Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 6546
Historien er som følgende.. Jeg har en veninne som tar tabletter, kver gang hun blir mer eller minde deprimert.. Det har vel pågåd i 2 år nå ca, så ho hun er addicted.. psykologisk og kanskje litt fysisk.. anyway.. jeg har tenkt og hjelpe henne og slutte noen hun vil og, men da trenger jeg og vite litt mere om disse pillene hun tar.. Hun vet ikke hva hun får, fordi hun bare får det hos en fyr som kommer med i hver uke.. Jeg trodde det var først GHB, men det er vist veldi uvanlig i pilleform..

Så jeg har grevd litt rundt omkring, og kommet frem til at det kanskje er rohypnol. For hun sa at det var kvite tabletter med kors på, men nå fikk hun andre, som er avlange og har 2 farger..

Så har lest om rohypnol nå og sånt, men får det ikke helt til og stemme.. Måten hun blir på når hu tar di, finner jeg ingen plass..

Først blir hu bare helt borte.. ser på en plass, reagerer ikke på noen ting, kanskje hvis jeg sier navnet hennes 50 ganger og da får jeg bare et "m'm". Etter hvert får hun pustevansker og rister og skjelver.. hele "trippen" forgår vel i ca 2,5 timer..

Og da tar hun bare 1 tablett.. Så jeg lurer egentlig veldi på hva det er hun får..
Har aldri hørt at noen blir sånn av en hypper. Høres jo ut som alergisk reaksjon det der. Ikke har jeg hørt om dem i to farger heller. Er (var) som regel runde hvite, mens de som florerer nå er avlange og militær grønne.
Hvordan er hun etter disse " 2,5t " da?? Sier hun at hun har hattb det kjiipt, at hun ikke husker noe, eller dødskuult...
Er øynene hennes Sløve eller mer en åpene?
Jeg ville tenkt på en slakk type E Kansje. En sånn du liksom ikke kommer i gang på.
hun er kanskje litt trøtt men ellers helt normalt etter "trippen" .. og sir det ikkje e nå godt egentlig når hun får slike pustevansker ++

di pustevanskene ser ganske ille ut, for ser ut som hun sliter nå jævli da
Hvit pille med kors på kan jo være kryssere.. Disse har navn Flunizepam eller rivotriler.. Ikke helt sikker der på di navna

Som andre sier så fins det og hvite rohypnol piller men disse har gått mer eller mindre ut av markedet og de som er nå er militær grønne.. Men hva slags farge er det på disse pillene hun får da.. eller spør om du kan få se dem og se om det står noe navn på selve pilla...
viss du ser på disse to linkene så er de hvite kryssere og den grønne er rypper, men jeg tror og du kan få rypper(eller noee lignende ) i kapsler, od de har forskjellige farger

http://www.camporenacimiento.com/adi...g/rohypnol.jpg

http://www.narkobehandling.dk/Billeder/rohyg1.jpg

det er mange som reagerer forskjellig når de tygger disse, men det hørtes jo ikke helt bra ut sånn som hun reagerte
Sist endret av wrap; 16. januar 2006 kl. 15:27.
Hun vet ikke hva hun får, fordi hun bare får det hos en fyr som kommer med i hver uke..
Vis hele sitatet...
hmm. skjønte ikke helt den der.. ikke nå lurt å pakke i seg noe man ikke vet hva er, uansett hvor "avhengi" man er.. Få henne til å spørre "fyren" hva det er hun pakker i kroppen, eller er det umulig?
Sitat av The_WEB_KILLER
hmm. skjønte ikke helt den der.. ikke nå lurt å pakke i seg noe man ikke vet hva er, uansett hvor "avhengi" man er.. Få henne til å spørre "fyren" hva det er hun pakker i kroppen, eller er det umulig?
Vis hele sitatet...
vel det er ganske komplisert sak om hvorfor hun får di som jeg ikke skal gå lenger inn på.. mener han har sagt til henne at det er GHB, men er jo ikke det, vanligvis legger han bare di i gangen hennes eller postkassa og stikker..

Di andre pillene hun fikk nå er rød og blå..
vanligvis legger han bare di i gangen hennes eller postkassa og stikker..
Vis hele sitatet...
men uansett børr hun jo vite hva hun pakker i kroppen da.. I alle fall når hun gjør det regelmessig.
ser du skriver hun sliter med depresjoner osv. Hva med å få druger som er ment for å behandle den "sinslidelsen" hun sliter med..?

