Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 2956
Jeg har et lite problem med hasj. Eller, et par.

Pga. asthmaallergi kan jeg ikke røyke piece, da tobakken fucker meg litt opp. Grønt går greit, men det er ikke ofte dette er å oppdrive. Derfor er jeg litt glad i å spise heller, men også her har jeg problemer.
Jeg hater nemlig smaken. Det smaker så ubeskrivelig jævlig at jeg brekker meg med en gang jeg får det i munnen. Senest igår hadde jeg brownies, og jeg greide ikke fullføre måltidet. Noe som plaget både meg og andre jeg spiste med.

Og ja, det var tilbredt riktig, jeg får kvalmefornemmelser bare jeg lukter på piece.

Derfor lurer jeg på om noen gamle hasjulker har noen tips å komme med. Hva kan jeg ha det i for at jeg skal kjenne minst mulig av smaken? Helst noe som går ned kjapt i så fall. Brownies fant jeg ut i etterkant at ikke var en smart ide, seigt og jævlig.

Hilfe hilfe?
Kakao skal visst funke utrolig bra, jeg har ingen anelse om smaken eller lukten
..
Trådstarter
Vil helst ha råd fra folk som har en viss ekspertise innen feltet og som har prøvd det selv
En mulighet er jo og røyke det rent, uten tobakk i en liten pipe. Nå er det såpass lengesiden jeg røykte hasj, da det bare finnes grønt og oppdrive her jeg bor, noe jeg liker meget godt nå og da.
kanskje det funker å ha det i solbærtoddi? er vel egentlig ett fett...
..
Trådstarter
Sitat av Dan
En mulighet er jo og røyke det rent, uten tobakk i en liten pipe.
Vis hele sitatet...
Er ikke det ganske jævlig da? Ser bare for meg at det er en grunn til at folk røyker det med tobakk?

Sitat av crangaz
kanskje det funker å ha det i solbærtoddi? er vel egentlig ett fett...
Vis hele sitatet...
Sa jeg ville ha tips fra folk som hadde testa ut.
Duxo: Tobakken gjør den mere drøy imo enn ved rent inntak. Røyke rent smaker endel annerledes enn med tobakk, da du ikke får nikotin i kroppen. Kan ikke påstå jeg synes det smaker noe jævlig. værre med nikotinkick.

Edit: tenk det slik:
1 blås rent som du kanskje synes smaker jævlig.
2 blås med tobakk som påvirker din astma
3 tygger av en brownie som smaker drit etterfulgt av hard mage
Sist endret av Dan; 14. april 2006 kl. 17:09.
Røyketips uten tobakk, funker bare på god og seig hasj:

1. Skjær en plastflaske i to, gjerne en 1 1/2 liter.
2. Finn en treskrue, sett den med spissen opp på bordet. (mener spiss metallskrue ment for treverk)
3. Rull en 0,1 til en liten pølse, og tre den inn på spissen på skrua, så det hele blir et "tårn".
4. Fyr opp toppen på hasjtårnet ditt, vent litt så det tar ordentlig fyr, og blås ut flammen. Nå skal hasjen ryke som en sigg eller en røkelsepinne.
5. Sett den halve flasken (som selvsagt er rett og pent skjært over) over det hele, med kork på.
6. Når du ser at det har kommet endel røyk inn i flasken tar du av korken, letter flasken opp fra bordet og inhalerer flaskeinnholdet.
7. Repetér til hasjen er borte.
mekk opp reven til småbiter, og skyll det rett ned med noe du liker.. Eventuellt gå på en helsekostbutikk å kjøp gelatinkapsler som du putter stashet oppi.

Tror du skulle funka fett nok..
..
Trådstarter
Sitat av foxnol
mekk opp reven til småbiter, og skyll det rett ned med noe du liker.. Eventuellt gå på en helsekostbutikk å kjøp gelatinkapsler som du putter stashet oppi.

Tror du skulle funka fett nok..
Vis hele sitatet...
Hva mener du her?
Hakke opp selve piecen i flere småbiter, ta litt og litt i munnen og skylle ned?

Skal forsåvidt nevnes at jeg er ute etter tips til piece som ikke er god og myk, men hard og jævlig :P
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Duxo:

Jeg er helt enig med deg at smaken på hasj smaker ganske "bittert" og har selv erfaring med at hasj stjeler all smaken av brownies og sjokoladekake.

Når jeg har spist hasj tidligere, tok jeg 3-5 gram og kuttet/klippet/rev opp i bitte små biter/kuler.
Til slutt sitter du igjen med en god dynge med biter.
Jeg tok da bare å presset tommelen min ned i dyngen, og svalgte ned med væske.
Ettersom du ikke liker smaken, er det jo bare å svelge ned med brus, Fanta for min del.
Siden det blir en så stor dynge med "piecer" må du jo gjøre dette flere ganger.
Kan kan sikkert bruke en skje også, til å forsyne seg av dyngen og svelge nedpå.
Man behøver sikkert ikke å bruke 3-5 gram ( kommer jo ann på kvaliteten også selfølgelig. )
Jeg har bare gjort det for å være sikker på å få virkning.

