Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 2478
har en vann av meg som er ganske deppa for tiden. hun driver å kutter seg og skriver selvmordsbrev.
dette liker jeg ikke og tenkte å ta et par gule ilag med henne.
hvordan får jeg tak i valium?
har noen et par tips om valium når du er laaaangt nede?

PS. bor i tr.heim eller deromkring
Vanligvis er jeg ikke enig med folk som Frank2 men om hun allerede er langt nede er det vel ikke så forferdelig lurt å vise henne at livet er bra/morsomt med dop så hun blir rennende rundt på dop 24/7 for å føle seg bra ...
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Å bruke narkotika som oppiggende middel mot depresjon fører _kun_ til mer problemer. Tro meg. Om man ikke liker verden rundt seg fra før av blir det ikke bedre av at man erstatter den med en som er kunstig og skadelig. Har bl a en kamerat som jeg _veit_ er intelligent, men som har trukket seg inn i sin egne verden pga at han misliker den virkelige verden for mye. Fyren har ikke vært edru på ca 4 år nå, og er nå helt umulig å få noe vettugt ut av.

Psykologer hjelper oftet mye mer enn det man tror. Noen har uflaks og får uprofesjonelle eller oengasjerte folk om man henvender seg til psykolog, men det er faktisk veldig lett å bytte.
snø's Avatar
Trådstarter
ok, kanskje jeg dropper det. psykolog kunne vært noe, men de koster
dop koster det å
Opprinnelig postet av snø
har en vann av meg som er ganske deppa for tiden. hun driver å kutter seg og skriver selvmordsbrev.
Vis hele sitatet...
Kan ikke akkurat si jeg er ekspert på emnet, men en del erfaring har jeg etter å ha kjent jenter av samme slaget i noen år. Det første du bør finne ut er hvor mange som vet disse tingene? Jo flere som vet om selvmordsbrevene - som først og fremst er et rop om hjelp når de blir vist til noen - jo mindre mulighet er det for at hun faktisk dreper seg selv. Utelukker ikke at hun har det ille, men dette kan bare være en dårlig måte å takle angst. Samme går for kuttingen, jo flere som vet, jo mindre seriøst er det.

Å la henne prøve dop er det dummeste du kan gjøre, akkurat som bakkus sier. Sett jenter erstatte skole med hasj bare fordi de har litt tenåringsangst, og dermed kommer de ikke inn på noen skoler.

Edit: Psykologhjelp er gratis for ungdommer, hvis jeg har gjettet alder riktig. Få henne inn på venteliste.
Herregud. Det er crazy-person, ring 1-800-pyskolog/psykiater. Da kan man vel få lykkepiller(rett ord?) osv.
Opprinnelig postet av windoze
Herregud. Det er crazy-person, ring 1-800-pyskolog/psykiater. Da kan man vel få lykkepiller(rett ord?) osv.
Vis hele sitatet...
Du med din dype innsikt i menneskehjernen, og da hos jenter, tror jeg bør la være å uttale deg.
her i byn har vi noe som heter ppu tjeneste.. gratis psykologitimer.. snakk med rådgiver på skolen så fikser han nummer eller no..
Er litt frustrert på hvordan du kunne tenke på å dope henne ass.. Men jeg sier som de andre: skaff psykolog.. Har en lignende her ute også.. En som sa/sier hun skulle ta selvmord og og som kuttet seg selv osv(Hun ble tilslutt hasjmisbruker)Så gikk hun til skolepsykolog, og nå er det kun drikking og røyking på henne. Men hun hadde alltid en tendens til å forværre ting mye mer..Noe som jeg kaller en "Teenage Drama Queen." Så enkelte henger med feilt folk og er på feil sted til feil tid.. Cheer her up! Vis at folk bryr som om henne, kanskje det kan muntre henne opp.. Vis noen av livets gode sider.
Opprinnelig postet av ztaale
Vanligvis er jeg ikke enig med folk som Frank2 men om hun allerede er langt nede er det vel ikke så forferdelig lurt å vise henne at livet er bra/morsomt med dop så hun blir rennende rundt på dop 24/7 for å føle seg bra ...
Vis hele sitatet...
Har ikke noe i mot dop jeg, men narkotika skal brukes når du er glad, har det flott osv. Ellers så kan det gå temmelig dårlig.
snø: Ikke dop til deprimerte personer!
Det er noe av det dummeste du kan gjøre.
Hun kan bli drit avhengig av antideprisive stoffer og andre ting kan forverre en eventuell depresjon.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Valium er og forblir sovemedisin!

