer, slitnebygg, store pakistanske og indiske familier som bor i generasjonboliger, MYE søppel og noen av nabolagene er rett og slett ekle, men det er et rikmannsstrøk og midt klasse strøk der uten tvil, men et par gater hvor boliger...er veldig billige... mye rart som bor der.
Vis hele sitatet...
er ikke MOSBY kr.sand også belastet med en del krim m.m

Sitat av EspOsl Vis innlegg
Bøler vil jeg ikke si er ghetto, ville heller sagt Bogerud, som ligger ved siden av.

Og gutta i Tveitagjengen var vel for det meste fra Oppsal?
Vis hele sitatet...
"Tveitagjengen var en kriminell gjeng som oppsto rundt Tveita-senteret"

http://no.wikipedia.org/wiki/Tveitagjengen

det er bøler det, ere ikke?

jo jeg ser det står oppsal på samme info side nå..
Sist endret av alanapoli; 16. februar 2013 kl. 10:04.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Min personlig erfaring, enkelte boligstrøk i Galgeberg,Vålerenga og Gamlebyen - Oslo. Må nok også nevne Tøyen og Hausmannsområdet spesielt. Ellers har vi "Østkanten" av Heggedal - Asker kommune.
Vis hele sitatet...
Noen andre "ghettoer" fra vestkanten bortsett fra Rykkinn og Heggedal som dere kjenner til?

..Oslo er jo stort, så det må være ghettoaktige områder i vest også, hvertfall til en viss grad. Er forresten ikke fra Oslo, derfor spør.


[CENTER]...........[/CENTER]
(...) Lurer på også om de "verste" sossestrøkene i vest-oslo samt nordstrand i øst kan betegnes som ghettoer, bare med motsatt fortegn?? Altså Pga sin ekstremt homogene befolkning, og alle ligner faktisk på alle utseendemessig (les: hvordan vestkantfolk 'pynter' seg'^^).

Har hørt fra utflyttende folk fra Asker og Bærum(spesielt) at det noen ganger var 'skadelig' å bo der (miljøet rundt en)..
Sist endret av aeon_illuminate; 16. februar 2013 kl. 11:28.
Sitat av alanapoli Vis innlegg
er ikke MOSBY kr.sand også belastet med en del krim m.m



"Tveitagjengen var en kriminell gjeng som oppsto rundt Tveita-senteret"

http://no.wikipedia.org/wiki/Tveitagjengen

det er bøler det, ere ikke?

jo jeg ser det står oppsal på samme info side nå..
Vis hele sitatet...
Kan egentlig ikke se for meg spesielt belastede i miljøer utenfor Oslo. Og da tenker jeg også på Bergen/Trondheim. I hvertfall ikke i forhold til de hardeste miljøene i Oslo..

Ja, helt sikkert noen fra Bøler og. Men har hørt at de fleste var fra Oppsal

Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Noen andre "ghettoer" fra vestkanten bortsett fra Rykkinn og Heggedal som dere kjenner til?

..Oslo er jo stort, så det må være ghettoaktige områder i vest også, hvertfall til en viss grad. Er forresten ikke fra Oslo, derfor spør.


[CENTER]...........[/CENTER]
(...) Lurer på også om de "verste" sossestrøkene i vest-oslo samt nordstrand i øst kan betegnes som ghettoer, bare med motsatt fortegn?? Altså Pga sin ekstremt homogene befolkning, og alle ligner faktisk på alle utseendemessig (les: hvordan vestkantfolk 'pynter' seg'^^).

Har hørt fra utflyttende folk fra Asker og Bærum(spesielt) at det noen ganger var 'skadelig' å bo der (miljøet rundt en)..
Vis hele sitatet...
Altså, de som sitter å sier at Rykkinn, Heggedal, Hovseter osv. er ghetto, er garantert selv fra vestkanten. For disse stedene kan ikke sammenlignes med de "verste" områdene på Oslos østkant.