Da jeg spiste 5 gram skulle jeg på jobb dagen etterpå, det var langt i fra noe sjakktrekk. Jeg blir vanligvis ikke rød på øynene, men den dagen måtte jeg gå med solbriller for det lyste av øynene mine.

Hvis du kommer over god hasj så vil jo smaken være bedre. En jeg har røykt i det siste smaker og lukter weed.
Weed er jo også et alternativ om du ikke liker smaken. Jeg synest ihvertfall at å spise selve buds`a smaker godt. Ulempen er vel at 1 g. weed er fysisk større enn 1 g. så du må jo spise adskillig mer. Men om du liker smaken av selve planten kan jo det være ett forslag, men ei noe oppfordring.

For det er jo forbudt

Edit: Noen kom meg i forkjøpet på denne posten, og ser at du har svart at du kun kommer over hard hasj ( you unlucky bastard ).
Hold på den en lang stund, evt ta å legg den på en varm plass, en ovn gjerne men bare for en liten stund. Da vil den mykne opp.
Eller du tar å varmer den forsiktig med ligther (IKKE BRENN DEN) og smuldre den opp slik at det blir biter av den. Gjør så som jeg har forklart over.
Sist endret av spQ; 14. april 2006 kl. 17:32.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Det foxnol skriver funker fint. Du trenger egentlig ikke å hakke den opp en gang; bare svelg den på samme måte som du svelger en tablett av et eller annet slag. Jeg hører stadig vekk folk si at jeg må "tilberede" hasjen hvis den skal spises, ved å blande den med smør eller hva det måtte være, men egne erfaringer tilsier at det funker vel så bra å bare svelge klumpen.
Vaporizer da? Kan jo funke.. Fins en del poster om framngangsmåte på forumet her regner jeg med, og om du lurer da
Vapoorizer vil nok fungere, du får ikke i deg like mye THC som ved røyking, men du får heller ikke i deg så mye giftstoffer. Oppskrift på en enkel (og billig) vapoo (ikke min oppskrift, tror den lå her på forumet et eller annet sted)

Ting du trenger:

1 klar lyspære med tykk sokkel
1 bruskork
1 sugerør eller annet plastrør

Skjær av tuppen på sokkelen til lyspæra med en kniv. Ta så ut glødetråden. Hvis du har skjært rett så vil gjengene på sokkelen passe akkurat til en bruskork. Lag så et hull i bruskorken i samme størrelse som røret (et tykt plastrør er best, sånn som sitter på enkelte drikkeflasker). Sørg for at hullet er litt større enn røret på en av sidene (for å få trukket inn luft i lyspæra. Røret skal sitte godt for det). Sett inn røret i korken og skru den på lyspæra.

For å bruke denne legger du ønsket mengde ned i lyspæra, skrur på korken og varmer opp pæra i bunnen. Etter verdt vil du se at pæra blir fylt med røyk, trekk så inn denne røyken (duh)
Sitat av aybara
Det foxnol skriver funker fint. Du trenger egentlig ikke å hakke den opp en gang; bare svelg den på samme måte som du svelger en tablett av et eller annet slag. Jeg hører stadig vekk folk si at jeg må "tilberede" hasjen hvis den skal spises, ved å blande den med smør eller hva det måtte være, men egne erfaringer tilsier at det funker vel så bra å bare svelge klumpen.
Vis hele sitatet...
Problemet med dette er hvis du svelger en litt stor klump, så risikerer du å drite ut mesteparten av den. Sløsing
Bare knus til pulver - pakk i rizla/whatever - dropp
bare å knuse og putte i kapsler
..
Trådstarter
Til nå har jeg likt speq sin metode best.

Men det jeg lurer på er hvordan smaken vil bli i f. eks kakao? Vil det være like jævlig, eller en helt annen smak? Vil jeg kunne drikke hele koppen? :P
There's only one way to find out. La oss vite hvordan det gikk
det smaker nok like "jævlig" med kakao også ja
..
Trådstarter
speq sier han presset tommelen inn i dyngen med hasj og skyllte ned med væske.

Hva skjer i mellomtiden her da? Skal man slikke det av tommelen? Ser for meg at det også er passe jævlig :S
Jeg/vi brukte å mekke te når jeg gikk på fhs, lukta ikke noe særlig å smaken var helt smooth, nå husker jeg ikke direkte blandingsforhold og slikt siden dette er leeeeeenge siden, men det er sånt du finner ut av selv..