Valium skal ikke brukes som antidepp.
Eneste gleden du får av valium, må være at man blir ruset, men på hva måte har du tenkt å fikse hjernen hennes når den rusen går ut da?
Tror ikke du har tenkt ut noe som helst.
Man blir nødvendigvis i godt humør av narkoitika. Likegyldig kansje, men ikke i godt humør. Det må i så være ett falskt humør!

Lang tids bruk av narkotiika vil føre til deppresjon enten man vil eller ikke..
Jeg snakker ikke da om å røyke en bønne på en fest avogtil, jeg snakker da om langvarig bruk.
snø's Avatar
Trådstarter
jaja. da er det avgjort, ingen gule
Hvor gammel er jenta? Er ikke umulig at det kan hjelpe med litt kjemisk assistanse. I tilfellet, få det skrevet ut av en lege. Og få rådgivning der.
Opprinnelig postet av frank2
Har ikke noe i mot dop jeg, men narkotika skal brukes når du er glad, har det flott osv. Ellers så kan det gå temmelig dårlig.
Vis hele sitatet...
vi er på samme planet da :P
hasj, pepper osv burde taes når du er glad, ja. Men jeg er også enig Metamorphose. Valium er IKKE sovepiller, de er angst og uro dempende. Vennen din burde kanskje ha Valium, Stesolid eller lykkepiller på legeresept, men også gå til psykolog.
Lykkepiller gjør deg ikke lykkelig. Det gjør deg tom inni og er en ca. like god behandlingsmåte som lobotomi.

Psykolog derimot kan hjelpe.
▼ ... noen uker senere ... ▼
lobotimi funker fett det
Jeg er også i Trondheimsområdet, og har vært/er borti det samme. Snakket med psykolog, men det hjalp dessverre ikke meg. Det er jo ikke alle som kan komunisere med psykologen, og til meg funka det ikke. Men prøv for all del uansett!
Til meg hjalp det å snakke med andre som var i samme situasjon. Jeg vet det er vanskelig å komme i kontakt med andre, fordi slike personer virker helt normale når du treffer dem på gata, men det viktigste er vel å få snakket med noen. Gjerne noen som ikke er partiske, har andre synspunkter enn personen selv. Det hjelper en med å se anderledes på ting.
godt sagt
Opprinnelig postet av windoze
Herregud. Det er crazy-person, ring 1-800-pyskolog/psykiater. Da kan man vel få lykkepiller(rett ord?) osv.
Vis hele sitatet...
Nei, akkurat her tor jeg det faktisk hjelper med det du foreslo selv en gang i tiden:
"Jesus"

Tror man ikke at livet har noen mening, så kan man ihvertfall tro på noe som kansje holder deg oppe. Ikke det at jeg mener religion er så utrolig bra, men det er bedre å tro på en religion, og la vær å ta selvmord, en å dø av selvmord og aldri ha trodd på noe.

Jeg er ikke kristen, og jeg håper folk forstod den egentlige meningen med posten min her, og at den ikke akkurat skal være noen vekker. Er man desperat etter hjelp, så kan man finne hjelp selv på de mest utrolige steder.

Uansett, her tror jeg ikke akkurat selvmedisinering hjelper noe særlig, men mer psykologhjelp. Ingen her vet nok om henne til å gi en grundig vurdering, men det kan derimot en utdannet psykolog gjøre.

