Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 857
pc"n fungerte i 1 dag for jeg fikk denne feilkoden

bad_system_config_info

Noen som vet hva som har skjedd?
Vil helst ikke formatere.
Et kjapt søk så fant jeg:
The BAD_SYSTEM_CONFIG_INFO bug check occurs if the SYSTEM hive is corrupt. However, this corruption is unlikely, because the boot loader, known as NT Loader (NTLDR) in versions of Windows prior to Vista, checks a hive for corruption when it loads the hive.

This bug check can also occur if some critical registry keys and values are missing. Thee keys and values might be missing if a user manually edited the registry.
Vis hele sitatet...
Og de anbefaler å prøve dette:
Try booting into safe mode and then restart the OS normally. If the restart does not fix the problem, the registry damage is too extensive. Try the following steps.

If you have a system restore point, try restoring to an earlier restore point.
Reset your PC.
Use installation media to restore or reset your PC.
Use installation media to reinstall Windows.
Vis hele sitatet...
Link til microsoft sine sider.


Fant denne siden med litt bedre hjelp.

Er ikke farlig å bruke søkemotorer vet du Er som regel mange som har opplevd akkurat det samme som deg.
Sist endret av aphex; 28. mai 2016 kl. 10:59.
Trådstarter
38 4
Har søkt en del. Står mye rart.. sett på Youtube osv
Sitat av Fuhr Vis innlegg
Har søkt en del. Står mye rart.. sett på Youtube osv
Vis hele sitatet...
Men har du gjort et forsøk på det som står i den siste linken jeg ga?
Lag en windows 10 bootable usb disk og ta en repair?

Ut i fra det jeg fant var det registeret som mest sannsynlig har feil, og dette måtte visst repareres via installasjonsmedia.
Men dette er info jeg har fått fra søket, så skal ikke påstå jeg er noen ekspert.

Et annet tips er å prøve DuckDuckGo.com som søkemotor, om du ikke har testet den. Jeg finner ting enklere der i hvertfall.
Trådstarter
38 4
Har lagt inn windows på USB, men hvordan får jeg åpnet filen når jeg ikke kommer inn på maskinen?
Sitat av Fuhr Vis innlegg
Har lagt inn windows på USB, men hvordan får jeg åpnet filen når jeg ikke kommer inn på maskinen?
Vis hele sitatet...
Om du har fått laget Windows USB, så er det bare å boote fra denne, for så å ta repair. I værste fall må du velge å boote fra USB og ikke Harddisken med windows installasjon. Varierer fra PC til PC, men som regel har du F10 som gir deg boot-alternativer, ellers må du inn i bios å velge at den skal boote fra USB.

Once you have the installation media, follow the steps:

a. Insert the installation USB/DVD media and boot Windows 10
b. In the ‘Windows setup’ page select the ‘language to install’, ‘Time and currency format’ and the ‘keyboard or input method’ and click on ‘next’.
c. Click on ‘Repair your computer’ and select ‘Troubleshoot’.
d. Select ‘Automatic Repair’ and select the operating system.
e. You will then see a blue screen and an option to choose. Choose the option Troubleshoot and select advanced options.
f. You may choose Automatic Repair from Advanced boot option.
g. Follow the instructions.
Vis hele sitatet...