Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  813 102023
Det var det jeg lurte på, men det er en ting til jeg kom til å lure på nå, har du fortalt det til foreldre at du er pedofil? I såfall var det vanskeligere for deg enn til venner?
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Takk for svar!
Nei, var bare at hun satt i fanget hans, og kosa med henne ved å beføle henne, på hendene og føttene, var ikke noe "værre" enn det, men jeg syntes det var veldig rart, da jeg skjenner personen fra før av og jeg fikk en skikkelig ekkel følelse inni meg og jeg har merka at han er så snill og blid mot denne jenta hele tia, når han er egentlig en ganske så seriøs person. Noe som fikk tankene mine til å spinne.

Når det er sagt, så har jeg en ny problem stilling, hvordan skal man gå fram for å snakke med en pedofil om "problemene" hans? Er jo ganske vanskelig, da man først må vite om personen er klar over "problemet" eller ikke. Og hvordan kan man gå ut i fra at en person er pedofil, hvordan kan vi spørre den personen spørsmål til å finne ett svar på det?

Grunnen til at jeg spørr, er fordi man ikke kan si "ring dette nr så får du hjelp", man må jo være egen psykolog mot pedofili da det ikke finnes noe hjelpetelefon eller noe lignende.

Ble kanskje litt mange spørsmål her nå, beklager.
Vis hele sitatet...
Skjønner! Vanskelig og si om han er pedofil selvsagt, han kan selvsagt være pedofil, men de fleste er jo IKKE pedofil igjen, så vanlig kos med barn, slik foreldre gjør mot sine barn, er jo ikke noe "bevis" eller hva man skal kalle det!

Dette med hvordan å snakke eller å ta opp noe sånt med noen, er svært vanskelig og svare på. Jeg tror jeg må få tenke litt på det hvis det er greit. Kan du ikke sende meg en PM og fortelle litt mer? Ettersom det kanskje er en spesiell person du nå tenker på, så kan du forklare meg litt mer kanskje?

Sitat av hemakid Vis innlegg
Har et lite spørsmål. Hvis du møter e* jente/gutt som ser ut som et barn, oppfører seg som et barn, men egentlig er eldre enn 18 år. Tror du at du kunne blitt "lurt" til å bli seksuelt tiltrukket og forelsket i denne personen? Grunnen til jeg lurer på dette er fordi jeg har hørt om folk som er feks heterofile som har blitt sammen med mennesker som opprinnelig er av samme kjønn uten å vite det.
Vis hele sitatet...
Kan nok hende at jeg ville assosiert henne med et barn, og derfor bli litt sjarmert og sånn. Men da handler det om utseendet. Jeg kjenner ingen voksne over 18 som oppfører seg akkurat som et barn, derfor vil noe fort skurre i forhold til min legning.

Sitat av ynkey Vis innlegg
Det var det jeg lurte på, men det er en ting til jeg kom til å lure på nå, har du fortalt det til foreldre at du er pedofil? I såfall var det vanskeligere for deg enn til venner?
Vis hele sitatet...
Har ikke fortalt det til foreldre mine, og kommer aldri til å gjøre det. Er redd for å gjøre de knuste rett og slett. Så de vil aldri få vite hva jeg er.
Sitat av Danielle Vis innlegg





"det de gjør" - hva tenker du på? Hva er det jeg gjør som er forferdelig?
Vis hele sitatet...
Nå mener jeg overgripere ikke de som fantaserer som du sa, folk må få lov å fantasere det de vil.
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Nå mener jeg overgripere ikke de som fantaserer som du sa, folk må få lov å fantasere det de vil.
Vis hele sitatet...
Skjønner!

ps. signaturen din er hysterisk morsom *trodde hun sov*:P

Men nå må jeg sove, diskuterer gjerne videre med dere i morgen. Takk for en spennende diskusjon i kveld!
Danielle:
Jeg har ingenting imot å bli venn med en pedofil person, men jeg antar at vennskapsforholdet kan bli vanskeligere hvis jeg får barn selv. Når man får barn, blir man utrolig glad i dem og vanligvis veldig overbeskyttende. Du nevnte at du har åpnet deg for 3 vennene - har noen av disse barn selv? Hvis ikke, kan det jo være lurt å snakke om det på forhånd.
Sitat av Skogslarve Vis innlegg
I mine øyne er pedofili greit, så lenge det ikke er overgrep mot noen. Voldtekt er jeg alldeles ikke for. Jeg mener forsåvidt det samme om Incest.

http://www.youtube.com/watch?v=yw7lUMC-m3Q
Vis hele sitatet...

Ganske ekkelt at du sier at du synes pedofili er greit... Akkuratt som om du sier at en pedofil kunne hatt seg med et barn viss barnet hadde syns det va greit...Nasty
Sitat av marthypants Vis innlegg
Ganske ekkelt at du sier at du synes pedofili er greit... Akkuratt som om du sier at en pedofil kunne hatt seg med et barn viss barnet hadde syns det va greit...Nasty
Vis hele sitatet...
Hvor vanskelig er det å forstå? Den sammenligningen du trekker frem er jo helt bak mål. Pedofili er ikke det samme som å forgripe seg på barn.
Noen ting er best å holde hemmelig, rett og slett pga sån verden har blitt. Uansett om det er legning eller noe annet.
Det er sikkert ikke noenting folk kan gjøre mot deg, for at du er den du er. Men de trenger ikke like deg.
Og det er en god verdi å være likt. Selv om det å røpe hemmligheter kan føre til at du treffer dine egne venner.

Ett eksempel. Jeg har en venn på snart 22 år, som har had sex med søstra si på 16 år.
Som han sa til noen, ydmyket. Men det gikk ikke lang tid før nabolaget fikk vite, inkudert foreldre. Så det er noe han angrer på.

( jeg er enda hans venn ofc. )

Så jeg ville iallefall tenkt meg om kanskje opptil hundre ganger før jeg valgte å forstelle noen om noe som kan føre til å bli misslikt.

Det er jo ganske ille å være misslikt av en gruppe mennesker som du gjærne vil være venn med/likt av.

feks om ola forteller sine venner at han er pedofil. Håper jeg da vennene hanns enda er vennene hans. Siden de har kjent hverandre lenge. Men bare at kari er flink å prate, så når hun forteller det til noen som ikke kjenner ola, stempler de han.
Sitat av ex-adrin Vis innlegg
etter at jeg leste et lengre diskusjon på diskusjon.no, hvor en pedofil svarte, om hans tanker og hvordan han følte ting. så har jeg nok fått et litt mer liberalt syn.
Vis hele sitatet...
Hadde vært spennende med en link til diskusjonen/innlegget.

Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Når det er sagt er jeg faktisk uenig med deg som sier at det er en legning på samme måte som homofil. Jeg tror ikke pedofile er født med seksuell tiltrekning mot barn, men at det er opplært.

Bakgrunnen min for å mene akkurat det er de erfaringene jeg gjør meg på det store internettet. Det finnes mennesker som tenner på de sykeste ting i hele verden. Jeg sammenligner pedofili med det å tenne på bleier eller regntøy. Man utforsker sin egen seksualtitet og av og til bikker det litt over for noen...
Vis hele sitatet...
Må si meg meget enig med Halalgeir her jeg og. Av samme begrunnelse som Halalgeir, alt jeg har sett på nettet. Folk tenner på alt fra barn, bæsj til å ringe falske anrop til 911 for å så få orgasme i tlfkiosken i det sirenene uler forbi uten å engang ta på seg selv. (Leste det på vgnett for noen år sia) Pedofili ser jeg mer på som en fetisj enn legning - selvom det slutter på 'fil'. Mange mener det er en psykisk lidelse, men man kan ikke styre f.eks depresjoner, som også er en psykisk lidelse, de kommer i bølger som de vil. Men man kan styre lystene sine, det er ikke slik at en pedofil MÅ ha sex med ett barn når h*n får lyst.

Kan legge til at jeg både ser på meg selv som født homofil og at jeg faktisk kjenner mer enn en pedofil person. Og jeg vil ikke sammenligne oss i det hele tatt legningsmessig, mest på grunn av at disse personene var også gift med en kvinne og hadde ett eller flere barn. Så i mine øyne er pedofile hetrofile med en fetisj.
Sitat av marsboer Vis innlegg
Danielle:
Jeg har ingenting imot å bli venn med en pedofil person, men jeg antar at vennskapsforholdet kan bli vanskeligere hvis jeg får barn selv. Når man får barn, blir man utrolig glad i dem og vanligvis veldig overbeskyttende. Du nevnte at du har åpnet deg for 3 vennene - har noen av disse barn selv? Hvis ikke, kan det jo være lurt å snakke om det på forhånd.
Vis hele sitatet...
En av de har 2 sønner, og jeg liker jenter. Men han sa det ikke ville vært annerleddes om han hadde døtre, for han sa det handlet om hva slags person jeg er, ikke hvilken legning jeg har.

Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Noen ting er best å holde hemmelig, rett og slett pga sån verden har blitt. Uansett om det er legning eller noe annet.
Det er sikkert ikke noenting folk kan gjøre mot deg, for at du er den du er. Men de trenger ikke like deg.
Og det er en god verdi å være likt. Selv om det å røpe hemmligheter kan føre til at du treffer dine egne venner.

Ett eksempel. Jeg har en venn på snart 22 år, som har had sex med søstra si på 16 år.
Som han sa til noen, ydmyket. Men det gikk ikke lang tid før nabolaget fikk vite, inkudert foreldre. Så det er noe han angrer på.

( jeg er enda hans venn ofc. )

Så jeg ville iallefall tenkt meg om kanskje opptil hundre ganger før jeg valgte å forstelle noen om noe som kan føre til å bli misslikt.

Det er jo ganske ille å være misslikt av en gruppe mennesker som du gjærne vil være venn med/likt av.

feks om ola forteller sine venner at han er pedofil. Håper jeg da vennene hanns enda er vennene hans. Siden de har kjent hverandre lenge. Men bare at kari er flink å prate, så når hun forteller det til noen som ikke kjenner ola, stempler de han.
Vis hele sitatet...
Vel, det er i hvert fall veldig viktig at pedofil får kommet ut, fordi det går ikke å håndtere det på egen hånd. Derfor håper jeg samfunnet blir bedre på å møte pedofile mennesker uten å dømme.

Sitat av sh1bby Vis innlegg
Hadde vært spennende med en link til diskusjonen/innlegget.



Må si meg meget enig med Halalgeir her jeg og. Av samme begrunnelse som Halalgeir, alt jeg har sett på nettet. Folk tenner på alt fra barn, bæsj til å ringe falske anrop til 911 for å så få orgasme i tlfkiosken i det sirenene uler forbi uten å engang ta på seg selv. (Leste det på vgnett for noen år sia) Pedofili ser jeg mer på som en fetisj enn legning - selvom det slutter på 'fil'. Mange mener det er en psykisk lidelse, men man kan ikke styre f.eks depresjoner, som også er en psykisk lidelse, de kommer i bølger som de vil. Men man kan styre lystene sine, det er ikke slik at en pedofil MÅ ha sex med ett barn når h*n får lyst.

Kan legge til at jeg både ser på meg selv som født homofil og at jeg faktisk kjenner mer enn en pedofil person. Og jeg vil ikke sammenligne oss i det hele tatt legningsmessig, mest på grunn av at disse personene var også gift med en kvinne og hadde ett eller flere barn. Så i mine øyne er pedofile hetrofile med en fetisj.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke mene at det å like barn er det samme som å like bæsj og andre fetisjer! Å være pedofil er en legning, og handler først og fremst om følelser og forelskelse i barn, en forelskelse som er like sterk som det du føler for gutter antakeligvis. Og seksuell tenning selvsagt.

Så beklager, men det du sier stemmer ikke, og er egentlig like fornærmende som at jeg skal si at du bare har en fetisj, men ingen legning.
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Nei. *Titegn*

Men en ting skal de ha, de kjører hvertfall sakte forbi skolene og barnehagene.

Edit: Hvis jeg hadde hatt en pedofil venn ville jeg hvertfall prøvd å hjelpe han ut av den pedofile verden.
Vis hele sitatet...
Kunne du akseptert personer med en annen hudfarge?

Spørsmålet er relevant fordi en persons seksuelle legning er like ufrivillig som hudfargen.

Så når jeg leser uttalelser som dine så tenker jeg med en gang på rasisme.
Jeg syns det er litt skummelt og tenke på dette, når du er så åpen om det.
Sikkert mangen som holder dette for seg selv til de dør.

Hva hadde skjedd med deg om du hadde holdet dette for deg selv? Er det muligheter for at du hadde blitt psykisk ustabil?
Kanskje handlet i en sinnstilstand av aggresjon og desperasjon av og ha holdet dette for deg selv i så mangen år?

Og du sier du blir forelsket osv i et barn, hva skjer den ganger du får kontant med et barn, dere bygger et normalt vennskap og du blir forelsket?
Kjærlighet gjør blind og da er det lett og gjøre urasjonelle ting.
Hvordan virker den seksuelle lavalderen egentlig? Den seksuelle lavalderen her i landet er jo 16, så hvis en på 40 hadde hatt sex med en på 16, så hadde dette vært fullt lovlig? Isåfall har man jo faktisk lov å praktisere pedofili. I Tyskland er f.eks. den seksuelle lavalderen bare 14 år...

