Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  813 102109
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Hva om pappa var en annen mann, istedenfor "mamma" hadde vert "pappa".
Da ser man fortere forandrende verdier.
Vis hele sitatet...
HVILKE verdier? Det høres jo saklig ut, men betyr ingenting!

Sitat av Sixpounder Vis innlegg
((den nye pappan min gidder ikke å dra i svømmehalen som jeg gjorde men den orginale, men ey, jeg kan jo snakke med han))

see? =)
Det ville jo neppe vært den same faren, bare at han ikke gidder å svømme, men kan prate.

Mange forveksliger. Å disse har jeg tenkt som forskjellige verdier i personer. Og intet kjønn/eller legning eller farge for den saks skyld.

må løpe nao =)...
Vis hele sitatet...
My head hurts
Sitat av fetter Vis innlegg
Når du skriver "mister verdier" får jeg en sterk følelse på at det er en innøvd frase du egentlig ikke selv vet hva betyr. Hvilke verdier? På hvilken måte?
Vis hele sitatet...
Når det kommer til seksuell legning så er jeg av den oppfatning at det ligger noe psykisk bak dette, at ens seksuelle legning påvirkes av hendelser, omgivelser og oppdragelse i oppveksten. Hvis du vokser opp med far og mor så blir du av den oppfatning at det er slik det skal være, vokser du opp med far og far blir du av den oppfatning at det er slik det skal være.

Har ikke sett noen vitenkaplig studie på dette, men hvis det er slik som jeg tror(frem til noe annet blir vitenskapelig bevist). Så mener jeg det er feil å fremprovosere og videreføre homofili til barna dine. Hetrofili mener jeg er den eneste normale seksuelle legning, dette fordi mennesker er skapt for å reprodusere seg med det motsatte kjønn. Alt annet mener jeg er psykisk innbilling.

Når det kommer til mobbing som stankelbein slengte inn en kommentar om, så vil nok barna bli mobbet på lik linje med det fleste barn. Men jeg mener at barna kan utvikle en usunn usikkerhet, fordi de føler seg annerledes, noe som igjen kan føre til dåligere selvbilde og psykiske problemer. Sammenlignet med de som vokser opp med bare en forelder, dette gjelder selfølgelig ikke alle. jeg snakker av egen erfaring.
Før vi runder av:

Nå har jeg ingen statestikk å vise til, men jeg er ganske sikker på, tross min underutviklede hjerne og mangel på etikk, at overgrep av barn i hovedsak blir utført av eldre menn. Bygger da lysten på små, uskylige barn seg opp igjennom årene?
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Når det kommer til seksuell legning så er jeg av den oppfatning at det ligger noe psykisk bak dette, at ens seksuelle legning påvirkes av hendelser, omgivelser og oppdragelse i oppveksten. Hvis du vokser opp med far og mor så blir du av den oppfatning at det er slik det skal være, vokser du opp med far og far blir du av den oppfatning at det er slik det skal være.
Vis hele sitatet...
Vel, oppfattelsen din er feil. Spør en homofil. Hvordan forklarer du homofile som har vokst opp i "heterofile hjem"?

Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Har ikke sett noen vitenkaplig studie på dette, men hvis det er slik som jeg tror(frem til noe annet blir vitenskapelig bevist). Så mener jeg det er feil å fremprovosere og videreføre homofili til barna dine. Hetrofili mener jeg er den eneste normale seksuelle legning, dette fordi mennesker er skapt for å reprodusere seg med det motsatte kjønn. Alt annet mener jeg er psykisk innbilling.
Vis hele sitatet...
1. Du kan ikke fremprovosere legning.'
2. Hvem er du til å bestemme hva som er riktig og gal legning?
3. hva er galt med å være homofil?

Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Når det kommer til mobbing som stankelbein slengte inn en kommentar om, så vil nok barna bli mobbet på lik linje med det fleste barn. Men jeg mener at barna kan utvikle en usunn usikkerhet, fordi de føler seg annerledes, noe som igjen kan føre til dåligere selvbilde og psykiske problemer. Sammenlignet med de som vokser opp med bare en forelder, dette gjelder selfølgelig ikke alle. jeg snakker av egen erfaring.
Vis hele sitatet...
Den eneste grunnen til at et barn skulle blitt usikker av å ha homofile foreldre er pga. sånne som deg, som påstår hardnakket at det er noe galt med det. I mine øyne er det du som er problemet, ikke de homofile foreldrene.
Sist endret av fetter; 5. november 2010 kl. 15:41.
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Når det kommer til seksuell legning så er jeg av den oppfatning at det ligger noe psykisk bak dette, at ens seksuelle legning påvirkes av hendelser, omgivelser og oppdragelse i oppveksten. Hvis du vokser opp med far og mor så blir du av den oppfatning at det er slik det skal være, vokser du opp med far og far blir du av den oppfatning at det er slik det skal være.

