Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 709
Jeg har en AMD athlon 1.2 ghz prossesor, og varmen på cpu er over 60 grader C! Er det normalt, eller burde jeg og invistere en ny vifte?

Forhånds takk
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
kanskje du skal kjøpe deg en ny vifte... men du må vite det at thunderbird ER jævla varme CPU'er.. min ligger på 62-63 også
Ok, takk for hjelpen!
Det skal i teorien gå helt fint, men jeg ville nok muligens ha fått ned temperaturen litt. I allefall til rundt 50 grader. Sjekk vifteutvalget på Microplex.no, Thermaltake Silent Viking er en utrolig stillegående og god kjøler..
Det er nok normalt og den går så fint atte Ved 90°C bør du hive deg etter strømtilførselen. Silent Viking er stille, men jeg synes ikke den kjøler godt nok. Min AMD Athlon 1.33GHz ligger på 55°C idle og da har jeg 4 kabinett vifter 2 foran og 2 bak. Prøv heller en Silent Twin. Eller om du virkelig vil ha deg kjøling kjøper du en jetmotor, også kjent som delta kjølere
Ved vanlig bruk er min 1400 Thunderbird 49 grader. Enda jeg har tatt vekk sideplatene på kabinettet og bruker en CPU vifte som er beregnet på 2 GHz CPUer ...
min vifte til 115 kr holder tempraturen nede på 51 grader på min 1,1ghz amd(athlon?)
jetmotor i pcn! det hadde vært litt tøft å brife med
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
60 Grader er ikke for varmt. Begynner du og nærme deg 80 bør du vurdere og finne på noe.
60 grader er verken varmt eller farlig.
Men liker du å ha det kaldt, eller kanskje du skal overklokke, investerer du i ny vifte
▼ ... over en uke senere ... ▼
ingenting er for varmt så lenge pcen kjører stabilt
Er dette under load eller idle?