Hvordan funker loven på dette området egentlig?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Boo-Boo: Så lenge personen er over den seksuelle lavalderen er det fritt frem. Som tidligere diskutert her er det derimot ikke pedofilt å ha sex med noen som er 16 år, da er betegnelsen hebefili mer nærliggende. Pedofili er noe annet, men jeg gidder ikke gjengi det. Bedre om du leser hele tråden og lærer deg noe på egen hånd, tenker jeg.
Sitat av Mullah Vis innlegg
Boo-Boo: Så lenge personen er over den seksuelle lavalderen er det fritt frem. Som tidligere diskutert her er det derimot ikke pedofilt å ha sex med noen som er 16 år, da er betegnelsen hebefili mer nærliggende. Pedofili er noe annet, men jeg gidder ikke gjengi det. Bedre om du leser hele tråden og lærer deg noe på egen hånd, tenker jeg.
Vis hele sitatet...
Antakelse 1: Pedofili går på tiltrekning av prepubertale mennesker.
Antakelse 2: Det finnes 16-åringer som er prepubertale.
Hvis en aksepterer antakelse 1 og 2 så er det mulig å være lovlig pedofil. Prepubertale 16-åringer er selvsagt sjeldent men sikkert eksisterende.
Da pedofili i seg selv er et veldig tabu preget emne i Norge er det kanskje vanskelig å få alle til å forstå hva det faktisk innebærer. Denne listen oppsummerer kort hva som er diskutert til nå, med litt fakta og noen egne synspunker på det.
  • Pedofili er en seksuell legning, men blir dessvere sett på som en sykdom eller lidelse av enkelte (og media)
  • Seksuelle overgrep forekommer av begge kjønn og alle legninger. Pedofile er ikke nødvendigvis en person som har gjort eller vil gjøre noe slik.
  • Forhåndsdømming sier mer om den som dømmer enn individet som blir dømt. Lær deg å kjenne før du vender ryggen til eller sett deg inn i hva du svarer på før du sender svaret.
  • Å ha egne barn i nærheten av bekjente med denne legningen kan være vanskelig, men kjenner man vedkommende kan det være lettere å vite hvor man har dem og hvor man kan sette grenser om det er behov for det. Se punktet over.
Dersom pedofile skal kunne få et hjelpeapparat er det behov for at samfunnet først kan akseptere at pedofile er normale mennesker som alle andre, bare med en legning som tiltrekker dem barn og ikke voknse mennesker. Og selv om at de har denne legningen er det ikke dermed sagt at de vil begå overgrep. De som begår overgrep er, som tidligere skrevet, personer med psykiske problemer. Og det kan forekomme, også som tidligere skrevet, uansett kjønn eller legning.

Selv støtter jeg forslaget, men lurer på hvor mange pedofile som faktisk ville stått frem for å få den hjelpen de ønsker, eller om samfunnet kan være pålitelig nok til å holde disse anonyme og ikke henge dem ut og kriminalisere dem hvis det skulle vært ønskelig.

Her vil jeg også påpeke noe jeg tidligere har sagt i denne debatten, hvordan overgangen fra hat til forståelse kom brått på når trådstarter, Danielle, sto frem med legningen sin. Det er tøft å stå frem når det er så lett å bli dømt for det man vil si og føler, men jeg er forstatt noe overrasket over denne overgangen.

Jeg vil be de som enda dømmer noen for å være mer enn det de sier til å trekke seg ut av denne debatten eller tenke seg bedre om før de skriver noe da det blir for dumt med disse mumbojumbo uttalelsene. Jeg viser forståelse for de som kjenner eller har vært borti tilfeller med overgripere på barn, men det er fortsatt feil å dømme andre med legningen for å være en forbryter. Selvfølgelig kan man ikke være 100 % sikker på alt, men ta det med en klype salt og formuler dere på en annen måte isåfall. Vis forståelse for de som søker hjelp når de sier de vil ha den.

Selv er jeg en hetero mann i 'min beste alder', jeg vil bli far en gang og ønsker selvfølgelig at de vokser opp i et trygt miljø. Jeg forstår godt at det kan være vanskelig for de som er foreldre i dag å vite om slike personer i sitt nærmiljø, og enda værre å bli kjent med dem da de fleste blir hengt ut vendt ryggen til av de fleste.

@Danielle: Stå på!
Edit:

lovlig pedoseksuell*
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av dexter Vis innlegg
Antakelse 1: Pedofili går på tiltrekning av prepubertale mennesker.
Antakelse 2: Det finnes 16-åringer som er prepubertale.
Hvis en aksepterer antakelse 1 og 2 så er det mulig å være lovlig pedoseksuell. Prepubertale 16-åringer er selvsagt sjeldent men sikkert eksisterende.
Vis hele sitatet...
Jøss, det hadde jeg ikke vært i nærheten av å tenke på! Jeg har nemlig lest at puberteten faktisk har begynt å slå inn tidligere hos barn enn tidligere (underbygges her.) Det du sier er tydeligvis riktig, selv om det må reknes som forholdsvis uvanlig. Puberteten starter vanligvis i en alder mellom ti til tretten år. Uansett et artig smutthull!

I sammenheng med forsinket pubertet var det også diskutert litt om hva normale pubertale stadier vil innebære. Det ser ut til å indikere at jenter er "ferdige" med puberteten når de er 15 og guttene når de er 17. Det kan du lese om her!
Sist endret av Mullah; 28. mai 2010 kl. 13:10.
Bare litt flisespikking, det er fullt lovlig å være pedoseksuell, men det å "utføre seksualiteten sin" er derimot vanlig vis ikke log, så det er lovlig å utføre pedoseksuelle handlinger

Bare litt flisespikking da :P
Sitat av Danielle Vis innlegg
Så da ønsker jeg helt seriøst og høre med dere om dere kunne akseptert f.eks. en pedofil venn?
Vis hele sitatet...
Jeg prøver så godt jeg kan og aldri dømme andre, det ligger ikke i min natur.
Det bor så mye godt i oss mennesker, uavhengi av legninger og hudfarger.
Det å kunne se yin i yang har blitt en livstil for meg, og en venn av meg, er det for livet.
Om en av mine venner fortalte at h*n var pedofil, ville jeg sett på som en stor tillitserklæring og virkelig stilt opp for vennen min!
Lest gjennom alt nu og forandret synspunkt. Er fortsatt ikke sikker på om jeg hadde vært OK med den kunnskapen (at en venn var pedofil), men jeg hadde foretrukket å vite det og kunne støttet personen og vært en god venn i stedet for at personen måtte holde det skjult for meg og ha det vondt med seg selv uten å kunne betro seg. Det hadde vært mitt problem at jeg ikke vet helt hvordan jeg skulle forholdt meg til det, ikke noe som personen måtte gå rundt å tenke på.