Skjønner at enkelte pakker tabbiser i seg som dem ikke vet
hva er en gang iblant, men regelmessig!!??

Er det bare meg som finner dette merkelig?
hun er jo nødt og vite va hun får, men viss det er kapsler så kan det jo være alt fra morfin til rypper og mye,mye annet, du sitter jo ikke og knasker tabbiser uten og ha den villeste anelse om hva det kan være,men viss hun ikke sier hva det er så tror jeg ikke det er så lett og finne ut, det er nok av piller og velge i og apedop listen er veldig , veldig laaaang
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av wrap
hun er jo nødt og vite va hun får, men viss det er kapsler så kan det jo være alt fra morfin til rypper og mye,mye annet, du sitter jo ikke og knasker tabbiser uten og ha den villeste anelse om hva det kan være,men viss hun ikke sier hva det er så tror jeg ikke det er så lett og finne ut, det er nok av piller og velge i og apedop listen er veldig , veldig laaaang
Vis hele sitatet...


Noen som vet om noen land man kan kjøpe rohypnol over disk uten resept?
Litt ny her så vet ikke helt hvordan og hvor jeg skal legge inn nye innlegg
Sist endret av marius80; 14. april 2006 kl. 19:51.
Hyppere vet jeg ikke noe om, men valium får du iallefall kjøpt på et hvilket som helst apotek i India. Og vil du ha ketamin kan du bare få en lege til å sette et skudd på deg, eller evt. kjøpe det på apoteket.
Hvis det er en ring rundt 2 tallet er det kryssere altså dobble rohypnoler!
Sitat av appelsinen
Hvis det er en ring rundt 2 tallet er det kryssere altså dobble rohypnoler!
Vis hele sitatet...
Rohypnol er Rohypnol mens det du kaller doble rohypnol er Flunizepam(Kryssere)
Men de heter rohypnol. og de er 2mg. dvs dobbelt så stor som de grønne ordinære rohypnolene.
derav navnet doble rypper.
Kryssere kommer av den delestreken som gjør av man kan dele pillen opp i fire.
Sitat av ||viper||
Historien er som følgende.. Jeg har en veninne som tar tabletter, kver gang hun blir mer eller minde deprimert.. Det har vel pågåd i 2 år nå ca, så ho hun er addicted.. psykologisk og kanskje litt fysisk.. anyway.. jeg har tenkt og hjelpe henne og slutte noen hun vil og, men da trenger jeg og vite litt mere om disse pillene hun tar.. Hun vet ikke hva hun får, fordi hun bare får det hos en fyr som kommer med i hver uke.. Jeg trodde det var først GHB, men det er vist veldi uvanlig i pilleform..
Vis hele sitatet...
Høres ikke helt bra ut dette her. Jeg mener, hva er det han som leverer pillene er ute etter?

Mitt tips seriøst hvis hun vil slutte er å oppsøke sin lege, fortelle historikken rundt det hele og få en diagnose. Er det slik at hun behøver antidepressive piller kan hun få det reseptbelagt under oppsyn, istedenfor å putte i seg greier hu ikke vet hva er.

Som andre nevnte, finnes mange sorters dop man kan ta for i stunden å glemme sin depressjon.

I mine øyne, han som "leverer pakka" høsres jo helt dust ut. Ser ut som han har andre baktanker ettersom ingen bare leverer piller gratis i min verden.
Sitat av MysterialPhysco
Rohypnol er Rohypnol mens det du kaller doble rohypnol er Flunizepam(Kryssere)
Vis hele sitatet...
ok det rt 2mg flunitrezamam... altså 2 hyppere
effekten du beskriver virker som C-preparater, antipsykotikum... piller de stapper i folk som er i psykose, slår ut psyken din totalt... men er da også ment for folk som hører stemmer osv... ikke noe å ruse seg på.... synet grøter ut helt og du blir helt lam i skallen... siden du sier det varer i ca 2 timer ville jeg tro at disse pillene er for bruk ved akkutte psykoser der en trenger rask og sterk virkning for å bare slå av hjernen, men ikke langvarig effekt...

