Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 998
Vel, no har det nådd eit punkt kor eg føler eg simpelthen er nødt å legge meg inn på ein institusjon. Dette skuldast ikkje rusbruk, men ei heller dårlig og skrantande psykisk helse.
Eg har ingen interesse av å utbrodere nøyaktig kva symptoma er, men kan sjølvsagt sei diagnosene: Schizoaffektiv lidelse og ymse angstlidelsar. Sjølvsagt ikkje ein heldig kombinasjon.
Det eg undrast på er om nokon kan tipse meg om institusjonar i nærleiken av Sandnes eller Stavanger som eg kan søke meg inn på. Det må nok vere eit par månedars innlegging. Erfaringar mottas med stor takk!
Må vel og legge til at eg sjølvsagt skal ta dette opp med psykologen min – det er jo tross alt han som skal hjelpe meg gjennom slike episoder. Ville berre høyre om nokon har erfaringar og slikt å dele. Innimellom er det faktisk temmelig greit å høyre frå folk som har personlige erfaringar og ikkje berre teoretisk erfaring. Som for eksempel psykologen min nok har. Må vel og legge til at eg ikkje har allverdens med penger å rutte med, så det bør jo helst vere offentlig. Eller iallefall dekka av det offentlige. Helst ikkje religiøst.
Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med sted eller din lidelse.

Men jeg vil ønske deg lykke til, og god og rask bedring!
Nå har jeg riktignok bare jobbet i psykiatrien i mange år, men jeg har iallefall noe generell "erfaring" hva tilbud gjelder. Dessverre er tilbudet for psykiske lidelser alt for dårlig i Norge, hvis en ser bort ifra de mer alvorlige lidelsene. Nå er jo diagnosen din en alvorlig diagnose, men med mindre du har en manisk/depressiv fase,er psykotisk eller sucidal er det vanskelig å få til et døgnopphold over tid. Men dette er også selvsagt en vurderingssak og med dine lidelser så er du en kandidat som burde prioriteres. Erfaringsmessig blir pasienter med moderate til mindre alvorlige lidelser tilbudt et kort akutt opphold for deretter å følges opp gjennom DPS/poliklinisk. Dette er dessverre ikke alltid godt nok. Min anbefaling er å ta kontakt med fastlegen din/psykologen din for å kartlegge eventuelle tilbud.

Ønsker deg masse lykke til og god bedring
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
51515151 er nummeret til psykiatrisk sykehus i Stavanger. Du kan ringe dem å fortelle at du vil legge deg selv inn, tror jeg.
Trådstarter
Tusener av takk for tips og råd (og lukkeønskning ) alle saman! Eg er diverre klar over at tilbudet er for dårlig for psykiske lidelsar, og at eg kanskje ikkje er der eg "burde" vore for eit lengre opphold. Men når ein hallusinerar på ein daglig basis (sjølv om det er såkalla "mikro-hallusinasjonar") er det kanskje ein god indikasjon på at ein burde legge seg inn ei stund.
Skjønt, eg er sjølvsagt ingen ekspert på dette her, og veit jo ikkje heilt kva som er kva, også vidare. Eg skal iallefall rådføre meg med psykolog og fastlege, og sjå kva som er mulig å få til.
Universitetssykehuset i Stavanger er vel det beste tilbudet i Stavanger-regionen.
Det er også flere DPS (distriktpsykiatrisk sentre), men SUS er vel mest aktuelt å henvende seg til, der vil du kunne bli observert/diagnostisert og videreført til avdeling for langtidsinnleggelse skulle dette være aktuelt.

Lykke til og god bedring.
God bedring og lykke til!
god bedring håper at allt går deg godt !
True phreak.
Kjempeflott at du har mot til å fatte beslutninger som er til det beste for din egen helse, jeg vet ikke om jeg hadde turt det hadde jeg vært i din situasjon!

Jeg har dessverre ingenting annet å komme med annet enn min beste lykkeønskninger. Håper ting går bedre for deg med tiden.