Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 4423
Jeg går Grunnkurs i almennefag på videregående. Har aldri hatt noe særlig problem med skole. Ungdomsskolen surfet jeg igjennom med gode karakterer uten å gjøre stort og fravær var det lite av. Men nå har har dette snudd seg, helt siden jeg begynte her har jeg skulket mye. Forrige halvår var jeg èn time unna å bli satt ned i ordenskarakter, og det går ikke mot noe bedre dette halvåret.

Når jeg våkner om morgenen vurderer jeg hver dag å bare droppe å dra på skolen. Ikke fordi jeg misstrives eller noe, jeg har venner, og jeg mestrer faktisk fagene helt greit. Men når jeg står opp er jeg så sykt trøtt, og jeg er trøtt helt til kvelden kommer. Eneste gangene jeg faktisk føler meg opplagt er etter større inntak av koffein. Må si kaffe delvis har reddet meg fra å droppe skolen helt.

På grunn av min manglende lyst til å være på skolen, og mitt høye fravær føler jeg at jeg har ødelagt litt for meg selv.Spesielt siden jeg ikke har noen som helst papirer/begrunnelse for hvorfor jeg var borte.

Jeg tenkte litt på å tappe en del blod, for så å dra til legen for å få diagnosen blodmangel, som jeg så kunne brukt som unnskyldning for det høye fraværet (eller bare ikke da)

Etter jeg er ferdig med videregående skal jeg ta ingeniørutdanning, og de høyskolene er vistnokk så godt som tomme, så det burde ikke være noe problem å komme inn der. Men når jeg søker jobb etter høyskolen, vil de da også se litt på fraværet mitt fra videregående?


Kort oppsummert:
Jeg har høyt fravær. Har dette mye å si for fremtiden?
Og er det noen måte å få dette gjort gyldig på?

btw: jeg pleier ikke legge meg så seint hver dag, så det er ikke det som er problemet...
Sist endret av effie; 2. februar 2006 kl. 00:47.
Jeg har spurt klassestyrer om fraværet på vgs, allmennfag, har noe å si videre, med tanke på høyskole og deretter jobb. Svaret var nei. Så lenge du ikke har så mye fravær at du får nedsatt orden eller at læreren ikke kan gi deg karakter i et fag, har fraværet ingenting å si i følge hun. Kanskje hvis du skal ha deltidsjobb nå, at arbeidsgiver vil se på det, men de fleste gjør ikke det vil jeg tro, jeg har aldri opplevd, det, eller hørt om noen andre som har opplevd det.
Trådstarter
Godt å høre!
Skal da klare greie karakterer i alle fag, og skal da alltids klare å ikke bli satt ned i orden.

Læreren min anbefalte meg nemlig å heller ta et friår en å fortsette å skulke så mye, og det gjorde meg litt usikker på konsekvensene dette kunne ha.

Håper at valgfagene jeg får til neste år vil gjøre det litt mer spennende å gå på skole.
Dette har det vært mye snakk om i det siste på skolen jeg går på. Fraværet har ALT å si. Fraværet var visst det første læreplasser og bedrifter så på. Var heller slik at karakterene brydde de seg mindre om, så sant du står i alle fag. Hvordan det funker for å komme inn videre på skolen vet jeg ikke noe om.

Edit: Kan også legge til at jeg selv hadde 12 dager på første grunnkurs, ca 30 dager på andre grunnkurs og ca 40 dager på vk1. Hittil på vk2 har jeg 0 dager og 11 timer.
Sist endret av Kicker; 2. februar 2006 kl. 01:27.
Jeg synes at vk1 og vk2 var/er mye bedre enn grunnkurs. Hadde 32 timer i uken da, hatt 28 de siste to årene. Og valgfagene som du sier, i stedet for kjedelige fag som naturfag og matte osv.. Så ja, får håpe det da

Går du på allmennfag Kicker?
TULL! Selvfølgelig ser bedriftene på dette når du søker arbeidsplass? Jeg sto i ALLE fag på GK, hadde 4,18 i snitt og visst jeg husker korrekt, rundt 40 dager og 100 timers fravær.

Forrige arbeidsplass så nesten ikke på karakteren, men på fraværet. Jeg klarte nok å komme med en eller annen spontan unnskyldning når fraværet ble tatt opp, og jeg fikk jobben.