veninna di burde slutte med disse pillene tvert og oppsøke en lege og profesjonell hjelp om hun virkelig ønsker å komme noen vei!
Det "krysset" er ikke et sverd a ? i såfall er det subutex
Hvite jernkors, hvite firkløver ^^
virkestoffet i rohypnol er flunitrasepam.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av ||viper||
Historien er som følgende.. Jeg har en veninne som tar tabletter, kver gang hun blir mer eller minde deprimert.. Det har vel pågåd i 2 år nå ca, så ho hun er addicted.. psykologisk og kanskje litt fysisk.. anyway.. jeg har tenkt og hjelpe henne og slutte noen hun vil og, men da trenger jeg og vite litt mere om disse pillene hun tar.. Hun vet ikke hva hun får, fordi hun bare får det hos en fyr som kommer med i hver uke.. Jeg trodde det var først GHB, men det er vist veldi uvanlig i pilleform..

Så jeg har grevd litt rundt omkring, og kommet frem til at det kanskje er rohypnol. For hun sa at det var kvite tabletter med kors på, men nå fikk hun andre, som er avlange og har 2 farger..

Så har lest om rohypnol nå og sånt, men får det ikke helt til og stemme.. Måten hun blir på når hu tar di, finner jeg ingen plass..

Først blir hu bare helt borte.. ser på en plass, reagerer ikke på noen ting, kanskje hvis jeg sier navnet hennes 50 ganger og da får jeg bare et "m'm". Etter hvert får hun pustevansker og rister og skjelver.. hele "trippen" forgår vel i ca 2,5 timer..

Og da tar hun bare 1 tablett.. Så jeg lurer egentlig veldi på hva det er hun får..
Vis hele sitatet...

Hei, det høres virkelig ikke bra ut, og jeg ønsker ikke skuffe deg på noen måte - men det du kan gjøre for henne er veldig lite. Du kan være tilstede for henne og du kan hjelpe henne med motivasjonen. Men det er hun som må ta valget om hun vil forsette eller ikke. Dette er klart en person som er hektet på opiater (Buprenorfin) og jeg anbefaller på det sterkeste at du i stedet for å prøve å hjelpe henne med å slutte, så prøv heller å hjelp henne med å komme seg inn på en instutisjon..

Denne tabletten som du snakker om, er jeg rimelig sikker på er Subutex.
Subutex (Virkestoff: Buprenorfin (et morfin lignende stoff) er et preperat som ironisk nok brukes mot avhenighet for opiater, men det er blitt mer og mer vanlig at unge ruser seg på legemidler enn å ruse seg på Heroin.

Herion - Bare ordet er skremmende for mange. Jeg vet om mennesker om overhodet ikke har prøvd heroin, men som er hektet på legemidler i stedet.
"Det er jo bare ett legemiddel" - "Ja men, det kommer jo fra en fastlege." - "Man kan jo få det på resept" - "Per får jo de av broren."
Dette er bare noen av unskyldningene jeg har hørt på hos mine tidligere og noen fremdeles kamerater av meg.

Subutex er en hvit tablett som er oval formet med et slags kors eller sverd på ene siden som gjør det til en delestrek.
De kommer i 0,4 mg, 2 mg og 8 mg tabletter. 8mg er ut i fra min erfaring den mest vanlige og som stemmer til din beskrivelse.
Den skal legges under tungen, der den 'smeltes opp' og har en depot effekt som gjør at en person som er opiat avhengig vil holde seg frisk "i en lengre periode".
Dvs. at personen vil føle økt energi og kunne fungere som et normalt menneske så lenge medisinen er i kroppen.
Narkomane bruker ofte 1. 8mg tablett om morgen og 1. om kveld. Jeg har hørt om enkelt tilfeller som er oppe i 4 tabletter for dagen.
Dette vil da bare være unødvendig og sløs med medisiner, ettersom kroppen ikke klarer å oppta mer en 10-16 mg av virkestoffet. Dette vil variere litt, men strengtatt skal det ikke være nødvendig med mer en 2 tabletter per dag.
Når en person er vant til Subutex,skal visst nok være umulig å kunne ta overdose på Buprenorfin uten at jeg vil spekulere noe mer i det.
Det siste utsagnet er basert på "gate snakk."

Om en person ikke er fysisk avhengig enda, vil den fungere på motsatt måte.
Personen vil da føle seg "stein". Dvs. Trøtt, dårlig reaksjons evne, drastiske humør svingninger, sløv, kløe på kroppen som f.eks Nese, armuler, under kneskålen, ved sokkefeste. Menn vil som oftes klø der det i det heletatt vokser hår.

