Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3720
Har lasta ned noen programmer til OS X, deriblandt DVD Studio Pro og Adobe After Effects (.dmg-filer)
Problemet er at når jeg kjører dem får jeg feilmeldingen

"[programnavn]" ble ikke aktivert på grunn av feiltype 95. (ingen aktiverbare filsystemer)
Vis hele sitatet...
Er dette filen som er defekt, eller jeg som dummer meg ut på en eller annen måte?
her er en med samme problemet men med et annet program:

http://groups.google.com/groups?hl=n...a=N&tab=wg&lr=

Ellers kan du få flere svar hvis du endrer språket til engelsk og søker på den setningen istedet på f.eks. google-groups.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Jepp, det er defekt fil som er problemet. Dette skjer av en av to grunner:

1) filen er ikke komplett
2) de som distribuerer filmen har slettet noen bytes midt i filen slik at CRC summen ikke stemmer.

1 er irriterende, men 2 er erke-irriterende - det er nemlig slik folk har begynt å "beskytte seg" mot piratkopiert software: Produsentene flommer markedet med "piratkopier" som ikke fungerer, slik at folk blir oppgitte og gir opp.

HJ
[Offtopic]Ingen problemer når du fikk mac sa du? Alt blir bra når du får mac sa du? [/offtopic]
http://www.appleerrorcodes.com/

Høres ut som om du har lasta ned noe kælk...
Opprinnelig postet av SharQ

2) de som distribuerer filmen har slettet noen bytes midt i filen slik at CRC summen ikke stemmer.
Vis hele sitatet...
Ehh... Tror dette er ganske sjelden, det kan faktisk forekomme CRC feil når du laster ned filer fra nettet. Det er nok ikke noen som har "slettet" noen byte midt i filen, men det er sansynligvis et par byte som er blitt feiloverført.