Du kan få deler, hvis ikke hele fraværet godskrevet hvis du får ordnet legeattest. Merk at jeg sier "KAN", men uansett så vil en legeerklæring bare være positivt å legge med hvis du sliter med fravær.
Går dere almenn da? Jeg tenker på deltidsjobb etter skolen, mulig noen bedrifter ser på fraværet, men jeg har aldri hørt om noen det har skjedd med. Tenker på jobber som matbutikk, telefonselger, omsorgsbolig, slike jobber som de fleste jeg kjenner har..

På høyskolen er det vel snittet som har noe å si om du kommer inn eller ikke. Og når du søker jobb etter endt utdanning, 22-25 år, er det da "selvfølgelig ser de på fraværet på vgs når du var 16-18 år"? Da er det vel karakterene dine på høyskolen som teller. Logisk spør du meg.

Var klassestyrer og rådgiver på min videregående skole som sa dette til meg. Vanskelig for å tro at hun skal ta så feil. Logisk at det er snittet som teller for å komme inn på høyskole og karakterer på høyskole som teller videre i arbeidslivet.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Dersom man går rett ut i jobb etter VGS har nok fraværet langt mer å si enn karakterene. Det har imidlertid ingen ting å si for å komme seg inn på høgskole/universitet, og når man er ferdig med mastergraden sin der er nok ikke fraværet på VGS det viktigste lenger... Det må også nevnes at de fleste lærere (iallfall de jeg hadde) er mer opptatt av prestasjonene enn av fraværet; jeg hadde noe sånt som 30 dager og 20 timer fravær andre termin på VK2, og var langt over fraværsgrensa i flere fag, uten at det fikk noen som helst innvirkning på karakterene.
Trådstarter
Dark Staar:
Men hvordan i heite kan jeg få meg en legeatest da? Jeg er jo ikke egentlig syy, så med mindre jeg drar til psykolog, og "skryter" på meg masse problemer så ser det vel dårlig ut eller?
Og har jo ikke helt lyst til å ha psykiske problemer som unskyldning heller, ettersom det ser litt dårlig ut.

Eller kan jeg få legeatest for "kronisk trøtthet" eller noe sånnt. Kan jo kansje juge på meg kronisk hodepine eller noe da.
Kom med tips.

Håper i hvertfall det ikke har for mye å si med fraværet. Har jo tross alt gode karakterer.
Karakterene virker jo på en måte også bedre, når jeg har vært lite på skolen, men fremdeles har ok karakterer
Sist endret av effie; 2. februar 2006 kl. 01:46.
Stemmer. Ingenting å si for en allmennfagelev som er ute etter en vanlig deltidsjobb, f.eks. Rema 1000, skal på høyskole og deretter ut i arbeid som det han har utdannet seg som.
Sitat av Don Veto
Går du på allmennfag Kicker?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg går VK2 Serviceelektronikk.

Det jeg tenkte mest på var hvis du går rett ut i jobb eller lære. Hvis du har planer om å jobbe som telefonselger tror jeg ikke du har så mye og bekymre deg for. Da dem som regel ikke ser på vitnemålet ditt i hele tatt.
Sist endret av Kicker; 2. februar 2006 kl. 01:46.
eh!

"Jeg føler meg ikke helt bra, har liksom ikke nok energi til å fungere normalt. Klarer ikke å sove om nettene, og har derfor store problemer med å stå opp om morgenen. Føler jeg ikke klarer skole, blir så sliten og trøtt, og klarer ikke å fungere til stort. Er helt demotivert og plages at fraværet mitt blir større og større uten at jeg orker å gjøre noe med det."

Var det ikke ca. noe slikt du beskrev øverst? Ja. Dette er plager/symptoner som stadig flere ungdommer får. Er vel noe a'la utbrenthet tenker jeg...
De fleste arbeidsplassene jeg har vært på skjønner at oss unge er veldig skolelei og vil ut i arbeid, har ikke hatt noe problemer med fraværet mitt når jeg har søkt og fått jobb. Men så har ikke jeg så < sinnsykt > mye heller da. Almennfag tells ikke så mye når man skal få seg lærlingeplass, de ser på yrkesfagskarakterene for det meste.