Ikke la henne ta dop mens hun er depressiv, det fører bare til at hun synker dypere, når hun merker hvor glad hun blir, for første gang på lenge, men når det er over så blir det jævlig igjen. Vent med dop til du er lykkelig og oppegående, det minsker faren for avhengighet.


Edit: sorry, leste ikke hele tråden, bare førsteposten.
Oppfordrer heller ikke folk til å ta dop, hvis noen skulle tro det.
Opprinnelig postet av pinnsvinet

Tror man ikke at livet har noen mening, så kan man ihvertfall tro på noe som kansje holder deg oppe. Ikke det at jeg mener religion er så utrolig bra, men det er bedre å tro på en religion, og la vær å ta selvmord, en å dø av selvmord og aldri ha trodd på noe.
Vis hele sitatet...
Hvorfor? Er eksistens i seg selv noe mål?
Jeg bare lurer.. om det er noen som har peiling..

Hvor stor sjangse er det for å få plass på en behandlingsplass, hvis man lider av depresjon, har sterke selvmordstanker og kan prate åpent om det, sliter med de daglige gjøremål (f.eks skole), når det eneste som kanskje kan hjelpe er å komme seg bort fra alt?

en jeg vet om som sliter litt..
Andeeh: Det varierer litt avhengig av hvor belastet ppt-tjenesten i hans lokalområde er, men i verste fall kan man settes på venteliste. Statistikken viser at hvis man snakker åpent om selvmord, så er det liten sjanse for at man faktisk gjennomfører det.
Opprinnelig postet av IvIoyner
Andeeh: Det varierer litt avhengig av hvor belastet ppt-tjenesten i hans lokalområde er, men i verste fall kan man settes på venteliste. Statistikken viser at hvis man snakker åpent om selvmord, så er det liten sjanse for at man faktisk gjennomfører det.
Vis hele sitatet...
Tror nok han kommer til å gjøre det, bare han får sjangsen til det.. Han har ikke prøvd ennå, men har lyst.. han forstår ikke hvorfor han ikke skal gjøre det..
Han har sterke problemer med konsentrasjon på skolen, han har soveproblemer og fikk angstanfall her om dagen (et innslag av paranoia). Jeg vet alt dette, og han tuller/overdriver ikke!

Men skal ikke ødelegge mer enn jeg har gjort her, takk for svar!
Opprinnelig postet av IvIoyner
Hvorfor? Er eksistens i seg selv noe mål?
Vis hele sitatet...
Nei, men posten min var vel for å forklare at hun trenger noe å tro på. For noen er eksistens et godt nok grunnlag for å leve, men det er ikke slik for alle. Jeg hadde ikke levd bare for å leve, men jeg vet med meg selv at livet handler om mer en bare å leve. Jeg har lyst til å leve, men jeg kan forstå at ikke alle har det slik.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Hva med å vise jenta noen av livet ekte gleder. Ta henne med ut i naturen. Telttur fks. Vennegjeng på teltur er vel en uslåelig glede. Det viktigste er vel å vise henne at det faktisk er små ting her i verden som gjør livet til noe å sette pris på.
Nå er ikke jeg en ekspert eller noe, men jeg synes dette høres veldig riktig ut.
Ikke diss han. Han vill jo bare prøve å hjelpe jenta, om på en litt dum måte. Men nå har han jo fått mange nyttige tips ser jeg .
Hvis du snakker om Kakcoo's forslag så mente han vel ikke det som "dissing". Syntes det var et av de bedre forslagene jeg.
Synes du skal høre på kackoo,snø. Er ikke så dumt å prøve noe slikt, åssen går det med hun nå da? Noe framgang?
snø's Avatar
Trådstarter
jaja, en stund siden jeg droppet innom emnet. ting fikser seg.
var ikke dumt det der med livets gleder osv.
kanskje det ikke var så store problemer, after all.
Opprinnelig postet av snø
ok, kanskje jeg dropper det. psykolog kunne vært noe, men de koster
Vis hele sitatet...
Psykolog koster ikke mye med tanke på hva denne jenta gjør.

psykolog eller selvmord, it's your choice.