Har ikke sett noen vitenkaplig studie på dette, men hvis det er slik som jeg tror(frem til noe annet blir vitenskapelig bevist). Så mener jeg det er feil å fremprovosere og videreføre homofili til barna dine. Hetrofili mener jeg er den eneste normale seksuelle legning, dette fordi mennesker er skapt for å reprodusere seg med det motsatte kjønn. Alt annet mener jeg er psykisk innbilling.

Når det kommer til mobbing som stankelbein slengte inn en kommentar om, så vil nok barna bli mobbet på lik linje med det fleste barn. Men jeg mener at barna kan utvikle en usunn usikkerhet, fordi de føler seg annerledes, noe som igjen kan føre til dåligere selvbilde og psykiske problemer. Sammenlignet med de som vokser opp med bare en forelder, dette gjelder selfølgelig ikke alle. jeg snakker av egen erfaring.
Vis hele sitatet...
Utrolig nok leste jeg nylig en rapport som viste at barna til homofile ofte er sterkere psykisk og er mer tolerante enn andre barn...

Utrolig nok leste jeg nylig en rapport som viste at barna til homofile ofte er sterkere psykisk og er mer tolerante enn andre barn...
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Når det kommer til seksuell legning så er jeg av den oppfatning at det ligger noe psykisk bak dette, at ens seksuelle legning påvirkes av hendelser, omgivelser og oppdragelse i oppveksten. Hvis du vokser opp med far og mor så blir du av den oppfatning at det er slik det skal være, vokser du opp med far og far blir du av den oppfatning at det er slik det skal være.
Vis hele sitatet...
Er du klar over hva du sier her? Hvis homoforeldre avler homobarn, bør jo alle som vokser opp i heterofamilier bli heterofile, ikke sant? Hva da med alle de tusen barna fra heterofamilier som er homofile? Jeg kjenner mange homofile som har heterofile foreldre, men bare en eneste med homofile foreldre (og hun er forøvrig ikke homofil, men bifil).

Og hva så, forresten? Hva så om homoforeldre gir homobarn? Det er en generell oppfattelse i samfunnet i dag (i allefall i den opplyste, oppegående delen av samfunnet) at homofili ikke er galt, feil eller negativt. Så hva som om det blir flere homobarn? Det er jo ikke akkurat slik at vi sliter med underbefolkning...
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Alt annet mener jeg er psykisk innbilling.
Vis hele sitatet...
Vel, skal du mene det skal jeg mene at din heterofili er psykisk innbilning.
Egentlig tenner du på pinnsvin, du bare innser det ikke selv etter å ha blitt oppdratt av heterofile foreldre.
Sist endret av fetter; 5. november 2010 kl. 15:48.
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Hetrofili mener jeg er den eneste normale seksuelle legning, dette fordi mennesker er skapt for å reprodusere seg med det motsatte kjønn. Alt annet mener jeg er psykisk innbilling.
Vis hele sitatet...
Nei. Mennesker blir født med en mulighet til å reformere seg. Jeg kan ikke se et moralsk imperativ som krever at vi går rundt og formerer oss mest mulig.

Jeg kan ikke se noen skaper som har skapt noe. Så jeg deler ikke din antagelse.

Homofile er åpenbart istand til å forstå at de ikke biologisk kan få barn sammen, det virker som om du antar homofile ikke har forstått det og går rundt og prøver natt etter natt fånyttes...

