Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1437
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Her kommer det forhåpentlig en diskusjon, men åpenbart også SPOILERS, SPOILERS OG ATTER SPOILERS.

Skuffende sesong for min del. Aaron Paul er jo vanskelig å ikke like da men herregud for en kjedelig episode.

Samme gjelder Loch Whatever episoden. Å ja, seriemorder viser seg å være….whatever!

Jane is awful…vel den hadde et interessant utgangspunkt men de føkka opp det og. Og det var vel den eneste episoden som hadde noe med en dystopisk fremtid å gjøre?

Har en episode igjen, men buuuuuu!
Har du noen tips til hvordan man bør se serien, eller noen favoritt episoder?

Har forstått at det meste er stand alone episoder, og hvis man vil se det i kronologisk rekkefølge så begynner man på S6E3, så S6E05, så Bandersnatch filmen og S3E04 and so on. Virker litt merkelig ut.

Har prøvd å se noen episoder, men faller ut etter 5 minutter.. er det noen spesifikke episoder som virkelig anbefales? Har lyst å like serien, men den jævla konsentrasjonen min gjør det vanskelig å fokusere på film/TV, så ender som regel opp med å få med meg ett par scener.
Syntes denne sesongen var dårlig, de prøver ikke engang syntes jeg.

Ingen anbefaling på hvordan se serien.
Kun sesong 1-4 som er verdt å se.
Enig, litt dårlig ass. Som han over sier så er sesong 1-4 dritbra
vanskelig å ha en serie som "black mirror" å være bra i 6 sesonger....nivået startet å falle allerede i sesong 3
serien handler ikke om dystopisk fremttid bare sånn fyi.
Sitat av tmortenk Vis innlegg
serien handler ikke om dystopisk fremttid bare sånn fyi.
Vis hele sitatet...
handler ikke BARE om dystopisk framtid.

men, litt det de la opp til
Sitat av 1Gn0tu5 Vis innlegg
handler ikke BARE om dystopisk framtid.

men, litt det de la opp til
Vis hele sitatet...
helt klart. men det handler egentlig om mennesker. Balck mirror. Hvordan mennesker reagerer.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Trådstarter
Sitat av tmortenk Vis innlegg
serien handler ikke om dystopisk fremttid bare sånn fyi.
Vis hele sitatet...
Mange gjør det ihvertfall, mulig vi har ulik definisjon på hva det betyr.

Men jeg husker den Star Trek greia fra forrige sesong var kul. Bandersnatch var noe overhypa piss.

Den med Bryce Dallas Howard var og bra synes jeg og det er jo eksempler i Kina og flere steder der stjerner og ratingsystemer gir forskjellige rettigheter tii folk. Skremmende egentlig. Og hun er jo rett og slett bare en ekstremt pen attraktiv kvinne også

Black Mirror er veldig hit or miss på ideene sine. Vanskelig å holde kvaliteten oppe når de får så høy status og rykte tidlig.

Overvåking og sosiale medier, og seff kunstig intelligens er tema i flere episoder og det begynner å bli mindre fantasi og mer dokumentar som åra går.

Og engelske pm som måtte «kose» med en gris, haha
Sist endret av NodSquad; 24. juni 2023 kl. 13:07.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Mange gjør det ihvertfall, mulig vi har ulik definisjon på hva det betyr.

Men jeg husker den Star Trek greia fra forrige sesong var kul. Bandersnatch var noe overhypa piss.

Den med Bryce Dallas Howard var og bra synes jeg og det er jo eksempler i Kina og flere steder der stjerner og ratingsystemer gir forskjellige rettigheter tii folk. Skremmende egentlig. Og hun er jo rett og slett bare en ekstremt pen attraktiv kvinne også

Black Mirror er veldig hit or miss på ideene sine. Vanskelig å holde kvaliteten oppe når de får så høy status og rykte tidlig.

Overvåking og sosiale medier, og seff kunstig intelligens er tema i flere episoder og det begynner å bli mindre fantasi og mer dokumentar som åra går.

Og engelske pm som måtte «kose» med en gris, haha
Vis hele sitatet...

Enig i mye, men syntes Bandersnatch var driiiiitfet. Vi lå ti timer i strekk for dekke alle mulige utfall, det forandret seg hele tiden!
Hva syntes dere andre? Jeg syntes det fungerte helt utmerket og var direkte imponert over noe Netflix har laget for første gang i mitt liv.
Men har ikke sett det igjen, så kanskje det ikke var noe suksess?
Jeg ble akkurat ferdig med siste episode og synes egentlig det har vært en veldig bra sesong.

Det tok litt tid å forstå viben, men synes de har spilt godt på mennesket, vår natur, våre behov og kritikken av samfunnets råskap.

Black Mirror har alltid balansert på en knivsegg mellom det helt usanssynlige (med sci-fi og fantasy elementer) og det relaterbare (kjærlighet, anger, savn, utenforskap osv) og jeg opplever denne sesongen som en naturlig (og litt uventet) «evolusjon» (mener ikke bedre, kun videreutvikling) av konseptet.

Jeg tror sesong 6 må sees på med andre briller enn tidligere og at det er forventningen om at black mirror er eller skal være sånn eller sånn som kommer i veien for noen tidligere fans.

Came for the sci-fi, stayed for the feels.
Sist endret av i_et_nøtteskall; 25. juni 2023 kl. 01:44.
Jeg var super skuffa over forrige sesong og var naturligvis ganske skeptisk, men det spilte ingen rolle, for jeg ble veldig positivt overrasket. Sesongen var utrolig kul, men som samboern sa: "Det var litt lite av det tidligere sci-fi mindfuckeriet."" Det spilte svært liten rolle for min del, synes fortsatt de fikk frem black mirror viben.

Alt i alt sterk 8/10. Liker viben, likte faktisk alle episodene. Og ja - enig i at Bandersnatch var ordentlig ukult.