Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1412
Jeg har plukket sopp i samme område noen år. Min erfaring med dosering stemmer ikke i det hele tatt med de typiske "trip levels" man finner på nettet. Dvs at jeg har tatt opptil 8 gram tørket uten å komme høyere enn level 2-3. Jeg vet at man ikke nødvendigvis får halliser og det er heller ikke et mål.

Jeg lurer på om det er jeg som har usedvanlig høy toleranse eller om det er soppen i dette området som er svak.

Bruker ikke medisiner, normalvektig, pleier å innta soppen som te (trekker i 10-20 min, klemmer alt vannet ut av soppen).

Om det har noe å si synes jeg også trippen stopper veldig brått, vet ikke om det har å gjøre med at den inntas som te. Dvs, det er vel egentlig peaken som stopper brått. Jeg kan føle meg helt nykter igjen (helt til jeg prøver å betjene en telefon eller snakke med noen, da merker jeg hvor fjern jeg fortsatt er), og få en tung og nesten deprimerende følelse, som står i sterk kontrast til det fantastiske jeg nettopp har opplevd.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spis opp alt ,vis du kaster sopp materiellet så kaster du bort masse virkestoff
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Høres merkelig ut, men ikke helt usannsynlig, det er jo en kjent traver her på bruket som har en avsindig toleranse på sopp og han spiste 4-5 ganger så mye som resten av oss og var fremdeles relativt oppegående mens jeg lå i fosterstilling og så universet revne.
Lurer på om du muligens ikke trekker ut virkestoffene godt nok. 10-20min hørtes litt lite ut. Prøv 30min. Det er også mulig at vannet er for varmt. Det skal ikke koke. Det sies at sitron hjelper på opptaket. Har selv aldri prøvd uten. Kjøp sann sitron på flaske og sprut nedi en god dash, smak til med sukker
Har lest en del på shroomery.org, det er veldig mange som sier både at man ikke trenger trekke soppen så lenge, og at man ikke mister noe virkestoff ved å gjøre det på den måten. Jeg har også hatt sopp i smoothie, uten at det har virket noe sterkere på meg i alle fall.
Du har ikke forsøkt å bare spise soppen på vanlig måte? Safeste metoden synes jeg ihvertfall

Nvm, du har hatt hele soppen oppi smoothie og drukket den. Det blir jo det samme hehe. Mulig du har mer toleranse en andre.
Sist endret av Veggen; 19. september 2019 kl. 18:26. Grunn: Fjernet dobbelpost
8g skal defintivt sende deg til level 4-5. Har andre spist samme sopp? Enten har du oppevart sopp feil og den har mista virkestoff, du har feil vekt eller du er ekstremt tolerant. Enten av biologiske eller psykologiske grunner (bl.a asperger mennesker trenger mye høye doser for å bryte gjennom).

Fleinsopp er garantert mye sterkere enn cubensis, og 8g cubensis gir level 4-5.,
Har vekt som måler 0,1 gram, så vekten er nok riktig. Jeg tørker dem i romtemperatur og legger på tett glass med fuktslukere oppi (slike som er i sko osv). Rimelig sikker på at jeg ikke er på autismespekteret, om noe så er jeg mer emosjonelt følsom enn folk flest.

Andre har ikke prøvd soppen enda, og det er litt av grunnen til at jeg spør. Jeg har tenkt å dele på det jeg har, men vil ikke sende folk helt til det hinsidige med det som for meg ville vært en normaldose. Samtidig er det surt hvis de får så lite effekt at de blir stående med ett bein i trippen og ett i den normale verden. Det er i alle fall ikke en type tripp jeg får noe særlig ut av.

Mikrodoserer av og til med 4-7 sopp som jeg tygger eller svelger med drikke.

Størrelsen på soppen varierer, hvis det har noe å si, tar som regel litt av alt. Men har forstått det slik at mengden psilocybin i soppen er nærmest konstant, altså at en stor sopp ikke inneholder så mye mer av det enn en liten.
Sitat av seinflopp Vis innlegg
Har vekt som måler 0,1 gram, så vekten er nok riktig.

Størrelsen på soppen varierer, hvis det har noe å si, tar som regel litt av alt. Men har forstått det slik at mengden psilocybin i soppen er nærmest konstant, altså at en stor sopp ikke inneholder så mye mer av det enn en liten.
Vis hele sitatet...
Har du kalibrert vekten? Sjekket det med noe som du helt sikkert vet nøyaktig vekten på og se om det stemmer?