Andre medikamenter som ofte også blir brukt er:
Temgesic (Buprenorfin, svakere en Subutex), ketorax, Metadon, Dolcontin,
Hvis du søker i Felleskatalogen.no etter disse preparatene vil du finne ut litt mer om stoffet.
Buprenorfin kan du lese om her. Det er også tatt fra felleskatalogen fri tekst søke funksjon.

Grunnen til at jeg i det heletatt tørr å åpne munnen her, er fordi jeg desverre har mange kamerater som er hektet på opiater og nåler.
Når jeg sier kamerater, så mener jeg ikke personer som er min omgangs krets lengre. Men tidligere så var dem det, jeg har sett dem falle bort èn etter èn..
Jeg er i en slik situasjon at så og si hele min vennekrets fra U.skolen er enten sprøyte narkomane, ex- sprøyte narkomane, og det aller værste .. Død..
Jeg regner med at jeg er langt i fra den eneste her på forumet.

Jeg har som deg, vært ivrig - prøvd å finne løsninger for kamerater.
Grunnen til at jeg sier det er lite sannsynlighet for at du kan gjøre noe, er fordi jeg da regner med at du til syvende og sist vil sitte igjen såret.
Stoffet hersker over dem, og jeg har opplevd noen bizzare episoder som jeg helst vil glemme.
Det værste er at det er mulig å sitte å se på at en person råttner mer og mer for hver dag som går, uten at du har så forbanna mye du kan si eller gjøre.

Etter min erfaring å dømme ender man alltid opp lurt eller utnyttet av en slik person.
Med en "slik person" mener jeg ikke å sette noen som helst i bås, men de personene jeg har prøvd å hjelpe har alltid endt opp med å bli uvenner med meg på en eller annen måte.
Derfor henviser jeg til instutisjoner.

Fordi om så kalt kamerat av meg stjeler penger av meg - velger jeg (selfølgelig ut i fra personligheten) å ikke gi opp på den karen. Jeg har kjent han i 10 år og vil selføligelig hans eget beste. Prøver å engasjere han med tidligere venner - der det bare går galt.
Stjeling, lyving, klikking, sutring og gråting hører med, men jeg har enda til gode å klare å hjelpe noen av mine hektede kamerater. Men jeg har alltid holdt kontakten med dem når dem har havnet i fengsel eller på avrusnings instutisjoner.
Det er utrolig å høre hvordan en person kan bare på èn måned rusfri bli total forandret til en enerisk og lattermild menneske, i motsettning til da han gikk på gaten og subbet, sovnet, mumlet og fortalte folk han var "streit".

Jeg håper ikke dette blir misforstått på noe måte. Det er sikkert mange som har klart å hjelpe kamerater, og jeg vil få tydelig frem at det ikke dreier seg om å ikke bry seg, eller om ikke å være til stede.
Men det dummeste man gjør er å låne dem penger, bare den siste gangen.: Det blir aldri en siste gang før personen SELV ønsker å slutte, enten ved å slutte *BANG* noe de færreste desverre klarer, eller ved å ønske å slutte og ta kontakt med hjelpeapparatet og søke hjelp.

Hjelpeapparatet og den hjelpen man får i "Verdens beste land å bo i", er fattig og ofte veldig dårlig. Tenker spessielt på den oppfølgingen man (ikke) får etter å ha vært rusfri i aldri så lenge. (1 - 2 år)
Det er tragisk at de bare kan sette dem på gata igjen, oppfordre dem til å søkejobb - men så å bare gi dem sosial hjelp eller rehabliterings penger som en enkel utvei/løsning.
Men dette er en helt annen diskusjon.

Jeg håper at du klarer å finne en løsning. Ikke gå til Politi, men mitt tips er å prøve å finne en løsning sammen med henne. Engasjere henne i tanken på en rus-instutisjon. Ikke hvilken som helst instutisjon, men en med godt rykte på seg.
Du kan evt. ringe RUStelefonen på telefon nr: 08588. Jeg regner med at de vil kunne sitte på litt nyttig informasjon ang. hele dette emnet her.

Jeg håper virkelig at det ender bra med din vennine og også deg.
Lykke til!

Edit: Så ikke før nå at trådstarter skrev tråden 16. January 2006, 05:40 . Jaja.: Håper det går bra med hun nå da ?!
Sist endret av spQ; 20. september 2006 kl. 21:22.