Hvis jeg har skjønt riktig så er du, ts, pedofil, men ikke pedoseksuell i den forstand at du unngår å leve ut seksualiteten din slik du fantaserer om og at dette er den mest normale formen for pedofili. Synes det er flott at du er åpen om det og at du prøver å få i gang mer støtte til et hjelpeapparat for pedofile, da særlig for de som ikke har noe ønske om å leve ut legningen med et forhold til et barn.
Danielle er pedoseksuell, h*n sa selv at han drømmer om sex med barn, men har sine grenser og vet hva som er rett og galt og greier derfor å la være å missbruke barn.

PS. Pedofil - forelsket i barn, Pedoseksuell - lyst på sex med barn, så man trenger ikke å ha sex med barn selv om man er pedoseksuell.
Stikkordet i innlegget mitt var vel 'i den forstand', men for all del, kverruler.
Danielle, kan du være så vennlig å utdype litt mer om om hvordan det er å være pedofil?

Du nevnte noe om kjærlighetssorg og slikt.
Dette gjør meg forundret.
Hvordan kan man få kjærlighetssorg ovenfor et barn?

Føler du deg seksuelt tiltrukket av barna eller er det bare en ekstrem form for kjærlighet?

Håper du kan forklare dette slik at vi som ikke forstår deg og dine følelser får et innblikk i hvordan du opplever det å være pedofil.

Om en av mine venner hadde kommet til meg på fylla og fortalt meg at han var pedofil så er det stor sjangs for at jeg hadde vært såpass umoden at jeg hadde klasket til vedkommende med betydelig kraft.
Rett og slett fordi jeg mest sannsynlig hadde sett for meg en situasjon som er et rent produkt av media.

Men etter å ha lest denne tråden så ville jeg nok ha reagert annerledes.

Jeg tror aldri jeg hadde klart å akseptere det, selv om jeg ville prøvd på å henvise han til en psykolog eller noe.
Og jeg hadde heller aldri latt denne vennen være med barn ubevoktet.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Danielle, kan du være så vennlig å utdype litt mer om om hvordan det er å være pedofil?

Du nevnte noe om kjærlighetssorg og slikt.
Dette gjør meg forundret.
Hvordan kan man få kjærlighetssorg ovenfor et barn?

Føler du deg seksuelt tiltrukket av barna eller er det bare en ekstrem form for kjærlighet?
Vis hele sitatet...
Uten å svare for danielle, etter som jeg har fortstått det, er det samme som to voksne skulle vært i lag, bare ingen seksuell kontakt og barnet trenger ikke å vite at han er "forelska" i barnet.

Andre spørsmålet ditt får du her: http://freak.no/forum/showthread.php?t=157624&page=8 , jeg spurte ca det samme.
Sitat av Andcat Vis innlegg
Jeg syns det er litt skummelt og tenke på dette, når du er så åpen om det.
Sikkert mangen som holder dette for seg selv til de dør.

Hva hadde skjedd med deg om du hadde holdet dette for deg selv? Er det muligheter for at du hadde blitt psykisk ustabil?
Kanskje handlet i en sinnstilstand av aggresjon og desperasjon av og ha holdet dette for deg selv i så mangen år?

Og du sier du blir forelsket osv i et barn, hva skjer den ganger du får kontant med et barn, dere bygger et normalt vennskap og du blir forelsket?
Kjærlighet gjør blind og da er det lett og gjøre urasjonelle ting.
Vis hele sitatet...
Hvorfor synes du det er skummelt?

Om jeg hadde holdt dette for meg selv tror jeg ikke jeg hadde levd nå i dag. Er helt avhengig av man kan få snakke med noen. Noen blir også psykisk syke og begår overgrep fordi de ikke får snakket med noen.

Sitat av waf Vis innlegg
Da pedofili i seg selv er et veldig tabu preget emne i Norge er det kanskje vanskelig å få alle til å forstå hva det faktisk innebærer. Denne listen oppsummerer kort hva som er diskutert til nå, med litt fakta og noen egne synspunker på det.
  • Pedofili er en seksuell legning, men blir dessvere sett på som en sykdom eller lidelse av enkelte (og media)
  • Seksuelle overgrep forekommer av begge kjønn og alle legninger. Pedofile er ikke nødvendigvis en person som har gjort eller vil gjøre noe slik.
  • Forhåndsdømming sier mer om den som dømmer enn individet som blir dømt. Lær deg å kjenne før du vender ryggen til eller sett deg inn i hva du svarer på før du sender svaret.
  • Å ha egne barn i nærheten av bekjente med denne legningen kan være vanskelig, men kjenner man vedkommende kan det være lettere å vite hvor man har dem og hvor man kan sette grenser om det er behov for det. Se punktet over.
Dersom pedofile skal kunne få et hjelpeapparat er det behov for at samfunnet først kan akseptere at pedofile er normale mennesker som alle andre, bare med en legning som tiltrekker dem barn og ikke voknse mennesker. Og selv om at de har denne legningen er det ikke dermed sagt at de vil begå overgrep. De som begår overgrep er, som tidligere skrevet, personer med psykiske problemer. Og det kan forekomme, også som tidligere skrevet, uansett kjønn eller legning.

Selv støtter jeg forslaget, men lurer på hvor mange pedofile som faktisk ville stått frem for å få den hjelpen de ønsker, eller om samfunnet kan være pålitelig nok til å holde disse anonyme og ikke henge dem ut og kriminalisere dem hvis det skulle vært ønskelig.

Her vil jeg også påpeke noe jeg tidligere har sagt i denne debatten, hvordan overgangen fra hat til forståelse kom brått på når trådstarter, Danielle, sto frem med legningen sin. Det er tøft å stå frem når det er så lett å bli dømt for det man vil si og føler, men jeg er forstatt noe overrasket over denne overgangen.

Jeg vil be de som enda dømmer noen for å være mer enn det de sier til å trekke seg ut av denne debatten eller tenke seg bedre om før de skriver noe da det blir for dumt med disse mumbojumbo uttalelsene. Jeg viser forståelse for de som kjenner eller har vært borti tilfeller med overgripere på barn, men det er fortsatt feil å dømme andre med legningen for å være en forbryter. Selvfølgelig kan man ikke være 100 % sikker på alt, men ta det med en klype salt og formuler dere på en annen måte isåfall. Vis forståelse for de som søker hjelp når de sier de vil ha den.

