Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1059
Jeg har veldig lyst til å ha Alex Grey sitt maleri "Gaia" på veggen min, men finner det ikke i høy nok resolution til å skrive det ut, på nettet! Noen som kan hjelpe meg?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Du tenker å ha det som en rasterbation mener du, eller? 950x703.
Sist endret av Mullah; 7. januar 2010 kl. 12:33.
Rasterbation? Hvordan fungerer det? Jeg leste fort om det nå, og etter det jeg har skjønt får du små bilder til å bli store, kort fortalt? Hvordan får man til dette? Vært kult å hatt et stooort bilde på veggen av Gaia... Syns det er helt sinnsykt fascinerende bilde.

Okai, har lest litt nå og skjønt at man kan bruke et program som heter Rasterbater. Men blir det bra kvalitet?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Du kjører et program som tar utgangspunkt i det bildet du ønsker, og gjør om det til en PDF-fil med et flertall sider som blir til bildet når du setter det sammen. Hvor tydelig bildet er (og størrelsen på PDFen) bestemmes ved å justere på størrelsen av punktene i bildet, som du gjør i det aktuelle programmet.

Som du kan se her kan man få til ganske store og detaljerte bilder med en rasterbations. Jeg hadde forresten også en rasterbation med et av Alex Grey maleri hengende på veggen og var veldig fornøyd.
Sist endret av Mullah; 7. januar 2010 kl. 12:48.
Sitat av Mullah Vis innlegg
Du kjører et program som tar utgangspunkt i det bildet du ønsker, og gjør om det til en PDF-fil med et flertall sider som blir til bildet når du setter det sammen. Hvor tydelig bildet er (og størrelsen på PDFen) bestemmes ved å justere på størrelsen av punktene i bildet, som du gjør i det aktuelle programmet.

Som du kan se her kan man få til ganske store og detaljerte bilder med en rasterbations. Jeg hadde forresten også en rasterbation med et av Alex Grey maleri hengende på veggen og var veldig fornøyd.
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Jeg gleder meg til å prøve! Kommer jo til å bli helt hekta!
Hadde vært fett hvis du kunne lastet det opp et sted når du får gjort det.

Det meste av Grey-bilder som finnes på nettet er altfor små til å kunne brukes om bakgrunn.
Sitat av Roundsound Vis innlegg
Hadde vært fett hvis du kunne lastet det opp et sted når du får gjort det.

Det meste av Grey-bilder som finnes på nettet er altfor små til å kunne brukes om bakgrunn.
Vis hele sitatet...
Will do! =)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har Oversoul hengende på veggen om du skulle ønske det, skal få til å ta et klart bilde av det med høy oppløsning
Skal teste ut rasterbation selv, har pratet med en kamerat som jobber i fotobutikk om det prosjektet. Foreslo å hjelpe meg han, sier ikke nei takk til print på fotopapir billig
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg kunne tenkt meg cosmic Christ på veggen, synes det er fantastisk, men finner ingen stedere med god nok oppløsning til å kunne se all detaljene på bildet, anyone?