Kakao har jeg ikke testa..
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Man blir ikke skitten på fingrene av å presse tommelen nedi en dynge med hasj.. Man får bare masse små klumper på fingeren...
Disse klumpene svelger du med noe som du liker, cola,fanta, you name it..
Tommelen din kan du gjøre hva du vil med..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hasj smaker sterkt, sånn er det bare. Ser ikke noe grunn til at du ikke skal kunne spise det rent, som folk sier, eller røyke det rent i bong eller vaporizer som vanlig. Jointer osv. blir litt tricky tho :P

Bare varm opp hasjen i små små biter, og legg den i brønnen på vanlig måte. Jeg kjenner flere som røyker utelukkende slik, og faktisk brekker seg / står over hvis det er snakk om å røyke med tobakk.

Den eneste grunnen jeg ser til å røyke med tobakk er at det brenner noe lettere, og jeg personlig syns det blir noe "mildere" sånn - kanskje fordi det ikke blir så varmt og brenner opp så fort.
..
Trådstarter
En annen ting som kan la seg nevne er at jeg liker best å spise for da blir jeg mest løk i hodet.
hvis du skal spise det er det lurt å blande det ut i smeltet smør/fett, fordi hasjen løser seg mye bedre opp i fett.
hell det i en kopp med te/kakao/whatever.. jeg syns ikke det er så jævlig. du kan jo prøve å smelte litt sjokolade, og røre hasjen godt uti. smuldr opp piecen først.. hell det over i en form, op putt det i kjøleskapet.. spis når den er hard

jeg pleier også å røyke rent, både fordi jeg ikke har tobakk, og fordi jeg ikke kan fordra nikotin sammen med hasj.. bare smuldre det opp og legg det i brønnen, eventuelt bruk en rasp og rasp det opp, så blir det perfekt

det er litt sterkt for halsen, men det funker..
prøv...
har du nok penger kan du kjøpe deg en skikkelig vaporizer, som f.eks. Volcano. den koster rundt 4000.
Sist endret av pecus; 15. april 2006 kl. 00:49.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Varm opp smør i ei gryte, og smelt hasjen i smøret. Så tilsetter du ei plate eller to kokesjokolade. La det tørke, og du har fin skakkolade
..
Trådstarter
Sitat av Ahmed-
Varm opp smør i ei gryte, og smelt hasjen i smøret. Så tilsetter du ei plate eller to kokesjokolade. La det tørke, og du har fin skakkolade
Vis hele sitatet...
Saken her er at jeg ikke takler hasjsmaken! Og ja, den er enda i etter at man har varmet det opp og alt slikt.
Putt den i gelatinkapsler!?? så er det jo bare å svelge X anntall kapsler med et glass vann eller 2!
Injiser det med en hasj sprøyte
Lag te? *20 tegn*
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Sitat av St.Vitus
Injiser det med en hasj sprøyte
Vis hele sitatet...
Bad ide. Driten løser seg ikke opp, og man kan visst få alvorlige infeksjoner.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg går ut ifra det var ment som en spøk.
Sitat av Ahmed-
Bad ide. Driten løser seg ikke opp, og man kan visst få alvorlige infeksjoner.
Vis hele sitatet...
At man får infeksjon er ikke det verste.. Man får blodforstoppelse om man injiserer cannabis.. Og har du blodforstoppelse kan du begynne å planlegge hvordan grava di skal se ut
jeg knaska i meg et gram strødd over pastaen min på skolen, funka fett det.

tresmaken er god den.

ellers så fikk jeg pressa 3g oppi kakaoen min. ble en fin smørje i bunnen, men det går ned med teskje og cola
uff laga en hasj sjokolade altfor sterk. Vanskelig å få ned dritten smaker bare sterkt hasj
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Sitat av halla
uff laga en hasj sjokolade altfor sterk. Vanskelig å få ned dritten smaker bare sterkt hasj
Vis hele sitatet...
Haha, må nesten le litt. Tenker den sjokoladen smakte godt ja
pleier å varme en god bit i en eller annan form for olje.

så holder jeg til alt har smeltet inn i oljen og rører ut i en youghert med ganske kraftig smak.

smaken er der desverre enda mye av.. men en spiser fort opp en liten youghert.
Har en relativ enkel løsning på problemet ditt. Du sier du brekker deg av smaken...Noen gang vært forkjøla? Skikkelig helvetes tett i nesa...Kjipt ikkesant? Ja, for du smaker faen ikke forskjell på brødskive med saltpølse eller brødskive med nugatti.

Åltså, hold deg for nesa mens du spiser (samme effekt som å ha tett nese ), finn noe med heavy smak og spis/drikk det etter hasjen før du slipper nesa.

Håper du er ett problem fattigere