Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2027
Var ute å tok et par bilder av en solnedgang her en kveld og ville legge dei ut her for litt kritikk
http://www.steinovehelset.com/images/solnedgang_1.jpg
Og samme bilde bare med en slags ramme av trær.
http://www.steinovehelset.com/images/solnedgang_2.jpg.

Skal ikke skryte på meg at de er så vanvittig bra, akkurat begynt å ta bilder så.
Jeg har faktisk litt lyst på et sånt bilde. Over sofaen i stua. Liker dem, jeg
Hvor i landet er dette tatt ifra?
Kjempe fine bilder forresten
Sist endret av Alexulv; 10. mai 2011 kl. 22:05.
En ting jeg ville fjernet er strømledningen og stolpen. Men synes fargene er flotte og skikkelige stemningsbilder.
Synd at de strømledningene er i veien. Ellers var det veldig fint!
Hacker
Trådstarter
Takk for det
Bildet er tatt av Ellingsøya utenfor Ålesund.
Ja den strømledningen plager meg, den skal nok fjernes ja
Okei... Veldig fint hvertfall.... Himmelen minner meg svært mye om slik den ser ut på en fin kveld utenfor Bergen....
Er det siste bildet litt skjevt? Bare sånn for å pirke litt :P
Hacker
Trådstarter
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Er det siste bildet litt skjevt? Bare sånn for å pirke litt :P
Vis hele sitatet...
Kanskje pc'en din er skeiv?
Neida, jeg har ikke brukt noe stativ. Så godt mulig at det er litt skreivt ja.
Fine bilder begge to, strømlednignen er litt i veien men ellers er det et bilde som kunne vært over sofaen.
Fine bilder.
Prøv å ta dem i hdr neste gang.. (og hver veldig snill med redigeringa), ikke for mye...
Det var utrolig kule bilder!
Jeg likte det uten treet best.
Strømledningen var jo ikke akkurat veldig dominerende, så den la jeg ikke merke til med en gang uansett.

Når jeg ser bildene fantaserer jeg om hvordan det kunne sett ut å ta bilde helt nede ved vannkanten!
Det kan du jo prøve neste gang du får muligheten
Hacker
Trådstarter
Takker for gode tilbakemeldinger
Billy Carter: Kutter man bort så mye så forsvinner veldig mye av det fine speilbildet i vannet bort. Så skal strømledningen fjernes så er det redigerings som må til.
Sitat av Wipeout Vis innlegg
Er det siste bildet litt skjevt? Bare sånn for å pirke litt :P
Vis hele sitatet...
Ser det jeg også. Det heller en tanke mot klokka.
Sitat av SteinOveHelset Vis innlegg
Billy Carter: Kutter man bort så mye så forsvinner veldig mye av det fine speilbildet i vannet bort. Så skal strømledningen fjernes så er det redigerings som må til.
Vis hele sitatet...
Det er nok redigering som må til ja. Refleksjonene i vannet må til for å få helheten i bildet. nydelig arbeid ;-)
Sist endret av ikkeviktig; 16. mai 2011 kl. 18:38.
Hacker
Trådstarter
Slenger opp en ferdigredigert versjon:
http://steinovehelset.com/images/solnedgang_c.jpg
Elsket bildene, utrolig fine!
Hva slags kamera og objektiv bruker du ?
Fine bilder !
Det er mer proft å publisere bildet som man ønsker kritikk på i stedet for flere nesten identiske bilder. Du skal selv avgjøre hvilket som er best. Men i og med at du prøver å lære er det jo bare bra at du gjør det slik at jeg kan fortelle deg at du ikke skal gjøre det.

Bilde nummer to gir en større dybdefølelse fordi en kan skimte et grantre til høyre. Dette er et veldig smart, dog sikkert ubevisst, grep fra din side.

Du er absolutt inne på riktig snitt og komposisjon i og med at man kan skimte en slags trekant som peker som en pil mot venstre, som også er ute av balanse (veldig bra!) Dette drar øynene mine inn i bildet, og jeg klarer faktisk i noen sekunder å dagdrømme. Ekstremt godt jobba!
Hacker
Trådstarter
TissemannX: Jeg bruker et Nikon D3000, og det standard objektivet som fulgte med.

Dynamite: Grunnen til at jeg publiserte to var for å høre hva som var best av det med en slags ramme, eller det uten. Det gir kanskje litt mer dybde ja, men det kan også være litt forstyrrende på en måte. Men takk uansett for en god kommentar
strømledningene er borte etter 5 min i cs5, ellers var kontrasten litt drøy.
Men dritfin location c:
Her var det ikke mye å være kritisk til. Nydelige bilder. Helt supert.
Fantastiske farger!
Jeg likte best det bildet der du hadde med trærne som en ramme.
Fikk en god følelse når jeg så det siste bildet du la ut. Et veldig godt stykke arbeid
Symmetrien i bildet holder høyt nivå! Fine bilder, bra jobba.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hacker
Trådstarter
Takk for alle gode tilbakemeldinger
Alltid kjekt med gode tilbakemeldinger når man er amatør og prøver å lære