Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1207
Hei!
Jeg har en xpcc xvti-800 UPS, for et par år siden døde batteriet i den og jeg la den vekk. Nå skal jeg lage en server, og da er det kjekt med en UPS, men jeg vil ha en som varer litt, og de er som regel dyre... Så min ide er å bruke den gamle og heller ha et AGM batteri koblet på den (+ ekstra kjøling, sikkerhet osv osv...) men før jeg vil bruke penger på noe sånt så har jeg testet den, og da kommer sprøsmålet mitt: Da jeg prøver batteridrift/backup med et vanlig bilbatteri og en vanlig lyspære (220V 60w eller noe) så blinker det litt i pæra, lignende som i et lysamratur/lysstoffrør. Men når jeg da kobler inn veggkontaken igjen så lyser den som normalt. Har ikke noe "true RMS" voltmeter så har ikke mulighet til å lese av riktig volt på strøm ut.

Er dette normalt for en UPS?? Er den jeg har ødelagt??
Vil si at: Nei. Dette er ikke normalt.

En UPS skal i tillegg til å være reservestrøm også rense strømmen. Slik at du får en jevn og rippelfri tilførsel.

Så mulig du har en svært billig utgave av UPS som ikke gjør jobben sin skikkelig i utgangspunktet, eller så er noe galt med den.
Kanskje belastningen er for liten? Min første tanke, men som han over skriver så er ikke dette normalt, og du skal få "renere" spenning ut enn inn, uavhengig av batteridrift eller nettdrift.
Hvilken type UPS er det?
Trådstarter
72 1
Det er en Extreme Power, xpcc xvti-800. Gammel greie som fungerte bra i sin tid, men kan fort hende den driver å streiker, skal prøve å få tid til å teste mer i løpet av helgen før jeg bruker penger på dette prosjektet

Tusen takk for svar forresten
Sist endret av Ipower; 2. juni 2016 kl. 17:49.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Antagelig leverer UPSen modifisert sinus når den går på batteri mot ren sinus når den får strøm fra nettet.