Mengde psilocybin i sopp er på ingen måte konstant, tvert imot er den veldig varierende fra sopp til sopp, med store sprang mellom dem.
Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Har du kalibrert vekten? Sjekket det med noe som du helt sikkert vet nøyaktig vekten på og se om det stemmer?

Mengde psilocybin i sopp er på ingen måte konstant, tvert imot er den veldig varierende fra sopp til sopp, med store sprang mellom dem.
Vis hele sitatet...
Ja, har sjekket vekten.

Jeg mener ikke at alle sopper har like mye psilocybin, men at den enkelte soppen ikke får særlig mer psilocybin av å bli større. Er ikke sikker på at det stemmer, men sopp består jo mest av vann. Uansett blir en ganske variert blanding av små og store (og sterke og svake) sopper når jeg tar så mye som 8 gram.

Første gang jeg prøvde var forresten sopp fra en helt annen del av landet. Da gaflet jeg i meg ca 30 stk og havnet på level 2-3.
Sitat av seinflopp Vis innlegg
Ja, har sjekket vekten.

Jeg mener ikke at alle sopper har like mye psilocybin, men at den enkelte soppen ikke får særlig mer psilocybin av å bli større. Er ikke sikker på at det stemmer, men sopp består jo mest av vann. Uansett blir en ganske variert blanding av små og store (og sterke og svake) sopper når jeg tar så mye som 8 gram.

Første gang jeg prøvde var forresten sopp fra en helt annen del av landet. Da gaflet jeg i meg ca 30 stk og havnet på level 2-3.
Vis hele sitatet...
Da kan det hende at du har gammel/svak sopp. Hvis du fikk ordentlig funk første gangen. Eller så tar du for korte pauser mellom hver gang.
Synes det er merkelig at de skal miste så mye potens etter noen måneders lagring på glass. Tripper 1-3 ganger i året, korteste tid mellom tripper har vel vært 2 uker tror jeg.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Jeg ser ikke om du har svart på det så jeg fronter spørsmålet igjen. Har du prøvd å spise dem hele, altså uten å lage smoothie eller te?
Dette må jo helt klart være beste måte for å komme til bunns i din problemstilling.

for meg kan for 2g-2,5g med sopp bli alt for heftig, så dette synes jeg høres veldig usannsynlig ut at forskjellige sopper du plukker over flere sesonger ligger på et såpass lavt innhold med psilocybin, da tenker jeg heller at det er din tilberedings metode ikke klarer å ta ut alt virkestoff av soppen du har plukket. Dette er vel og merke kun om du ikke har prøvd å spise soppen hel.

Hvor mange sopp har du på et gram tørket? Sånn ca altså, man kan jo aldri ha et fasist svar på det, men kan jo være interessant å vite, i forhold til problemstillingen din.
Sitat av Absurd Vis innlegg
Jeg ser ikke om du har svart på det så jeg fronter spørsmålet igjen. Har du prøvd å spise dem hele, altså uten å lage smoothie eller te?
Dette må jo helt klart være beste måte for å komme til bunns i din problemstilling.

for meg kan for 2g-2,5g med sopp bli alt for heftig, så dette synes jeg høres veldig usannsynlig ut at forskjellige sopper du plukker over flere sesonger ligger på et såpass lavt innhold med psilocybin, da tenker jeg heller at det er din tilberedings metode ikke klarer å ta ut alt virkestoff av soppen du har plukket. Dette er vel og merke kun om du ikke har prøvd å spise soppen hel.

Hvor mange sopp har du på et gram tørket? Sånn ca altså, man kan jo aldri ha et fasist svar på det, men kan jo være interessant å vite, i forhold til problemstillingen din.
Vis hele sitatet...
Har faktisk notert både antall sopp og hvor mye det veier før de fleste turene mine, til jeg kom opp i 150+ sopper, da gadd jeg ikke telle mer og brukte bare vekt. 100 sopp har gitt fra 4 til 5 gram. Skrev feil tidligere, det meste jeg har tatt er ikke 8 gram men 7,3.

Skal spise dem straight up neste gang tenker jeg. Men skulle tro at man fikk i seg alt når man mikser det i en smoothie.