Homofile kan fint oppdra barn sammen. Å føde og å gi omsorg er to forskjellige ting. Det fine med motiverte homofile som påtar seg foreldrejobb er at de har forstått at biologi ikke gir gratisbilletter til omsorg. Vi mennesker har gode muligheter til å videreføre masse ting utenom DNA-sammensmeltinger av gener i sæd og egg. Mennesker kommuniserer med hverandre, et fakta som later til å gå forbi de som mener tørr biologi skaper noe. Kommunikasjon viderefører de fine ting som gener ikke kan.
Sist endret av Kinseek; 5. november 2010 kl. 15:51.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hvis det er noen som gjør denne debatten useriøs, er det jo deg! Her er det ikke snakk om "pedobear", men om dine medmennesker, som har blitt født med en annen legning enn det du har blitt født med. Er du mer verdt enn dem? Har de ikke livets rett?
Vis hele sitatet...
Pedofili er ikke en legning, men en hindring på ferdigutviklede hormoner eller annet. Det er iallefall ikke en legning.

Sitat av Sixpounder
Hva om pappa var en annen mann, istedenfor "mamma" hadde vert "pappa".
Da ser man fortere forandrende verdier.

((den nye pappan min gidder ikke å dra i svømmehalen som jeg gjorde men den orginale, men ey, jeg kan jo snakke med han))

see? =)
Det ville jo neppe vært den same faren, bare at han ikke gidder å svømme, men kan prate.

Mange forveksliger. Å disse har jeg tenkt som forskjellige verdier i personer. Og intet kjønn/eller legning eller farge for den saks skyld.

må løpe nao =)...
Vis hele sitatet...
Skjønner. Og tilsyvende sist så har foreldrets legning lite å si her. Alle er forskjellige. "tap av verdi" kan like gjære være "gevinst av andre verdier" i denne sammenhengen.

Sitat av Jigsaw
Har ikke sett noen vitenkaplig studie på dette, men hvis det er slik som jeg tror(frem til noe annet blir vitenskapelig bevist). Så mener jeg det er feil å fremprovosere og videreføre homofili til barna dine. Hetrofili mener jeg er den eneste normale seksuelle legning, dette fordi mennesker er skapt for å reprodusere seg med det motsatte kjønn. Alt annet mener jeg er psykisk innbilling.
Vis hele sitatet...
Ser hva du mener, mister, men det er også verdig å tenke på at planeten er ogranisk, og at alt har en balanse. Vill ikke si at homofili nødvendigvis minsker mengder barn, men på sett og vis føer det till ferre gravide i et dyrisk samfunn, noe som gjør homofili nødvendig, i et dyrisk samfunn, for å slippe at vi blir altfor mange. Med dette prøver jeg å sette homofiliens naturlighet i lys i samsvar med din tanke.

Homofili er uansett neppe grunlag til pedofili, pedofili har vert er problem i lengere tid. Hadde homofili vert en grund hadde vi sett en økning i pedofili i sammsvar med toleransen for homofile, noe vi ikke har. Det jeg prøver å si er at jeg ikke fatter hvorfor homofili er en del av debatten engang.
Sist endret av Professor Chaos; 5. november 2010 kl. 15:53.
Sitat av fetter Vis innlegg
Vel, skal du mene det skal jeg mene at din heterofili er psykisk innbilning.
Egentlig tenner du på pinnsvin, du bare innser det ikke selv etter å ha blitt oppdratt av heterofile foreldre.
Vis hele sitatet...
Du drar den litt langt fetter. Min begrunnelse er:

Det er trossalt når en mann og en kvinne det blir barn
Dyr blir ikke homofile
Det er påvist at homofili er en hjernefeil

nuff said
Sitat av Stankelbein Vis innlegg
Du drar den litt langt fetter. Min begrunnelse er:

Det er trossalt når en mann og en kvinne det blir barn
Dyr blir ikke homofile
Det er påvist at homofili er en hjernefeil

nuff said
Vis hele sitatet...
Det finnes mange homofile dyr, blandt fisker og pattedyr.
Sitat av Professor Chaos Vis innlegg
Det finnes mange homofile dyr, blandt fisker og pattedyr.
Vis hele sitatet...
LOL du har rett
Sitat av Professor Chaos Vis innlegg
Pedofili er ikke en legning, men en hindring på ferdigutviklede hormoner eller annet. Det er iallefall ikke en legning.
Vis hele sitatet...
Om det så hadde vært en hindrinng av ferdigutviklede hormoner (noe du ikke har belegg for å påstå, vil jeg tro) så utelukker ikke det at det er en legning. En (seksuell) legning er definert som romantisk eller seksuell tiltrekningspreferanse mot noe. Hva som skulle være årsaken til det er helt betydningsløst.
Sist endret av Kinseek; 5. november 2010 kl. 15:59.
Sitat av Stankelbein Vis innlegg
Du drar den litt langt fetter. Min begrunnelse er:

Det er trossalt når en mann og en kvinne det blir barn
Vis hele sitatet...
Jepp, det er det som i dine øyne er "naturlig". På samme måte som du ikke kan bruke briller om du ikke ser så godt, for det er du jo ikke skapt for!