Så nei, vil ikke si at det finnes noen andre områder i Oslo vest som kan betegnes som ghetto.
Sitat av EspOsl Vis innlegg
Altså, de som sitter å sier at Rykkinn, Heggedal, Hovseter osv. er ghetto, er garantert selv fra vestkanten. For disse stedene kan ikke sammenlignes med de "verste" områdene på Oslos østkant.

Så nei, vil ikke si at det finnes noen andre områder i Oslo vest som kan betegnes som ghetto.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke fra vestkanten, men blant Osloboere er det vanlig å kalle Hovseter for vestkantens østkant ettersom det er stedet med mest Ghetto-tilstander, på den måten at det er mye små-kriminelle og fiendtlige innvandrere der i mye større grad enn noe annet sted på vestkanten, og gjerne en del verre enn mange steder i øst. Venner og bekjente som gikk på ungdomsskolen der har veldig lite godt å si om både skolen og området rundt.

Og JA jeg har vært endel i Hovseterområdet selv, ikke noe særlig trivelig, spesielt ikke på kvelden.
Sitat av alanapoli Vis innlegg
er ikke MOSBY kr.sand også belastet med en del krim m.m
Vis hele sitatet...
Haha, Mosby er langt i fra noe ghetto!
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Loddefjord, Flaktveit (før) og Fyllingen.
I Asker/Bærum området er det nok Borgen, Rykkin og Dønski som er værst. Er kun en veldig liten del av Heggedal der det bor mest utlendinger, ellers er Heggedal/Dikemark "Råner"-paradiset.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Det er lite med hardcore ghette strøk i Norge, men enkelte områder er uten tvil mer belastet enn andre. Har sjøl bodd på Torshov noen år, noterte meg fort at visse områder der har en del dårligere standard enn andre. Enkelte av borettslagene har så mye lyssky virksomhet i seg at politiet ukentlig går med hund i alle trappeoppgangene. De kommunale boligene som Torshov og Sagene har mye av er nok grunnen til at det blir mye slum tendenser, og at den gjennomsnittelige levealderen er lavest i Norge.
Sist endret av Cappy; 17. februar 2013 kl. 21:39.
Sitat av Paradigm Vis innlegg
Jeg er ikke fra vestkanten, men blant Osloboere er det vanlig å kalle Hovseter for vestkantens østkant ettersom det er stedet med mest Ghetto-tilstander, på den måten at det er mye små-kriminelle og fiendtlige innvandrere der i mye større grad enn noe annet sted på vestkanten, og gjerne en del verre enn mange steder i øst. Venner og bekjente som gikk på ungdomsskolen der har veldig lite godt å si om både skolen og området rundt.

Og JA jeg har vært endel i Hovseterområdet selv, ikke noe særlig trivelig, spesielt ikke på kvelden.
Vis hele sitatet...
Jeg nå aldri hørt om det i hvertfall. Det er godt mulig at dine venner og bekjente syntes dette, men så skal det vel ikke mye til hvis man er vandt med å trave rundt eneboliger på 4-500 kvm. Ser man en blokk eller utenleding så er det plutselig "ghetto"..
mulig det ikke er spesielt trivelig, men er nok ikke så mye i forhold til østkantens "verste" områder- var det jeg ville frem til.

Sitat av GoreLord Vis innlegg
I Asker/Bærum området er det nok Borgen, Rykkin og Dønski som er værst. Er kun en veldig liten del av Heggedal der det bor mest utlendinger, ellers er Heggedal/Dikemark "Råner"-paradiset.
Vis hele sitatet...
Da er grønland, tøyen, kampen, jordal, helsfyr, sinsen, Torshov, manglerud, lambertseter, skullerud, bogerud, bøler, oppsal, tveita, haugerud, trosterud, lindeberg, lindrerud, ellingsrud, furuset, ammerud, romsås, stovner, vestli, rødtvedt, kallbakken, bjerke osv.osv- resten av hele østkanten i Oslo ghetto da. For der er det blokker og utenledninger.. ?
Sitat av EspOsl Vis innlegg
Jeg nå aldri hørt om det i hvertfall. Det er godt mulig at dine venner og bekjente syntes dette, men så skal det vel ikke mye til hvis man er vandt med å trave rundt eneboliger på 4-500 kvm. Ser man en blokk eller utenleding så er det plutselig "ghetto"..
mulig det ikke er spesielt trivelig, men er nok ikke så mye i forhold til østkantens "verste" områder- var det jeg ville frem til.
Vis hele sitatet...
Nå kommer du med antakelser på at jeg og/eller mine venner er vandt med såpass store eneboliger, noe som er veldig feil. Jeg har venner som bor på noe jeg regner med er mindre leiligheter enn mange av de du finner på Hovseter, men boligområdene (ikke minst naboene) rundt er i mye større grad kosligere enn på Hovseter.

