Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2820
lønner det seg egentli å plante å cannabis frø? er det ikke billigere å kjøpe hasj? å tar det ikke veldig lang tid før det blir noe? å er det vanskeli å¨få det til å bli noe?
seføleglig lønner der seg å plante cannabis.får du det til riktig så kan du tjene mye penger på den.det finnes planter som er ferdige på ca 3mnd og pot smaker og er mye bedre en hasj.
Hvor tror du egentlig hasjen kommer fra? Nettopp, en plante. En hasj pusher får jo alltid hasjen sin fra en plante. Og iogmed at all hasj utvinnes fra en plante så lønner det seg å plante frø.

Off-topic: La vær å bruk uendelig med smileys.. Det holder med med EN og ikke tre
hvor er d best å bestille frø da?
du kan bestille frø fra www.everyonedoesit.com, men har hørt at det er en stor sjanse for at de blir stoppa i tollen.
trodde frø va lovlig i norge..
de solgte de før på noen butikker.. scorpius
ShK: Selv om noen butikker selger/solgte frø, så er det nok desverre ulovlig. Mange er imidlertid ikke klar over dette, og jeg vet om fler som har blitt tatt med frø uten å ha blitt straffet for det (frøene ble dog beslaglagt).
Finnes -mange- sider på nettet som beskriver hvordan man dyrker, bla. et annet svensk forum, meget opplysende der jeg selv fikk hjelp med velykket resultat fra et par planter.

Noen ting å ta på veien:
* Kun hun planter utvikler thc. han planter må kastes direkte.
* Det er mye forarbeid, som feks: omplantering, lys/varme/refleskjon, mørkerom mm..
det er ikke bare å kjøpe et frø og plante det i jorden, sånn at du vet det liksom!
men det er mye penger å spare, pluss at du får akkurat det du vil ha, og mye bedre enn den vanlige hasjen du får i norge..

gå på www.norcan.org og last ned dyrkeguide.. den er bra
Sitat av Dan
* Kun hun planter utvikler thc. han planter må kastes direkte.
* Det er mye forarbeid, som feks: omplantering, lys/varme/refleskjon, mørkerom mm..
Vis hele sitatet...
Hva?! Dette stemmer ikke helt. Hanplantene utvikler også THC, om enn i mindre grad enn hunnplantene. Den eneste grunnen til å kaste hannplanter er hvis man er redd for at de skal befrukte hunnplantene (befruktede hunnplanter inneholder mindre THC enn ubefruktede, men de ubefruktede produserer ikke frø).

Mørkerom? Til hva da?
Sitat av felix_poker
Hva?! Dette stemmer ikke helt. Hanplantene utvikler også THC, om enn i mindre grad enn hunnplantene. Den eneste grunnen til å kaste hannplanter er hvis man er redd for at de skal befrukte hunnplantene (befruktede hunnplanter inneholder mindre THC enn ubefruktede, men de ubefruktede produserer ikke frø).

Mørkerom? Til hva da?
Vis hele sitatet...
Han og hun-planter? Noe jeg ikke har fått med meg om planter? Hasjplanter som befrukter hunplanter. Kan noen forklare?

Forresten er jeg helt sikker på at å ha plantene selv tjener seg. Tenk at plantene er førsteforbruker altså før var det : hasj -> dealer -> deg nå er det hasj -> deg

Seff lønner det seg!
Sitat av felix_poker
Hva?! Dette stemmer ikke helt. Hanplantene utvikler også THC, om enn i mindre grad enn hunnplantene. Den eneste grunnen til å kaste hannplanter er hvis man er redd for at de skal befrukte hunnplantene (befruktede hunnplanter inneholder mindre THC enn ubefruktede, men de ubefruktede produserer ikke frø).

Mørkerom? Til hva da?
Vis hele sitatet...
Hvis politiet kommer innom bryr de seg pent lite om 80% av plantene dine er hannplanter vettu :/

Jeg trodde totalt mørke om natta først og fremst var viktig i blomstringsperioden,
men det er kanskje likegreit å ha det klart
hvordan skille hann og hun planter?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Fordi hannplanter vil pollinere hunnplantene, noe som gjør at de produserer mindre THC.
jamen. hvordan ser du forskjell på hun og han plantene?
og hvor lang tid tar det fra du sår frøet, til du kan høste blader?
Sitat av Avocent
jamen. hvordan ser du forskjell på hun og han plantene?
og hvor lang tid tar det fra du sår frøet, til du kan høste blader?
Vis hele sitatet...
kan ta fra 60-90d avhengi av strain ol, last ned dyrkeguiden fra www.norcan.org ,siden er nede atm men kommer vel opp om ikke lenge
Sitat av okaminaru
Hvis politiet kommer innom bryr de seg pent lite om 80% av plantene dine er hannplanter vettu :/
Vis hele sitatet...
Ah! Jegtenkte ikke i de baner

Sitat av okaminaru
Jeg trodde totalt mørke om natta først og fremst var viktig i blomstringsperioden,
men det er kanskje likegreit å ha det klart
Vis hele sitatet...
Man lager gjerne et dyrkerom/skap som er lystett, slik at det blir mørkt når man slår av lampene. Det er jo meningsløst å ha et annet rom som man må flyttte plantene til hver kveld.

Avocent: Å se forskjell tidlig (før blomstringsfasen) kan være tricky, men det er mulig. Dette gjøres ved å se på "knoppene" som kommer når blomstringsfasen begynner. På hunnplantene er disse mer tentakkelaktige enn på hannplantene. Du må nesten se forstørrede bilder først for å vite hva du skal se etter. Finnes bøttevis av bilder og forklaringer på nettet.
Anbefaler deg å stikke innom norcan (norsk cannabis forum), hvor de nettop har lansert en Cannabishåndbok som tar deg fra frø til plante En dyrker håndbok med andre ord.
...så fort norcan er oppe igjen...
guiden ligger der uansett.
last den ned, les, og spør etterpå!
alle spørsmålene til nå får du enkelt svar på om du bare leser den guiden! eller hvilken som helst annen dyrkeguide, men den på norcan er helt super! og den er norsk
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Dan
Finnes -mange- sider på nettet som beskriver hvordan man dyrker, bla. et annet svensk forum, meget opplysende der jeg selv fikk hjelp med velykket resultater
Vis hele sitatet...
Kan du gi meg link til sia? Har en venn i sverige som hele tiden maser om at jeg skal flytte ut til han og dyrke hasj og selge og leve fett i sverige.
Men jeg vil bare ha planter hjemm så jeg har noe fornuftig og stelle med om dagen og røyke på.
Jeg har tenkt lenge det at jeg taper så mye på og bare kjøpe. ASå jeg vil heller begynne og produsere min egen bønne jeg kan røyke.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
De nevnte jo en bra side i innlegget etter Dans :s

Forøvrig, last ned dyrkehåndboken herfra: http://www.norcan.org/forum/index.php?showforum=114
En annen litt mindre omfattende guide finner du her, men dyrkehåndboken anbefales på det sterkeste uansett.
I tillegg har de en fin guide på http://www.weed.no/
Er bra med guider.
Men for at jeg skal lære ordentlig burde jeg bli medlem på det forumet.
Har lært alt om fleinm nesten her. og det klarte jeg ikke med og bare lese fakta på nett.
Men leser alt som jeg kommer over
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Vel, norcan som jeg linket til er Norges cannabisforum
Men swecan er jo alltid et alternativ dét og .