Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3705
Jeg skal være i Amsterdam på nyttårsaften med tre venner og vi lurte på om det er noen andre Freaks som har tenkt seg dit i samme tidsrom?
Det hadde vært hyggelig å møtes for en joint og/eller øl!

Vi er 4-6 stykker på 20 år.
Sist endret av PerPerPerPer; 23. oktober 2013 kl. 15:00.
Er meget mulig meg og min bror skal, jeg kan jo sende deg en PM når det begynner å nærme seg!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er det fortsatt liv i den her eller?
Har tenkt å kjøre til Amsterdam og feire nyttår der. Så hadde vært kult å møte dere!
Jeg drar mest sannsynlig sjøl, men om noen vil bli med er det bare å sende en pm.
Er gutt å 20 år, drar i en chevy van.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvordan ble det Per?
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Trådstarter
Nederlenderne er ganske sprø, morsomme og hyggelige folk.

Den aller første hele dagen vi hadde brukte vi på å gå rundt i området rundt hotellet vårt (Novotel, ved Raj). På andre siden av veien, rett ovenfor hotellet fant vi en stor park. En veldig, veldig stor park. (Bildet er fra kvelden før: http://i.imgur.com/BIsnTso.png)
Vi gikk rundt i parken og toket litt før vi kom til en liten "petting-zoo" med masse løse sauer, esler, gjess, hester, emuer, geiter, kuer og mye annet rart.
De hadde hester med korte og lange bein, vi tok bilde av en med korte bein:
http://i.imgur.com/Q8eVtfg.png

De foregående dagene før Nyttårsaften var byen nesten helt tom for mennesker. Utenfor sentrum, dog.
Man kunne gå mange kvartaler uten å se folk. Ingen var på t-banen eller noe. Vi var jo fjerne ganske mye av tiden, så det føltes ofte som om vi var på en type "Truman show".
Her er et bilde fra en av t-bane stasjonene nærmest sentrum, om kvelden:
http://i.imgur.com/nMBI3Ju.png Som dere ser var det absolutt helt tomt for mennesker.

Ca 29 desember startet de å skyte opp raketter midt i gatene. Jo lenger inn mot sentrum du dro, jo mer raketter var det. Tre av guttene jeg var med hadde nylig dimma, og vi var alle ganske enige om at det hørtes ut som om det var full krig i byen.

På Nyttårsaften bestemte vi oss for å gå rundt og observere i sentrum, rundt klokken 23:40 fyrte vi opp en svær rakker jeg hadde laget på hotellrommet. Den besto av 1 gram Northern Light, 1 gram OG Kush, 1 gram caramella og et halvt gram afghansk hasj.
Denne sendte oss rett inn i en ganske drømmelignende tilstand som var ganske perfekt for å gå rundt og observere.
Jeg husker egentlig ikke spesielt mye etter dette, utenom at det var en kar som hadde noen nyttårsraketter som basically bare var små bomber. De smalt noe helt utrolig høyt, det rista i vinduer og bilalarmene gikk av.

Dette bildet av en bekymret mann hang over alt i hele byen. Det var alltid like gøy å se når man var fjern.
Bonusbilde: http://i.imgur.com/NGloK1R.jpg
Når vi rev denne budden opp var den helt hvit inni. Det så nesten ut som spindelvev.

Alt i alt ble det kanskje litt mer røyking enn forventet, men det var jo en røyke-tur tross alt. Vi rekk å stikke innom noen museer og lignende, jeg vil anbefale Het Scheepvaartmuseum til dere som ikke har vært der. Som navnet tilsier så er det skipsfarts museet.
Nederlandsk er faktisk fult forståelig skriftlig. Vi så en del av en film uten lyd, med nederlandsk tekst og forsto det aller meste.
Vi må tilbake en gang, men ikke på Nyttårsaften neste gang.

tl;dr: se på bildene.
Sist endret av PerPerPerPer; 15. januar 2014 kl. 10:06.
Høres ut som dere har kost dere godt ja
Når er neste tur? Tenker meg dit i april igjen selv.

Haahaha, ja de "bombene" er helt vanvittige i de små trange gatene. Trykkbølgene kjennes på kroppen, og er du uforberedt kan jeg love deg du skvetter no sinnsykt.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Trådstarter
Vi tenkte å gjøre det til en årlig greie, men nå har vi jo akkurat vært der så jeg kan godt vente en stund.
Skal til Christiania til våren også.

Vi satt på en coffeeshop når han startet å tenne dem, og vi skvatt selv om vi viste de kom. Hadde noen smelt av noe lignende i Oslo hadde de nok stengt av hele byen og sendt ut beredskapstroppen.
Amster i nyttårs er ganske drøyt, ja! Barn og unge med hver sin bærepose fyrverkeri på alle gatehjørner, kruttrøyk ligger som tett tåke gjennom hele byen, og det er total krigssone Men alle har det jævlig gøy, da!

Etter å ha blitt nesten sprengt i lufta selv flere ganger i et par dager flippet det litt over for meg når tre tenåringer prøvde å skremme meg med en sånn bombe. Klokka 04.00 var jo jeg sørpe drita og løp sinna etter dem, Men alle syntes det var gøy til slutt