Sitat av Stankelbein Vis innlegg
Dyr blir ikke homofile
Vis hele sitatet...
Det er nok av homofili i dyrelivet. Kilder takk.

Sitat av Stankelbein Vis innlegg
Det er påvist at homofili er en hjernefeil

nuff said
Vis hele sitatet...
Nei det er det ikke. Slutt å spy ut feilinformasjon.
Sitat av Stankelbein Vis innlegg
Det er påvist at homofili er en hjernefeil
Vis hele sitatet...
Det er det da slett ikke? Vis gjerne til kilden for denne grove påstanden.
Sitat av Stankelbein Vis innlegg
Det er trossalt når en mann og en kvinne det blir barn
Vis hele sitatet...
Og hva så?

Sitat av Stankelbein Vis innlegg
Dyr blir ikke homofile
Vis hele sitatet...
Helt feil. Du kan google deg selv til eksempler.

Hva dyr gjør er uansett litt irrelevant.

Sitat av Stankelbein Vis innlegg
Det er påvist at homofili er en hjernefeil
Vis hele sitatet...
Pisspreik. Det har ikke blitt påvist. Antageligvis lar det seg heller ikke gjøre å påvise at det er en "feil". At noe er annerledes gjør det ikke automagisk til en feil.
http://www.dinside.no/776257/homohjernen-er-annerledes

besøkk www.therainforestsite.com i samme slengen!
Sist endret av Stankelbein; 5. november 2010 kl. 16:01.
Sitat av fetter Vis innlegg
Vel, oppfattelsen din er feil. Spør en homofil. Hvordan forklarer du homofile som har vokst opp i "heterofile hjem"?.
Vis hele sitatet...
Faren har vært fraværende under oppdragelsen.


Sitat av fetter Vis innlegg
1. Du kan ikke fremprovosere legning.'
2. Hvem er du til å bestemme hva som er riktig og gal legning?
3. hva er galt med å være homofil?.
Vis hele sitatet...
1.Hvem er du til å bestemme at du ikke kan fremprovosere legning? Der er bare hva du tror, sammenlignet med at jeg tror du kan fremprovosere legning.
2.Jeg har ikke bestemmt det, jeg har bare ytret min mening, dette er et diskusjonsforum, hvor vi diskuterer hverandres meninger det er ikke wikipedia.
3.Jeg har ingenting imot homofile, har faktisk et søskenbarn som er homofil. har ikke et vondt ord å si om han. Jeg mener bare at de ikke burde oppdra barn ene og alene, uten at det er en morsfigur i bildet.
Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Faren har vært fraværende under oppdragelsen.
Vis hele sitatet...
Du kan veldig lite om det du prater om. Var jeg deg ville jeg begynt å lese litt om ting - om enn bare for å finne noe du kunne underbygge påstandene dine med.

Det finnes plenty av homofile med fedre som har vært "tilstede" hele tiden under oppdragelsen. Eller mener du at det automatisk er slik at homofile må ha hatt fraværende fedre siden de er homofile. Teit sirkulær argumentasjon.

Sitat av Jigsaw Vis innlegg
2.Jeg har ikke bestemmt det, jeg har bare ytret min mening, dette er et diskusjonsforum, hvor vi diskuterer hverandres meninger det er ikke wikipedia
Vis hele sitatet...
Gratulerer. Du har en mening. Det har 4.6 millioner andre nordmenn også. Skal du diskutere meninger synes jeg du bør forsøke finne noe å argumentere utifra. Meninger bør jo helst komme fra et eller annet sted. Personlig er jeg veldig sjeldent interessert i andres meninger, men i hvorfor de mener som de gjør. Ellers kunne vi vel sitte og diskutere om vi liker kake eller pai. Der trenger en vel sjeldent argumenter.
Sist endret av Kinseek; 5. november 2010 kl. 16:08.
Sitat av Stankelbein Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Som jeg, og mange andre, har påpekt; annerledes er ikke synnonymt med feil.
Sitat av Stankelbein Vis innlegg
besøkk www.therainforestsite.com i samme slengen!
Vis hele sitatet...
Sitat av fetter Vis innlegg
Vel, skal du mene det skal jeg mene at din heterofili er psykisk innbilning.
Vis hele sitatet...
Skal du mene at min hetrofile legning er innbilning, så er det helt greit.