Selv er jeg en hetero mann i 'min beste alder', jeg vil bli far en gang og ønsker selvfølgelig at de vokser opp i et trygt miljø. Jeg forstår godt at det kan være vanskelig for de som er foreldre i dag å vite om slike personer i sitt nærmiljø, og enda værre å bli kjent med dem da de fleste blir hengt ut vendt ryggen til av de fleste.

@Danielle: Stå på!
Vis hele sitatet...
Veldig fint innlegg!!

Sitat av Weili Vis innlegg
Lest gjennom alt nu og forandret synspunkt. Er fortsatt ikke sikker på om jeg hadde vært OK med den kunnskapen (at en venn var pedofil), men jeg hadde foretrukket å vite det og kunne støttet personen og vært en god venn i stedet for at personen måtte holde det skjult for meg og ha det vondt med seg selv uten å kunne betro seg. Det hadde vært mitt problem at jeg ikke vet helt hvordan jeg skulle forholdt meg til det, ikke noe som personen måtte gå rundt å tenke på.

Hvis jeg har skjønt riktig så er du, ts, pedofil, men ikke pedoseksuell i den forstand at du unngår å leve ut seksualiteten din slik du fantaserer om og at dette er den mest normale formen for pedofili. Synes det er flott at du er åpen om det og at du prøver å få i gang mer støtte til et hjelpeapparat for pedofile, da særlig for de som ikke har noe ønske om å leve ut legningen med et forhold til et barn.
Vis hele sitatet...
Bra at du ser annerledes på det nå!!

Jeg er pedofil ja, det er egentling ingen som heter pedoseksuell. Det er bare et fancy ord som noen terapeuter har kommet på i moderne tid.

Jeg er pedofil, fordi det er i min legning og tenne på barn, og forelske meg i barn. Takk for støtten!

Sitat av ynkey Vis innlegg
Danielle er pedoseksuell, h*n sa selv at han drømmer om sex med barn, men har sine grenser og vet hva som er rett og galt og greier derfor å la være å missbruke barn.

PS. Pedofil - forelsket i barn, Pedoseksuell - lyst på sex med barn, så man trenger ikke å ha sex med barn selv om man er pedoseksuell.
Vis hele sitatet...
Som jeg sa over, pedoseksuell er bare et fancy ord som ikke betyr noenting.

Jeg er pedofil fordi jeg forelsker meg, og har lyst på sex med barn, men gjør det ikke fordi man ikke skal ha sex med barn. Enkelt og greit!

Sitat av NitroFis Vis innlegg
Danielle, kan du være så vennlig å utdype litt mer om om hvordan det er å være pedofil?

Du nevnte noe om kjærlighetssorg og slikt.
Dette gjør meg forundret.
Hvordan kan man få kjærlighetssorg ovenfor et barn?

Føler du deg seksuelt tiltrukket av barna eller er det bare en ekstrem form for kjærlighet?

Håper du kan forklare dette slik at vi som ikke forstår deg og dine følelser får et innblikk i hvordan du opplever det å være pedofil.

Om en av mine venner hadde kommet til meg på fylla og fortalt meg at han var pedofil så er det stor sjangs for at jeg hadde vært såpass umoden at jeg hadde klasket til vedkommende med betydelig kraft.
Rett og slett fordi jeg mest sannsynlig hadde sett for meg en situasjon som er et rent produkt av media.

Men etter å ha lest denne tråden så ville jeg nok ha reagert annerledes.

Jeg tror aldri jeg hadde klart å akseptere det, selv om jeg ville prøvd på å henvise han til en psykolog eller noe.
Og jeg hadde heller aldri latt denne vennen være med barn ubevoktet.
Vis hele sitatet...
Hvordan det er å være pedofilP Ja...det er ganske komplekst egentlig. Man skulle kan tro at den vanskeligste biten var å ikke få ha sex med det man tenner på. Men det er ikke vanskelig. Det vanskelige er å føle på hatet, at man føler seg mindreverdig, at man ikke fortjener å ha det godt i livet. Jeg skulle ønske jeg kunne være åpen for alle jeg møtte, uten at det var noe problem.

Jeg får kjærlighetssorg overfor barn, når jeg forelsker meg veldig i de. Da kan jeg jo ikke få de, og man blir ulykkelig forelsket, tenker på jenta, drømmer om jenta, og skulle ønske jeg kunne gi henne all min kjærlighet! Akkurat som voksne føler det mellom hverandre rett og slett.

Det er altså begge deler, seksuell tiltrekning og forelskelse/kjærlighet. Det fungerer altså akkurat som en vanlig legning.

Det er viktig å vite at pedofile ikke er født med dårlige menneskelige egenskaper. Mange tror vi er slemme, onde, perverse, uærlige, syke osv. Men det er INGENTING som skiller oss, bortsett fra legningen. Det at noen pedofile begår overgrep, handler om at de har blitt syke. Blant annet fordi vi har ingen og gå til.

Det er vanskelig og fortelle alt om hvordan det er å være pedofil. Engang kommer jeg nok med en bok om det

Ellers hvis du noen vil høre mer, snakke personlig om det, så send meg en PM, så kan vi ta det der, eller på MSN.
Sitat av Danielle Vis innlegg
Det finnes ingen forskning som kan dokumentere at pedofile er psykisk syke. Mener du jeg er psykisk syk bare fordi jeg har en annerledes legning?
Vis hele sitatet...
Det var ikke meningen å gi deg KP.
For mitt svar på ditt spørsmål er: Ja du er psykisk syk når du har en pedofil legning.
Jeg mener at dersom man går rund og fantaserer om sex med små barn, eller barn som nesten har nådd tenårene, eller for den saks skyld forelsker seg i barn, er syke på sinnet.
Du sier jo selv at du aldri kan sette fantasiene dine til livs da du vet det er feil, hvorfor ikke da søke hjelp for å bli kvitt disse tankene, når du vet at det du tenker er feil praksis?

At det er dårlig med tilbud for de som ønsker hjelp, er beklagelig og noe som bør gjøres noe med, men at det skal være sosialt akseptert å være pedofil så lenge man ikke bedriver overgrep klarer jeg ikke å være enig i.
Jeg mener på ingen måte at man skal straffes for å være pedofil, men man bør absolutt søke en form for hjelp.

Det er veldig bra at du ikke lar deg styre av dine lyster, det skal du ha, men det at det er helt greit å være pedofil så så lenge du lar det blir med fantasien, klarer jeg ikke å være helt enig i.