Jeg har hatt og har samme problemet med at jeg er veldig trøtt når jeg våkner om morgenen, men det er bare å tvinge seg opp. Ta seg en dusj, og bare slappe av litt om morgenen. Så går det som oftest greit. Du må TVINGE deg opp av senga. Sleng mobilen på alarm atmed hodet ditt, og sleng 'hovedklokka' di utafor soveromsdøra di eller no. Det funker som faen hos meg. TVINGER deg opp av senga i tell you.
Sist endret av Fase^; 2. februar 2006 kl. 01:50.
Kicker: Ja du har rett i at fraværet teller veldig mye, FOR YRKESFAGENE, som skal ut i lære rett etter vgs... Skal ikke de fleste av oss på allmenn skjønner du...

Telefonselger var et eksempel på en deltidsjobb ved siden av skolen..der heller ikke karakterene teller nei, riktig.
Sist endret av Don Veto; 2. februar 2006 kl. 01:54.
Min mor jobber som sekretær på helsesentret, så dette er hva jeg får høre hver eneste gang vi snakker om karakterene mine og fraværet mitt: "Det er Orden/Åtferd og Fraværet vi ser på når vi skal ta inn søkere. Sist nå tok vi inn noen med 3 i gjennomsnitt. men med lite fravær imens andre søkere hadde rundt 5 i gjennomsnitt og masse fravær. Tenk på det"

Uansett om du skal på Jobb etter allmenne. Altså etter høyskolen, vil jobbtaker se på fraværet ditt og orden/årferd. Men de ser også på hva du fikk på høyskolen.

Jeg sliter også med høyt fravær. Jeg strøk i matte dette halvåret pga fravær. den IV er ikke så veldig morsom å ha på karakterlappen din. Jeg har sjerpet meg betydlig dette halvåret (forløbig) mine rutiner om morgen er:
kl. 7:00 ringer alarmen på mobilen
kl. 7:10 ringer min mor og masser.
kl 7:15 ringer min far og masser.
kl 7:20 blir jeg vekt av de jeg bor med, de skal se at jeg står opp. Du gidder ikke legge deg igjen hvis du allerede har stått opp. Det er det som er ille, og stå opp.
kl 7:25 lager mat og smører niste (VIKTIG!!!)
kl 7:35 Løpe som fillern til bussen.

Håper du får noen tips. Men det med frokost og niste er veldig viktig.
Mange sier at frokost er det viktigste måltidet, så absolutt mener jeg!
Det første arbeidsgiveren ser på er fraværet ditt har ivertfall jeg hørt. Det er hvis du slutter etter vgs så klart.
Hvis du skal ut som lærling etter skolen, da ser dem på fravær. Er fullt mulig dem gjør det på andre jobber og, som f.eks rema, men jeg ser ikke hvorfor dem skal bry seg om det.
MartinB, fordi dem ikke vil ha en som ringer annenhver dag og sier han ikke kan komme.
jaja, sånn ja, men da er det bare å sparke ham. jeg mener at bedrifter som tar inn lærlinger ser litt nøyere på det, fordi dem som jobber der skal gjerne ha seg ett fagbrev. Ikke mange som tar fagbrev på rema.
martinb: bedriftene vil ikke slite med å ha en fjottsame som ikke møter opp i ny å ned i det hele tatt. de vil slippe å måtte sette igang en ny ansettelses proses..
Gå til legen din og si at du ikke kommer deg opp av senga om morgenen og ikke orker å gå på skolen selv om du synes skolen er heilt OK. Da blir du antakeligvis henvist til psykolog som sikkert kan finne ut at det er noe i veien med deg og kanskje hjelpe deg så du kommer deg opp av senga framover.
Når en søker jobb er det de legger mest vekt på, fraværet. Så det er ikke mye bra at du har så mye fravær, jeg har rimelig elendige karakterer (2-3 i alle fag), men jeg har derimot veldig lite fravær.
Sitat av bjerkreimruler
Når en søker jobb er det de legger mest vekt på, fraværet. Så det er ikke mye bra at du har så mye fravær, jeg har rimelig elendige karakterer (2-3 i alle fag), men jeg har derimot veldig lite fravær.
Vis hele sitatet...
Hjelper heller lite å være på jobb hver dag i ett år uten fravær hvis man ikke har kunnskapene heller da. Jeg hadde 40 dager og 17 timer fravær på grunnkurs, på VK1 hadde jeg 12 dager og 15 timer, men snittkaraterene 4,5 (Grunnkurs) og 4,7 (Vk1) gav meg den mest lukrative lærlingeplassen i området.