Sitat av fetter Vis innlegg
Egentlig tenner du på pinnsvin, du bare innser det ikke selv etter å ha blitt oppdratt av heterofile foreldre.
Vis hele sitatet...
Er det ikke du som mener vi skal ha et åpent sinn, hvorfor slenger du dritt om at jeg egentlig har zoofil legning? Det blir for domt. Prøv å være litt saklig.
Sitat av Professor Chaos Vis innlegg
Hva med denne: Homofile foreldre med hetrofil unge?
Vis hele sitatet...
Hva med det?

Sitat av Jigsaw Vis innlegg
Er det ikke du som mener vi skal ha et åpent sinn, hvorfor slenger du dritt om at jeg egentlig har zoofil legning? Det blir for domt. Prøv å være litt saklig.
Vis hele sitatet...
Han prøver bare å illustrere hvor dumt det blir å påstå at legning (eller andre legninger enn heterofili) utelukkende er et produkt av miljø under oppveksten.
Sist endret av felix_poker; 5. november 2010 kl. 16:15.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hva med det?
Vis hele sitatet...
Kan ikke akkurat si de blir hetrofile grunnet foreldrene. Dette var mere ment mot altmuligviteren som mente at alle homofile er homofile fordi "pappa" ikke var der under oppveksten.

Jeg er gutt, I suck cocks, og pappa var faktisk mere tilstede en mamma, selv om jeg har hatt begge ganske i hælene hele veien.
Sitat av Kinseek Vis innlegg


Pisspreik. Det har ikke blitt påvist. Antageligvis lar det seg heller ikke gjøre å påvise at det er en "feil". At noe er annerledes gjør det ikke automagisk til en feil.
Vis hele sitatet...
Her er omtale av en studie som konkluderer med at det er fysiske forskjeller mellom homofile og heterofiles hjerne.

Forøvrig er ikke et studie av 90 mennesker på langt nær nok til å kunne godta det som en sannhet.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/7456588.stm

Kan være dette var hva du mente med "annerledes", dog det blir svært subjektivt og situasjonsavhengig om man kan "velge" hvorvidt et avvik fra normalen er en forskjell eller en feil.

Uansett er det at homofili er en hjernefeil, eller annerledes om du øsnker, noe mange homofile ønsker at man kan dokumentere, nettopp for å få alle de som tror det kan "behandles" til å holde kjeft.

Sitat av Professor Chaos Vis innlegg
Pedofili er ikke en legning, men en hindring på ferdigutviklede hormoner eller annet. Det er iallefall ikke en legning.
Vis hele sitatet...
Hadde dette vært faktum kunne pedofili kureres med eksogen tilførsel av disse hormonene. Har ekstremt vanskelig for å tro at det er så enkelt. Kilde?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Stankelbein Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det er forskjeller på hjerner til kvinner og menn, men er det nødvendigvis feil å vere mann av den grunn?
Sitat av Stankelbein Vis innlegg
Det er på grunn av hjernefeilen din!

Vis hele sitatet...
Jeg må bare få påpeke at du er utrolig usaklig, umoden og svært respektløs ovenfor andre – både de du diskuterer med og de du omtaler. Alt du sier og påstår er i sin helhet plukket rett ut av ræva, og du har ikke belegg for noe av det – hverken spydighetene eller dine påståtte "fakta". Jeg foreslår at du enten skjerper deg og oppfører deg som man kan forvente av et mer eller mindre oppegående menneske, eller at du holder fingrene av tastaturet og slutter å forpeste forumet med den slags søppel.

Og et par kommentarer til dine tidligere påstander, helt på tampen:
Biologiske forskjeller impliserer ikke "feil" – tvert i mot er det en forutsetning for videre evolusjon.
Praktisk talt alle dyrearter har blitt observert bedrive homoseksuell atferd. Wikipedia har til og med kategoriserte lister.
Sist endret av Provo; 5. november 2010 kl. 18:11.
▼ ... noen uker senere ... ▼
AH elsker og se folk som ikke har peiling på hva de snakker om, bli rivd sønder og sammen. Hiver inn mine 2 øre: (beklager på forhånd dårlig grammatikk).