Jeg ser at et av argumentene som går igjen er at så lenge man ikke begår overgrep er det greit, jeg er ikke enig.
Det er bra om man klarer og ikke forgripe seg på barn, men man bør jo like fullt søke hjelp med håp om bedring og ikke falle til ro med at "jeg har kontroll".

Noe jeg heller ikke forstår er hvordan man kan forelske seg i et barn, forelskelse sies jo riktignok å bare være en kjemisk reaksjon, men for at den reaksjonen skal trigges i min hjerne, er et minimum at jeg føler at vi er noenlunde likeverdige intellektuelt, noe jeg ikke klare å se at en voksen kan se i et barn.

Så lenge jeg ikke skader noen er det greit?
Men si feks. hvis du hadde blitt sammen med en jente på 11 år.
Hva hadde du gjort når hu kom i puberteten?
Hadde du slått opp?
Sitat av methewall Vis innlegg
Det var ikke meningen å gi deg KP.
For mitt svar på ditt spørsmål er: Ja du er psykisk syk når du har en pedofil legning.
Jeg mener at dersom man går rund og fantaserer om sex med små barn, eller barn som nesten har nådd tenårene, eller for den saks skyld forelsker seg i barn, er syke på sinnet.
Du sier jo selv at du aldri kan sette fantasiene dine til livs da du vet det er feil, hvorfor ikke da søke hjelp for å bli kvitt disse tankene, når du vet at det du tenker er feil praksis?

At det er dårlig med tilbud for de som ønsker hjelp, er beklagelig og noe som bør gjøres noe med, men at det skal være sosialt akseptert å være pedofil så lenge man ikke bedriver overgrep klarer jeg ikke å være enig i.
Jeg mener på ingen måte at man skal straffes for å være pedofil, men man bør absolutt søke en form for hjelp.

Det er veldig bra at du ikke lar deg styre av dine lyster, det skal du ha, men det at det er helt greit å være pedofil så så lenge du lar det blir med fantasien, klarer jeg ikke å være helt enig i.

Jeg ser at et av argumentene som går igjen er at så lenge man ikke begår overgrep er det greit, jeg er ikke enig.
Det er bra om man klarer og ikke forgripe seg på barn, men man bør jo like fullt søke hjelp med håp om bedring og ikke falle til ro med at "jeg har kontroll".

Noe jeg heller ikke forstår er hvordan man kan forelske seg i et barn, forelskelse sies jo riktignok å bare være en kjemisk reaksjon, men for at den reaksjonen skal trigges i min hjerne, er et minimum at jeg føler at vi er noenlunde likeverdige intellektuelt, noe jeg ikke klare å se at en voksen kan se i et barn.

Så lenge jeg ikke skader noen er det greit?
Vis hele sitatet...
Ingen vet om pedofili er en sykdom. Det betyr at du kan tro det du vil selvsagt, men du kan ikke påstå at det ER det. Fordi det finnes ingen forskning som kan dokumentere det.

Kan jeg spørre deg hvorfor du mener det er en sykdom å tenne på barn, og forelske seg i barn? Har du noen andre argumenter enn at det er unormalt?

Sitat av kdc_hero Vis innlegg
Men si feks. hvis du hadde blitt sammen med en jente på 11 år.
Hva hadde du gjort når hu kom i puberteten?
Hadde du slått opp?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde nok ikke slått opp, for følelsene for personen ville nok fortsatt ha vært der, hvis hun ikke forandra seg til å bli en helt annen person da! Det skjer jo ofte ellers også det, at folk vokser ifra hverandre.
Neutral Good
Mith's Avatar
Hvis det ikker er noen forskning som sier at pedofili er en psykisk lidelse så er det rart at legestanden verden over betrakter det som en psykisk lidelse.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pedophilia

Pedophilia (or paedophilia) is a psychological disorder in which an adult or older adolescent experiences a sexual preference for prepubescent children.
Vis hele sitatet...
Ikke det at jeg har noe imot psykisk syke, men det er jo per dags dato det pedofili er definert som.
Sist endret av Mith; 29. mai 2010 kl. 01:44.
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvis det ikker er noen forskning som sier at pedofili er en psykisk lidelse så er det rart at legestanden verden over betrakter det som en psykisk lidelse.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pedophilia



Ikke det at jeg har noe imot psykisk syke, men det er jo per dags dato det det er definert som.
Vis hele sitatet...
Det er egentlig ikke så rart. For legestanden bestemte seg for å vise at de tok avstand fra overgrep mot barn. Derfor mente de det var rett og kalle det en lidelse, og ikke la oss få kalle det en legning.

Det har ingenting med moderne vitenskapelige metoder og gjøre, og det finnes flere eksperter som mener at det overhode ikke er en lidelse.

Dessuten er det 3 ting som gjør at denne klassifisieringen er bare tull:
1. Homofili stod også registert som en lidelse der frem til 1992. Hvorfor skal man ha tiltro til denne lista da?

2. I februar i ÅR, tok de bort fetisjisme, BDSM og transvestisisme fra listen fordi de følte seg stigmatisert ved å stå der. Pluss at de mente det ikke fantes moderne forskning som kunne bevise at det var en lidelse. Hvorfor tok de ikke bort pedofili? Jo, fordi det ville blitt bråk!

3. Hebefili står ikke på lista. Hebefili er voksne som liker barn/ungdom som er i puberteten. Pedofile liker jo barn før puberteten. Hvorfor skal noen sees på som syke fordi de liker barn uten hår og pupper, mens noen skal sees på som helt friske fordi de liker at de har fått litt hår og pupper? Er det hår og pupper som skal avgjøre om noen er psykisk syke?

Jeg mener det er høyst kritikkverdig og diagnosere en så stor del av befolkningen UTEN å vite hva pedofili egentlig er engang.
Neutral Good
Mith's Avatar
Hehe, hvor stor del av befolkningen som rammes skal jeg ikke si for sikkert, men at det er en stor del tviler jeg veldig på.
Dessuten er det lite du får gjort, selv om du personlig kaller det en legning.
Sist endret av Mith; 29. mai 2010 kl. 01:56.
Sitat av Mith Vis innlegg
Hvis det ikker er noen forskning som sier at pedofili er en psykisk lidelse så er det rart at legestanden verden over betrakter det som en psykisk lidelse.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pedophilia



Ikke det at jeg har noe imot psykisk syke, men det er jo per dags dato det pedofili er definert som.
Vis hele sitatet...
Flere psykologer definerer pedofili som en psykisk lidelse og en legning. Dette står også i linken du legger ved, men til dags dato så er det ikke mange som har annerkjent pedofili som en seksuell legning, og da blir det allment ment i disse kretsene at pedofili skal defineres som en psykisk lidelse.