Jeg vil bare si at når jeg snakker om ghetto i Norge så mener jeg at det er overrepresentert av kriminalitet og truende atferd nesten uansett hvor du beveger deg, og statistisk sett så står innvandrere for over 80% av kriminaliteten i Oslo (snl.no), så da er det ikke overaskende at stedene det er snakk om har flere innvandrere enn etniske nordmenn.



Og jeg kan si så mye som at minst halvparten av de stedsnavnene du nevnte har ghettotendenser i den betydning at det er stor grad av kriminalitet og wannabegangsters av innvandrergrupper der. Dette vet jeg fordi jeg tilbragte deler av oppveksten min i en av områdene du nevnte.

Nordstrand er nok et av få steder på østkanten hvor det ikke er wannabegangsters og annet søppel. Dessverre hadde verken jeg eller min familie penger nok til å bo der.

Og til dere andre som ikke forstår at Holmlia og liknende steder kan være så dyrt selv om det blir omtalt som "ghetto", så er de ganske enkelt fordi det ikke er mer enn 10.min med tog fra sentrum i hovedstaten, og er dermed så sentrumnært at du nærmest bor i sentrum, hvor det er hundretusener av arbeidsplasser osv.
Sist endret av Paradigm; 18. februar 2013 kl. 03:35.
kroken og stakkevollan i tromsø annses å være "ghetto" av de fleste som bor i tromsø som jeg kjenner.
Sitat av EspOsl Vis innlegg
Vis hele sitatet...
hehe den var bra..."vi er på sporet av deg"hahaah da vet du det er ille når the goodguys ser ut som han der

we have a winner =)
Sist endret av alanapoli; 18. februar 2013 kl. 13:38.
Nå har jeg ikke giddi å lest hele tråden, mensåklart er det ghetto i Norge.
Det er mange små steder, i små kommuner, som har et lite høl med kommunale leiligheter som ikke blir ettersett like mye som de burde. Kommer det et asylmottak i nærheten da så sier dt shmokk, så er alle disse boligene fyllt opp av utlendinger.

Utlendinger er ikke helt som nordmenn når det kommer til å være naboer. Her blir det dannet et sprøtt by-liknende samfunn hvor alle er kompis med alle. Utover det skjer det mye sprøtt.

Har vokst opp i, og i nærheten av et slik "samfunn" før, og tro meg, det er ille nok til å klasifiseres som ghetto.
Kan avkrefte at det finnes noen som helst for "ghetto"-tilstander i Bergen. Som i alle byer samler det seg mennesker av en lavere sosial rang enkelte plasser, men jeg kommer ikke på ett eneste sted i Bergen en bør vegre seg for å gå på kveldstid.
Sitat av ThaMan Vis innlegg
Kan avkrefte at det finnes noen som helst for "ghetto"-tilstander i Bergen. Som i alle byer samler det seg mennesker av en lavere sosial rang enkelte plasser, men jeg kommer ikke på ett eneste sted i Bergen en bør vegre seg for å gå på kveldstid.
Vis hele sitatet...
Ikke direkte ghetto, men som du sier av lavere sosial rang...
Loddefjord, Elveneset, Indre Laksevåg og deler av Åsane..
Holmlia er jo et fint strøk med masse hus og eneboliger, med en strålende utsikt over oslofjorden. Skal dere se etter en ghetto i Oslo får dere ta linje 2 til Trosterud eller Furuset, så har dere en ekte ghetto å se på.
Sitat av Negr Vis innlegg
Holmlia er jo et fint strøk med masse hus og eneboliger, med en strålende utsikt over oslofjorden. Skal dere se etter en ghetto i Oslo får dere ta linje 2 til Trosterud eller Furuset, så har dere en ekte ghetto å se på.
Vis hele sitatet...
Vil ikke si at linje 5 og deler av linje 3 ikke er noe bedre

