Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 1078
Hei. Nå for tiden er jeg lærling og skal ta fagprøve neste år. Greia er at jeg er snart i midten av tjueårene og jeg hadde alltid lyst å bo i et annet land for 3-6 måneder periode eller muligens resten av livet, hvis jeg trives i det landet. Jeg har jo reist en del i Europa og vært i Nord-Amerika 2 ganger, så jeg har sett en liten del av verden

Jeg har lyst å flytte til Danmark for å jobbe neste år etter bestått fagprøve.
Jeg vet at det er flere arbeidsledige i Danmark enn Norge og danskene reiser til Norge for å jobbe, men Sverige har enda flere arbeidsledige enn Danmark og jeg tror at det er vanskeligere å finne jobb i Danmark enn i Norge, men ikke helt umulig, hvis man har nettverk i Danmark og fagbrev i yrket mitt?

Noen som har erfaring fra arbeidslivet i Danmark og hvordan er det med ferier og lønn? Jeg vet det er mye høyere skatt og avgifter i Danmark, men de har billigere varer som en slags kompensasjon for skatt og avgiftene.