Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1564
Skal kjøpe meg ny tlf, men veldig usikker på hvilken. Har bestemt meg for en av følgende:

samsung galaxy s4,
sony xperia z1 og
iphone 5s.

Noen argumenter for og imot settes pris på!

Takk for alle svar!
Sist endret av lovmyr2; 11. februar 2014 kl. 17:43.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Samsungen er vel best. iPhone er bare en tullete jentetelefon der du betaler for logoen når kvaliteten ikke er spesielt bra.

Har hatt en Xperia tidligere, det var gørrjævlig og den ble kjapt ødelagt. Nå har jeg hatt en Samsung s3 i over et halvt år, og den funker enda kjempebra! Har ikke blitt tregere, og har ingen problemer med den.
Nexus 5 da? Clean Android install (ikke noe eget fra hverken samsung eller Sony), og alltid fulloppdatert android, og den er rask og stor har jeg hørt
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Samsungen er vel best. iPhone er bare en tullete jentetelefon der du betaler for logoen når kvaliteten ikke er spesielt bra.
Vis hele sitatet...
Knakende sterk argumentering. Ganske åpenbart at du har et objektivt synspunkt. Sigh....

Selv ville jeg kjøpt Xperia eller 5s.

Xperia: Meget rask telefon, god skjerm, godt kamera, vanntett til en viss grad
5s: Best og flest apps, brukervennlig, god skjerm
Sist endret av Brassman; 11. februar 2014 kl. 18:33.
Hva skal telefonen brukes til?

Om du trenger en solid telefon, gå for z1.
Om du trenger en telefon som "kan alt" er nok s4 et godt valg.

LG har forsåvidt Nexus 5 & G2 som er på samme funksjonsnivå som S4 og har en litt penere pris.

Kjøpte selv G2 for en liten stund siden, VELDIG fornøyd
iPhone 5s uten tvil.
Vurdert Windows Phone? Nokia og HTC er de jeg kjenner til som har merkene, muligens også en Samsung telefon.

Jeg gikk fra Android til WP8 og har ikke sett meg tilbake. Er veldig fornøyd og savner faktisk ikke apputvalget nevneverdig. Det er en drøss med nyttige apps som standard, og appmarkedet har alt det andre.

Kanskje ikke for alle, men er jo lurt å vurdere alle muligheter!
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Samsungen er vel best. iPhone er bare en tullete jentetelefon der du betaler for logoen når kvaliteten ikke er spesielt bra.

Har hatt en Xperia tidligere, det var gørrjævlig og den ble kjapt ødelagt. Nå har jeg hatt en Samsung s3 i over et halvt år, og den funker enda kjempebra! Har ikke blitt tregere, og har ingen problemer med den.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke mene og si at Iphone har dårlig kvalitet, er det en telefon på markedet som stråler kvalitet så er det Iphone.

Jeg har en samsung s4 som jeg er fornøyd med, funker utmerket.
Men jeg blir å gå tilbake til Iphone igjen når iphone 6 kommer på markedet.

Hadde jeg vært deg ville jeg gått for en Iphone uten tvil.
Eg er veldig godt nøgd med min Samsung Galaxy sIII. Betre mobil har eg aldri hatt!
Sitat av Brassman Vis innlegg
(..)

Selv ville jeg kjøpt Xperia eller 5s.

Xperia: Meget rask telefon, god skjerm, godt kamera, vanntett til en viss grad
5s: Best og flest apps, brukervennlig, god skjerm
Vis hele sitatet...
Vil selv si meg enig med den uttalelsen der. Har selv en Xperia Z1 nå, og er stor fornøyd. Største plusset er batteriet og ikke minst at den er vanntett. Du vet ikke hvor hærlig det er før du faktisk har en mobil som er vanntett .

iPhone er best på brukervennligheten, apps og at det bare funker ut av esken (noe jeg savner hos Android, men det er OT ).
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Har en Xperia Z1 selv og kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd. Reagerte litt på størrelsen og vekten med en gang da denne er en god del større og tyngre enn iPhone 4S som jeg hadde før den, men etter å ha brukt den et par dager så var det ikke noe problem i det hele tatt.
Hvis ikke du har noe i mot en litt stor telefon så kan jeg garantere deg at du ikke blir misfornøyd.
Sist endret av kosepaa; 12. februar 2014 kl. 02:38.
Om du vil/må ha det lille ekstra, kjøp Samsung. Om du bare vil ha den til det vanlige, sosiale medier, surfing, teksting osv, ville jeg kjøpt iPhone. Har iphone 5 og ble fort glad i det enkle designet.
Jeg gikk fra Iphone til Samsung S3 -> S4 og så til Xperia Z1. Strålende fornøyd nå. Mindre bloat, mye raskere enn Samsung imo, bedre kamera og lydkvaliteten er knall! (Ja, jeg veit jeg er sær, bruker telefonen til å ringe med :P ) Vanntett, solid og har knall batterikapasitet sammenlignet med det meste av smarttelefoner i dag.

Har også en Xperia Ultra på jobb, grom telefon, men er som å holde en murstein når du skal ringe
Sist endret av Hobby; 12. februar 2014 kl. 10:08.
Samsungen er vel "best" mtp. specs. men jeg syns den er litt plastic fantastic og byggekvaliteten er bare middels.

Xperiaen har jeg lite erfaring med, så kan ikke si noe om den.

Iphone 5S er definitivt den peneste telefonen, og fingeravtrykksdingsen er faktisk veldig praktisk! Den er også enklest å reparere hvis det skjer noe.
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
Om du velger samsung ville jeg ventet! Det kan hende S5 kommer ut den 24. Februar. Bildet samsung har gitt ut hinter om tallet 5 og mobil.

Jeg ville vurdert Nexus 5, da får du de nyeste oppdateringene og stock-android.
Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Samsungen er vel "best" mtp. specs. .
Vis hele sitatet...

For meg ser Xperia'en best ut mtp specs ^^
Galaxy s5 blir snart annonsert, tipper den komme i butikkene om noen måneder. Da kommer nok prisen på s4 til å droppe vertfall med en tusenlapp og kanskje to?
Internett blir aldri lei av fanboy-diskusjoner mellom apple og samsung virker det som.

Det man kan ta stilling til er følgende: hvilke krav setter du til telefonen? Det handler jo mye om det. Når du kjøper deg bil, hva ser du etter da? Hva folk på internett sier?

1. Funksjonalitet: Hvilke forventninger har du her? Hvilke erfaringer har du? Er det noen spesielle apps du er ute etter? Syncronisering med google eller mac?

2. Utseende og størrelse: hvor stor skal telefonen være? Skal den være i sort plast eller børstet aliminium?

3. Ytelse. Skal du kjøre noen programmer som krever bedre prosessor? Lagringsmuligheter? Skjerm? Batteritid?

For mitt vedkommende funker iPhone 5s perfekt. Og etter mer jeg blir integrert i apple verden, jo hardere blir det for meg å skifte. "Once you go mac, you never go back" sies det. Antar det samme gjelder dersom du er fanget i googleplay/mail/kalender osv også.

Det er altså litt som ellers i livet. Smaken er som baken. Du må finne telefonen som tilfredstiller dine krav.