Homofili er et naturlig fenomen, det finnes på tvers av dyre riker, samfunner og kulturer. Og herved si at det er kunn et produkt av omgivelsene er meget useriøst, ignorant og rett og slett idiotisk. Et lett google søk kunne spart seg for umiddelbar latterliggjøring. Selv shimpanzer, menneskets nære fetter i evolusjonsteorien, har veldig mange tilfeller av homofili, dette gjelder VELDIG mange dyre arter.

Når det gjelder rolle debatten: Kjønnsroller er generalisert og dogmatisert i samfunnet. Alt fra leketøysreklamer for barbier, til filmer, bøker og pop-kultur, dikterer hvordan vi burde oppføre oss i rollene våre. Roller er et kulturelt fennomen. Er noen kulturer som har, f.eks. kvinnen som dominant, bestemmende og regjerende i husholdet, mens mannen er tilbaketrukken og følsom. Har ingen kilde, men søk på feminen drevne kulturer burde hjelpe.
Hmm... vet ikke helt hvor jeg skulle her xD... MEN Derfor mener jeg det er unyttig og si at kjønnsroller i et homoseksuelt hjem skader barnet. Hvis noe annet lærer barnet verdier som at man ikke skal diskriminere, man skal tolerer, og være åpen med seg selv, også når det gjelder seksualitet.

Vil også ta neste steg og oppforde folk til homofili! xD
De spytter sannsynligvis ikke ut en rotte selv, men de tar mange ganger vare på de som allerede er her, og ikke har foreldre! Det er ikke akkurat et SKJULT faktum at overpopulasjon (sammen med vannmangel) kommer til og være de neste store problemene menneske møter. Kjenner du et homofilt par, send dem en blomsterkurv!

Vil også parere alle moralitet-baserte mot-argumenter. De er derivert fra religiøse dogmatiske tankerekker, og har derfor ingen betydning i en saklig diskusjon. I tillegg vil jeg nevne libertine-loven. "Mine rettigheter slutter der dine begynner", eller no lignende. Altså, hva bryr du deg hvis andre folk har et homofilt forhold? Hvordan skader det deg?

Ditt argument kan da være (det er det ihvertfall i USA!) "Jamenn hva om at de gifter seg, det ødelegger ekteskapets betydning/hellighet". Da ville jeg svart: "Har du sett skilssmisse statestikken i det siste?".
Den vestlige verden skryter så mye av liket -- man er ikke lik med mindre man er lik under loven også. I USA er det stor forskjell, under loven mellom gifte par, og homofile par i "union". Blandt annet skattefritak, legale konsekvenser, papirarbeid osv. Mulig det er slik i Norge og, untatt skatt?

*End of Rant*
Sitat av kummi90 Vis innlegg
Selv shimpanzer, menneskets nære fetter i evolusjonsteorien, har veldig mange tilfeller av homofili, dette gjelder VELDIG mange dyre arter.
Vis hele sitatet...
Bare for å pirke litt. 100% av alle sjimpanser er bifile.
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
Bare for å pirke litt. 100% av alle sjimpanser er bifile.
Vis hele sitatet...
Kilde? Er litt skeptisk til den der.
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Kilde? Er litt skeptisk til den der.
Vis hele sitatet...
Tipper vedkommende har sett på NRK-programmet "Trekant"
Der ble det sagt? Kult..
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Tipper vedkommende har sett på NRK-programmet "Trekant"
Vis hele sitatet...
En liten avsporing av ren nysgjerrighet. Går da utifra at du var seriøs med at påstanden kom fra programmet Trekant. Kom påstanden da fra en fakta-stemme i bakgrunnen, eller ble den ytret av en dame som skulle vise en jente hvordan man skal ha oralsex ved å slikke på en kjærlighet på pinne, og som kvikt nevnte det om sjimpanser imellom slikkene sine?

Ihvertfall, det en en underrase av sjimpansene som heter Bonobo, og der er ihvertfall alle biseksuelle som hater_mordin sier. En vanlig sjimpanse, såvidt jeg vet, har ikke denne oppførselen. Kan forøvrig legge til en litt morsom fakta, og det er at Bonoboen faktisk tungekysser hverandre også mens akten pågår.

