Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 987
Hei!

Kost meg med mitt nye Nikon D7000, og testet i dag for første gang fortløpende autofokus under videoopptak. Kommer en ubehagelig lyd mens jeg har objektivet helt ute (105mm). Her er en video. Hva tror dere?

http://www.youtube.com/watch?v=PkqhytnWNAE&sns=em

Takk for hjelp !
Det høres for meg ut som lyden av autofokusmotoren. Hvilket objektiv er montert på?
Du lider av "objektivkakelakker", pass på, de spiser alt inni objektivet!
Neida, høres ut som auto-fokusmotorens tannhjul ikke er helt på plass.
tagefo's Avatar
Trådstarter
Er et Nikkor DX 18-105mm objektiv, kit objektivet til D7000. Fant ut at det er kun i Live View det oppstår, og kun når objektivet er helt ute (105mm). Så på en annen video på nettet av noen med samme kamera og objektiv, samme lyd. Kan være det er normalt?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Ja, det kan det. Kontakt Nikon og post resultatet her.
tagefo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jonta Vis innlegg
Ja, det kan det. Kontakt Nikon og post resultatet her.
Vis hele sitatet...
Lurt. Har gjort det nå, med link til videoen. Venter spent og poster her så snart jeg får svar. Takk til alle for respons
Jeg kan ikke forstå annet enn at det skal være normalt, det der. Du skal høre hvordan det bråker når jeg autofokuserer med et AF-D objektiv på D300s'en under filming. Å himmel, da må man bare holde seg til ekstern mikrofon. Har du prøvd å koble til dette, og se om det hjelper, forresten?