Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vært snill å vurder å slå på annonsevisning, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  211 61276
Registrer deg for å skrive svar Trådrulett
▼ over en måned senere ... ▼
Linuxnerd
sep. 2001
954  14
Må vel kanskje bidra litt til tråden jeg startet (for snart en evighet siden)

Først vil jeg anbefale Terminator som terminal; den støtter bl.a tab's, men den nyttigste funksjonen er at du kan splitte opp terminalen i flere terminaler. http://www.tenshu.net/terminator/ (ligger også i repositoriet til de fleste distroer).

Oracle Virtualbox, om du også setter deg inn i hvordan denne fungerer fra kommandolinjen, så kan du kjøre dette på en headless server og bruke RDP til å koble deg til den virtuelle maskinen (dette kalles for VRDP). I tillegg kommer det hyppige oppdateringer til denne. Windows gjester har også eksperimentell 3D-støtte, men dette har jeg ikke testet selv.

Gpodder (www.gpodder.net), om du lytter mye til podcasts på forskjellige enheter hjelper denne deg å holde podcastene i sync. Er absolutt verdt en sjekk.

Sshfs. Hvorfor ikke bruke SSH til fildeling? Med sshfs mounter du en katalog som ligger på en annen maskin som kjører SSH serveren.

Remmina RDP-klient, http://remmina.sourceforge.net/. Om du bruker RDP mye er dette en klient som absolutt er verdt å sjekke ut.
▼ noen uker senere ... ▼
pǝuddo
sep. 2007
825  35
er det noen gode html/javascript editorer med alle definisjoner allerede innlagt?
vet det er ett til mac, men husker ikke hva det heter..
okt. 2010
1  2
Sitat av Xtrax Vis innlegg
Det finnes jo utallige Linux-programmer der "ute", og det er mange nyttige og bra programmer, men de er ikke bestandig like lett å finne, eller vite om. Så er det noen programmer du virkelig har likt, og som du kan anbefale?

Programmene jeg tenker på kan være alt ifra dockapps til avanserte "nettverks-analyse-programmer"
Vis hele sitatet...
Herlt erlig så har jegikke peiling på linux, men lasta ned ett som heter lime... Vasr helt ok det... Dere med peiling ler nok, he he, men men, kritikk er kult
▼ noen måneder senere ... ▼
niklasj's Avatar
aug. 2010
170  32
Kom nettopp over et genialt program, som jeg føler jeg må dele.

djmount

Dette programmet monterer upnp shares som filsystem automatisk.

Testet dette med min Nokia E52, HTC Desire og tversity (som er tilgjenngelig gjennom vpn). Fant alle!

Bare kjør "djmount /sti/til/mappe" (f. eks.: djmount /media/upnp i mitt tilfelle) og djmount vil søke og legge til upnp servere automatisk.

Til slutt: Trodde det var noe feil i starten da ls -l i mappen jeg monterte ga null treff. Men da jeg gikk inn i mappen med Dolphin så ble det montert med en gang.
▼ mange måneder senere ... ▼
april 2011
37  7
Noen som har et bra program for å style opp desktopen din i Linux? Bruker Ubuntu 11.04. Tenker på noe som Rainmeter og mootext eller hvafaen det heter.
▼ noen uker senere ... ▼
bah!
Skrue's Avatar
mars 2011
229  80
Sitat av Inzide Vis innlegg
Noen som har et bra program for å style opp desktopen din i Linux? Bruker Ubuntu 11.04. Tenker på noe som Rainmeter og mootext eller hvafaen det heter.
Vis hele sitatet...
conky *ogmangeavde*
nov. 2011
44  1
Sitat av NAPse Vis innlegg
Jeg vil virkelig anbefale OnTv til alle TV-tittere.

Det er godt forklart hvordan du setter det opp med xmltv på ubuntuforums.
Vis hele sitatet...
OnTV er det for å se tv med tvkort eller for å se tv rett fra nett?
▼ over et år senere ... ▼
feb. 2013
22  8
Bleachbit
For å slette logger ol. Som CCleaner på Windows.

BCWipe
Sletter fri plass og filer.
▼ noen uker senere ... ▼
des. 2007
766  244
Er det noe annet program som i prinsippet gjør det samme som wine? Jeg har nettopp funnet ut hvordan det funker og ble nysgjerrig på om det finnes andre lignende programmer i linux verden og bruke.
JohnMichael's Avatar
jan. 2011
526  118
Sitat av Xtrax Vis innlegg
Remmina RDP-klient, http://remmina.sourceforge.net/. Om du bruker RDP mye er dette en klient som absolutt er verdt å sjekke ut.
Vis hele sitatet...
Må si meg enig i at Remmina er verdt å teste, selv om jeg hovedsaklig bruker VNC-plugin og ikke RDP. Selv ble jeg tvunget til å leite etter alternativer etter at vinagre sin integrerte ssh-tunnelfunksjon sluttet å fungere (bugreporten er vel fortsatt ikke løst) og jeg var lei av å måtte gjøre det manuelt.

Sitat av creavator Vis innlegg
Er det noe annet program som i prinsippet gjør det samme som wine? Jeg har nettopp funnet ut hvordan det funker og ble nysgjerrig på om det finnes andre lignende programmer i linux verden og bruke.
Vis hele sitatet...
Crossover? VMware Player/Workstation, VirtualBox?
Flere: http://alternativeto.net/software/wine/
Oggy's Avatar
mars 2013
9  1
Jeg er en ny Linux-bruker.
Jeg kjører Lubuntu akkurat nå, den er skikkelig chill.

Programmer jeg liker:
Labyrinth Mind-mapping. (for å tegne tankebobbler osv)
KOrganizer. (kalender med alarmsystem for påminnelser av hva enn du vil)
Calibre. (Ebook program som lar deg organisere dine e-bøker og så kan du også søke og handle blant mange E-book forhandlere).
Rythmbox. (jukebox).

Det er de jeg kommer på nå.
Registrer deg for å skrive svar
Moderer