Homofili har også blitt definert som en psykisk lidelse, og gjennom historien har du jo mange eksempler på(og i dag!) at folk har drevet rehabiliteringssenter og religiøse ritualer for å drive homofilen ut av mennesker.

På mange måter kan jo det sammenlignes med hvordan pedofili blir sett på i dag.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av eskilf Vis innlegg
Flere psykologer definerer pedofili som en psykisk lidelse og en legning. Dette står også i linken du legger ved, men til dags dato så er det ikke mange som har annerkjent pedofili som en seksuell legning, og da blir det allment ment i disse kretsene at pedofili skal defineres som en psykisk lidelse.

Homofili har også blitt definert som en psykisk lidelse, og gjennom historien har du jo mange eksempler på(og i dag!) at folk har drevet rehabiliteringssenter og religiøse ritualer for å drive homofilen ut av mennesker.

På mange måter kan jo det sammenlignes med hvordan pedofili blir sett på i dag.
Vis hele sitatet...
Det er relativt stor forskjell i å si at menn kan ligge med menn og det å påstå at menn kan ligge med barn.
Uansett hvordan du vrir og vender på det så vil det være ett overgrep mot ett annet menneske, ene og elene fordi samfunnet definerer det som ett overgrep.
Det kan rett og slett ikke sammenlignes.

Vi vil aldri godta at barn blir seksuelle-objekter og der stopper det. Barn skal ikke betraktes som seksuelle objekter, uansett. Det blir helt feil og da må samfunnet beskyttes fra deg. Derfor setter vi diagnosen syk istedet for å stemple deg som kriminell.
Sist endret av Mith; 29. mai 2010 kl. 02:05.
Sitat av Mith Vis innlegg
Hehe, hvor stor del av befolkningen som rammes skal jeg ikke si for sikkert, men at det er en stor del tviler jeg veldig på.
Dessuten er det lite du får gjort, selv om du personlig kaller det en legning.
Vis hele sitatet...
I Norge er det i hvert fall mellom 50.000-150.000, så det er ganske mange.

Det er mye jeg kan få gjort skjønner du
Neutral Good
Mith's Avatar
Vis meg de tallene som sier at det finnes 150 000 voksne som tenner på pre-pubertale barn.
Når du har gjort det så kan du fortelle meg nøyaktig hva du skal gjøre for å endre det norske folks oppfatting av pedofili.
Sitat av Danielle Vis innlegg
I Norge er det i hvert fall mellom 50.000-150.000, så det er ganske mange.

Det er mye jeg kan få gjort skjønner du
Vis hele sitatet...
Hadde jeg vært deg. Ville jeg tenkt meg om 2 ganger før jeg bruker den siste smilyen der

ontopic:

veldig innsiktsfull tråd må jeg si. Dette er ikke akkuratt det man lærer av den gjennomsnittelige homofile fåredragsholder på diverse skoler.

Men for å være helt ærlig, ville jeg aldri hatt barna mine i barnehage/skolen hvis du hadde jobbet der. Hvordan klarer du å forholde deg til slikt?
Sist endret av skeptfisk; 29. mai 2010 kl. 02:11.
Sitat av Mith Vis innlegg
Vis meg de tallene som sier at det finnes 150 000 voksne som tenner på pre-pubertale barn.
Når du har gjort det så kan du fortelle meg nøyaktig hva du skal gjøre for å endre det norske folks oppfatting av pedofili.
Vis hele sitatet...

Det blir ikke nå, men jeg har undersøkelser som grunnlag for dette.

Jeg er allerede i gang med å endre folks oppattning, og det kommer også en bok, og saker i aviser. Det vil ta en stund selvsagt, flere år. Men det er allerede i gang, og har med meg fagpersoner og helseinstitusjoner, uten at jeg skal si for mye enda.
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
Hadde jeg vært deg. Ville jeg tenkt meg om 2 ganger før jeg bruker den siste smilyen der

ontopic:

veldig innsiktsfull tråd må jeg si. Dette er ikke akkuratt det man lærer av den gjennomsnittelige homofile fåredragsholder på diverse skoler.

Men for å være helt ærlig, ville jeg aldri hatt barna mine i barnehage/skolen hvis du hadde jobbet der. Hvordan klarer du å forholde deg til slikt?
Vis hele sitatet...
Takk for at du liker tråden!

Mente du hvordan jeg forholder meg til at folk ikke ville latt ungene sine være med meg?

Sitat av Mith Vis innlegg
Aldri i verden om du kommer til å få gjennom at pedofili er en legitim seksuell legning. Aldri!
Vis hele sitatet...
Vi får se på det.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Danielle Vis innlegg
Vi får se på det.
Vis hele sitatet...
Det får vi. Per. dags dato er jo grensen på 16år og det er ikke engang på tale å senke den til 14. Så hvor lang tid det tar å senke den til under 10 vet da fåglarna, men det blir ikke så lenge jeg lever, det kan jeg love deg.
Sitat av Danielle Vis innlegg
Takk for at du liker tråden!

Mente du hvordan jeg forholder meg til at folk ikke ville latt ungene sine være med meg?

Vis hele sitatet...
Ja, Hvordan kan du forholde deg til til folk som mest sannsynligvis ville møtt deg med avsky om de visste om din legning? tærer ikke dette litt på psyken?
Sitat av Danielle Vis innlegg
Ingen vet om pedofili er en sykdom. Det betyr at du kan tro det du vil selvsagt, men du kan ikke påstå at det ER det. Fordi det finnes ingen forskning som kan dokumentere det.