Så det hjelper ikke å ha veldig lite fravær (kommer jo også an fra bedrift til bedrift) hvis karakterene ikke er der. De spiller like stor rolle som fraværet i mine øyne, det at lærere jager dere til skolen hver dag med "mye fravær - ingen jobb" utsagnene, er nok for dereseget beste med å holde dere på skolen, da i de fleste tilfeller så gjenspeiler fraværet på karakterene.
Hvis du sliter med åhvile godt om natta, så vurder eventuelt ZMA tilskudd (Zinc monomethionine aspartate & Magnesium Aspartate), som vil gi det noe bedre søvnkvalitet. Du vil føle deg mer utvilt (obs, disse kosttilskuddene kan føre til utrolig obskure drømmer) Dette brukes gjerne for å optimalisere restitusjon under søvnfase og er helt lovlig i norge. Let feks etter ZMA genin

En annen sak er å trene litt om kvelden. Det hjelper også på søvnen du får om natta.
Når det gjelder fravær fikk jeg vite at det var maks 14 dager du kunne vere vekke uten å få noen konsekvenser for det. Men er dette for det første halvåret, eller for hele året?
Du kan heller få legen til å tappe litt blod og be han/hun sjekke jerninnholdet, hvis du har lite jern kan det forårsake trøttheten din. Da må du få no jerntilskudd osv.

Ellers vil jeg bare si: kom deg på skolen! Du taper så sjukt mye av å slutte/ikke være der (jeg går mitt tredje GK)
Søker du på en hjernedød jobb har fraværet mye å si.
Søker du på en ikke hjernedød jobb har fraværet mindre å si.
Søker du på en jobb etter at du har fått vitnemål fra høyere utdanning har fraværet ikke det døyt å si.

Min erfaring er også at å legge ved vitnemål fra videregående etter du har fått papirer for høyere utdanning er helt unødvendig - og med papirer mener jeg det holder med en bekreftelse på karaterer for første termin eller liknende. Dette gjelder bare om du søker på jobber som er relatert til studiene dine.

Dersom du skulle komme i et jobbintervju hvor du får spørsmål om det høye fraværet ditt tror jeg dessuten du kommer langt med "jeg var lei av skolen, nå vil jeg jobbe". Det ville i alle fall jeg hatt stor forståelse for hvis jeg vurderte å ansette noen med høyt fravær.

En annen ting: drit i friår så lenge du får gode nok karakterer til å komme inn på den skolen du vil. Det kan være tungt å gå tilbake til skolen etter et år med jobbing (hvis det er det du planlegger å gjøre). Skole blir dessuten så veldig mye mer spennende når ting er litt mer fritt og man holder på med ting som er mer interessant en det som skjer på videregående.
Orka ikke lese alt her.
Men når det gjelder lærlingplass så er noe av det viktigste å skaffe seg utplassering på stedet du vil ha lærlingplass, gjøre et bra inntrykk..

Hadde mye fravær på VK1, men fikk allikevel den lærlingplassen jeg ville ha grunnet at de fikk bra inntrykk av meg på utplasseringen.
Sitat av nohj
Søker du på en hjernedød jobb har fraværet mye å si.
Søker du på en ikke hjernedød jobb har fraværet mindre å si.
Søker du på en jobb etter at du har fått vitnemål fra høyere utdanning har fraværet ikke det døyt å si.
Vis hele sitatet...
Jaha? jeg går Vk1 grafisk produksjon, også kjent som Vk1 trykk. Jeg kan gå ut i lære som trykker til året hvis jeg vil. Her teller fravær nesten alt. Så i følge deg er trykkeri bransjen hjernedød?
Jeg har og hatt problemer med ekstrem slapphet(trøtt hele tiden, orker ingenting osv), men klarte meg greit gjennom hele skolen. Mandag forrige uke skulle jeg tilfeldigvis sjekke jerninnholdet i blodet pga. familiesykdom, så fant de ut at jeg har en annen sykdom som heter Megaloblastic Anemia som kan ha en del forskjellige symptomer som blandt annet svake muskler, slapphet, diare, hodepine+++. Nå som jeg fant ut at jeg har sykdommen så vet jeg at jeg har hatt det i 10år og det har plaga meg nesten 10år, det er kanskje verdt å bruke et par timer og et par 100lapper på en liten test for noen?