Ja, jeg liker å pirke i detaljer. Beklager.
Det ble nevnt av en faktastemme, men de ble tatt litt ut av kontekst her. De nevnte mer at sjimpanser hadde oralsex med hverandre, og at det var f.eks. vanlig at hansjimpansene tok en annen sjimpanse sin penis i munnen. Men de sa og at forskere trodde de mente dette mer som lek enn som noe sexuelt.
Nei!

Pedofili er noe jeg aldri kunne ha akseptert, jeg vet at det er en psykisk lidelse, men dette vil ikke si at det er greit.
Sitat av commander95 Vis innlegg
Nei!

Pedofili er noe jeg aldri kunne ha akseptert, jeg vet at det er en psykisk lidelse, men dette vil ikke si at det er greit.
Vis hele sitatet...
Så hva ville du gjort hvis en god venn av deg i all fortrolighet fortalte deg at han eller hun var tiltrukket av barn? Hva innebærer det for deg å ikke akseptere andre menneskers følelser?
Jeg har lært meg til å akseptere homofile. Så med en tilsvarende kampanje, så ville en nok ha gjort det også?, MEN det vil heldigvis aldri skje. Så nei fra meg.
Sitat av commander95 Vis innlegg
Nei!

Pedofili er noe jeg aldri kunne ha akseptert, jeg vet at det er en psykisk lidelse, men dette vil ikke si at det er greit.
Vis hele sitatet...
Og si det er en psykisk lidelse er og dra litt vel i. Greit nok, det kommer ann på definisjon. Pedofili er sterkt uønsket av samfunnet (selvom veldig mange har feildefinisjon, og bare tror det betyr og ta på barn), og sikkert uønsket av personen som er pedofil, MEN det er allikevel, enten du vil eller ei, en seksuell legning; en seksuell identitet.
Hvorfor ville du ikke akseptert at din venn hadde kommet ut som pedofil, spesielt når du vet godt at han ikek kan noe for det? Det virker veldig urimelig fra din side.
det kan være så mye psykisk lidelse det bare vil, jeg vil ALDRI akseptere pedofile. hadde det vært opp til meg skulle samtlige vært kastrert å sendt til en øde øy. blir skremt av å se tilbøylighetene i tråden "stakkars de er jo bare syke"
Tror du pedofile kan noe for at de er pedofile? Hvis nei, skal man straffe noen for noe de ikke kan noe for?
Sitat av skukketrure Vis innlegg
det kan være så mye psykisk lidelse det bare vil, jeg vil ALDRI akseptere pedofile. hadde det vært opp til meg skulle samtlige vært kastrert å sendt til en øde øy. blir skremt av å se tilbøylighetene i tråden "stakkars de er jo bare syke"
Vis hele sitatet...
Kan du venligst forklare hva de har gjort for å fortjene å bli kastrert? voldtekt er ikke et alternativ. Vi snakker ikke overgripere her, men folk med pedofil legning.
Sitat av Invisible Elf Vis innlegg
Tror du pedofile kan noe for at de er pedofile? Hvis nei, skal man straffe noen for noe de ikke kan noe for?
Vis hele sitatet...
barn kan ihertfall ikke noe for at de er barn , å skal noen straffes så heller vel vektskåla greit mot andre siden. det finnes vel grenser for hvor liberal man skal være. å min går ihvertfall veldig langt før dette emnet
Nå skyter jeg ut en tanke til diskusjon. Ikke min mening, men noe jeg har hørt nevnt mange ganger. Fikk meg til å tenke: "Hva ville jeg gjort?"

Hvis du er pedofil, du vet at det er eneste legning du har, blir tiltrukket av barn. Du vil da, om du er fornuftig, ikke ønske å ha et seksuelt forhold til et barn, fordi det er galt. Ergo: Du vil selv ikke ha denne driften mot barn. Vil det ikke være en løsning å la seg kastreres?

Slik jeg forstår det så forsvinner da den seksuelle lysten. Ikke sterilisering, men kastrering.
Sist endret av Matthiesen; 30. november 2010 kl. 11:20.
Sitat av skukketrure Vis innlegg
barn kan ihertfall ikke noe for at de er barn , å skal noen straffes så heller vel vektskåla greit mot andre siden. det finnes vel grenser for hvor liberal man skal være. å min går ihvertfall veldig langt før dette emnet
Vis hele sitatet...
Les mer i tråden så skjønner du sikkert hvorfor innlegget ditt ikke holder mål.