Kan jeg spørre deg hvorfor du mener det er en sykdom å tenne på barn, og forelske seg i barn? Har du noen andre argumenter enn at det er unormalt?
Vis hele sitatet...
Jeg mener det er unormalt sett utfra hvordan jeg selv har opplevd det opp gjennom årene.
Som guttunge var jenter noe jeg var nysgjerrig på fra en alder av rundt fem, lekte doktor med jevnaldrene jenter og fant ut mye rundt den alderen.
Kom etterhvert i tenårene og begynte å interessere meg for sex, men da i retning av noe eldre jenter enn meg, da de var mere utviklet enn jenter på min alder(selv om det på dette tidspunktet bare dreide seg om fantasi).
Som attenåring var det ideelle jevnaldrende jenter, noe som har vedvart.
Er i dag mye mer tiltrukket av modne kvinner enn hva jeg var som attenåring (er i dag 35), jeg finner også unge damer (de som ser ut som 18+) svert tiltrekkende, men tanken på å innlede et forhold til en attenåring virker direkte frastøtende.
Dette fordi jeg vet at aldersforskjellen gjør at det blir veldig vanskelig, først og fremst fordi man gjerne befinner seg på helt forskjellige stadier i livet.
Jeg mener at dette er en helt naturlig utvikling, sett fra et biologisk stå sted, da jeg tiltrekkes av kjønnsmodne og fruktbare kvinner, noe som er gunstig med tanke på å spre egne gener.
Jeg har også hele tiden en pågående utvikling innenfor hva jeg tenner på etterhvert som jeg blir eldre.
Kvinner som var gamle kjerringer (40 år+/-) når jeg var 15, er i dag helt aktuelle, noe som er veldig praktisk etterhvert som man blir eldre.
Denne utviklingen må jo nødvendigvis være fraværende hos deg?
Og da mener jeg at du er syk på sinnet, om dette skyldes psyken alene, eller om det et fysisk avvik i hjernen på noen måte, skal ikke jeg uttale meg om, men ut fra hva som er "normalt" eller biologisk gunstig, blir pedofili derfor mot normalt og fra naturens side helt feil.
Sitat av Mith Vis innlegg
Det får vi. Per. dags dato er jo grensen på 16år og det er ikke engang på tale å senke den til 14. Så hvor lang tid det tar å senke den til under 10 vet da fåglarna, men det blir ikke så lenge jeg lever, det kan jeg love deg.
Vis hele sitatet...
Hva har seksuell lavaldern med denne saken og gjøre?

Sitat av skeptfisk Vis innlegg
Ja, Hvordan kan du forholde deg til til folk som mest sannsynligvis ville møtt deg med avsky om de visste om din legning? tærer ikke dette litt på psyken?
Vis hele sitatet...
Det tærer VELDIG på psyken faktisk! Heldigvis har mine 3 nærmeste venner tatt det veldig bra, og de støtter meg 100%. Jeg kommer nok etterhvert til å stå frem for flere også. Jeg orker rett og slett ikke å leve med dette så skjult som jeg har gjort tidigliere. Jeg mener jeg har rett til å være åpen og fri om min legning, slik som dere.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Danielle Vis innlegg
Hva har seksuell lavaldern med denne saken og gjøre?
Vis hele sitatet...
Den har jo alt med saken å gjøre. Den setter minimumsgrensen på når en voksen kan ha sex med barn. Pedofili er jo tross alt definert som seksuelt tiltrekking mot pre-pubertale barn. Og for at det skal være legitimt så må jo lovverket fjerne den seksuelle lavalder, som er ca. 6år høyere enn pre-pubertal-alder.
Eller hvordan vil du definere legitim legning?
Vi kan ikke opprettholde en seksuell lavalder og samtidig si at det er greit å ha sex med barn. Det sier seg jo selv.
Sitat av Mith Vis innlegg
Den har jo alt med saken å gjøre. Den setter minimumsgrensen på når en voksen kan ha sex med barn. Pedofili er jo tross alt definert som seksuelt tiltrekking mot pre-pubertale barn. Og for at det skal være legitimt så må jo lovverket fjerne den seksuelle lavalder, som er ca. 6år høyere enn pre-pubertal-alder.
Eller hvordan vil du definere legitim legning?
Vi kan ikke opprettholde en seksuell lavalder og samtidig si at det er greit å ha sex med barn. Det sier seg jo selv.
Vis hele sitatet...
Men jeg har jo aldri sagt at det er greit å ha sex med barn, har du ikke lest tråden?
Neutral Good
Mith's Avatar
Du sier jo det når du påstår at pedofili vil bli en legitim legning. Vi vil aldri godta at voksne har sex med barn og så lenge det er faktum så vil heller ikke "pedofili-saken" røre seg.
Det er i dag ikke ulovlig å være pedofil. Det er ikke ett tankepoliti som går rundt å sjekker hva du faktiske føler. Så lenge du ikke forgriper deg på barn så kan du stort sett føle og mene hva du vil, men det er ikke en seksuell legning selv om du tror og føler det.
Det kommer aldri til å bli sidestilt med homofile eller heterofile og det blir aldri en seksuell legning fordi det innebærer at du ikke kan bli straffet for det. Og slik vi i dag ser på barn så er det umulig at pedofili skal være lovlig.
Sist endret av Mith; 29. mai 2010 kl. 03:14.
Sitat av Mith Vis innlegg
Og slik vi i dag ser på barn så er det umulig at pedofili skal være lovlig.
Vis hele sitatet...
Etter hva jeg vet er det ikke ulovlig å være pedofil? Opplys meg!
Neutral Good
Mith's Avatar
Nei, det er ikke ulovlig å føle seksuell tiltrekning mot barn, men det er ulovlig å utføre seksuelle aktiviteter med barn. Med pedofili her så mener jeg pedofili som en legitim legning på samme nivå som homofile, altså at vi godtar at man ikke kan bli straffet for å ha sex med barn.
Sitat av Mith Vis innlegg
Nei, det er ikke ulovlig å føle seksuell tiltrekning mot barn, men det er ulovlig å utføre seksuelle aktiviteter med barn. Med pedofili her så mener jeg pedofili som en legitim legning på samme nivå som homofile, altså at vi godtar at man ikke kan bli straffet for å ha sex med barn.
Vis hele sitatet...
Nå, fortell meg hvor i lovteksten det står at man ikke kan bli dømt for seksuelle overgrep hvis man er homofil? Det er det du sier nemlig, at hvis pedofili blir en legning så blir man ikke straffet hvis man begår et overgrep mot noen?
Neutral Good
Mith's Avatar
Det jeg sier er at for en legning skal bli legitim så må man kunne utføre de seksuelle aktiviteter som hører legningen til og hvis en pedofil har sex med ett barn så er det automatisk ett overgrep. Hva hadde homofili vært verdt hvis man fortsatt kunne bli straffet for å ha sex med en mann?
Hvis vi legitimerer pedofili så er det ikke forenelig med den seksuelle lavalder.

Jeg har også påpekt at det å føle seksuell tiltrekking mot barn, uten å faktisk gjennomføre ett overgrep ikke er straffbart, men det er heller ikke definert som en legitim legning. Det er definert som en psykisk lidelse.
Siden det ikke er definert som en legning er det heller ikke beskyttet av menneskerettighetene og da kan vi lage regler som diskriminerer pedofile. Det hadde vært ett mye større problem hvis det hadde vært en legitim seksuell legning.
Hvor riktig det er å diskriminere pedofile får vi ta i morgen.
Sist endret av Mith; 29. mai 2010 kl. 03:39.