Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2505
Jeg fant, jeg fant
AlbertEinstein's Avatar
Hei, Freaks.

Jeg har kommet over et par piller som skal inneholde buprenorfin, men det jeg lurer på er om de også inneholder naloxone så jeg trenger å bekymre meg for krasj ved samtidig bruk av andre opiater?

Noen som kjenner igjen denne lille temmeren?

https://imgur.com/a/5p790WO

Eventuelt noe jeg har misforstått her andgående å gå fra bruk av feks. heroin til disse eller andre veien? Vet det finnes andre tråder på tema, men jeg klarte ikke finne ut akkurat hvilken buprenorfin-pille jeg sitter med her.

Tusen takk for all hjelp!
Anonym bruker
"Fortvilet Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det ser ut som en vanlig subutex. Suboxone, de som inneholder naloxone, er mer runde enn ovale slik den på bildet er. Hvis det heller ikke står naloksone på blisteret vil jeg tro det er en to mg subutex du har der
Det der er vanlige buprenorfin orifarm sine tabletter. De inneholder ikke naloxon, og viss du feks skal trappe ned på heroin er de veldig gode å bruke i en periode til akkurat det.

Du trenger ikke bekymre deg for å bruke de sammen med heroin feks, annet enn at heroinen ikke virker så bra dersom du tar buprenorfin.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det ser ut som en vanlig subutex. Suboxone, de som inneholder naloxone, er mer runde enn ovale slik den på bildet er. Hvis det heller ikke står naloksone på blisteret vil jeg tro det er en to mg subutex du har der
Vis hele sitatet...
Ser mer ut som en 8 mg buprenorfin for meg. Men må se bilde fra siden, men er ganske sikker på at det er 8 mg.
Sist endret av Mia123; 25. september 2019 kl. 22:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Funker buprenorfin mot kroniske smerter?
Anonym bruker
"Fortvilet Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Mia123 Vis innlegg
Det der er vanlige buprenorfin orifarm sine tabletter. De inneholder ikke naloxon, og viss du feks skal trappe ned på heroin er de veldig gode å bruke i en periode til akkurat det.

Du trenger ikke bekymre deg for å bruke de sammen med heroin feks, annet enn at heroinen ikke virker så bra dersom du tar buprenorfin.



Ser mer ut som en 8 mg buprenorfin for meg. Men må se bilde fra siden, men er ganske sikker på at det er 8 mg.
Vis hele sitatet...



Ja, så det nå, det står 8 mg på blisteret. Om du ikke har toleranse så bare begynn med en LITEN bit og vent halvannnen time før du evt tar mer
Sitat av G-unot! Vis innlegg
Funker buprenorfin mot kroniske smerter?
Vis hele sitatet...
Ja, det gjør det nok. På lik linje med andre opiater. Tipper en plass midt i mellom Oxy og kodein, med andre ord ganske kraftig smertestillende
Sitat av Alge Vis innlegg
Ja, det gjør det nok. På lik linje med andre opiater. Tipper en plass midt i mellom Oxy og kodein, med andre ord ganske kraftig smertestillende
Vis hele sitatet...
Hei! Takk for svar Alge 😊 Jeg har aldri tatt det før, men kunne tenkt å tatt det en sjelden gang. Kunne f.eks 0,2 vært nok. Ønsker ikke rus, men smertestillende effekt.
Jeg bruker Norspan plaster mot kroniske ryggsmerter sammen med noen andre medikamenter.Lite egnet for akutte smerter.Der er vel Temgesic bedre.Subutex brukes vel mest innen Lar.Hadde en halv tablett engang som jeg delte opp og hadde i et par,tre dager.
Ja, tror temgesic hadde vært bedre for å få riktig dosering.
Jeg syns ikke buprenorfin funker for smerter iheletatt. De kan til nøds ta russuget. Men for min del er buprenorfin noe man KUN skal bruke under et avrusningsoplegg. Det er ikke en medisin man skal gå på i måneder og år.
Ja, sikkert likegreit å la vær å ta det da. Takk for svar.
Det er ekstremt avheginghetsskapende. Jeg skulle bare prøve for 6-7 år siden, nå har jeg vært uten billappen over et år, får hjelp av lege ig ara, er på nedtrapping. For et styr jeg har viklet meg inn i. Advarer alle mot opiater, det burde kun brukes hvis det er høyst nødvendig. Virkningen går bort etterhvert, og man. Merker ikke en dritt om man tar 4 eller 40 mg.
För guds skull, inte rota dig bort i Subutex! Du blir sjukt beroende av det och as svårt att komma sig ut av det. Detta vet jag av erfarenhet! Tog bara sub 1-2 ggr i mån för att ”slappa av” från min krävande jobb. Det blev fort 1-2 ggr i veckan och sen var dag. Detta var nu 5 år sen! Så styr undan är mitt råd
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Litt off topic kanskje, men opiater generelt er avhengighetsskapende. Subutex har ekstremt lang halvveringstid, for meg varer 0,5 mg nasalt i to-tre døgn før jeg er "normal" nok til å deale med folk som kjenner den edru versjonen av meg. Kombinér dette med litt dårlig selvkontroll og/eller traumehistorikk, så er det klart at det fort kan bli skummelt.

Har tatt sub en håndfull ganger, og få drugs gir like sterke cravings når effekten begynner å dabbe av. For meg er dette nok av en advarsel til å være ekstra forsiktig, og dermed vente lenge til neste gang. Med mitt bruksmønster har jeg enda tilgode å oppleve noen negative bivirkninger annet enn litt psykiske cravings til effekten er helt ute.