Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1383
Var på fest igår og jeg kom til å tenke på om det finnes/har fantes et norsk rusmiddel?
Da mener jeg ikke f.eks Ringnes eller Hansa ol, men f.eks et dop eller whatever som er oppfunnet i Norge?

Eneste jeg kommer på selv er vel mjød, viss det er norsk da?
Du har jo diverse sopper, f.eks Fleinsopp
Sitat av okaminaru
Vis hele sitatet...
Det som sto der var bare sopper som vokser i Norge, og som helt sikkert vokser i andre land.

Det jeg ville frem til med denne tråden var om det er utviklet eller om det finnes et stoff som kommer fra Norge, som vi normenn har dyrket/utviklet.
Human-Xit: Så vidt jeg vet er ingen kjemiske rusmidler oppfunnet i Norge.
Ikke har Ola-nordmann vært først ute til å oppdage noen rusgivende planter heller.
Jeg tror det nærmeste du kommer er at vikingene brukte rå løk for å bli smågale før de skulle sloss.
Om de brukte fluesopp diskuteres, men om de gjorde det var de nok ikke først ute.
Du har jo formfett da. Kan vel tenke meg det er en norsk idè. Oppfunnet av fjortisser med fritidsproblemer. Det blir vel en norsk oppfinnelse da? (:

EDIT: Sniffing av formfett - den røde snoren med posten min.
"Rusen" fra formfett kommer jo fra drivgassen og jeg nekter å tro at det var en fra Norge som var først ut med å sniffe det. Nordmenn er jo ikke akkurat viden kjent for sin innovasjonsevne så jeg tror du skal slite med å finne et "norskt" rusmiddel...
Men Norge er vel kjent for sin ufattelige dumskap? Hvis du tok poenget mitt, hehe.
har dere hørt om 2c2
Sitat av Executor
har dere hørt om 2c2
Vis hele sitatet...
Var der sarkastisk ment eller? Har ikke hørt om det nei, kunne du tenke deg å informere oss om det?
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
du tenker helt sikkert på 2ct2 ? en bror til et mer populært kjemikale som heter 2ct7. Men det er ikke norsk.

Edit: 2ct2 Kan bestilles på bravo-trading løp og kjøp.
Var en nordmann som fant opp sprayboksen, men hvem fant opp drivgassen?
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Var en nordmann som fant opp ostehøvelen ihvertfall.
JA... La oss snorte ostehøvler... ffs...
Kan dere ikke bare leke dere med kjemisettene deres å lage no pulver? Fortell hvordan det går.

Scha