Sier ikke at du har dette men det kan jo hende det er en del som går med sykdommer de ikke vet om
2 ting jeg vil nevne, som dere kanskje har skjønt sliter jeg med skolen selv . Gå til psykolog og vær deprimert og skolelei og de fikser godkjenning for opptil 14 dager. Det hjelper jo det. Det er alt for lett å få sykemelding på den måten, så det er bare å prøve seg!

Og jeg blir rett og slett irritert på de som sier at fraværet teller! En som kommer hver jævla dagen på skolen, men har 3 i snitt, skal få jobben over en som kommer 3-4 dager i uka og har 5 i snitt? Hvem kan jobben best da? Og grunnen til at ungdommer har fravær er enkelt, vi har sittet bak en stygg pult med kjedelige bøker siden vi var små! Jeg vil ut og jobbe, jeg vil gjøre noe! Og at man da klarer 4-5 i snitt selv om man har et høyt fravær, sier jo at personen VIL noe.

Men forstår jo godt at man ikke vil ha late slasker på jobb, men som sagt, en lat slask får ikke 5 i mange fag.
Det er så sinnsykt mye idotisk som blir sagt om karakterer her, selvom jeg har 5 i norsk så gjør det ikke meg noe god i trykk. Arbeidsgiverne kan ikke tenke på hvor sinnsykt flink en person er til å jobbe, nr han er der 1 gang i uka. Da hadde man fått sparken på stedet. Da vil dem mye heller ha en person som er på jobb hver dag, og gjør en passe god jobb.
Sitat av Lille My
Og jeg blir rett og slett irritert på de som sier at fraværet teller! En som kommer hver jævla dagen på skolen, men har 3 i snitt, skal få jobben over en som kommer 3-4 dager i uka og har 5 i snitt? Hvem kan jobben best da? Og grunnen til at ungdommer har fravær er enkelt, vi har sittet bak en stygg pult med kjedelige bøker siden vi var små! Jeg vil ut og jobbe, jeg vil gjøre noe! Og at man da klarer 4-5 i snitt selv om man har et høyt fravær, sier jo at personen VIL noe.
Vis hele sitatet...
En lat slask? De tenker vel mer slik som at denne karen har mye udokumentert fravært, han bør vi ikke ansette, vi trenger folk som kommer på jobb, hver dag, til rett tid.
Det jeg mener! Late folk som ikke gidder å komme... Men er jo sant det du sier MartinB, ikke alt vi lærere er like relevant. Men har du 3 i alle studiefagene og kommer hver dag, mot en som har 5 i alle studiefag og som kommer 4 dager i uka, så viser det jo likevel at den ene jobber litt bedre. Det jeg prøver å si..
jaja, men du kan ikke komme 4 dager i uka når du har 5 arbeidsdager, det er bare sånn det er.
"lille my, du kom ikke fredag forrige uke, dette må vi gjøre noe med."
"Det gjør ikke noe, jeg er så sinnsyk flink til å jobbe, så det gjør ingenting om jeg blir hjemme en gang i blant."
Hører dere etter? Skole er kjedelig, skole er et helt annet konsept en jobb. Er dere med? Jobb er ikke å sitte stille hele dagen og kjede seg. Greit? Og at noen ikke kommer innimellom på skolen, betyr ikke at de ikke er faglig gode. Og, kommer man ikke vær dag, men likevel greier en 5-er i et studieretningsfag, så er man jo både flink og motivert i YRKESfagene...allmennfagene har dere som martinb sier, ikke så mye bruk for i praksis. Er dere med nå?

