Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 7379
Begynte å utvide øret forrige fredag med en 2mm spiral som jeg fikk kjøpt hos et piercingstudio hun som jobbet der sa at jeg kunne gå opp til 4mm etter 1-2 måneder, men jeg ble vel litt for ivrig og kjøpte meg en 5mm spiral et annet sted mandagen etter, og så presset jeg inn spiralen i går, på tirsdagen, det gjorde ganske så vondt, men ikke vondere enn som å ta et nytt hull. Nå har jeg vel ombestemt meg, hadde jo egentlig tenkt å bruke lang tid på å utvide for å få gjordt det ordentlig, men så ble det ikke sånn da.. Nå har jeg blitt ganske lei, og utidningen ble veldig ubehagelig og da jeg tok den ut begynte jeg å blø. Burde jeg rense hullet med en qtips med pyrisept og sete inn 2mm spiralen slik at hullet kan gro uten å få veldig masse bakterier inn ditt i og med at det er et sår der. Også når hullet har grodd igjen til 2mm så kan jeg ta den ut og bare la det gro til vanlig? Tror dere dette vil anbefales? Siden piercingstudioet er ganske langt unna og de neste dagene er det hellig dager så jeg kommer nok ikke til å gidde å vente med dette til fredagen.
Men tror dere hullet mitt vil gro tilbake til normalt? Siden det er så kort tid siden jeg startet?
"The point of no return" ligger vel på omlag 12mm (skjønt mine 15mm i nesevingene skrumpet inn til noen ubetydelige hull i løpet av noen måneder), så jeg tror ikke du har noe å frykte. Jeg tror ikke det har noe å si om du setter inn 2mm eller ikke, ettersom bakterier vil finne veien inn uansett. Du kan bade hele flippen i en varm, mild havsaltløsning for å rense samt hjelpe groprosessen. Og neste gang: drit i å være utålmodig, du ødelegger rett og slett øreflippene.
Sist endret av sOHaM; 25. desember 2013 kl. 18:35.
Prinsesse har ingenting og si, du kan utvide så fort du vil men du må bare sette inn PLUG!
jeg utvidet fra 2 til 8 på 3 uker..
Hadde hovent og jævlig øre pga, spiralen jeg tok på hele tiden siden det var hovent..
Klem i en plugg og øret ditt er fint etter 1 uke.
Nakendyr, det du sier nå er selvfølgelig bare piss. Har selv hatt en god del piercinger opp igjennom ungdomstiden, og har hatt hull i ørene på 24mm på det meste.

Når du utvider ørene strekker du på huden som allerede finnes i øreflippen. Det er viktig å la kroppen hvile noen uker mellom hver gang slik at du får bygget opp kollagen i øret, og dermed får sterke og sunne og tykke øreflipper. En tommelfingerregel er at om du gjør det korrekt skal det ikke gjøre vondt. Anbefaler forøvrig å ikke strekke på spiral, men å ha tunnel eller plugg av glass eller rustfritt stål. Disse er mye mindre porøse enn f.eks silikon og treverk som ofte er en bakteriefelle.

Det du burde gjøre nå det er å rense ørene med saltvann (ikke pyrisept, det er for sterkt, og vil bare ødelegge nytt vev kroppen prøver å danne) med blandingsforhold 1/4 ts på 2.5 dl varmvann. Ha blandingen i et shotglass, og holdt det inntil øreflippen i noen minutter. Gjør dere 2-3 ganger daglig til det har grodd. Saltet drenerer såret, mens varmvannet får igang blodstrømmen som hjelper kroppen med å gro.

Legger også ut et eksempel på hva som kan skje om du ikke gir kroppen nok tid på å bygge nytt vev mellom hver gang du strekker.
Advarsel om at bildet kan være litt nasty for enkelte:

SPOILER ALERT! Vis spoiler

http://26.media.tumblr.com/tumblr_lnlwk6Vpt51qhahigo1_500.png
Sist endret av Detectable; 25. desember 2013 kl. 23:14.
jeg som er speisiell da
Sitat av Detectable Vis innlegg
Nakendyr, det du sier nå er selvfølgelig bare piss. Har selv hatt en god del piercinger opp igjennom ungdomstiden, og har hatt hull i ørene på 24mm på det meste.

Når du utvider ørene strekker du på huden som allerede finnes i øreflippen. Det er viktig å la kroppen hvile noen uker mellom hver gang slik at du får bygget opp kollagen i øret, og dermed får sterke og sunne og tykke øreflipper. En tommelfingerregel er at om du gjør det korrekt skal det ikke gjøre vondt. Anbefaler forøvrig å ikke strekke på spiral, men å ha tunnel eller plugg av glass eller rustfritt stål. Disse er mye mindre porøse enn f.eks silikon og treverk som ofte er en bakteriefelle.

Det du burde gjøre nå det er å rense ørene med saltvann (ikke pyrisept, det er for sterkt, og vil bare ødelegge nytt vev kroppen prøver å danne) med blandingsforhold 1/4 ts på 2.5 dl varmvann. Ha blandingen i et shotglass, og holdt det inntil øreflippen i noen minutter. Gjør dere 2-3 ganger daglig til det har grodd. Saltet drenerer såret, mens varmvannet får igang blodstrømmen som hjelper kroppen med å gro.
Vis hele sitatet...
Siden du har en del erfaring, hva foreslår du for å minske "gugge". når jeg tar ut pluggen har jeg ofte hvit belegg på pluggen.
Vasker 2-3 ganger i uken

Har forresten 2x 10mm
Sist endret av KjemikalieX; 27. desember 2013 kl. 22:24.
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Siden du har en del erfaring, hva foreslår du for å minske "gugge". når jeg tar ut pluggen har jeg ofte hvit belegg på pluggen.
Vasker 2-3 ganger i uken

Har forresten 2x 10mm
Vis hele sitatet...
Vask kvar dag.
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Siden du har en del erfaring, hva foreslår du for å minske "gugge". når jeg tar ut pluggen har jeg ofte hvit belegg på pluggen.
Vasker 2-3 ganger i uken

Har forresten 2x 10mm
Vis hele sitatet...
Som Nekran sier. Vask hver dag, gjerne 2-3 ganger om dagen med vanlig varmt vann tilsatt litt salt. Værre bør det egentlig ikke være. Hva er smykkene dine laget av?
Sitat av Detectable Vis innlegg
Som Nekran sier. Vask hver dag, gjerne 2-3 ganger om dagen med vanlig varmt vann tilsatt litt salt. Værre bør det egentlig ikke være. Hva er smykkene dine laget av?
Vis hele sitatet...
okei, får gjøre det til rutine.
Nå er det bare plast jeg bruker, noen gang er det myk akryl.
Sist endret av KjemikalieX; 28. desember 2013 kl. 03:50.
Ok. Det går helt sikkert bra, men om du har mulighet til det ville jeg byttet til et smykke som er lettere å holde rent, som f.eks glass eller metall. Så kan du heller bytte tilbake senere når det er helt grodd.