Men nei, Holmlia er ikke et fint strøk med masse hus og eneboliger.. det er noen hus og eneboliger der, men det er definitivt mest blokkbebyggelse. og kalle det "et fint størk" er også veldig misvisende
Sist endret av EspOsl; 22. februar 2013 kl. 21:06.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Negr Vis innlegg
Holmlia er jo et fint strøk med masse hus og eneboliger, med en strålende utsikt over oslofjorden. Skal dere se etter en ghetto i Oslo får dere ta linje 2 til Trosterud eller Furuset, så har dere en ekte ghetto å se på.
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=7K_JDrY29Ug

hmm, fint strøk..
Lastebil sjauførr :)
50 6
Holmlia. Mye i Oslo
Sitat av Negr Vis innlegg
Holmlia er jo et fint strøk med masse hus og eneboliger, med en strålende utsikt over oslofjorden. Skal dere se etter en ghetto i Oslo får dere ta linje 2 til Trosterud eller Furuset, så har dere en ekte ghetto å se på.
Vis hele sitatet...

Verste jeg har vært vitne til er hasjrøyking ved tbanen på kveldstid. Opplevd og få en aggresiv "hva sa du?" da jeg trodde jeg ble pratet til en gang. Det at jeg sa "unnskyld?" var nok til å fyre opp den tøffeste av dem.

Ellers ikke opplevd noe ubehageligheter.


Vil ikke gå så langt som å kalle Trosterud for ghetto.
Sist endret av Baaaamse; 4. mars 2013 kl. 00:23.
Sitat av streetch Vis innlegg
Mortensrud, Bjørndal, Holmlia-området i Oslo er rimelig ghetto. Spesielt i blokkområdene.
Er ikke overalt jeg følte meg trygg.
Vis hele sitatet...
Hehehe Vi pleier å dra ned dit og gjøre innbrudd. Men så ble vi ble jaget ut av en eller annen rusa utlending derfra engang, så turte aldri dra dit igjen
Negr: Holmlia er jo et fint strøk med masse hus og eneboliger, med en strålende utsikt over oslofjorden. Skal dere se etter en ghetto i Oslo får dere ta linje 2 til Trosterud eller Furuset, så har dere en ekte ghetto å se på.
Vis hele sitatet...
Sentrale deler av Furuset (nærme kjøpesentret) er ghettopreget, men jaggu er Furuset allé og områdene rundt Furuset allé neppe noen getto i det hele tatt.

Er en del forskjellig bebyggelse rundt om på hele Furuset, sett under ett, endel fine eneboliger ved aléen og nærme toglinja, men samtidig masse humbug nærme Furuset Senter.

Det som ligger nær FurusetSenteret er vel ghetto-isj om jeg kan kalle det det, reste igrunn ikke. Og hvertfall ikke de finere strøkene unna E6 og nærmere toglinja, mange nordmenn og rikere innvandrere bor der. Ganske pent miljø egentlig der i de finere delene av Furuset, vært der flere ganger selv.
Glem holmlia, furuset og alle de haraldrihørt om byene på landet, ingen har nevnt the real fucking turf, der hvor de første OG største blokkene ble bygget i Groruddalen på 60-tallet, hvor eventyret til selveste bislett kebab startet og der hvor du kan få femmern for 6 (locals only) .. AMMERUUUUD!!!
Sitat av kemstah Vis innlegg
Glem holmlia, furuset og alle de haraldrihørt om byene på landet, ingen har nevnt the real fucking turf, der hvor de første OG største blokkene ble bygget i Groruddalen på 60-tallet, hvor eventyret til selveste bislett kebab startet og der hvor du kan få femmern for 6 (locals only) .. AMMERUUUUD!!!
Vis hele sitatet...
Bislett kebab startet vel på Bislett i Oslo sentrum?
Sitat av A-haja Vis innlegg
Stakkevollan i tromsø...?
Vis hele sitatet...