Pedofili har ikke mer en automatisk sammenheng med overgrep og fordervelse, det er bare en seksuell legning!
Sitat av skukketrure Vis innlegg
barn kan ihertfall ikke noe for at de er barn , å skal noen straffes så heller vel vektskåla greit mot andre siden. det finnes vel grenser for hvor liberal man skal være. å min går ihvertfall veldig langt før dette emnet
Vis hele sitatet...
Det er da ingen som straffer barn for at de er barn. Her snakker vi om pedofili som en legning. Selv om mange overgrep mot barn blir begått av pedofile, så betyr ikke det at vi kan straffe alle pedofile før de har gjort noe. Mener du det er riktig å fengsle alle innvandrere, fordi de er overrepresentert på kriminalitetsstatistikken?
Sitat av fetter Vis innlegg
Kan du venligst forklare hva de har gjort for å fortjene å bli kastrert? voldtekt er ikke et alternativ. Vi snakker ikke overgripere her, men folk med pedofil legning.
Vis hele sitatet...
enkelt å greit forde at jeg avskyr slike svin veldig . har en datter på 10 mnd, å at noen kan sitte å sikle å fantasere om hva som er under bleia hennes for meg bare veldig kvalm. merkelig at jeg i det hele tatt trenger argumentere for mine meninger i denne tråden
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Nå skyter jeg ut en tanke til diskusjon. Ikke min mening, men noe jeg har hørt nevnt mange ganger. Fikk meg til å tenke: "Hva ville jeg gjort?"

Hvis du er pedofil, du vet at det er eneste legning du har, blir tiltrukket av barn. Du vil da, om du er fornuftig, ikke ønske å ha et seksuelt forhold til et barn, fordi det er galt. Ergo: Du vil selv ikke ha denne driften mot barn. Vil det ikke være en løsning å la seg kastreres?

Slik jeg forstår det så forsvinner da den seksuelle lysten. Ikke sterilisering, men kastrering.
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro jeg hadde forsøkt ganske mye annet før jeg lot meg kastrere..
Sitat av skukketrure Vis innlegg
det kan være så mye psykisk lidelse det bare vil, jeg vil ALDRI akseptere pedofile. hadde det vært opp til meg skulle samtlige vært kastrert å sendt til en øde øy. blir skremt av å se tilbøylighetene i tråden "stakkars de er jo bare syke"
Vis hele sitatet...
Det er veldig greit å ha en spesifik gruppe å hate. Totalt hat uten noe rom for diskusjon eller unntak. Pedofile er naturligvis jævlig lette å hate, de står og sikler over barna våre! BRENN DE PÅ BÅL!

Så oppdager du at året er 2010 og vi bor i Norge.

Det er greit å hate de, bare prøv å hold det for deg selv.

Ellers kan du være med på å dytte personen langt nok unna samfunnet til at vedkommende føler seg så uttafor at de kan finne på å gi slipp på moralen og gjøre det de vet er galt. Overgrep

Ved å kjøre de så langt ned i møkka har de kanskje til slutt ikke noe å tape. Pluss på alkohol\dop for å drukne sorgene og du har vært med å skapt en overgriper. Satt på spissen
Sist endret av Bothrops; 30. november 2010 kl. 11:27.
Sitat av skukketrure Vis innlegg
enkelt å greit forde at jeg avskyr slike svin veldig . har en datter på 10 mnd, å at noen kan sitte å sikle å fantasere om hva som er under bleia hennes for meg bare veldig kvalm. merkelig at jeg i det hele tatt trenger argumentere for mine meninger i denne tråden
Vis hele sitatet...
Ja det er for de aller fleste en kvalm tanke, men skal du virkelig kastrere noen basert på at deres private tanker og meninger gjør deg kvalm?
Isåfall er du i mine øyne hundre ganger værre enn pedofile.
pedofili vil si at man kun tenner på barn før pubertet, sexuelle drifter er STERKE drifter. å veldig mange som har den diagnosen vil før eller senere i livet forsøke å prøve ut sine urdrifter.Den sjansen er jeg ikke villig til å ta. Hvis det var opp til meg! punktum for min del