Folk som kommer og går på jobb er late. Folk som kommer og går på skolen er late, men også lei av å gjøre det samme dag inn og dag ut. Jeg hadde selv ikke hatt problemer med å ansette en person med høyt fravær, så lenge personene kunnet sitt fagstoff og møtte opp på jobb. Håper dere NÅ forstår hva jeg mener.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Når jeg gikk på skole ville jeg inget annet enn å bli ferdig med det og komme meg derfra.
Så etter en stund i arbeidslivet kom jeg på hvor bra man hadde det på skolen egentlig...
Så jeg slutta, og hoppa på høyskole.
Nå vil jeg mest tilbake på jobb igjen :P
Sitat av Lille My
Hører dere etter? Skole er kjedelig, skole er et helt annet konsept en jobb.
Vis hele sitatet...
Skal man si det når man er på jakt etter jobb, å sjefen spør hvorfor man har så mange fravær? Det holder bare ikke.
"Skolen var så kjedelig, men det blir anderledes hvis jeg får meg en jobb, da skal jeg love å skjerpe meg" ?
Lille My, du vet tydligvis ikke hvordan livet fungerer.
Sitat av MartinB
Jaha? jeg går Vk1 grafisk produksjon, også kjent som Vk1 trykk. Jeg kan gå ut i lære som trykker til året hvis jeg vil. Her teller fravær nesten alt. Så i følge deg er trykkeri bransjen hjernedød?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg mener ikke det.
At fraværet har mye å si hvis du søker på en hjernedød jobb betyr ikke at alle jobber hvor fraværet har mye å si er hjernedøde.

Men det var upresist og kanskje litt for spisset så jeg beklager.

Poenget mitt er vel egentlig at jo mer en jobb krever av forkunnskaper jo mindre betyr fraværet (så lenge man har disse kunnskapene). Jeg har ingen som helst aning hvordan ting er i trykkeribransjen eller yrkesfaglig utdanning generelt. Svaret mitt var til en allennfagelev som var bekymret for fraværet sitt.
det er jo forskjell på skole og jobb..

fravær på skole ødelegger for deg selv, fravær på jobb ødelegger for andre
Hvorfor har alle så store problemer med å forstå dette med fraværet? Og dere som går på yrkeslinjer her som "joo fraværet har så mye å si", det trådstarter spør om angår jo ikke dere, han går på allmennfag og da er det helt annerledes. Karakterene (PÅ ALLMENNFAG) teller ikke på om du kommer inn på høyskole/universitet etter Vgs, og teller hvertfall ikke når du skal ut i jobb etter universitet som det du har utdannet deg som. Dere som fortsatt ikke skjønner det, spør rådgiver på skolen deres.
Don Veto, for trådstarter har det ikke mye å si,
men for andre som har skrevet i tråden har det mye å si.
At fraværet har mye å si for de på yrkesfag som skal rett ut i lære trodde jeg da alle visste...
Var da fært hvor alle skulle gjenta samme tingen om å om igjen her i tråden. Jævlig irriterende. *fjerne mail varsel*
Lille My; det du sier er det som passer deg mest. I følge tidligere poster av deg så er du god i faget, men blir lei og skulker. Altså, gode karakterer, mye fravær.
Nå er spørsmålet, hvis du hadde vært på skolen hver dag, men du hadde ikke hatt så bra karakterer. Hva ville du sagt var viktigst? Karakterene, eller fravær? Jeg gjetter på fravær.
Trådstarter
Takker for svar.

La meg se om jeg har fått med meg dette riktig;
€Fraværet på almennfag har lite å si for om jeg kommer inn på høyskole
€Fraværet har mye å si om jeg feks. søker sommerjobb
€Arbeidsgiver vil se på karakterer og fravær fra høyskole, fremfor å dvele ved vgs. vitnemålet mitt.
€Det er forholdsvis lett å få seg legeatest
€Det kan faktisk hende jeg har en kronisk sykdom uten å vite om det
€Jeg har ikke hærpet livet mitt fordi om jeg for øyeblikket har høyt fravær, men jeg burde sjærpe meg.

Forresten, bare så alle får det med seg; jeg går på allmennfag, jeg skal ikke ha lærlingplass eller fagbrev. Så slutt å mase om det.
Du går GK, selvom det går litt dårlig akkurat nå, så har du lang tid å forbedre deg på. Lykke til.
Jeg vil ikke si at fraværet har mye å si for en enkel sommerjobb/deltidsjobb heller, hvertfall ikke av den typen som ikke krever noe erfaring eller tung opplæring osv...

Forresten så tror jeg ikke de tar fravær på høyskole/universitet, hvertfall ikke alle
Sitat av effie
€Arbeidsgiver vil se på karakterer og fravær fra høyskole, fremfor å dvele ved vgs. vitnemålet mitt.
Vis hele sitatet...
Har seg vel slik at de fleste Høyskoler kun fører fravær til eksamen da....