Delvis...

Det er vel størst business ved Coop Prix på dagtid, som vanligvis består av overvektige innvandrerkvinner, barn som tilsynelatende ikke kan Norsk, shabby personer i 20-årene som sannsynligvis ikke arbeider og (etter synet å dømme) narkomane.
Ganske trist egentlig, med tanke på at det er fint område med flott utsikt.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Loddefjord i Bergen blir vel Vestlandets bidrag til denne debatten.
Vis hele sitatet...
Hvorfor loddefjord? Moderne og store borettslag, svært høyt antall folk som kjører med relativt dyre biler, 45kvm leiligheter til nesten 2.000.000.- ser jeg ikke på som særlig ghetto.

AT det har vært rusproblemer i området gjør det ikke ghetto...
Sist endret av Spelly; 11. mars 2013 kl. 12:54.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Lunar Vis innlegg
(...)
Nærmeste ghetto man kommer i Norge er små områder.. I Oslo er noen få steder på grønland, litt ved grunerløkka/legevakta(hausmans gate opp langs akerselva, der hausmania lå)
(...)
Vis hele sitatet...
Har du egentlig vært her selv, eller bare konkludert ut fra avisene? Jo, en stor andel væpnede ran skjer i dette området, men i hovedsak skjer disse på natterstid og de som blir ranet er beruset og ute etter tjall.

Jeg bodde i Christian Krogs gate mellom Hausmanns gate og Legevakta i tre år. Da jeg flyttet inn var det sjabby, men når jeg flyttet ut var det skjedd mye. Nye leilighets- og kontorbygg, parken ved Hausmannsbro var rustet opp og dealerne hadde i stor grad flyttet seg oppover mot Kuba.

Buran i Trondheim er heller ikke det jeg vil kalle getto. Slitent ja, men på de to årene jeg bodde der var det største problemet fjortiser som brøyt seg inn i boden og rappet det gamle snowboardet mitt.
Er vel "Grønnerløkka" og Tøyen som gjelder her i Oslo.

Getto eller slum, same...
Sitat av Mechie Vis innlegg
Er vel "Grønnerløkka" og Tøyen som gjelder her i Oslo.

Getto eller slum, same...
Vis hele sitatet...
Grunerløkka slum? hæ?

Kan være enig at tøyen er et ganske slitent sted, med mange utfordringer.

edit: Eller mente du Grønland?
Sist endret av 3RD; 17. april 2013 kl. 15:12.
Kongen av web'n!
steinolav1's Avatar
Groruddalen, Haugenstua, Stovner... Vet ikke om disse regnes som "ghetto" akkurat, men nærmere enn det kommer du nok ikke!
Sitat av steinolav1 Vis innlegg
Groruddalen, Haugenstua, Stovner... Vet ikke om disse regnes som "ghetto" akkurat, men nærmere enn det kommer du nok ikke!
Vis hele sitatet...
Du glemte hovseter, det mest "ghetto" området på vestkanten.
Holmegata og Seierstengata i Fredrikstad ser rimelig sletent ut, men vil ikke kalle det ghetto akkurat.
På grensen til Oslo/grorudalen øst, ligger en bomaskin som heter Skjetten. Dette er et område med ca 15 000 innbyggere klemt inn i en haug med blokker og rekkehus. Stedet omtales gjerne bare som "2013 ghetto skjetten". 2013 er postnr.

Vet ikke hvordan det er i dag, men skjetten ble i mange år omtalt som et "værstingsted" med tanke på vold og dop. Mye ungdomskriminalitet og gjengaktivitet.
Dalen, Bergen. Hehe.
Sitat av detvarvondtdet Vis innlegg
På grensen til Oslo/grorudalen øst, ligger en bomaskin som heter Skjetten. Dette er et område med ca 15 000 innbyggere klemt inn i en haug med blokker og rekkehus. Stedet omtales gjerne bare som "2013 ghetto skjetten". 2013 er postnr.

Vet ikke hvordan det er i dag, men skjetten ble i mange år omtalt som et "værstingsted" med tanke på vold og dop. Mye ungdomskriminalitet og gjengaktivitet.
Vis hele sitatet...

En gang jeg tok buss igjennom Skjetten, satt det en kar bak meg og rullet en joint, midt i rushen.
Skjetten er vel ikke akkuratt ghetto, men det er ikke så veldig pent der synes jeg. De fleste husene ser nesten ut som annleggsbrakker som er satt sammen.
Det skal visst nok være finere oppe på Gullhaug/tømte som ligger rett ved siden av.
Sitat av detvarvondtdet Vis innlegg
På grensen til Oslo/grorudalen øst, ligger en bomaskin som heter Skjetten. Dette er et område med ca 15 000 innbyggere klemt inn i en haug med blokker og rekkehus. Stedet omtales gjerne bare som "2013 ghetto skjetten". 2013 er postnr.

Vet ikke hvordan det er i dag, men skjetten ble i mange år omtalt som et "værstingsted" med tanke på vold og dop. Mye ungdomskriminalitet og gjengaktivitet.
Vis hele sitatet...
De er jævlig gode i basket for tiden, lite kriminalitet tho.
swagmaster
surrrr's Avatar
Sitat av Skatteetaten Vis innlegg
Dalen, Bergen. Hehe.
Vis hele sitatet...
Dalen der en sviker får en spiker ned i skallen?
Sitat av detvarvondtdet Vis innlegg
På grensen til Oslo/grorudalen øst, ligger en bomaskin som heter Skjetten. Dette er et område med ca 15 000 innbyggere klemt inn i en haug med blokker og rekkehus. Stedet omtales gjerne bare som "2013 ghetto skjetten". 2013 er postnr.

Vet ikke hvordan det er i dag, men skjetten ble i mange år omtalt som et "værstingsted" med tanke på vold og dop. Mye ungdomskriminalitet og gjengaktivitet.
Vis hele sitatet...
Skjetten er ikke lenger så ille som før.Kjenner flere som bor der.Området ser litt slitent ut akkurat rundt blokkene og alle rekkehusa,men det er stort sett folk med unger som bor der.Det er fortsatt mye dop i området,men mye av gjengaktiviteten er borte.

Sitat av 3RD Vis innlegg
skal visst nok være finere oppe på Gullhaug/tømte som ligger rett ved siden av.
Vis hele sitatet...
Jepp,det er sant.På gullhaug/tømte er det en god del fine eneboliger og det er et mye finere strøk enn "sentrum"av skjetten.
Sist endret av JayHova; 22. april 2013 kl. 01:30.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Først het gata der jeg vokste opp Åmøygata, så skiftet den navn til Åkragata. Stavanger øst. Her var alle boligene kommunale... Så hver eneste husstand var en husstand med problemer. Min mor var "bare" alenemor. Men hos de fleste var det rusproblemer, vold, dårlig økonomi etc. Politi var vanlig og se daglig. Jeg flyttet derifra da jeg var i 1988/89.

Kommunen lot det forfalle, og nå er husene revet. Forhåpentligvis har kommunen lært at de ikke bør samle ange sosiale- tilfeller på et sted. Men for all del. Jeg hadde en grei barndom og godt samhold med vennene mine. Men noen har blitt borte på veien.....http://www.stavanger.kommune.no/Docu...IG-lowres).pdf
Chicago .. , nede med slettebakken, det er faktisk et område jeg ikke hadde vanket for mye i på kveldstid , skolene har måtte ha natteravner på dagtid pga ungdom som banket opp andre ungdom med forbanna balltre og presset penger ut av hverandre , mye sosialboliger med masse innvandrere ..